Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Medlemmar > Tränings och kostdagböcker > Vinter/vårlogg, duravol + mera från Eiselt
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Tränings och kostdagböcker För dagbok över din träning och kosthållning.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2009-01-08, 19:23   #11 (permalink)
STI
Skilled Master

STIs avatar

Reg.datum: Sep 2007
STI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really nice
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piledahlaren Visa inlägg
jodå detta blir att följa frågar dig precis som jag frågar alla andra om PF.. hur får du i dig tillräckligt med protte/kolisar osv på den korta tiden?
Kul att du följer loggen

Tycker inte det är så svårt att fylla upp energibehovet trots periodiska fastan, såvida inte jag råbulkar.

Jag kör med Harris Benedict för att få kaloribehovet på ett ungefär
66 + (13.7 x weight in kilos) + (5 x height in centimetres) - (6.8 x age in years)

BMR för mig blir ca 2100 enligt formeln, sen får man ta detta multiplicerat med 1.2 för en halvslapp dag i mitt fall, dvs utan träning, vilket ger ca 2500 kcal på vilodagar. Träningsdagar blir det BMRx1.5 vilket ger strax över 3000Kcal. Detta då om man ligger på underhållskaloriintag.

Jag bryter fastan runt ca 14.00 med ett mindre mål på runt 700 kcal, t.ex kycklingfile och macka.

Sen ytterliggare lite mat nån dryg timma innan träning på ca 300-400Kcal. T.ex. lite gröt och en proteinshake.

Efterträning en stor proteindrink och sen middag. Detta ger runt 1500Kcal.

Sen innan läggdags(mellan 21.00 och 22.00) ytterliggare lite mat på ca 500-600Kcal.

Totalt:700+400+600+1500=3200Kcal.

Tycker inte att det är jättesvårt komma upp i de här mängderna. Ett par mackor med t.ex kycklingfile till och lite fett(smör, alt majonäs) är ju runt 600-700kcal. En middag på mellan 1000 och 1500Kcal är inte svår att få ner heller. På vilodagarna tar jag bort en av de mindre måltiderna så man hamnar en bitunder 3000Kcal.

Detta är bara ett exempel. Inte alltid som jag delar upp det i så många måltider utan kör större middagar ibland med, beror lite på vad man är sugen på. Sen är det också lite beroende på vilka tillskott man tar med, använder jag EAA innan träning så skippar jag måltiden som är dryga timman innan träning och ökar intaget lite efter träning.

När det gäller mängd protein så kör ligger jag på runt 200g/dag varav ca 60-70g från pulver som intas kring träningen. Resterande upp till 200g kommer från mat.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Nick Visa inlägg
Denna hade jag missat!
Kommer givetvis att följas!

Senast redigerad av STI den 2009-01-08 klockan 19:35
STI är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2009-01-08, 19:31   #12 (permalink)
STI
Skilled Master

STIs avatar

STI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really nice
Standard

Nu är det snart dags för bröstpass. 3st duravol slank ner precis

Kör rep range vecka nu, såhär ser ett exempel på bröstpass ut då:

Bänkpress:
4 arbetsset repsantal mellan 8-10. Kontrolerad rörelsehela vägen ner och upp. ca 2-3 sekunder ska rörelsen ta på väg ner och ca 2-3 sekunder ska den ta på väg upp. Ett ögonblicks stopp ett par milimeter ovanför bröstkorgen precis innan man vänder. Känns som fan i muskeln både i den excentriska och koncentriska fasen.

Lutande hantelpress: 3 arbetsset, repsantal mellan 8-12, utförandet på samma sätt som i bänken.

Pullovers med hantel:
3 arbetsset, trepsantal mellan 8-12, utförandet på samma sätt som i bänken.

Isolationsövning(nåt av cablecross, flies, pecdec, etc):
3 arbetsset, repsantal mellan 10-15, utförandet på samma sätt som i bänken förutom att man här även håller kontraktionen i ca 1s.

Senast redigerad av STI den 2009-01-08 klockan 19:44
STI är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-01-08, 21:28   #13 (permalink)
Senior Member

Reg.datum: Nov 2007
Ålder: 30
Erik_Hellström is on a distinguished roadErik_Hellström is on a distinguished roadErik_Hellström is on a distinguished roadErik_Hellström is on a distinguished roadErik_Hellström is on a distinguished road
Skicka ett meddelande via MSN till Erik_Hellström
Standard

Har du kört IF under en längre tid?
Kör själv ett IF-sinspirerat upplägg nu under deffen, väldigt likt ditt upplägg (iofs är väl de flesta IF-upplägg lika varandra).
Jag bryter dock fastan tidigare på dagen, runt 11.00 sedan EAA+träning 3-4tim senare, och tillsist hem och äter en middagsinspirerad måltid, och en kvällsmålsinspirerat måltid.

Som svar till Piledahlaren kan jag intyga om att det inte är svårt att få i sig mycket kalorier på kort tid när man väl vant sig, under bulk låg jag som standard på 4500Kcal på träningsdagar, och skulle utan problem kunna äta en bra bit över 5000Kcal. Kroppen anpassar väl sig som till allt annat

Följ mig i min träning: Eriks träningsjournal
Erik_Hellström är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-01-10, 17:11   #14 (permalink)
STI
Skilled Master

STIs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Erik_Hellström Visa inlägg
Har du kört IF under en längre tid?
Kör själv ett IF-sinspirerat upplägg nu under deffen, väldigt likt ditt upplägg (iofs är väl de flesta IF-upplägg lika varandra).
Jag bryter dock fastan tidigare på dagen, runt 11.00 sedan EAA+träning 3-4tim senare, och tillsist hem och äter en middagsinspirerad måltid, och en kvällsmålsinspirerat måltid.

Som svar till Piledahlaren kan jag intyga om att det inte är svårt att få i sig mycket kalorier på kort tid när man väl vant sig, under bulk låg jag som standard på 4500Kcal på träningsdagar, och skulle utan problem kunna äta en bra bit över 5000Kcal. Kroppen anpassar väl sig som till allt annat
Jepp jag har kört if i cirka två år. Funkar rättså bra tycker jag. Fuskar vissa dagar, eller om man är på semester och dylikt men för det mesta så är förljer jag det ganska bra. Jag bryter fastan vid två eftersom jag brukar träna ganska sent på kvällarna, men när jag är ledig och inte jobbar så föredrar skjuta fram ätarperioden några timmar.

Håller helt med "normalt" kaloriintag är inte svårt hålla med if, dock har jag haft lite halvsvårt få i mig all mat när jag råbulkat. Men lite lätt bulk funkar ganska bra, även nyttigare, blir för mycket fett annars. Under deff är det inga problem som helst.
STI är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-01-10, 17:24   #15 (permalink)
STI
Skilled Master

STIs avatar

Standard

Blev ett maratonpass idag på nästan två timmar då jag missat lite träning tidigare i veckan. Gillar inte köra så länge men ville försöka träna igenom alla muskelgrupper så som jag brukar.

Kör fortfarande reprange vecka, så idag såg det ut såhär:

Uförandet är som sagt riktigt långsamt med bidehållen kontraktion hela vägen 2-3 sekunder i den excentriska och 2-3 sekunder i den koncentriska fasen. Grymt med mjölksyra i musklerna speciellt när man drar upp antalet reps litegrann.

Rygg/axlar/armar

Latsdrag bakom 4 arbetsset 8-10reps,
Latsdrag framför med lite smalare grepp, 4 arbetsset 10-12reps
Enarms rodd i maskin, 4 set 8-10 reps
Sittande kabelrodd,, 3 set 10-12 reps
Omvänd peckdeck för baksidan axlar, 3 reps 10-15 reps
En annan maskin för baksidan axlar, 3 reps 10-12 reps

Sitande hantelpress, 4 set 8-10reps
Drag till hakan i smith, 3 set 10-12 reps
Lyft åt sidan med hantel, 2set, 10-15 reps

2st olika kabelövningar för biceps, toatalt 7 set, 8-15reps
2st olika kabelövningar för triceps, totalt 7set, 8-15reps.

Gillar inte köra så långa pass egentligen, men som sagt ville köra in det jag missat tidigare i veckan. Kände mig helt mör i nästan hela överkroppen efter det här passet. Reprange veckan(eller mjölksyreveckan ) är över nu vilket känns grymt bra, nästa vecka är det supersets som gäller och lite snabbare utförande.
STI är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-01-10, 17:34   #16 (permalink)
Skilled Master

Gogges avatar

Reg.datum: Nov 2007
Gogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really nice
Standard

Har missat denna. Ska följas!
Kul med ditt speciella upplägg av träning. Ska bli intressant att se hur det fungerar.
Gogge är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-01-10, 17:36   #17 (permalink)
STI
Skilled Master

STIs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gogge Visa inlägg
Har missat denna. Ska följas!
Kul med ditt speciella upplägg av träning. Ska bli intressant att se hur det fungerar.
Kanon Jag kikar in i din logg med ibland. Ska bli kul o se de olika åsikterna när alla duravol recensioner sammanfattas sen
STI är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-01-10, 20:03   #18 (permalink)
(((
Optimal Body Veteran

(((s avatar

Reg.datum: Feb 2008
((( has much to be proud of((( has much to be proud of
((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av STI Visa inlägg
Kanon Jag kikar in i din logg med ibland. Ska bli kul o se de olika åsikterna när alla duravol recensioner sammanfattas sen
Ja, det ska verkligen bli intressant, det enda jag är lite orolig för är den eventuella risken att det blir svårt att säga något direkt specifikt om det över huvud taget, men man hoppas ju på att det inte blir så...

‎"Every time you touch the bar it is a +.
When you take a day off it's a -"
-Krastev
((( är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-01-10, 20:15   #19 (permalink)
STI
Skilled Master

STIs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ((( Visa inlägg
Ja, det ska verkligen bli intressant, det enda jag är lite orolig för är den eventuella risken att det blir svårt att säga något direkt specifikt om det över huvud taget, men man hoppas ju på att det inte blir så...
Jepp den risken finns ju. Hobbes tar ju iofs blodsockerprover så ur den aspekten kommer han kanske kunna säga nåt baserat på bra fakta.

Men när det gäller styrkeökningar/musketillväxt så är det alltid svårt med liknande produkter såvida inte resultaten är exceptionella. Och det finns ju inte många "preparat" som kan leverera exceptionella resultat. Det är många andra faktorer runtomkring som spelar in. Därför ärdet sjysst med flera olika loggar och därmed flera olika synpunkter.

Senast redigerad av STI den 2009-01-10 klockan 20:19
STI är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-01-10, 20:18   #20 (permalink)
(((
Optimal Body Veteran

(((s avatar

Reg.datum: Feb 2008
((( has much to be proud of((( has much to be proud of
((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av STI Visa inlägg
Jepp den risken finns ju. Hobbes tar ju iofs prover och kollar på blodsockret så ur den aspekten kommer han kanske kunna säga nåt baserat på bra fakta.

Men när det gäller styrkeökningar/musketillväxt så är det alltid svårt med liknande produkter såvida inte resultaten är exceptionella. Och det finns ju inte många "preparat" som kan leverera exceptionella resultat. Därför tycker jag att det är bra med flera olika loggar och därmed flera olika synpunkter.
Jo, Hobbes kommer ju ha svart på vitt vad gäller blodsockeraspekten och det är ju fint. Men som du säger, vad gäller styrke/massa så kommer det säkert bli svårt, om det nu inte råkar bli exceptionellt (man kan ju alltid hoppas ju?)
Men precis som du säger så känns det ju därför extra bra att det är så pass många som kör duravol samtidigt, kanske vi kan komma fram till om det var värt det eller inte...

‎"Every time you touch the bar it is a +.
When you take a day off it's a -"
-Krastev
((( är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Tags
cyperol, duravol, novedex, quadrol

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ