Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Medlemmar > Tränings och kostdagböcker > Vinter/vårlogg, duravol + mera från Eiselt
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Tränings och kostdagböcker För dagbok över din träning och kosthållning.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2009-01-13, 21:20   #31 (permalink)
Optimal Body Citizen

Hobbess avatar

Reg.datum: Jan 2008
Ålder: 45
Hobbes has much to be proud of
Hobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud of
Skicka ett meddelande via MSN till Hobbes
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av STI Visa inlägg
Jepp håller med, förväntar mig behöva köra klart minst första burken kanske en bit in på andra t.o.m. innan det kan bli tal om nån form av effekt.

Därför är det kul följa dina blodsockervärden. Man märker ju på det sättet att det faktiskt ser ut o hända nåt positivt i kroppen och som antagligen kan bero på Duravol
Jag har samma kost såsom tidigare, träningen är densamma, men upplever som sagt positiva effekter på blodsockret vilket jag inte kan utesluta har med Duravolet att göra!!

"Life is not a journey to the grave with the intention to arrive safely in a pretty and well-preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming: Wow!! What a ride!"

Hoka-Hey - Live Strong Today It Might Be To Late Tomorrow
Hobbes är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2009-01-13, 21:26   #32 (permalink)
STI
Skilled Master

STIs avatar

Reg.datum: Sep 2007
STI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really nice
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Jag har samma kost såsom tidigare, träningen är densamma, men upplever som sagt positiva effekter på blodsockret vilket jag inte kan utesluta har med Duravolet att göra!!
Ser som sagt mycket lovande ut!
STI är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-01-13, 21:28   #33 (permalink)
Optimal Body Citizen

Hobbess avatar

Hobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud of
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av STI Visa inlägg
Ser som sagt mycket lovande ut!
Jag är nöjd hittills, mycket nöjd!

"Life is not a journey to the grave with the intention to arrive safely in a pretty and well-preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming: Wow!! What a ride!"

Svara med citat
Gammal 2009-01-14, 20:30   #34 (permalink)
STI
Skilled Master

STIs avatar

STI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really nice
Standard

Bröstpasset avklarat för den här veckan. Efter nyår så har det bytts ut nästan alla gamla maskiner på mitt gym så det känns riktigt nice med nya grejer.

Det har även börjat massor med folk efter nyår, som vanligt i början på varje år, sen blir det glesare igen efter nån månad eller två. Det är lite svårare hitta lediga maskiner för tillfället så att man kan köra sina supersets, men med lite påhittighet så funkar det. Brukar i vanliga fall försöka köra superseten i maskiner(eller iag ett av dem) men idag fick det bli lösa vikter. Funkade det med

Dagens pass såg ut såhär:

Superset 1 (3 ggr)
Hantelpressar lutande(6-10 reps) + Hantelflies lutande(10-15reps)
sedan ca 1 min vila innan nästa superset

Superset 2 (3 ggr)
Lutande bänk i smith(10-15reps) + Plan bänkpress(6-8 reps)
sedan ca 1 min vila innan nästa superset

Dropset 1 (4ggr)
Cable cross, kör till failure sedan drop 1 platta till failure igen och sedan drop ytterliggare 1 platta och kör till failure
sedan 1 min vila innan nästa dropset

3st Duravol intagna som vanligt ca 45min innan passet.

Senast redigerad av STI den 2009-01-14 klockan 20:34
STI är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-01-14, 23:50   #35 (permalink)
Optimal Body Citizen

Hobbess avatar

Standard

Nice, träningsfri idag för min del, hade men intog mina 3 kapslar i vanlig ordning, jag kommer troligen att använda Duravol i fortsättning bara för dess blodsocker kontrollerande egenskaper!

Svara med citat
Gammal 2009-01-15, 17:50   #36 (permalink)
STI
Skilled Master

STIs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Nice, träningsfri idag för min del, hade men intog mina 3 kapslar i vanlig ordning, jag kommer troligen att använda Duravol i fortsättning bara för dess blodsocker kontrollerande egenskaper!
He he nästan så jag blir sugen börja kolla blodsockret med för skojs skull

Skönt med vilodagar, jag ska köra rygg idag, sen vila imorgon. Duravol intas varje dag här med. Funderar på kanske beställa en burk till så man har tre burkar för att verkligen ge det en chans.

Sjuk träningsverk speciellt i baksidan benen efter tisdagens pass.
STI är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-01-15, 21:00   #37 (permalink)
STI
Skilled Master

STIs avatar

Standard

Rygg och baksida axlar avverkade idag.

Superset 1(3ggr)
t-bar(6-8reps) + rodd i smith(10-12reps)
1 minut vila mellan superset

Superset2 (4 ggr)
Latsdrag bakom nacken(10-12 reps) + enarms rodd i maskin(6-8 reps)
1 minut vila mellan superset

Dropset1 (3ggr)
Omvänt peckdeck, kör till fail, sen drop 2 plattor till fail igen, drop två plattor och sen fail igen
1 min vila

Dropset2 (3 ggr)
Kabelpressdown med raka armar(för lats), samma utförande som första dropset.

Superset3(3ggr)
Baksida axlar i maskin(6-8reps) + framåtkutad hantellyft (10-12 reps)

Passet gick helt ok trots att jag var allmänt seg. Knaprade 3st Duravol innan passet. Vilodag imorgon, axlar, armar och vader på lördag.
STI är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-01-17, 22:13   #38 (permalink)
STI
Skilled Master

STIs avatar

Standard

Sista dagen på shock veckan idag. Får se om jag drar till gymmet imorgon köra vader och mage bara.

Blev som sagt axlar biceps och triceps idag, slängde även in lite marklyft.
Utförandet och antal reps på supersets och dropsets ungefär det samma som tidigare i veckan.

------------------
Marklyft 4 set

Superset1
hantellyft åt sidan+ militärpress i smith utan ryggstöd

Superset2
EZcurl+ hantelcurl

Superset3
Smalbänk i smith + bänkdips

Dropset1
Drag till hakan med cabel

Superset4
2st kaberlövningar för biceps

Superset5
2 st kabelövningar för triceps

Dropset2
Dips i maskin

Dropset3
Bicepscurl i maskin

Dropset4
Lyft åt sidan i maskin

------------------

Blev lite längre pass än planerat idag, men det kändes riktigt bra så jag körde bara på. Fick sjuk pump i amrarna efter alla dropsets och supersets.

Trivs riktigt bra med det här upplägget där man cyklar de tre olika veckorna. Annars tidigare när man har kört så har det oftast blivit att man "jagar" tyngre och tyngre vikter och kanske inte varit så noga med utförandet alltid. Och kanske inte varierat så mycket som man skulle heller.

Nu kan jag "jaga" de tunga vikterna under första(power) veckan, medans andra veckan(reprange) helt fokuserar på kontakt och utförande, samtidigt som tredje veckan(shock) fokuserar på att få så mycket blod som möjligt i musklerna. Sen är alltid en av övningarna i varje superset något tyngre även i shock veckan medans den andra lite lättare och med högre repsantal.

Alla tre veckorna är riktigt jobbiga om man gör som man ska, fast musklerna får jobba på helt olika sätt, vilket känns riktigt nice.

Brukar i vanliga fall köra två 3 veckors cykler(dvs 6 veckor totalt) i streck och sedan ta en vecka vila. Har även hänt att jag kört 3st cykler efter varandra utan vila, lite beroende på hur sliten jag känner mig.

He he har uppdaterat loggen lite oftare än vad jag själv trodde jag skulle orka/hinna med, men jag kör iaf på. Blir som sagt uppdatering minst en gång i veckan även om jag skulle tröttna lite

3st Duravol intagna innan passet idag igen.

Grymt

Senast redigerad av STI den 2009-01-17 klockan 22:21
STI är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-01-18, 12:04   #39 (permalink)
STI
Skilled Master

STIs avatar

Standard

Vikt: 95.8kg
BF: 18.4%

I princip hel oförändrat sen förra veckan. Inte så konstigt eftersom jag ligger på samma kaloriintag(~underhåll) hela tiden nu.
STI är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-01-20, 21:29   #40 (permalink)
STI
Skilled Master

STIs avatar

Standard

Började på Power veckan idag. Första passet i veckan ben som vanligt. Gick jävligt segt. Ligger iofs ändå och reppar på relativt bra vikter(för att vara jag) Inte så långt ifrån mina PB som jag satte när jag vägde ca 10kg mer och under bulk för ett bra tag sen. I vissa övningar har jag tom gått förbi mina gamla PB trots att jag ligger på underhåll när det gäller kalorierna.

Men kändes ändå trycklöst på nåt sätt och segt som sagt.

Utförandet denna veckan är långsamt i den excentriska(2-3sekunder) fasen och så explosivt som möjligt i den koncentriska.

----------------------
Knäböj med stång:
5 set 5-8 reps

Raka mark i smith
5set 4-7 reps
Hyfsat nöjd med raka marken reppade några på 135kg vilket är ungefär 5 kg under det tyngsta jag lyckats reppa med tidigare. Och det var för runt 1 år sen under bulk

Benpress
4set (5-9reps)
Gick helt ok här med, trots att det kändes segt så lyckades jag köra några reps på ~480kg, ligger nog hyfsat nära mitt pb också.

Benspark ett ben i taget
4 set(5-8 reps)

Bencurl ett ben i taget
4 set (5-8 reps)

Vader i maskin
6set (15-20 reps)

Sen körde jag ett par magövningar med.
----------------------

Duravol integat ca en timme innan passet. He he första burken ser ganska tom ut, några dagar kvar bara på den. Går åt jävligt snabbt när man tar 3st ed, känns som att jag precis börjat med den.

Ser ut som att jag kommer slänga in en burk ALRI BAM också i stacken med cyperol, novedex och Quadrol, men återkommer till det längre fram

Senast redigerad av STI den 2009-01-20 klockan 21:33
STI är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Tags
cyperol, duravol, novedex, quadrol

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta