Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Medlemmar > Tränings och kostdagböcker > Vinter/vårlogg, duravol + mera från Eiselt
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Tränings och kostdagböcker För dagbok över din träning och kosthållning.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2009-01-10, 20:20   #21 (permalink)
STI
Skilled Master

STIs avatar

Reg.datum: Sep 2007
STI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really nice
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ((( Visa inlägg
om det nu inte råkar bli exceptionellt (man kan ju alltid hoppas ju?)
He he vi får hålla tummarna
STI är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2009-01-10, 22:52   #22 (permalink)
Optimal Body Citizen

Hobbess avatar

Reg.datum: Jan 2008
Ålder: 45
Hobbes has much to be proud of
Hobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud of
Skicka ett meddelande via MSN till Hobbes
Standard

Jag kommer att följa upp detta noga som tusan, tar alltså ca. 5-6 blodprover om dagen på en Onetouch Ultra 2

Den loggar i sitt minne mina prov och ger mig möjlighet att studera hur mitt blodsocker ser ut - jag avser att även studera hur blodsockret påverkas av Duravol!

Jag lovar att jag skall göra mitt bästa för att kunna ge en sådan bredd insikt inom effekterna av Duravol som möjligt! Jag tror verkligen på denna produkt!

"Life is not a journey to the grave with the intention to arrive safely in a pretty and well-preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming: Wow!! What a ride!"

Hoka-Hey - Live Strong Today It Might Be To Late Tomorrow
Hobbes är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-01-11, 01:04   #23 (permalink)
STI
Skilled Master

STIs avatar

STI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really nice
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Jag kommer att följa upp detta noga som tusan, tar alltså ca. 5-6 blodprover om dagen på en Onetouch Ultra 2
Låter kanon det Kul o se manicken du tar proverna med, funderade ett tag förut på hur du mätte
STI är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-01-12, 20:29   #24 (permalink)
STI
Skilled Master

STIs avatar

Standard

Mätte BF igår med Omron bodyfat analyzer(handhållen) och kollade även vikten. Mätning på tom mage på morgonen. Kommer mäta BF och väga mig varje söndag morgon innan mat.

Såhär såg det ut:
Startvikt 95kg
Start BF 18.5%

Rätt intressant att fettmätaren visade runt 18-19% även när jag vägde 105kg. Detta var iofs för nästan ett år sen. Måste varit massor med vatten som försvunnit antagligen tillsammans med en del fett. Jag tycker inte att jag tappat nåt nämnvärt i muskelmassa.

Annars knaprar jag på jag på med Duravolen. Inte mycket att säga än. Har iofs haft lite mer påtaglig libido än normalt i ett par dagar, men nog inte orsakat av Duravol. Man har antagligen sina perioder

Edit: Glömde säga, vilodag både Söndag och måndag. Kör igång nya veckan imorgon med ben

Senast redigerad av STI den 2009-01-12 klockan 20:43
STI är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-01-12, 20:38   #25 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 38
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Standard

Samma dag som mig,söndag,bra dag för mätningar och vägningar..
Hur lång var du?

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-01-12, 20:40   #26 (permalink)
STI
Skilled Master

STIs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Nick Visa inlägg
Samma dag som mig,söndag,bra dag för mätningar och vägningar..
Hur lång var du?
He he precis, kan man ligga slappa i sängen bra länge innan man går upp, sen är det bara väga/mäta i lugn o ro

Jag är 185cm
STI är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-01-12, 23:44   #27 (permalink)
Optimal Body Citizen

Hobbess avatar

Hobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud of
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av STI Visa inlägg
Låter kanon det Kul o se manicken du tar proverna med, funderade ett tag förut på hur du mätte
Om mina blodsocker värden håller sig så här bra i fortsättningen kommer jag att skänka dem en stor del av äran till Duravol. Den utlovas ju att jämna ut blodsockret och det gör den oxå!

Notera nu att variabler såsom träning ökar min insulinkänslighet och hjälper mig att balansera blodsockret - så jag vill vänta ut mina 3 burkar innan jag slår fast det ena eller andra!

"Life is not a journey to the grave with the intention to arrive safely in a pretty and well-preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming: Wow!! What a ride!"

Svara med citat
Gammal 2009-01-13, 20:54   #28 (permalink)
STI
Skilled Master

STIs avatar

Standard

Shock veckans första pass avverkat Började med ben min vana trogen

Såhär såg det ut idag:

Som sagt, enbart supersets och dropsets denna veckan. Vila mellan varje superset är ca 1 minut. Blir skitjobbigt efter ett tag. Brukar köra två olika typer av superset, en med preexhaust (dvs första övningen lite lättare med fler reps andra lite tyngre), och en där jag börjar tungt för att avsluta med ett pump set.

Superset 1 (3 ggr)
Knäböj i Smith (10-15 reps) + Knäböj med fri stång(6-10reps)
sedan ca 1 min vila innan nästa superset

Superset 2 (3 ggr)
Raka mark med hantel(6-8 reps) + Raka mark i Smith (10-15 repps)

Superset 3 (3ggr)
Hack lift med ett ben(6-8 reps) + Benpress(10-15 reps)

Dropset 1 (3ggr)
Liggande lårcurl, till failure sedan drop 2st plattor till failure igen och sedan drop ytterliggare 2 plattor och kör till failure
sedan 1 min vila innan nästa dropset

Dropset 2 (3ggr)
Sittande bensparktill, failure sedan drop 2st plattor till failure igen och sedan drop ytterliggare 2 plattor och kör till failure
sedan 1 min vila innan nästa dropset

Var helt slut i benen efter passet men känns riktigt nice nu efter en stor proteindrink Snart dags för lite mera mat

Tog 3st Duravol idag med innan passet. Har inget speciellt att rapportera.

Senast redigerad av STI den 2009-01-13 klockan 21:11
STI är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-01-13, 21:11   #29 (permalink)
Optimal Body Citizen

Hobbess avatar

Standard

Jag har märkt av en tydlig påverkan på blodsockret - mycket positiv sådan! Sen ser jag allt annat på sikt - Eiselt har flera gånger påpekat att det krävs minst en burk innan man kan märka något, så det litar jag på och håller mina andra förväntingar nere sålänge!

Svara med citat
Gammal 2009-01-13, 21:15   #30 (permalink)
STI
Skilled Master

STIs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Jag har märkt av en tydlig påverkan på blodsockret - mycket positiv sådan! Sen ser jag allt annat på sikt - Eiselt har flera gånger påpekat att det krävs minst en burk innan man kan märka något, så det litar jag på och håller mina andra förväntingar nere sålänge!
Jepp håller med, förväntar mig behöva köra klart minst första burken kanske en bit in på andra t.o.m. innan det kan bli tal om nån form av effekt.

Därför är det kul följa dina blodsockervärden. Man märker ju på det sättet att det faktiskt ser ut o hända nåt positivt i kroppen och som antagligen kan bero på Duravol

Senast redigerad av STI den 2009-01-13 klockan 21:18
STI är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Tags
cyperol, duravol, novedex, quadrol

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta