Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Medlemmar > Tränings och kostdagböcker > Davidolles träningsdagbok
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Tränings och kostdagböcker För dagbok över din träning och kosthållning.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2017-11-13, 20:47   #191 (permalink)
Senior Member

Davidolles avatar

Reg.datum: Oct 2012
Ålder: 21
Davidolle will become famous soon enoughDavidolle will become famous soon enoughDavidolle will become famous soon enoughDavidolle will become famous soon enoughDavidolle will become famous soon enoughDavidolle will become famous soon enoughDavidolle will become famous soon enoughDavidolle will become famous soon enoughDavidolle will become famous soon enoughDavidolle will become famous soon enoughDavidolle will become famous soon enough
Standard

Tänkte jag kan slänga upp ett bra pass istället för endast vägningar. Ge gärna lite feedback på upplägget och hur ni istället skulle lägga upp det för en optimal monday chest-day

Bänkpress
50x15
70x5
80x10 RPB
90x2
90x2
80x5 långsamma

Lutande hantelpress
25x12
32,5x10
35x6
20x20 fötterna uppe

Hantelpress plan
20x20 (för att få in rörelsen)
30x10
30x10
15x20 fötterna uppe

Smith lutande press
4 set ~8-12 reps

Pressmaskin horisontell
4 stegrande set ca 6-10 reps

Flies i hiss nedifrån
4 set 12-15reps

Flies i hiss uppifrån
4 set 8-12 reps

Press med viktskiva med handflator mot varandra
15kg x 15 x 3

Nöjd med passet men känner mig lite sliten i höger axel. Ge gärna lite feedback över passet och om det är "bra" att mixa så högra reps med lägre osv.
Svara med citat
Gammal 2017-11-13, 21:20   #192 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 37
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Standard

Vad var vikten i morse då?

Studier säger att det är bättre att periodisera från pass till pass kontra att periodisera i ett och samma pass, om det spelar någon roll för dig/oss är en annan femma,
Jag ser inga nackdelar med att köra så som du gör om det känns bra,

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

Kontakta mig genom mail.
Jonas_emil_davidsson@hotmail.com

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2017-11-14, 00:04   #193 (permalink)
Senior Member

Davidolles avatar

Davidolle will become famous soon enoughDavidolle will become famous soon enoughDavidolle will become famous soon enoughDavidolle will become famous soon enoughDavidolle will become famous soon enoughDavidolle will become famous soon enoughDavidolle will become famous soon enoughDavidolle will become famous soon enoughDavidolle will become famous soon enoughDavidolle will become famous soon enoughDavidolle will become famous soon enough
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Nick Visa inlägg
Vad var vikten i morse då?

Studier säger att det är bättre att periodisera från pass till pass kontra att periodisera i ett och samma pass, om det spelar någon roll för dig/oss är en annan femma,
Jag ser inga nackdelar med att köra så som du gör om det känns bra,
Rapporterar i mitten av veckan.

Hmm, ja det känns klokast och det tänket kör vi ändå lite. Eftersom vi utgår från basövningar i början av varje pass och det är just de som vi varierar oss i reps i. Men dock inte inom alla övningar i passen
Svara med citat
Gammal 2017-12-11, 10:48   #194 (permalink)
Senior Member

Davidolles avatar

Standard

Längesedan jag uppdaterade vikten.

Vikt 11/12-17: 85,2 kg (Totalt: +7,5kg)

Såååå, på 19 veckor, sen 31 Juli, har jag ökat 7,5 kg i kroppsvikt. Mycket fett men också förhoppningsvis något kilo muskler. Känner mig starkare och har bra tryck i kroppen. Planen framöver är att lägga mig på ett kaloriunderskott, delmål är 80 kg och efter det blir det att utvärdera hur mycket lägre jag ska gå samt vad spegeln visar. Känner mig inte bekväm på en sån här hög kroppsvikt utan vill vara lättare och ser fram emot att skala av lite fett.

Ser fram emot den kommande perioden, trots att det är i juletider. Allt gott, life is well. God jul
Svara med citat
Gammal 2017-12-19, 11:49   #195 (permalink)
Senior Member

Davidolles avatar

Standard

Vikt 19/12-17 83,2 (-2,0kg)
Varit sjuk samt slutat med kreatin, antar att det mesta bara är vätska.
Svara med citat
Gammal 2018-01-09, 10:18   #196 (permalink)
Senior Member

Davidolles avatar

Standard

Förkylningen har suttit i snart 3 veckor, riktigt jobbigt men kämpar på så gott jag kan ändå.
Vikt 9/1 - 17: 80,8 kg (-4,4 kg)

Viktnedgången går som planerat, lite hjärnspöken typ som att jag endast känner mig mindre men fortfarande lika mycket fett... Tappat lite i styrka men mest uthållighet. Körde förra veckan på 80x8 i bänken efter några arbetsset så tappat 3 reps från PB. Avslutar deffen den 5e februari med en resa till Bali!
Svara med citat
Gammal 2018-01-09, 11:26   #197 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 37
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Standard

Det är för att när du stryper kalorierna så ryker glykogenet I musklerna först = Du är/känner dig mindre eftersom musklerna blir tomma
Kör du ett pass, helkropp med lite fler reps och äter en massa kolisar så fyller du upp igen,

Om detta påverkar dig så mycket så du tycker att du tappar styrka eller att det blir tråkigt att träna så kan du ju prova att lägga in en "fyll" dag, dvs ingen supare dag utan en dag då du äter på ordentligt med an massa kolisar långt utöver vad ditt kalori intag skall vara för att gå ner,

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

Kontakta mig genom mail.
Jonas_emil_davidsson@hotmail.com

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2018-01-12, 09:49   #198 (permalink)
Optimal Body Citizen

mawerics avatar

Reg.datum: Jan 2011
maweric has much to be proud of
maweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud of
Standard

Höj kalorierna lite och bli frisk.
maweric är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal Igår, 20:22   #199 (permalink)
Skilled Master

ga22bcs avatar

Reg.datum: Nov 2010
Ålder: 33
ga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura about
Standard

Hoppas på comeback snart av dig och tar gärna din plats till Bali om du ångrar dig.

www.maxielit.se

Kontakta mig gärna på: gus.and84@gmail.com
Följ mig träningsresa på Instagram - GURRAGEIS
#wemakethechampions
ga22bc är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ