Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Medlemmar > Tränings och kostdagböcker > Utan journal kanske det inte blir någon träning?
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Tränings och kostdagböcker För dagbok över din träning och kosthållning.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2019-05-02, 14:42   #1 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

Reg.datum: Nov 2007
aliquis is a splendid one to behold
aliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to behold
Standard Utan journal kanske det inte blir någon träning?

Så lika bra att ha en.

Var iväg 2-3 gånger och tränade typ före jul säg november eller något men så kom ju januari och då kunde jag ju inte börja träna med tanke på stigmat så .. har haft årskort hela tiden men är aldrig ner.

Blir 40 om 2 månader och 13 dagar.
Förväntar mig inga underverk men jag ville ju egentligen ha det precis som jag hade det innan hela tiden och trivdes ju med det och den identiteten. Var ju mest att jag inte gillade en kille på gymmet som gjorde att jag sket i att gå dit men jag borde väl egentligen inte låta en tråkig person förstöra hela livet men det är ju inte första gången det har påverkats på liknande sätt.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2019-05-02, 14:47   #2 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

aliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to behold
Standard Tisdag, 23/4 2019

Huawei AH100 dagen före: 70.2 kg, 52.7 kg MM, 20.5% KF, 9.5 BF.
Samma dag: 70.0 kg, 54.7 kg MM, 18.3 BF KF, 7.5 BF.
De var ju inte alls överens de dagarna. Minskat 0.2 kg, ökat 2 kg muskler, tappat 2.2% av kroppsvikten i kroppsfett? ..

Knäböj
40x15
50x10
50x10 var tänkt 55 men glömde lägga på.
60x8 kändes typ som pump i ländryggen
70x5,5

NG lårcurl
40x7,7,7 + 8 vad nu det sista betydde.

Sittande vadpress
40 x 8,7

Stående vadpress
20x10,10

Crunches i någon hänggreja
3 set.

Dagen efter: 69.5 kg, 18.7% KF. 53.9 kg MM, 8.0 bukfett vad det nu betyder.

Senast redigerad av aliquis den 2019-05-03 klockan 13:29
aliquis är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2019-05-02, 14:52   #3 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

Standard Onsdag 24/4 2019

Bänkpress
40x15
50x10
55x7
60x4

Blev tungt fort det där ..

Militärpress
30x7,5,4

Smalbänk lite supersetat med flyes i slutet.
40x4 eller 3
30x7,6 + en fuskad

Flyes
6x8+en fuskad
6x7

Sidolyft
6xnästan 8
6xnästan 6 + 4xnästan 5

Jag är vare sig stor, stark, snygg, framgångsrik, smart, .. Men!
(Tog bilderna åt en Internetbekant som förr frågade om träningsgrejer och som jag har diskuterat det med även om jag inte tränar men ni förtjänar dem väl med.)
https://photos.app.goo.gl/iEWBPMB3dEGW5zLm8
https://photos.app.goo.gl/Uq9TySDmR5oFLfSS9

Dagen efter: 70.4 kg, 19% BF. 54.4 kg MM, 8.0 buk.

Senast redigerad av aliquis den 2019-05-03 klockan 13:30
Svara med citat
Gammal 2019-05-02, 15:04   #4 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

Standard

På Torsdagen gick jag till Netto, LIDL, var ut med katten, tog mig till Citygross och kände väl att jag inte riktigt behövde dra iväg utan vilade.

Nya kissen jag har som har löpt en fem gånger sedan slutet av februari eller så kissar runt överallt och hon lämnade fyra fläckar på påslakanet som var rödaktiga och sedan en kissfläck i lådan med det och sedan på fredag morgon.
Det var sagt att hon skulle kastreras när jag fick henne men kattungarna kostar 12 000 kr / st så det kändes ju som man kanske skulle tagit några och det var eventuellt ok med uppfödaren att jag gjorde det. Hon var så grymt kelig när hon löpte med och vi har varit ute mycket och det var trevligt å andra sidan var hon väldigt rastlös och väsnades mycket nu och det kanske inte bara var löp utan även urinvägsinfektion.

Katten lämnade det här bostadsområdet och vi var in på nästa men så ville jag gå hem och lyfte med henne lite för att styra och blev sönderriven av sur katt på vägen:
https://photos.app.goo.gl/XpBkZHgeygGJxdRq8
Hon låg sen och flåsade en del och var arg.

Ringde tre olika veterinärer på fredagen första sade att kastrering fanns tid för i slutet av maj, andra tyckte jag skulle undersöka henne och kunde göra det den 6e och tredje hade tid redan på fredagen för undersökning så jag gjorde det.

De trodde hon hade livmodersinflammation och hon kunde få det fixat på lördagen i Karlskoga. Hon i Karlskoga trodde dock inte att hon hade det utan att livmodern (1 cm) var normal med tanke på att hon hade haft två kullar men kastering hade ju diskuterats och vi var där så det fick bli så.

Katten före operation: https://photos.app.goo.gl/tGai7bVXSYEjuz7R9

Kiss: https://photos.app.goo.gl/zBa9m2fUqWbGdNuv5
Kiss: https://photos.app.goo.gl/oEFt2RxrXiiDLcGF7
Kiss: https://photos.app.goo.gl/3LmSCHXejzEQCAzYA
Kiss: https://photos.app.goo.gl/g1pEbF7GW5EuFn6F6

Katten hos veterinären på lördagen: https://photos.app.goo.gl/cmQj4b66XGESVj1G8
Kattens svans: https://photos.app.goo.gl/FCQyGPC8Qc6BVHjDA

Katten efter operation: https://photos.app.goo.gl/orFV3Ronnq3swf42A

Någon livmodersinflammation hade hon inte men väl urinvägsinfektion.

Jag och oro och mat och så är in den bästa kombinationen. Blir ju att jag äter ännu mer skit när jag har ätit dåligt med så blev en del lakrits och så ..

27/4: 68.6 kg, 17.9% BF, 53.7 kg MM, 7,5 buk.

Senast redigerad av aliquis den 2019-05-03 klockan 13:30
Svara med citat
Gammal 2019-05-02, 15:07   #5 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

Standard Måndag 29/4 2019 väldigt kort och litet

Morgon: 68.8 kg, 18.0% BF

Marklyft
60x10,10
70x10
80x8,8
90x5,5
100x3,3
110x1,1

Benpress (NG? Man sitter på golvet typ.)
70x6?,6,6,6

Dagen efter: 69.1 kg, 18.5% BF. 53.6 kg MM, 8 buk.

Senast redigerad av aliquis den 2019-05-03 klockan 13:31
Svara med citat
Gammal 2019-05-02, 15:11   #6 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

Standard Onsdag 1/5 2019

Morgon: 69.1 kg, 18.5% BF.

Knäböj
40x10
60x10
70x5,5,5
75x5
80x3

Bänkpress
40x10 med lite smalare grepp för någon video menade att man inte skulle ha armbågarna utåt utan mer närmare kroppen men det är ju inte så jag har kört bänk innan. Kan tänka mig det är bättre för triceps och påstått där för skuldror och grejer men att jag lyfter mindre så.
50x8 tappade 2 rep från förra gången ...
55x6
55x6,6,5 de här körde jag som jag brukar

ᛋᛋ-rodd
40x9 med vikten påhängd hela tiden.
60x5,5,5,5 med vikten nedställd på golvet emellan varje repetition.

Och sen var jag tvungen att dra.

Dagen efter: 70.4 kg, 19.1% BF. 54.3 kg MM, 8 buk.

Senast redigerad av aliquis den 2019-05-03 klockan 13:31
Svara med citat
Gammal 2019-05-02, 19:04   #7 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 38
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Standard

Sådär ja!!
Now we talking!

40 är väl ingen ålder, bara att trampa på...

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2019-05-02, 20:22   #8 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Nick Visa inlägg
Sådär ja!!
Now we talking!

40 är väl ingen ålder, bara att trampa på...
Utöver att kroppen går sönder och slits så är det väl mest bara det här att alla andra blir så gamla! ;D

Sådan deklarationsdag också. Död åt sosseriet. Och massinvandring. Och EU. Och globalism. Och positiva rättigheter, lika värde, "rätt" till lika utfall och annan dynga.
https://photos.app.goo.gl/vP5LmEcowdPPU8nA6

Senast redigerad av aliquis den 2019-05-02 klockan 20:36
Svara med citat
Gammal 2019-05-03, 00:58   #9 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

Standard Torsdag 2/5 2019

Funderade på om typ 2-3 set femmor modell "styrkelyftsträning" följt av säg 2 set mer kontrollerade 8or eller så likt mer "byggarträning" kunde vara något, men då kunde man ju kört 10 eller 12 rep med men fan vad tråkigt .. Så .. Blev väl inget av det nu.

Och ja, tanken var väl typ stronglifts/vafan det hette ifrån början. Kört sådant när jag var typ .. 24-25.

Frontböj
40x10
50x6

Marklyft
60x10
80x10
100x5,5

Militärpress
20x16
35x5,5,5
30x5,5

varvat med

Pullups
4,3,4

NG Latsdrag
40x8,7,6,7?

Vet inte om jag kör böj imorgon, skall ju vara tre pass i veckan och är kanske inte så vettigt att köra tre dagar i rad.. Är nog roligare att köra böj om man väntar en dag emellan. Annars var väl tanken att om man bara lyfter hälften så mycket då borde man ju kunna träna dubbelt så ofta?!

Dagen efter: 70.7 kg, 19% kf, 54.7 kg MM, 8 buk.

Senast redigerad av aliquis den 2019-05-03 klockan 13:32
Svara med citat
Gammal 2019-05-03, 21:17   #10 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 38
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Standard

Ja alltså skadorna som kommer, jag försöker intala mig själv att jag skiter i styrkan och bara kör efter kontakt och att jag inte skall dra på mig mer. Det är inte lätt men jag har blivit bättre på att intala mig att disco träning funkar det med

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta