Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Medlemmar > Tränings och kostdagböcker > Dr Nick´s 30+ Träningsdagbok
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Tränings och kostdagböcker För dagbok över din träning och kosthållning.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2012-11-27, 20:48   #131 (permalink)
Optimal Body Addicted

Machineheads avatar

Reg.datum: Apr 2008
Ålder: 43
Machinehead is a splendid one to behold
Machinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to behold
Standard

Tror fan det är tungt med 52 kg i curls

Kul att det går åt rätt håll, finns inte mycket som slår den motivationen man får när man ser lite hårdare ut.

levasockerfritt.se
Machinehead är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2012-11-27, 22:56   #132 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 38
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Machinehead Visa inlägg
Tror fan det är tungt med 52 kg i curls

Kul att det går åt rätt håll, finns inte mycket som slår den motivationen man får när man ser lite hårdare ut.
Så sant som det är sagt!

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2012-11-28, 00:07   #133 (permalink)
Senior Member

CaptainYzermans avatar

Reg.datum: Sep 2007
CaptainYzerman is on a distinguished roadCaptainYzerman is on a distinguished road
Standard

Riktigt bra pass!
Du verkar kunna tända till rejält!
Grymt med 52kgs Curls!
Svara med citat
Gammal 2012-11-28, 08:37   #134 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CaptainYzerman Visa inlägg
Riktigt bra pass!
Grymt med 52kgs Curls!
Tack!

Skicka ett pm.

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Svara med citat
Gammal 2012-11-29, 10:48   #135 (permalink)
(((
Optimal Body Veteran

(((s avatar

Reg.datum: Feb 2008
((( has much to be proud of((( has much to be proud of
((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of
Standard

synd på missen på 210 i marken, men, som du säger så verkar ju det mesta gå åt rätt håll!!!

det bråkande knäet verkar ju också funka hyfsat!?!?!
mitt tips för problem-knän (dock så vet jag inte varför/hur du har problem i knäet) är att köra stående vader, bara stå, utan skor, UTAN STÖD!, med eller utan vikt (när jag kör med vikt så tar jag ett dipsbälte å hänger vikten i så belastas inte ryggen i onödan då jag ändå redan kör böj varje dag) åsså köra tåresningar, explosivt upp, nyp, långsamt ner...

Jag kör det varje dag, 100reps, började 100reps*kv i ett par veckor, sen 100reps*+16kg (använder KB's som vikter då det är de jag har hemma) ett par dar, sen 100reps*+24kg nån dag, sen 100reps*32kg är de jag kör numera...

mitt pajjade vänsterknä har aldrig känts så bra som nu trots(tack vare?) knäböj varje dag, och förra perioden jag körde böjj varje dag så mådde inte mitt dåliga knä helt hundra (är ju inte helt hundra nu heller, det kommer det nog aldrig bli) men då körde jag sittande vader som prehab/rehab för det vilket verkar som att stående utan skor å stöd verkar va det bästa för mitt knä...

inte så värst spännande men inte heller så illa att göra om det eventuellt kan hjälpa, jag upplever det som fruktansvärt hjälpsamt så det kan vara värt ett försök?

...kan ju tillägga att vadträningen för min del enbart handlar om att hålla knäet i skick, om mina vader växer så blir jag iofs glad men gör dom inte det så kvittar det också...

‎"Every time you touch the bar it is a +.
When you take a day off it's a -"
-Krastev
((( är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2012-11-29, 10:49   #136 (permalink)
(((
Optimal Body Veteran

(((s avatar

Reg.datum: Feb 2008
((( has much to be proud of((( has much to be proud of
((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CaptainYzerman Visa inlägg
Riktigt bra pass!
Grymt med 52kgs Curls!
Yzerman!!!
inte dags att börja logga lite pass igen???

‎"Every time you touch the bar it is a +.
When you take a day off it's a -"
-Krastev
((( är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2012-11-29, 13:42   #137 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ((( Visa inlägg
synd på missen på 210 i marken, men, som du säger så verkar ju det mesta gå åt rätt håll!!!

det bråkande knäet verkar ju också funka hyfsat!?!?!
mitt tips för problem-knän (dock så vet jag inte varför/hur du har problem i knäet) är att köra stående vader, bara stå, utan skor, UTAN STÖD!, med eller utan vikt (när jag kör med vikt så tar jag ett dipsbälte å hänger vikten i så belastas inte ryggen i onödan då jag ändå redan kör böj varje dag) åsså köra tåresningar, explosivt upp, nyp, långsamt ner...

Jag kör det varje dag, 100reps, började 100reps*kv i ett par veckor, sen 100reps*+16kg (använder KB's som vikter då det är de jag har hemma) ett par dar, sen 100reps*+24kg nån dag, sen 100reps*32kg är de jag kör numera...

mitt pajjade vänsterknä har aldrig känts så bra som nu trots(tack vare?) knäböj varje dag, och förra perioden jag körde böjj varje dag så mådde inte mitt dåliga knä helt hundra (är ju inte helt hundra nu heller, det kommer det nog aldrig bli) men då körde jag sittande vader som prehab/rehab för det vilket verkar som att stående utan skor å stöd verkar va det bästa för mitt knä...

inte så värst spännande men inte heller så illa att göra om det eventuellt kan hjälpa, jag upplever det som fruktansvärt hjälpsamt så det kan vara värt ett försök?

...kan ju tillägga att vadträningen för min del enbart handlar om att hålla knäet i skick, om mina vader växer så blir jag iofs glad men gör dom inte det så kvittar det också...
Stort tack för detta tips!
Jag skall göra det ikväll, jag kör inte vader alls som det ser ut nu,mest pga att jag har dålig fantasi när det gäller övningar när jag bara har tillgång till lösa vikter.
Vader kan inte växa,det vet ju alla

Skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Svara med citat
Gammal 2012-11-29, 17:52   #138 (permalink)
Skilled Master

Piledahlarens avatar

Reg.datum: Sep 2007
Ålder: 34
Piledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant future
Piledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant future
Standard

wtf läste jag 52Kg curls!? här har man precis vågat sig på 40Kg beast!

IFBB UPDATES

You got a dream... You gotta protect it. People can't do somethin' themselves, they wanna tell you you can't do it. If you want somethin', go get it. Period

TEAM Wolf
TEAM Mamdouh "Big Ramy" Elssbiay
Piledahlaren är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2012-11-29, 18:07   #139 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piledahlaren Visa inlägg
wtf läste jag 52Kg curls!? här har man precis vågat sig på 40Kg beast!
Du med dina klubbor borde väl curla det dubbla?

Skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Svara med citat
Gammal 2012-11-29, 19:53   #140 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Standard Dag 19.

Marklyft,böj,vader och mage.

Marklyft:
70kg@12
70kg@12
160kg@6
160kg@6
160kg@6
180kg@1
180kg@1 (tungt, för tungt)

Knäböj: *superset*
20kg@12
60kg@12
80kg@8
80kg@8
80kg@8

Stående vadresningar utan stöd: *superset*
kv@20
kv@20
kv@20
kv@20
kv@20

Situps med en rulle under ryggen:
kv@12
5kg@12
5kg@12
5kg@12
5kg@12
5kg@12

Övrigt.
Bra pass men jag känner nog av att jag äter väldigt lite kalorier, orken tar snabbt slut. Testade lite vadresningar efter tips från parantesen.
Jag tror att jag skall återuppta mitt break från preworkouts.

Skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta