Optimal Body Forum
  Register Home Contact
 

Optimal Body Forum > Allt om träning > Träningsprogram > Ska börja träna, behöver hjälp med schema
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Träningsprogram Få hjälp att sätta ihop eller att förbättra ditt träningsprogram.

Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-01-18, 23:40   #1 (permalink)
Junior Member
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 1
Rep Power: 0
Levithian is on a distinguished road
Question Ska börja träna, behöver hjälp med schema

Hej allihopa,

Jag ska börja träna efter ca 2 års uppehåll. Gymmade lite förut, men har aldrig varit särskilt biffig, men va i helt ok form förut. Har under de senaste åren blivit riktigt "slapp" och vill komma i form igen. Jag är 23 år, 1.84 lång och väger 84 kg. Har lite bukfett, lite extra fett kring lår och bröst. Den svartvita bilden visar hur jag såg ut för 2-3 månader sen (idag har jag kanske lite mer mage efter julen och allt). Den andra bilden visar ungefär hur jag vill se ut. Behöver inte se exakt som han, men mitt mål är något i stil med det där i alla fall. Jag behöver minska det exktra fett jag har samtidigt som jag behöver bygga muskler.

Jag ska försöka äta så nyttigt som möjligt men tillräckligt för att kunna ge järnet på gymmet och jag kommer använda proteinpulver och kreatin. Jag kommer även att promenera 45-60 minuter innan frukost varje morgon förutom på söndagar.

Mina frågor:
1: Ska jag köra styrketräning 5 dagar i veckan (varje muskelgrupp en gång) eller är det bättre att köra 3 gånger i veckan och cardio 2 gånger (varje muskelgrupp 1 gång+cardio 2 gånger)?

2: Borde jag köra färre set och reps eller fler? Ska jag alltså köra på 3 set 6 reps eller kanske 3 set 10 reps? Eller är det kanske bra att göra 1 set 10 reps, öka på med vikt och göra 1 set 8 reps, maxa 2 set 6 reps, ta bort vikt och köra 1 set 8 reps och slutligen det ursprungliga setet med 10 reps igen?

3: Jag har försökt räkna ut mitt dagliga kcal behov (det jag behöver när jag börjar träna) på fem olika sajter, men alla visar olika siffror (mellan 2700-3900 kcal). Ska jag se till att ligga på 2700-3000kcal per dag eller är det bättre om jag ligger på 2200-25000kcal/dag?

Jag har läst på flera olika forum och det finns så mkt info att jag är helt förvirrad. Jag har lekt runt och skissat upp olika scheman men vet egentligen inte hur jag bör göra för att på bästa sätt nå mina mål.

Tack på förhand för er hjälp,
Levithian
Bifogade bilder
Filtyp: jpg piccen2.jpg (46.5 KB, 11 visningar)
Filtyp: jpg nate.jpg (92.4 KB, 11 visningar)
Levithian är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Svara

Tags
nybörjare, schema, träning

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Hjälp med fettförbrännings schema .. Sunshine. Träningsprogram 19 2011-05-13 17:03
Hjälp med nytt schema Henke123 Träningsprogram 11 2009-10-24 13:36
Hjälp med schema Noize Träningsprogram 10 2009-08-04 21:24
Hjälp med nytt schema. Henkan Träningsprogram 8 2008-12-22 21:06
Hjälp med Schema! chulie Träningsprogram 22 2008-02-06 07:05


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:17.