Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Medlemmar > Tränings och kostdagböcker > Gurra Gs Träningsdagbok!
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Tränings och kostdagböcker För dagbok över din träning och kosthållning.

Svara

LinkBack (1) Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2014-09-09, 22:19   #501 (permalink)
Skilled Master

ga22bcs avatar

Reg.datum: Nov 2010
Ålder: 34
ga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura about
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piledahlaren Visa inlägg
grattis till PB i bänken! : ) kollade lite snabbt på innehållet på den där S.A.W.. fan 1 miljon ingredienser? haha du får återkomma hur den var!
Ja faen den är rätt sjuk. Men den ger bra pump och energi... men den slår inte Berzerk som jag kört tidigare.

www.maxielit.se

Kontakta mig gärna på: gus.and84@gmail.com
Följ mig träningsresa på Instagram - GURRAGEIS
#wemakethechampions
ga22bc är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2014-09-09, 23:17   #502 (permalink)
Skilled Master

ga22bcs avatar

ga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura aboutga22bc has a spectacular aura about
Post Stenhårt pass för överkroppen

Då sparkar vi igång den här veckan med överkroppen. Flexen är fortfarande dålig på jobbet så tränade efter jobbet idag. Men det var det sämsta på länge. Kör ju på nytt gym och rättare sagt Idrottskliniken på I11 området i Växjö, och det är sjukt mycket folk som trängs där. Det påverkar liksom träningsupplägget där man har X antal övningar man vill köra och vet exakt vilken vikt man ska ta för att maximera träningen. Blir då irriterad när man måste passa maskiner och bänkar osv för att inte frångå schemat. Blev ännu mer irriterad när jag körde cross body hammer curl idag och fick ont i sidan på höger armbåge. Faen! Måtte det gå över till imorgon och inte sabba kommande pass. Angående träningstiden så blir det inte eftermiddagspass mer utan kommer att köra lunchpass. Får jobba in flexen och ge järnet. Ni ska inte få sabba min satsning

Här kommer iaf dagens pass.

BÄNKPRESS
90 kg @ 4 rep
90 kg @ 4 rep
90 kg @ 4 rep

Så där ja, det går bra nu. Ökning på det nästa vecka.

SITTANDE BRÖSTPRESS
91 kg @ 10 rep
91 kg @ 8 rep
91 kg @ 9 rep

Annan övning pga allt folk. Körde långsamt excentriskt i dessa tre set.

LATSDRAG
55 kg @ 9 rep
55 kg @ 8 rep
55 kg @ 7 rep

AXELPRESS I MASKIN
45 kg @ 8 rep
45 kg @ 8 rep

CROSS BODY HAMMERCURL
20 kg @ 10 rep
20 kg @ 10 rep

Köttade på bra men i andra setet vet i tusan vad som hände. Fick grymt ont i högra armbågen, typ på utsidan av armen.

SITTANDE TRICEPSPRESS MED HANTEL
25 kg @ 10 rep
25 kg @ 10 rep

KOMMENTAR
Njae inte det bästa träningspasset direkt. Förutom bänkpressen som jag ger tummen upp för är resten inte 100 %. Tillbaka till lunchträningen för att komma tillbaka. Det som känns extra skönt är att sambon går hem i väntan på vårt andra barn om en vecka. Då kan jag köra morgonträning innan jobbet och det känns riktigt bra.

www.maxielit.se

#wemakethechampions
Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 15:52   #503 (permalink)
Skilled Master

ga22bcs avatar

Post Ny vecka med nya förbättringar

Då var helgen avklarad och känner att jag vilat upp mig ordentligt med familjen. Var riktigt slut i kroppen i fredags och tror jag får stressa ner lite. Mycket i huvudet just nu med jobb, flytt och tillökning i familjen inom kort. Allt är naturligtvis roligt men mycket på en gång och träningen är stor del av mitt liv också.
Iaf blev lite träning i helgen där jag testade på gymmet på Norremark i Växjö. Riktigt trevligt gym där och perfekt att man även kan träna där med samma gymkort hos Idrottskliniken.

Idag är det måndag och sparkar igång veckan med carbcycling igen samt veckans första träningspass vilket är överkropp med fokus på styrka.

Här kommer dagens pass. Glömde min pwo S.A.W. hemma samt Kre-Alkalyn Nitro Pro hemma idag så min generöse arbetskollega bjöd på en Einherjer Berzerk.
Den pirrar riktigt gott i kroppen och slår S.A.W. i den faktorn.

BÄNKPRESS
90 kg @ 5 rep
90 kg @ 5 rep RPB
90 kg @ 5 rep

Satte nytt personbästa i bänken i det nya träningsprogrammet. Det som känns riktigt bra är att det kändes inte omöjligt med kanske 2,5 kg totalt.

UPPÅTLUTAD HANTELPRESS
32,5 kg @ 9 rep
32,5 kg @ 7 rep
32,5 kg @ 8 rep

SKIVSTÅNGSRODD
65 kg @ 5 rep
65 kg @ 5 rep
65 kg @ 6 rep

Lite känningar i armen sedan skadan förra veckan men gick utan större smärta.

LATSDRAG
60 kg @ 10 rep
60 kg @ 10 rep
60 kg @ 10 rep

HANTELPRESS
22 ,5 kg @ 10 rep
25 kg @ 6 rep

Fick köra hantelpress idag då stången var upptagen och inte den som byter ut en övning.

SKIVSTÅNGSCURL
42,5 kg @ 10 rep
42,5 kg @ 8 rep
40 kg @ 6 rep

Riktigt go curl idag och kämpade på ordentligt.

SKALLKROSSAREN
40 kg @ 10 rep
40 kg @ 9 rep

KOMMENTAR
Grym start på den här veckan och bänkpressen går uppåt i resultat vilket är kul. Hoppas trenden fortsätter och nya rekord sätts.

www.maxielit.se

#wemakethechampions
Svara med citat
Gammal 2014-09-16, 23:38   #504 (permalink)
Skilled Master

ga22bcs avatar

Post Kvällspass

Då var det tisdag och träningsdags igen. Hade en fullspäckad arbetsdag med möten så lunchträningen var omöjlig att få till. Lite så man längtar till nästa vecka då sambon går hem för havandeskapspenning tills vårt andra barn kommer i november. Det som gynnar mig när hon går hem är att jag kan köra morgonpass på gymmet innan jobbet.

Dagens pass var jag nära att skjuta på tills imorgon men 20:30 kliade det för mycket i kroppen så fick dra iväg innan gymmet stänger 21:30. Glömde mitt träningsblock hemma men blev följande övningar:

SITTANDE BENPRESS
BENSPARK
BENCURL
VADPRESS
MAGMASKIN
SNEDA CRUNCHES

Sammanfattningsvis inte ett 100% pass enligt schemat men bättre än inget alls.
Imorgon blir det en vilodag samt no carb day.

Min burk med prestationshöjaren S.A.W. börjar ta slut så får kika efter en ersättare. Inte helt nöjd med produkten men kommer recension om den senare. Berzerk är vinnaren än så länge men har ni tips på pwo så säg till. Eller om man ska blanda till en själv så man blir nöjd

www.maxielit.se

#wemakethechampions
Svara med citat
Gammal 2014-09-18, 23:44   #505 (permalink)
Skilled Master

ga22bcs avatar

Post Stenhårt lunchpass för överkroppen

Idag är det torsdag och dags för lunchpass med överkroppen återigen, men fokus på tillväxt. Trots lite dålig flex så var jag taggad till 100 och drog i mig min sista dos pwo S.A.W. Tankarna går kring nästa pwo och frågat min kontakt på Maxielit om vad han rekommenderar. Återkommer med vad det blir.

Här kommer dagens pass:

UPPÅTLUTAD BÄNKPRESS
65 kg @ 10 rep PB
65 kg @ 11 rep
65 kg @ 8 rep

Ökning mot förra passet med 5 kg och blir bättre och bättre i bänken.

HANTELFLYES
18 kg @ 12 rep
18 kg @ 12 rep
18 kg @ 10 rep

SITTANDE RODD
60 kg @ 12 rep
65 kg @ 10 rep PB
65 kg @ 9 rep

Ökning här ifrån förra passet .

ENARMSRODD
22 kg @ 12 rep
22 kg @ 10 rep

LYFT ÅT SIDAN (CABLE)
11,5 kg @ 12 rep
11,5 kg @ 10 rep
11,5 kg @ 10 rep

SITTANDE BAKÅTLUTAD HANTELCURL
15 kg @ 22 rep totalt PB
15 kg @ 20 rep totalt

Dropset
12 kg @ max
10 kg @ max

SITTANDE TRICEPSPRESS MED HANTEL
25 kg @ 15 rep
27,5 kg @ 10 rep RPB
27,5 kg @ 10 rep

Härlig avslutande övning på passet. Nytt rekord även här och jag är på gång nu.

KOMMENTAR
Riktigt kanonpass idag med stenhård träning. Träningen är riktigt kul just nu och kul när man slår sina tidigare reps och vikter. Skulle lagt inte en recension av pwon S.A.W. idag men det blir för sent för det. Nu laddar jag för morgondagens sista pass och det blir…. håll i er nu. Ett morgonpass innan jobbet.

www.maxielit.se

#wemakethechampions
Svara med citat
Gammal 2014-09-19, 07:17   #506 (permalink)
Optimal Body Citizen

mawerics avatar

Reg.datum: Jan 2011
maweric has much to be proud of
maweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud of
Standard

Nice!
maweric är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2014-09-19, 22:53   #507 (permalink)
Skilled Master

ga22bcs avatar

Post Morgonträning och uppe med tuppen

Idag var det då morgonträning och kl 06:00 rättare sagt. Var på gymmet kl 06:10 för att dra av mitt sista pass för veckan. På schemat var det underkropp med fokus tillväxt.

Här kommer passet:

FRONTBÖJ
50 kg @ 12 rep
60 kg @ 11 rep PB
60 kg @ 12 rep

Baam vilken start.

UTFALL MED SKIVSTÅNG
50 kg @ 16 rep
50 kg @ 16 rep
50 kg @ 16 rep

Tungt men kan köra på lite till.

BENSPARK
45 kg @ 12 rep
45 kg @ 11 rep
45 kg @ 13 rep

BENCURL
40 kg @ 15 rep
40 kg @ 15 rep
40 kg @ 12 rep

VADPRESS
21 @ 12 rep
21 @ 12 rep
21 @ 12 rep

CABLE CRUNCHES
75 kg @ 12 rep
75 kg @ 15 rep
75 kg @ 15 rep

CRUNCHES MED VIKT
15 kg @ max
15 kg @ max
15 kg @ max

KOMMENTAR
Gick riktigt bra även att träna på morgonen idag. Lite trött i kroppen i början och utan pwo dessutom. Men trotts detta känns gick det bra men saknar fokuset.

www.maxielit.se

#wemakethechampions
Svara med citat
Gammal 2014-09-22, 22:23   #508 (permalink)
Skilled Master

ga22bcs avatar

Post Första passet med överkropp

Jaha då var det måndag och ny vecka med nya möjligheter. Veckans första pass var överkropp med fokus på styrka. Jag påbörjar även min morgonträning på gymmet och idag var jag på gymmet 06:00. Kunde räkna antalet personer på en hand i träningslokalen. Min prestationshöjare S.A.W. var även slut och lika så Kre-Alkalyn Nitro Pro så jag undrade hur passet skulle gå. Sammanfattningsvis så går det träna utan kosttillskott men det är skillnad. Framförallt energin är saknad men även den goa pumpen man får. Okej jag saknar mina tillskott men det är på ingång snart.
Får hålla ut någon dag till utan hjälp

Nu till dagens pass:

BÄNKPRESS
95 kg @ 3 rep
95 kg @ 3 rep
95 kg @ 3 rep

Shit det var tungt det här. Hade klarat 4 reps i första kanske men tveksamt i de andra. Jag som tog 5 reps i alla tre set föra veckan.

UPPÅTLUTAD HANTELPRESS
30 kg @ 10 rep
30 kg @ 9 rep
30 kg @ 10 rep

SKIVSTÅNGSRODD
60 kg @ 8 rep
60 kg @ 8 rep
60 kg @ 8 rep

LATSDRAG
60 kg @ 12 rep
65 kg @ 7 rep
65 kg @ 7 rep

AXELPRESS I MASKIN
x @ 10 rep
x @ 9 rep
x @ 7 rep

Kom inte ihåg vikten.

SKIVSTÅNGSCURL
40 kg @ 10 rep
40 kg @ 8 rep
40 kg @ 6 rep

CABLE PUSHDOWN
63,5 kg @ 12 rep
63,5 kg @ 10 rep
63,5 kg @ 10 rep

KOMMENTAR
Passet var helt okej trots avsaknaden av mina tillskott. Det är helt klart att jag behöver något som piggar upp mig då jag morgontränar. Väntar som sagt på vad Maxielit kommer med. Zoran som har stor erfarenhet av träning ger mig lite små tips för att min träning ska bli bättre.

www.maxielit.se

#wemakethechampions
Svara med citat
Gammal 2014-09-24, 17:06   #509 (permalink)
Skilled Master

ga22bcs avatar

Post Pass 2 underkropp

Här kommer gårdagens pass.

Måste faktiskt säga att det fungerar rätt bra med morgonträning. Var på gymmet kl 06:00 och som igår utan pwo. Lyckades kämpa mig igenom passet som blev rätt bra.
Idag kör jag enligt mitt tidigare inlägg och kolhydrat cykling fortsätter och idag var det low carb. Blir summerat mindre kolhydrater, normalt med protein och lite mer fett. Måste även göra en recension av S.A.W. och Kre-Alkalyn Nitro Pro ikväll.

Här kommer passet:

KNÄBÖJ
115 kg @ 5 rep
120 kg @ 5 rep RPB
120 kg @ 5 rep

Gick rätt bra tycker jag och nytt RPB. Ändå noga med att jag går ner djupt i den excentriska fasen.
Med lite pwo så borde jag klara mer

MARKLYFT
115 kg @ 5 rep
117,5 kg @ 5 rep
117,5 kg @ 5 rep

Uppe på 117,5 kg igen och mer ska det bli.

BENPRESS
70 kg @ 12 rep
70 kg @ 12 rep
70 kg @ 13 rep

Osäker på om en platta är 5 kg men håll 14 är det viktigaste för mig att veta.

BENCURL
65 kg @ 10 rep
65 kg @ 9 rep
65 kg @ 10 rep

VADPRESS
105 kg @ 10 rep
105 kg @ 12 rep
110 kg @ 10 rep

Hål 22 på sista.

CABLE CRUNCHES
75 kg @ 12 rep
75 kg @ 10 rep
75 kg @ 11 rep
70 kg @ 10 rep

Grym kontakt idag i magen.

MAGMASKIN – DROPSET
- @ max
- @ max
- @ max
- @ dropset
- @ dropset

Körde de två sista seten med dropset.

KOMMENTAR
Bra pass idag för underkroppen och inne i ett bra flow nu. Träningen är rolig och stressen har lagt sig lite. Hösten bli händelserik med flytt och tillökning i familjen.

www.maxielit.se

#wemakethechampions
Svara med citat
Gammal 2014-09-24, 17:08   #510 (permalink)
Optimal Body Citizen

mawerics avatar

Reg.datum: Jan 2011
maweric has much to be proud of
maweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud of
Standard

Bra!
maweric är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta