Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Medlemmar > Tränings och kostdagböcker > Merlin gymmar Doggcrapp
Registrera ShowCase FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Tränings och kostdagböcker För dagbok över din träning och kosthållning.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-08-30, 22:45   #1 (permalink)
Senior Member

Merlins avatar

Reg.datum: Sep 2007
Merlin is on a distinguished roadMerlin is on a distinguished roadMerlin is on a distinguished roadMerlin is on a distinguished road
Standard Merlin gymmar Doggcrapp

Journaldags igen!

Tror det var över ett år sedan jag la ned min journal här..., men jag har fortsatt träningen och det har gått lite upp och ner både i styrka och vikt. Känner att nu är det dags att föra journal igen, kan ju vara kul iom att jag börjar DC träning nu också och har ett mål med min BF!

Ålder: 33 år
Vikt: 86,5
BF: 21 %
TEE: 3 100 KCAL ungefär, mäts nån gång i månaden.

Kuriosa:
Har varit uppe och vänt på 96 kg för ett halvår sedan.

Delmål värt att nämna:
Närma mig 15 % i kroppsfett

Stats nu aug 2009, (maxar aldrig):
Bänkpress: 110 x 5
Knäböj: 120 x 3
Mark: 170 x 2

Träning:
Kommer att köra Doggcrapp mer eller mindre enligt alla Dantes rekommendationer, även kosten och extreme stretching. Börjar med en blast period på 6-10 veckor, sedan cruise på ca 1-3 veckor. Därefter dags för utvärdering. Behöver jobba på benen, kommer att köra widowmaker på varje böjpass.

Promenader, cykelturer, manuell gräsklippning 1400 m2 räknas väl som cardio light!?

Länk till bra sammanfattande sida om DC:
All about Doggcrapp and DC Training

Originalsidan:
IntenseMuscle.com - Powered by vBulletin

Jag räknar med att öka lite i styrka, men inte massa i början eftersom jag vill ner på 15 % BF.

Äter inga exotiska kosttillskott för tillfället, (inte ens kreatin just nu) om det läggs in så skriver jag det i journalen. Kommer eventuellt gå på lite P-Slin snart.

Reser en hel del i jobbet så många pass är på andra gym än mitt eget hemma i Uppsala.
Första passet i morgon hoppas jag och det kommer att köras på Golds Gym i Åre.
Merlin är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2009-08-30, 22:59   #2 (permalink)
Skilled Master

Crosstjecks avatar

Ålder: 30
Crosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura about
Standard

Välkommen tillbaka! Kul att se en till DC-journal på brädan.

Måste säga att den där bänkserien ser rätt krallig ut =)
Svara med citat
Gammal 2009-08-31, 08:57   #3 (permalink)
Administrator

BeatNecs avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 27
BeatNec is a splendid one to behold
BeatNec is a splendid one to beholdBeatNec is a splendid one to beholdBeatNec is a splendid one to beholdBeatNec is a splendid one to beholdBeatNec is a splendid one to beholdBeatNec is a splendid one to beholdBeatNec is a splendid one to beholdBeatNec is a splendid one to behold
Standard

Kul att du e tbx
BeatNec är uppkopplad nu  
Svara med citat
Gammal 2009-08-31, 10:46   #4 (permalink)
Senior Member

Merlins avatar

Merlin is on a distinguished roadMerlin is on a distinguished roadMerlin is on a distinguished roadMerlin is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Crosstjeck Visa inlägg
Välkommen tillbaka! Kul att se en till DC-journal på brädan.

Måste säga att den där bänkserien ser rätt krallig ut =)
Tack

Men inte benen, ska jobba på det nu. Hur går det själv? Ska kolla in din journal om jag hittar nån!

Citat:
Ursprungligen postat av BeatNec Visa inlägg
Kul att du e tbx
Tackar Och du verkar ha bytt inriktning, nu slåss du bara eller?
Svara med citat
Gammal 2009-08-31, 10:56   #5 (permalink)
Senior Member

Merlins avatar

Standard Träningen idag...

Ser ut som att första DC passet uteblir idag... Jobbet drar ut på tiden och jag kommer inte vara uppe i Åre förens sent, och så har jag lovat äta mat med en... Blir isf i morgon, men då i Östersund, Golds.

Igår körde jag axelrehabsövning enligt DC dock, blir nog samma idag om jag hittar ett kvastskaft.

Utförande:
Håller ett kvastskaft med handflatorna neråt, ganska brett, mot låren, stående. Lyfter det över huvudet med raka armar och bak mot mitten av ryggen, och sedan fram igen. Repetera 50 gånger på rad, vid rep 20-25 börjar tårarna komma, vid rep 35 undrar man varför man ens försökte prova, närmar sig 45 och svetten rinner, pumpet är outhärdligt..., men ack så skönt när man är klar!

Ovanstående rekommenderas starkt för er med axelproblem!
Svara med citat
Gammal 2009-08-31, 21:10   #6 (permalink)
Skilled Master

sweepmasters avatar

Reg.datum: Oct 2008
sweepmaster has a spectacular aura aboutsweepmaster has a spectacular aura aboutsweepmaster has a spectacular aura aboutsweepmaster has a spectacular aura aboutsweepmaster has a spectacular aura aboutsweepmaster has a spectacular aura aboutsweepmaster has a spectacular aura aboutsweepmaster has a spectacular aura aboutsweepmaster has a spectacular aura aboutsweepmaster has a spectacular aura aboutsweepmaster has a spectacular aura aboutsweepmaster has a spectacular aura aboutsweepmaster has a spectacular aura aboutsweepmaster has a spectacular aura about
Standard

Kul att få följa en DC logg!!
Kör hårt!!
sweepmaster är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-08-31, 21:43   #7 (permalink)
Senior Member

Merlins avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sweepmaster Visa inlägg
Kul att få följa en DC logg!!
Kör hårt!!
Tack, hårt så in i hlvte kan du lita på

1:a i morgon
Svara med citat
Gammal 2009-08-31, 22:49   #8 (permalink)
Administrator

BeatNecs avatar

BeatNec is a splendid one to beholdBeatNec is a splendid one to beholdBeatNec is a splendid one to beholdBeatNec is a splendid one to beholdBeatNec is a splendid one to beholdBeatNec is a splendid one to beholdBeatNec is a splendid one to beholdBeatNec is a splendid one to behold
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Merlin Visa inlägg
Tack

Tackar Och du verkar ha bytt inriktning, nu slåss du bara eller?
nja, jag körde både styrka och div kampsport.
Men efter att ha "skallat" en kille i ryggen så jag fick whiplash så har jag fått lägga kampsporten på hyllan denna terminen.
Nu blir de snart styrketräning fullt ut igen!
BeatNec är uppkopplad nu  
Svara med citat
Gammal 2009-08-31, 22:51   #9 (permalink)
Administrator

BeatNecs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Merlin Visa inlägg
Ser ut som att första DC passet uteblir idag... Jobbet drar ut på tiden och jag kommer inte vara uppe i Åre förens sent, och så har jag lovat äta mat med en... Blir isf i morgon, men då i Östersund, Golds.

Igår körde jag axelrehabsövning enligt DC dock, blir nog samma idag om jag hittar ett kvastskaft.

Utförande:
Håller ett kvastskaft med handflatorna neråt, ganska brett, mot låren, stående. Lyfter det över huvudet med raka armar och bak mot mitten av ryggen, och sedan fram igen. Repetera 50 gånger på rad, vid rep 20-25 börjar tårarna komma, vid rep 35 undrar man varför man ens försökte prova, närmar sig 45 och svetten rinner, pumpet är outhärdligt..., men ack så skönt när man är klar!

Ovanstående rekommenderas starkt för er med axelproblem!
Tack för tipset! Tror de kan göra gott för mig!
BeatNec är uppkopplad nu  
Svara med citat
Gammal 2009-09-01, 17:58   #10 (permalink)
Senior Member

Merlins avatar

Standard 1 sept - pass 1A

Utfört på Gold's Gym i Östersund

Bänkpress i Smith m 30 kg stång, oviktad.
100 kg x 8x4x3 = 15 reps RP

Axelpress, hantlar, sittande
26,5 kg x 8x4x2 = 14 reps RP

Skallkrossaren bakom, rak stång
40 kg x8x4x2 = 14 reps RP

Marklyft
140 kg x 7
160 kg x 3

Chins framför, upp till näsan ungefär, kroppsvikt
7 x 3 x 1 = 11 reps RP

Svettades som en gris på gymmet, att rest pausa 15 andetag på 3 sett går inte att beskriva, det måste provas innan man fattar hur slut man blir, helt jvla slut. Provpass får man väl kalla första riktiga passet, lite osäker på vikterna fortfarande.

Överaskades över hur tung axelpressen var, har ju pressat med 35 kg förut! Bänken i Smith var inte planerad, ska köra vanlig bänk nästa gång, 100 kg i smithen var för lätt.
Marken gick tungt, för tungt, men så var den i slutet på passet och jag var rätt trött när jag kom dit, 160x3 är för dåligt.

Extreme stretchingen gick sådär, det gjorde väldigt ont, klarade inte att hålla i en hel minut. Blev inte längre än 30 sekunder i någon av övningarna, men då körde jag x2 i allt för att kompensera. Det känns bra i alla fall, ser väldigt mycket fram till ben, biceps och underarmspasset på torsdag

Gold's i Östersund
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta