Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Medlemmar > Tränings och kostdagböcker > Utan journal kanske det inte blir någon träning?
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Tränings och kostdagböcker För dagbok över din träning och kosthållning.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2019-05-04, 20:46   #11 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

Reg.datum: Nov 2007
aliquis is a splendid one to behold
aliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to behold
Standard

Vore det idiotiskt att dra en omgång Smolov? Köra på vikterna man tycker att man klarar av och se var man hamnar?

Nackdelen är ju såklart att jag gärna hade tränat annat med .. Å andra sidan är man ju så otränad och klen så ..

Att köra hälften Smolov och hälften annat lär ju inte bli så lyckat.

Program Overview - Smolov Squat Program

Köra Smolov fast i alla basövningar för allt samtidigt är nog inte heller så lyckat

Iofs de två infasningsveckorna har ju stegar följt av lägre volym veckan därpå. Då kan man ju köra typ infasning i böj & rodd ena veckan och låg volym mark och bänk och så infasning mark & bänk nästa vecka med låg volym böj och rodd. Eller så. Men det är nog bara pannkaka det med.

Senast redigerad av aliquis den 2019-05-04 klockan 20:52
aliquis är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2019-05-05, 00:59   #12 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

aliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to behold
Standard Lördag 4/5 2019

Jag blir bara tjockare av att träna.
Tidigt på dagen: 71.7 kg, 19.4% BF, 54.7 kg MM, 8.5 bukfetma.
Tog en skopa av MMsports buffrade kreatin bara för att göra något åt det genom att öka vätskemängden i kroppen så det skulle se bättre ut .. Å andra sidan fuckar det ju statistiken, å tredje sidan kanske det går bättre och ger mer med kreatin.

Nu har jag ju inte varit ute och gått en massa då katten har opererats och inte är i det skicket men ..

Knäböj
40x10
50x10
60x10
70x8,8,8
75x5

Tog ju Smolovinspirerat men redan på 70 kändes det lite som något sträckte i låret och jag tog en bur för säkerhetsskull men att gå på 2or och 1or när jag är så totalt ogenomtränad valde jag att skita i.

Smalare pullups bara för att
6 rep

Bänkpress
40x10
50x10
60x6 (det är ju iaf 5 kg mer än förra gången..)
55x8,8 sänkte för jag var osäker på att klara många åttor på 60
60x5

Även där Smolovinspirerat men även där sket jag i 2a och 1a.

Flyes
7x6,6

Minns inte vad bröststretchgrejen i Widowmakerschemat hette men sådana
10x6

Var ett konstigt handtag på en Gymlecomaskin så testade häva ner det och hålla kvar ett tag men inget seriöst.

Sedan blev det ingen rodd eftersom jag tyckte det var tillräckligt drygt mentalt att köra "tungt" och lite mer volym i böj och bänk.

Imorgon kommer jag vara ännu tjockare!

Jag är ju fullständigt otränad på många år och lever ju på skräp.
Det är nästan lite konstigt hur man kan se så koncentrationslägerfånge ut på 24 BMI och 19% BF men det är ju i spänt skick annars ser det ju ännu värre ut:
https://photos.app.goo.gl/kLRYvEq1f1tV9oY37

Vågen är ju intressant.
Fredag morgonvikt: 70.7 kg, 19% BF = 13.43 kg, 54.7 kg muskelmassa, 56.6% vatten, 20.8% protein = 14.71 kg.
Lördagens morgonvikt: 71.1 kg, 19.4% BF = 13.79 kg, 54.7 kg muskelmassa, 56.4% vatten, 20.5% protein = 14.56 kg.
Efter mat, kreatin, träning och mat: 72.2 kg, 19.6% BF = 14.15 kg, 55.6 kg muskelmassa, 56.5% vatten, 20.6% protein = 14.87 kg.
Söndagens morgonvikt före skitning: 70.9 kg, 19.7% BF = 13.97 kg, 54.2 kg muskelmassa, 56.1% vatten, 20.3% protein = 14.39 kg.
Söndag efter skitning: 70.4 kg. 19.3% BF = 13.59 kg, 54.1 kg muskelmassa, 56.3% vatten, 20.6% protein = 14.50 kg.

Upp 550 gram fett och ner 600 gram muskler/210 gram protein på två dagar är ju inte bra.
Hur är det ens möjligt? P.g.a. lågt proteinintag? P.g.a. att "det är under vilan man växer"? Varför är jag i.s.f. så liten?! Jag har ju vilat massor!

Det var ju lite intressant det här med att man skulle skitit ur sig 380 gram fett och 100 gram muskler. Det borde ju inte vara mycket fett i avföringen även om jag åt cashewnötter innan jag lade mig. Och smoothie vilket väl antagligen inte är optimalt. Ser man till proteinnivån i kroppen så tycker den ju dock 110 gram mer protein efteråt .. så då ser ju iaf kompositionen bättre ut. Vätskenivån upp med .. även det ologiskt.

Katt optimerar: https://photos.app.goo.gl/iAVszbKtV9z2ptkG8

Senast redigerad av aliquis den 2019-05-05 klockan 17:44
Svara med citat
Gammal 2019-05-05, 16:33   #13 (permalink)
Optimal Body Citizen

mawerics avatar

Reg.datum: Jan 2011
maweric has much to be proud of
maweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud of
Standard

Trevligt!

Ni är ju bara ungvalpar!
Är själv 42.
maweric är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2019-05-07, 01:44   #14 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

Standard 6/5 2019

5/5: 70.5kg.
19.0% = 13.4 kg, 8.0 buk.
54.5 kg MM, 56.6% vatten, 20.7% protein = 14.59 kg protein.

Morgonsiffror: 70.7 kg.
19.5% kroppsfett = 13.79 kg kanske borde jag inte äta citronlakrits hela tiden.
8.5 i bukfettvärde.
54.3 kg muskelmassa, 56.3% vatten. 20.5% protein = 14.5 kg.

Tänkte jag kunde skita i att träna igår så jag kunde göra det tidigare idag. Vaknade strax före 13 och blev upptagen och åt sent och allt blev lika sent som vanligt. Perfekt!
Med tanke på att vågen tyckte +4 hekto fläsk och -1 hekto protein efter den dagen låter det ju som jag skulle skitit i det . Inget kreatin den dagen kanske sänkte siffrorna.

Marklyft varvat med militärpress
60x10
80x10
90x8
100x6
110x4

Militärpress
25x15
30x10
32.5x8
35x6,6

Hantelrodd
22.5x7,6

Jag tror ändå det är rätt ok gentemot vad det var passet innan?

Jag har visst tappat 7 cm armar.. Det hade ju inte varit så hemskt om jag hade 70 cm från början men jag tror det inte ens var 40 (38), så givetvis tränade jag armar med:

Hantelcurl
10x10

Omvänd skivstångscurl
15x12

PANG!
Kanske någon gång i mina drömmar har haft över 38 cm i armar med, kanske nära 40 men önskade mig 42 av naturliga skäl. Jag har ju alltid varför för liten och fått skämts oavsett hur det har varit =P

Morgonen efter: 70.9 kg.
19.8% kroppsfett = 14.04 kg.
8.5 i bukfettvärde.
54.2 kg muskelmassa, 56.1% vatten. 20.3% protein = 14.39 kg.
Mer fläsk mindre protein som vanligt i framtiden. Vafan?!

Senast redigerad av aliquis den 2019-05-07 klockan 22:56
Svara med citat
Gammal 2019-05-07, 23:56   #15 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

Standard

Benpress och Disturbed - The sound of silence. Man kan ju ha det värre.

Kommer inte hinna det jag ville dock.

Ville ta kvartsböj med bl.a..

Morgon:
70.9 kg, 54.2 kg MM (56.1% vatten, 20.3% protein = 14.39 kg), 19.8% kf = 14.04 kg, 8.5 bukfett.

Benpress
40 kg @ 25
50 kg @ 20
60 kg @ 16
70 kg @ 10
80 kg @ 12

Tänkte fel först och tänkte att det var 60 kg för jag är ju så van med stång, vet inte vad själva släden väger men det var ju bara 40 påhängt.

Stela marklyft
60 kg @ 10
70 kg @ 8
80 kg @ 5

NG Benspark
40 @ 10
50 @ 9

NG Lårcurl
40 @ 6
40 @ 7

Dagen efter: 70.6 kg, 54.3 kg MM (56.3% vatten, 20.5% protein = 14.47 kg), 19.4% kf = 13.7 kg, 8.5 bukfett.

Senast redigerad av aliquis den 2019-05-08 klockan 13:07
Svara med citat
Gammal 2019-05-08, 20:38   #16 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 38
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Standard

Disturbed - The sound of silence

Riktigt bra låt

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2019-05-11, 02:48   #17 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

Standard

8/5 2019 morgon nämnt innan: 70.6 kg, 54.3 kg MM (56.3% vatten, 20.5% protein = 14.47 kg), 19.4% KF = 13.7 kg, 8.5 bukfett.
runt kl 00: 71.8 kg, 55.8 kg MM (56.8% vatten, 20.9% protein = 15.01 kg), 19.1% KF = 13.71 kg, 8 buk.
9/5 2019 morgon: 71.2 kg, 54.6 kg MM (56.3% vatten, 20.5% protein = 14.6 kg), 19.6% KF = 13.96 kg

Jag var så jävla hungrig 8e och 9e så åt mer. Kändes som mer rep där i bengrejerna kanske var bättre. Tog väl kreatin de dagarna med.

10/5 morgon: 71.1 kg, 54.7 kg MM (56.4% vatten, 20.5% protein = 14.58 kg), 19.4% KF = 13.79 kg, 8.5 buk.

10/5 lite rygg.

Marklyft
60 kg @ 20
80 kg @ 12
100 kg @ 10
110 kg @ 6
120 kg @ 3
110 kg @ 3

Tänkte köra 100 med men tappade ju så snabbt så sket i det.

Kabelrodd i Nordic Gym
40 @ 8 underarmsgrepp med rak stång
40 @ 10 vanligt grepp med lite vinklad stång
40 @ 10
50 @ 6
50 @ 6

Hantelshrugs, varvat med ...
15 @ 12
17.5 @ 8
17.5 @ 6

Facepulls
12.5 @ 15
15 @ 12 + 6 ostrikta direkt därpå för att pumpa lite extra innan jag skulle gå.

Först funderade jag på att köra ben efter marken och annars om jag skulle köra bänk och axlar eller rygg men blev rygg för det kändes som det hörde ihop och marken hade ju inte varit på allt.

Tänkte jag kunde tagit ett veckosnitt från programmet på telefonen istället men det räknar ju helt cp. Det har siffror för vecka 21 nu men det är ju vecka 19.. Vafan? Vecka ett är alltså veckan jag fick vågen .. Det pajar ju för det var ju uppenbarligen så att jag började använda den ett par veckor före nyår.
Störigt. Kanske använder det ändå och postar varje söndag och drar bort 2 veckor från det den räknar med.

Senast redigerad av aliquis den 2019-05-11 klockan 03:06
Svara med citat
Gammal 2019-05-13, 20:16   #18 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

Standard 11 Maj 2019 - Var tänkt bröst och triceps eller något

Dagen efter föregående pass / morgon:
71.0 kg, 54.5 kg MM (56.3% vatten, 20.4% protein = 14.48 kg), 19.5% KF = 13.85 kg, 8.5 buk.

Fast jag litar inte på den där vågen.

Det skulle vara SM i något / SL-tävling / whatever i lokalerna på söndagen den 12e så det var i ordningplockat för det och snubben från kassan var där och tränade och sade till mig 23:59-00:00 att om några minuter stänger de så jag kände att jag fick väl gå då eftersom han var där och det är så tjurigt. Annars hade jag ju kört till närmare kvart över. Ett annat alternativ vore ju att komma ner tidigare. Kikade på I, bodybuilderprogrammet och tog lite inspiration därifrån men det är kanske inte så vettigt och ledde ju inte till mycket tyngre vikter.

Bänkpress
40 kg @ 15
50 kg @ 10

Bänkpress från pinnar med 10 sekunders vila emellan varje repetition.
60 kg @ 3
65 kg @ 2

Bänkpress
60 kg @ 6

Lutande hantelpressar
15 kg @ 10
15 kg @ 8
15 kg @ 5

Dips
1 ;D

Dagen efter:
70.9 kg, 54.5 kg MM (56.4% vatten, 20.6% protein = 14.61 kg), 19.4% KF = 13.75 kg, 8.5 buk.

12e ville jag inte dra dit eftersom det ju var tävling och jag kände mig trött eller något. Tänkte sova. Köpte potatisskruvar på LIDL och det borde jag ju inte ätit men åt några och tog sojaprotein sen och sket i att äta riktig mat sen och lade mig fast jag inpå natten väl egentligen var hungrig nog att äta och nog borde gjort det. Tänkte att jag kanske skulle vakna tidigare / under den men det gjorde jag inte. Kände mig lite depp innan med p.g.a. att jag ju har lite känslor i tänderna där som gör mig osäker och jag vill inte förlora fler tänder :/

Morgon 13/5 2019:
69.9 kg, 54.1 kg MM (56.6% vatten, 20.7% protein = 14.47 kg), 18.8% KF = 13.14 kg, 8 buk.

Och man kan ju undra hur bra de där vågarna är alls. Har ju redan diskuterats för länge sedan men den mäter väl antagligen bara elektriskt motstånd och utifrån det chansar på fett och muskler och drar till med värden som verkar matcha något typiskt eller hur det nu fungerar.. Men jag vet ju inte hur mycket den bara går efter längd och vikt och hur mycket som är motståndet och hur korrekt och intressant och relevant det är eller om man bara skall skita i den och köra på för just nu är jag ju liten och klen och då är det ju mer intressant att äta och gå upp i vikt.. I.a.f. till Juni =P

Att jag skulle gått ner 0.4 kg muskler och 0.6 kg fett på ett dygn är ju inte troligt. Speciellt det senare då.. Att det är 1 kg mindre vikt p.g.a. att jag åt dåligt visst.
Svara med citat
Gammal 2019-05-16, 00:56   #19 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

Standard 15 Maj 2019 - Ben

14 Maj 2019 var jag ut med mor min och flyttade ut dahliorna från stugan till gräsmattan och satte gladioler där. Klippte bort någon mindre alm ifrån en buske med grensax vilket ju inte var någon större men det verkade ändå ge mer pump än vanligt. Hade glömt att jag hade dahliaknölar hemma som jag inte hade plats att sätta i krukor där innan dock som har hängt ut på min balkong nu i värmen och torkan i ett par månader. Inte bästa skick längre .. Satte dem på natten i krukor hemma men får väl se hur det blir. Hade grävt ut för dahliorna förra gången men ruskade loss jord med grepen från grästuvorna för att kunna återfylla den här gången. Rangliga dahlior men förra gången hade bara en pyttelite börjat komma igång och nu blev väl nästa tur ut fördröjd ett par veckor eftersom jag var iväg med katten innan. Annars hade de nog kommit ut tidigare. Tack vare att det bara verkade vara typ 13 kvar nu efter att ha varit 14 + sticklingar förra året så kom jag på att jag ju hade ett gäng hemma med :/. 42 gladiollökar och en 15 rosenstavar nerstoppade sen också, dock satte jag nog rubbet för djupt för jag körde med planteringsspade och tänkte nog inte på hur inte särskilt djupt 8-10 cm är liksom det normala med tre lökars sättdjup.

.. och idag den 15e när jag skulle spela Overwatch gjorde det ont i underarmen av att hålla nere w i Overwatch ;D. Vältränad!

Tyvärr var han som jobbade på gymmet där även den här gången, jag hade vaknat och var klar och redo tidigare egentligen med men lyftarna har ju företräde och jag visste inte hur länge så jag var inte iväg tidigt ändå. Så blev sent, tight och kort tid och snabbt slut precis efter 00 så han inte skulle gnälla :/. Ville egentligen köra typ framsida under och överkropp eller något.

Morgon 14/5: 71.4 (54.6 kg MM, 56.1% vatt, 20.3%/14.49 kg prot - 19.9%/14.21 kg BF.)
Morgon 15/5: 70.5 (54.3 kg MM, 56.4% vatt, 20.6%/14.52 kg prot - 19.2%/13.54 kg BF.)

Knäböj
60 kg @ 12
65 kg @ 10
70 kg @ 8
75 kg @ 6
80 kg @ 6
Så tänkte jag köra på 85 men var bara tio min kvar knappt så fick skita i det. Med tanke på att jag inte ens vågade pröva 80 kg senast så ..

Benpress
60 kg @ 10
80 kg @ 8
100 kg @ 6
Planen var att köra tungt där istället men ..

NG Liggande lårcurl
40 @ 9
50 @ 4
50 @ 4
50 @ 4 eller något.

Stressigt där på slutet, ville ju egentligen köra benspark med.

Morgon 16/5: 71.9 (55.0 kg MM, 56.1% vatt, 20.3%/14.60 kg prot - 19.9%/14.31 kg BF.)

Kollade igenom gömmorna innan:

Plasten runt locket gick i småbitar och locket på insidan sprack konstigt med men innehållet går nog fint att äta ändå. Verkar dock bara kosta hälften så mycket idag =P

Senast redigerad av aliquis den 2019-05-16 klockan 12:30
Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 01:06   #20 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

Standard Torsdag 16 Maj 2019 - Bröst, axlar, triceps

Jag är så kass på att komma iväg i tid.

Morgon 16/5: 71.9 (55.0 kg MM, 56.1% vatt, 20.3%/14.60 kg prot - 19.9%/14.31 kg BF.)

Dips
bv @ 4
bv @ 3
bv @ 3

Bänkpress
40 kg @ 14
60 kg @ 10
65 kg @ 5
65 kg @ 5

Lutande hantelpressar
20 kg @ 6
20 kg @ 6
17.5 kg @ 6

Militärpress
35 kg @ 5

Stående hantelpressar
12.5 kg @ 6
10 kg @ Denna skrev jag inte upp, 8-10?

Tricepspressar i NG kabelmaskin, v-format handtag.
20 @ 16 hade orkat fler
30 @ 12
40 @ 6 + 30 @ 3 + 25 @ 3 + 20 @ 5ish?

Tråk"gubben" var på gymmet igen. Det här fungerar inte. Frågade om det var ok att jag körde ett par till pressar och han sade väl en sista så jag körde den på 30 och så ännu en i dropset för att köra något.
Blir ju lite tryck i triceps när man väl kör det lite dumt att jag alltid har varit så kass på att köra armar kanske och det hade väl hjälpt med annat kan tänkas.

Från 6 till 10 rep i bänk är ju ok även om det bara var ett set, 1 rep calculator jämför det med att gå från 69.7 till 80 kg. Men det är ju jävligt klent att köra 60 kg bänk hur som helst

Morgon 17/5: 71.5 (55.1 kg MM, 56.5% vatt, 20.6%/14.73 kg prot - 19.5%/13.94 kg BF.)

Senast redigerad av aliquis den 2019-05-17 klockan 13:43
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta