Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Medlemmar > Tränings och kostdagböcker > Utan journal kanske det inte blir någon träning?
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Tränings och kostdagböcker För dagbok över din träning och kosthållning.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2019-06-04, 03:01   #31 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

Reg.datum: Nov 2007
aliquis is a splendid one to behold
aliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to behold
Standard 3e Juni 2019 ingenting

Sen skulle jag ha tränat idag med men fick frukost lite förstörd och var med mamma och kollade på systerdotterns typ sommarfest med sång och sedan följde med till köpcentrumet och kollade/diskuterade surfplatta och TVs lite och så hem och ville typ sova lite innan jag drog egentligen men det har jag inte gjort och åt lite godis men inte kom jag iväg.

Vågen visade helt knas imorse.

73.1 kg, 55.7 kg MM, 20.1% = 14.69 kg protein, 20.4% fett.
72.7 kg, 55.5 kg MM, 20.2% = 14.69 kg protein, 20.2% fett.
71.8 kg, 55.2 kg MM, 20.5% = 14.72 kg protein, 19.6% fett.
71.5 kg, 55.1 kg MM, 20.6% = 14.73 kg protein, 19.4% fett.

Blir ju uppenbarligen typ samma proteinmängd iaf. Mätta om 6 gånger på två minuter och fick det sista resultatet där tre gånger på rad men frågan är ju varför jag fick det första/varför det varierar så. Vägde om eftersom det var så hög siffra då och inte i linje med vad det har varit innan.

Skulle ju kört ännu en helkroppsgreja idag var tanken. Suger att ha tappat bort pass. Anlendningen till att jag inte har skrivit in är just att jag inte har vetat var jag har lagt papprena (bytte till den andra väskan.)

Och ja det var ju en av anledningarna till att jag inte drog iväg ja att jag skulle tvätta min väska som katten hade pissat ner en gång och så fyllde jag badkaret med vatten när jag skulle skölja av den och det stod på så det blev mycket och så hällde jag ut det men golvbrunnen hann inte med så det blev blött på golvet med äckelvatten från den och därav ville jag tvätta dagen därpå och hade tillgång till fem maskiner som jag körde men luktade ändå så jag lade en del i badkaret först med bakpulver som blev alldeles för basiskt för mina händer och sedan bytte vatten och gjorde med vatten och ättika och sedan tvättade om det med ättika som sköljmedel och en del annat tvättade jag bara om med ättika som sköljmedel och det gjorde att jag inte orkade dra iväg och träna då / jag gjorde det istället.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2019-06-05, 01:23   #32 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

aliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to behold
Standard 4e Juni 2019 - Helkropp

4/6 2019: 72.0 kg - 55.1 kg MM (20.3% protein = 14.62 kg), 19.9% = 14.33 kg kroppsfett, 8.5 bukfettsrating.

Fick min order från gymgrossisten. Köpte carnitine-tartrat eftersom det var i Aldrig Vila Regenerate som hade Kreatinnitrat vilket jag inte känner att jag vill ta så skippade den och ja.. hittade någon sida som visade positiva resultat av carnitine men så läste jag idag och det verkade ju vara väldigt dubbla budskap / bara resultat vid brist och en normal kropp hade ju typ 20 gram i sig och vid överskott pissade man bara ut det och njurarna var bra på att återanvända det så vad skall man med det till.
Fick dock även hem fyra påsar ärtproteinsiolat med chokladkakssmak och den var ju bra mycket godare än den optimal nutrition chokladsmaksojaproteinisolat jag har haft innan. Toppen faktiskt för att vara choklad, kändes så jävla drygt att beställa choklad för det var det enda de hade men den var helt ok. Mycket salt med 2.4 gram / 100 gram dock. Tog en veganproteingreja med med chokladsmak och den var inte lika god men godare än min andra choklad iaf. Grejen är ju att jag gillar chokladkakor men då mörka av ok kvalitet och får man då något jävla beskt kakaopulver med dålig smak och utan krämighet så känns det ju bara som jättedålig choklad.
Jag är inte så pigg på att ta vare sig citrulline-malate eller carnitinen (eller BCAA-XX och EAA som jag har massor av) för allt är så jävla surt. Vet inte om det är bättre att ta pulvret på tungan och sedan svälja ner med en skvätt vatten men det blir jävligt surt ändå och det känns så otroligt jävla dumt. Suger att de skall vara så sura speciellt när det är helt onödigt. Känns som jag inte borde ta dem tror inte den positiva effekten är värd det. Känns som man kunde lågdoserat citrulline typ 0.5 gram och kört väldigt lite carnitine med (en normal dos är 2.25 gram vilket är massor och vad skall man med det till om kroppen ändå bara reglerar bort det) åtminstone för att minska effekten. Men bäst är säkert att bara köra ett proteinpulver. Nu är det iofs citronsyra i det med men det känns ju inte helt sönderfrätande i käften iaf.

Knäböj
60 @ minst 10
80 @ 8
90 @ 5
90 @ 5

Dips
5
6

Latsdrag med v-handtag
60 @ 5
60 @ 8

Militärpress
40 @ 6
40 @ 8 (tio trodde jag men jag har skrivit 8 ..)

Kabelrodd
60 @ 5
60 @ 6

Hammercurl
14 @ 7
14 @ 10

Benlyft
3+7 hängande i chinsräcket + stödd i maskin
3+6 se ovan

Sittande vadpress
30 @ 6 har jag skrivit men hade för mig det var 10
30 @ 12

Återkommande verkar vara att när det är så få set och utan uppvärmning så kan jag göra mer set två uppenbarligen, verkar ha någon slags repsalzheimers med för jag verkar oense om vad jag faktiskt körde.

Senast redigerad av aliquis den 2019-06-05 klockan 01:30
aliquis är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2019-06-07, 18:16   #33 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

Standard 6e Juni 2019 - Helkropp

5e Juni var student och jag hade väl tänkt vilat lite och tränat någon gång emellan studentutgång och kväll (dock är studenterna nuförtiden så unga att de inte ens existerade när jag tog min student ..) men så blev det inte så ingen träning.
73 kg - 55.7 kg MM (20.3% prot = 14.82 kg), 20.2% BF = 14.75 kg.
Massa ärtprotein.

6e Juni:
72.1 kg - 55.4 kg MM (20.5% prot = 14.78 kg), 19.7% BF = 14.20 kg.
Tog tid att ta mig ner till gymmet för var så jävla varmt och jag åt onödigt mycket före och så tog jag inte med batteriet till telefonen där jag har min kortficka så väl på gymmet kunde jag inte komma in. Blev insläppt av ett par killar men ville egentligen inte gå in så men blev ett litet pass då.

Marklyft
100 @ 10
120 @ 5
130 @ 1
140 @ 1

Men jag tappar ju ryggen rätt bra och börjar inte lyfta förens benen är rätt utsträckta.

Lutande hantelpressar
17.5 @ 15
25 @ 6
25 @ 5

Triset:
Sidolyft
10 @ 6
8 @ 7

Tricepspress med rak stång i kabelmaskin
40 @ 10
40 @ 10

Hantelcurl
16.5 @ 6

Skivstångscurl
35 @ 6

Hade ett jävla tryck i armarna trots så lite träning.
Jag har ju inte mycket arm (eller annat) men..
Biceps: https://photos.app.goo.gl/WFrS27oKrQFFE3pp7
Liten kille: https://photos.app.goo.gl/gojX8nmQYeS1sL9W9
Triceps: https://photos.app.goo.gl/4hPgnZZrd6vm6RaZ6
Höger underarm: https://photos.app.goo.gl/VEtij6L5WpgDoae98
Vänster underarm: https://photos.app.goo.gl/QVCEb9DqNzaP4gjM7

Vad skall man egentligen träna för att fixa det där? Röv(höftresningar)? Ryggresningar? Stela mark? Hacksquat med skivstång? Mage?

Oflexad höger underarm tidigare under dagen: https://photos.app.goo.gl/2FSqjNpi6q25fofX8
Flexad höger underarm: https://photos.app.goo.gl/MjqF732mfUih7Yjc8
och vänster: https://photos.app.goo.gl/DxT9B9FeJfX5EM8r8
Är det inte vackert?! Fungerar argininet i ärtproteinet tro? Mycket mer protein än vanligt iaf. Så jävla dumt att jag föll i EAA-träsket för jag hade ju liksom känslan av att det fungerade bättre när jag körde på sojaproteinisolat som tillbehör/mellanmål än när jag började köra EAA/Xtend/BCAA istället för det. Jag är ju vegan och har ju inte fått i mig så mycket protein och det blev ju inte mer av att växla där. Hade ju helt ok tryck i överarmarna igår fast jag inte hade kört mycket och det har jag ju inte haft innan och det skulle inte förvåna mig om mängden protein/aminosyror trumfar kvaliteten för kroppen skall ju annars ändå producera annat och den kan ju säkert bryta ner en del och ha sig med. Allt av arginin, glutamin och glycin skall väl vara rätt användbart även om inget av det är essentiellt?

Ett alternativ är väl att köra som på 120 kg lyftet men bara göra första repen hela tiden och ta lite vila emellan.

Typ köra 20-30 sådana lyft som ser mer bra ut.

Senast redigerad av aliquis den 2019-06-07 klockan 18:26
Svara med citat
Gammal 2019-06-08, 01:23   #34 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

Standard 7e Juni 2019 - Helkropp

72.5 kg, 55.6 kg MM, 20.4% protein = 14.79 kg, 19.9% BF = 14.43 kg.

Knäböj med bälte
80 @ 12

Smalbänk
40 @ 20
60 @ 6
60 @ 9

Hantelrodd
30 @ 7

Skivstångsrodd
60 @ 7

Stående upprät rodd med hantlar
11.5 @ 10

NG Benspark
40 @ 10 äcklig mjölksyra i droppen
50 @ 10

NG Lårcurl
50 @ 6

Crunches - Första riktiga magträningen alls jag hatar det är ju bara jobbigt.
19
19

Stående vadpress
mag @ 12
mag @ 12

Helt ok med det passet.
Böj stod inte på schemat utan det här skulle ju varit mark med ryckfattning men jag kände ju för att prova mark igår och kände för att köra böj idag. Tänkte köra böj och benpress men benpress skulle ju varit nästa dag. Imorgon kommer jag dock vara i Stockholm och det verkade väl som vi skulle åka därifrån runt kl 21. Jag tänkte vara hemma kl 21 men då hinner jag ju inte träna så .. Körde bensparken och lårcurlen som borde varit igår istället.
Hann ju med lite mage och vader så det blev ju liksom lite mer av ett avslut på gårdagens pass med.
Är ju rätt sköna pass eftersom det inte är så mycket och tungt
Kände för att köra bänkpress med för att se hur det skulle gått på 77.5 eller 80 men jag kände att om jag slänger om passen jag hade planerat för mycket så blir det ju bara svårt att köra för att övningar krockar, jag har ju planerat dem från början: https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing
Var något med rygg där man kunde fixat men det är inte så väsentligt. Smalbänken gick ju dock väldigt bra tycker jag.
Upprät rodd är ju en jävla skitövning dock. Brukade ju köra med skivstång men den, skivstångscurl, dips och benpress med fötterna lågt och rätt o.s.v. är ju sådant som känns helt bajs i lederna så varför göra dem?

Senast redigerad av aliquis den 2019-06-08 klockan 01:26
Svara med citat
Gammal 2019-06-10, 01:37   #35 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

Standard 9e Juni 2019 - Helkropp

8e Juni 2019: 73.1 kg, 56.0 kg MM, 20.4% protein = 14.91 kg, 20.1% BF = 14.69 kg, 8.5 bukvärde.

Hade bara sovit tre timmar när jag vägde mig. Var hos min kusin i Täby på kusinträff och simmade lite och åt inte så mycket där och blev ju ingen träning såklart då jag var hemma igen 01:30 typ.

9e Juni 2019: 72.1 kg, 55.2 kg MM, 20.4% protein = 14.71 kg, 19.9% BF = 14.35 kg, 8.5 bukvärde.

Mätte midjan senare på dagen, verkade vara mer typ 81.5 cm än 83 cm så verkade ha gått ner.

Bänkpress
40 @ 12
60 @ 12 = repcalc 84
70 @ 6 = repcalc 81.3
75 @ 4 = repcalc 81.8
80 @ 3 = repcalc 84.7

NG Benpress
60 @ ?
80 @ 10
100 @ 6

Pullups
8
5
+10 @ 1.5
+10 @ negativ

Gymleco höftresningsmaskin
30 @ 12 + statisk
40 @ 8 + statisk

Crunches
23

Tricepspress, kabel, stång
45 @ 6-7
Tricepspress, kabel, enkelt handtag
17.5 @ 7

Bicepscurl, kabel, enkelt handtag
15 @ 10 + utdragen negativ.

Stående vadpress
mag @ 8?

Annars hade jag väl velat köra mer, typ en crunch och en stående vadpress till i.a.f.. Var sugen på att köra böj men det är ju nästa pass egentligen och tänkte köra pull throughs men känns om det blir så mycket inför böjen hur jag än gör i.s.f..
Svara med citat
Gammal 2019-06-11, 14:59   #36 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

Standard 10e Juni 2019 - Helkropp

10e Juni 2019: 72.4 kg, 55.6 kg MM, 20.4% protein = 14.77 kg, 19.8% BF = 14.34 kg.

Kände mig trött, sliten och klen.

Knäböj
60 @ 15
80 @ 8
90 @ 8 m. bälte
100 @ 5 m. bälte

Dips
5
5

Latsdrag
50 @ 6
50 @ 5 + en negativ (Körde kontrollerat då pullups känns mindre så.)

Militärpress
45 @ 3

Axelpressar med hantel
15 @ 6

Sittande vadpress
30 @ 12
30 @ 13

Borde ju kört mage sen hemma för jag inte hann med men det har jag inte gjort.
Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 14:42   #37 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

Standard 11e Juni 2019 - Ännu mer helkropp

Har två värden för dagen och vet inte vilket som är mer korrekt.
11e Juni 2019:
72.7 kg, 55.5 kg MM, 20.2% protein = 14.69 kg, 20.2% BF = 14.69 kg. 9.0 i bukfettsvärde.
72.8 kg, 55.8 kg MM, 20.3% protein = 14.78 kg, 20.0% BF = 14.56 kg. 8.5 i bukfettsvärde.

Riktigt bra och skönt pass. Skulle ju haft några minuter till men:

NG Lårcurl
50 @ 6
50 @ 6
50 @ 6

NG Benspark
50 @ 8
50 @ 7
50 @ 8

Hängande benlyft
6 med sving
6 mer kontrollerat med invikta ben

Lutande hantelpress
20 @ 11-12
25 @ 8
30 @ 5

Skivstångsrodd
60 @ 10
70 @ 8
80 @ 5 + en cheat

Hoist magmaskin
10 @ 11
10 @ 10
10 @ 9

Kanske går att spärra huruvida den vobblar runt eller inte, är bara övre stången som tar vikt med, kändes mycket bättre nu.

Sidolyft
9 @ 5?
7 @ 10

Pull throughs
30 @ 15
40 @ 11

Kändes som det tog på ländryggen istället för baksida lår och röv men kändes bra ändå.

Nöjd.
Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 14:42   #38 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

Standard

Dock verkar ju inte siffrorna på vågen direkt bli bättre så kanske inte fungerar så bra med helkropp varje dag (tredje dagen på rad)
12e Juni 2019: 72.7 kg, 55.4 kg MM, 20.2% protein = 14.69 kg, 20.3% BF = 14.76 kg. 9.0 i bukfettsgrejen.

Jag har svårt att se varför jag skulle bli fetare på samma vikt av att träna .. Dock om det skulle bryta ner mer protein än det hinner bygga upp vore ju trist. Så vilar kanske idag.
Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 19:17   #39 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 38
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Standard

Har väldigt svårt att tro att det bryter ner musklerna, är det en impedansvåg du mäter med?

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 21:37   #40 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Nick Visa inlägg
Har väldigt svårt att tro att det bryter ner musklerna, är det en impedansvåg du mäter med?
Ja en Huawei AH-100 för 299 kr =P

Jag är och var osäker redan innan å andra sidan ser jag väl rätt likadan framifrån. Så tror inte kroppsfettet har ändrats mycket alls.

Spänt såg det ju ut ungefär såhär:
https://photos.app.goo.gl/GWb4Xm1T3cfvP1or6
https://photos.app.goo.gl/QQKG5LkkjWdNZJjE6

Ospänt är det ju mer:
https://photos.app.goo.gl/mSmkbXXAkP3VCw1x9
https://photos.app.goo.gl/HRi78mdkNfT5eAUt5

Vet inte hur man skall tänka där.
Om man inte var så fet från början kunde man ju ätit upp sig lite och fått lite mer massa, kunde ju gått ner en tre kilo eller så men då lär jag ju inte öka på något i muskelstorlek och jag är ju så liten och klen.

Detta är ju schysst iaf, kroppsfett fyra veckor:
https://photos.app.goo.gl/snuTvjdUYR5pdf4W6
Muskelmassa för samma:
https://photos.app.goo.gl/3Juwdn9LVbtnKKcg6

Senast redigerad av aliquis den 2019-06-12 klockan 21:42
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning