Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Medlemmar > Tränings och kostdagböcker > Timme doin' it heavy!
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Tränings och kostdagböcker För dagbok över din träning och kosthållning.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-11-21, 19:35   #1 (permalink)
Skilled Master

Timmes avatar

Reg.datum: Sep 2007
Ålder: 20
Timme will become famous soon enoughTimme will become famous soon enoughTimme will become famous soon enoughTimme will become famous soon enoughTimme will become famous soon enoughTimme will become famous soon enoughTimme will become famous soon enoughTimme will become famous soon enoughTimme will become famous soon enoughTimme will become famous soon enoughTimme will become famous soon enoughTimme will become famous soon enoughTimme will become famous soon enough
Standard Timme doin' it heavy!

Som många av er redan vet så har jag drabbats av en inflammation i/nära svanskotan som gör att jag inte längre kan träna böj. Min tränare vill inte att jag heller inte tränar marklyft trots att jag inte känner något av det men där tänker jag vara lite ful. Maklyft är allt för roligt för att undvika. Jag tänker således träna lite marklyft i alla fall fast helt utan bälte och utrustning. Jag kommer endast göra singlar vilket inte påfrestar kroppen lika mycket som flera reps.

Utfall fungerar som träning för benen då jag inte känner något i svanskotan av den övingen.

Nu när jag ändå inte kan träna renodlad SL träning så tänkte jag att det kunde vara dags att tag tag i min vikt och jobba mig nedåt till den mer behagliga vikten 75. Det är också en viktklass lägre än min nuvarande 82.5

Mål: Gå ned i vikt till 75kg
Öka styrkan i bänkpress

Jag behöver er hjälp och stöd här på optimalbody annars tror jag att det blir svårt att klara det. Det gäller att jag ignorerar min hunger och aptit och äta min grönsaker + köttbullar i alla fall.

Jag kör också IF (intermitted Fasting) vilket går ut på att man fastar i 16 timmar och äter endast under 8 timmar. Det burkar bli 2-3 mål mat varje dag.

Kosttillskott: Kreatin FX och kommer prova Betadrain senare.

Hjälp mig nu i min kamp mot fettet!
MVH
Ingen dunderhonung tack
Log (jag älskar eiselt)
Timme är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2007-11-21, 19:37   #2 (permalink)
Skilled Master

Timmes avatar

Timme will become famous soon enoughTimme will become famous soon enoughTimme will become famous soon enoughTimme will become famous soon enoughTimme will become famous soon enoughTimme will become famous soon enoughTimme will become famous soon enoughTimme will become famous soon enoughTimme will become famous soon enoughTimme will become famous soon enoughTimme will become famous soon enoughTimme will become famous soon enoughTimme will become famous soon enough
Standard

Explosiv bänkpress
7x3x70

Pushups med klapp
3x3

Smalbänkpress med kloss (14cm)
2x3x100 (jag trodde det var 90. Efter att jag märkte det så sänkte jag till 90)
3x90
MVH
Ingen dunderhonung tack
Log (jag älskar eiselt)
Timme är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2007-11-21, 20:05   #3 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Ålder: 29
Tobbe is a name known to all
Tobbe is a name known to allTobbe is a name known to allTobbe is a name known to all
Information
Skicka ett meddelande via MSN till Tobbe
Standard

Vi ska heja dig fram till dina framgångar Timme

Frysta grönsaker och mkt frukt är VÄLDIGT bra för att hålla hungern nere om man tycker det är jobbigt.

"It does not matter how slow you go, as long as you do not stop." - Confucius
"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2007-11-21, 20:06   #4 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Dr Nick is a splendid one to behold
Dr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to behold
Information
Standard

Du har stöd!
Det är bara till att vara hård,stålsätta sig!!

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

Kontakta mig genom mail.
drnick@optimalbody.se

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är uppkopplad nu  
Svara med citat
Gammal 2007-11-21, 20:10   #5 (permalink)
Administrator

BeatNecs avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 27
BeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to all
Standard

De fixar du Timme. Inga problem!
BeatNec är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2007-11-21, 20:40   #6 (permalink)
Skilled Master

pclillens avatar

Ålder: 22
pclillen will become famous soon enoughpclillen will become famous soon enoughpclillen will become famous soon enoughpclillen will become famous soon enoughpclillen will become famous soon enoughpclillen will become famous soon enoughpclillen will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via MSN till pclillen
Standard

Klarar du lätt!! Mycket grönsaker som tobbe sa så ska du se att det inte blir så svårt!
"I had a guy come into my store telling me that a gnc employee told him that Muscletech produced the best supplements because "That's what the pros use". I almost died from the laughter."

"To know what I know, to do what I do, you'd have to actually read, study, think, and practice." - TC

"Some of us are just plain better. What are you gonna do about it?" - TC
pclillen är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2007-11-21, 20:45   #7 (permalink)
Skilled Master

Timmes avatar

Standard

Frysta grönsaker har jag börjat gilla! De är faktiskt inte så tokiga. Problemet är att jag typer behöver en sådan påse (1kg) varannan dag :/

De innehåller ju lite kolhydrater också vilket är bra så att jag inte nollar kolhydratsintaget.
MVH
Ingen dunderhonung tack
Log (jag älskar eiselt)
Timme är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2007-11-21, 20:46   #8 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Tobbe is a name known to all
Tobbe is a name known to allTobbe is a name known to allTobbe is a name known to all
Information
Skicka ett meddelande via MSN till Tobbe
Standard

Jag gjorde så att jag bytte bort en del av min "vanliga" mat mot frysta grönsaker i början och det gjorde mkt. Då har man fortf mkt energi samt en stor mättnadskänsla. Kycklingwok med grönsaker samt tzatziki va en favorit ett tag

Ångkoka grönisarna så smakar det mkt bättre också

"It does not matter how slow you go, as long as you do not stop." - Confucius
"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2007-11-21, 21:35   #9 (permalink)
Skilled Master

Timmes avatar

Standard

Så här kommer mitt program se ut

Måndag: Tung Bänkpress + tunga komlement
Tisdag: Softa
Onsdag: Explosiv bänkpress
Torsdag: Pullups/Chins - 5or; Hacksquat + Marklyft - Singlar; Utfall - 5or; Benspark - 5or; Lårcurl - 5or. Hantelrodd - 5or; Mage i magmaskin - 5or
Fredag: Mellantung bänkpress
Lördag: Softa
Söndag: Softa
MVH
Ingen dunderhonung tack
Log (jag älskar eiselt)
Timme är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2007-11-21, 21:38   #10 (permalink)
Skilled Master

Timmes avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe Visa inlägg
Jag gjorde så att jag bytte bort en del av min "vanliga" mat mot frysta grönsaker i början och det gjorde mkt. Då har man fortf mkt energi samt en stor mättnadskänsla. Kycklingwok med grönsaker samt tzatziki va en favorit ett tag

Ångkoka grönisarna så smakar det mkt bättre också
Det är ungefär så jag ska göra. Jag ska uppdatera min vikt varje dag också.
MVH
Ingen dunderhonung tack
Log (jag älskar eiselt)
Timme är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta