Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Medlemmar > Tränings och kostdagböcker > Kost och träning featuring Maod
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Tränings och kostdagböcker För dagbok över din träning och kosthållning.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-10-08, 21:41   #1 (permalink)
Skilled Master

Maods avatar

Reg.datum: Jan 2008
Ålder: 28
Maod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the rough
Post Kost och träning featuring Maod

Nu är det dags att vara lite seriös. Har gått runt och tänkt på det här med journal ett tag nu, men inte vetat hur jag ska dra igång den. Så jag skriver bara lite kort om mig själv sen kör vi direkt med dagens pass.

Längd: 188 cm
Vikt: 77,3 kg
Ålder: 27 år (21 oktober)

Målet med min träning är kort och gott att bli starkare och må bättre. I första hand vill jag få resultat på kroppen, på vågen, i spegeln. Men att öka vikterna på gymmet kan vara minst lika kul. Jag håller för närvarande på och bulkar. Kommer köra fram till nyår och planerar på att hamna på 82-83 kg. Sedan börjar den härliga deffen innan sommaren.

Dagens pass: Biceps & Triceps

Hantelcurl
12,5x10
15x10
17,5x8
20x8
20x6

Skivstångscurl
37,5x8
37,5x6

Isolationshantelcurl
12,5x8
12,5x6 f

Skullcrusher
20xmånga
30xmånga
35x8
35x8

Pushdowns på knä
75x10 PB
75x7 strikta f
75x7 strikta f

Stående tricepsextension med hantel
30x10

Hantelcurl
11x16

Det var nog allt. Jackan stramade duktigt runt överarmarna och det är första gången jag känt det. Det tackar jag nog P-slin för. Sista kapslen idag ;(

Edit: Jag har räknat med att en EZ-curlstång (Skullcrusher) väger 10 kg med låsningar, men den kanske väger närmre 5 kg?

Föreningen Vetenskap och Folkbildning - http://www.vof.se/

Senast redigerad av Maod den 2008-10-08 klockan 21:58
Maod är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2008-10-09, 02:21   #2 (permalink)
Senior Member

hertzmans avatar

Reg.datum: Sep 2007
Ålder: 23
hertzman is on a distinguished roadhertzman is on a distinguished roadhertzman is on a distinguished road
Skicka ett meddelande via MSN till hertzman
Standard

Härligt pass! Välkommen in in träningsjournalknarkarnas ljuvliga värld.

Citat:
Rådet du fick är, givetvis, dynga. Varför inte ta färdtjänst till gymmet och rullstol bort till bänkpressen, när du ändå är i gasen?
hertzman är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-10-09, 09:20   #3 (permalink)
Administrator

BeatNecs avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 27
BeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to all
Standard

Fint pass! Kör hårt
BeatNec är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-10-09, 10:34   #4 (permalink)
Skilled Master

Machineheads avatar

Reg.datum: Apr 2008
Ålder: 34
Machinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura about
Standard

Gött pass!!
Machinehead är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-10-09, 10:45   #5 (permalink)
Skilled Master

Maods avatar

Maod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the rough
Standard

Tackar

Första tanken när alarmet ringde 0650 var: Fan va gött det ska bli med mat!

Thaiboxning står på schemat ikväll.

Maod är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-10-09, 14:41   #6 (permalink)
Skilled Master

Faces avatar

Face will become famous soon enoughFace will become famous soon enoughFace will become famous soon enoughFace will become famous soon enoughFace will become famous soon enoughFace will become famous soon enoughFace will become famous soon enoughFace will become famous soon enoughFace will become famous soon enoughFace will become famous soon enoughFace will become famous soon enoughFace will become famous soon enough
Standard

Bra pass, kul o läsa om din träning. Lycka till o kör hårt nu!
Face är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-10-09, 22:41   #7 (permalink)
Skilled Master

Maods avatar

Standard

Tack Face!

Idag var det Thaiboxning som stod på schemat.
Här kommer en snabb redogörelse av dagens slitsamma pass

Nybörjar/Motionspass 1800-1930
Uppvärmning med hopprep, situps, armhävningar och lite springande.
Stationsövningar och stafett med upphopp, armhävningar och situps.
Boxmitsar olika kombinationer.
Sparkmitsar med slag och sparkkombinationer.
Klinch och nackträning.

Kändes ganska lagom idag. Lyckades fånga ett knä på höger skenben, men det är sånt man bara får ignorera, ingen större skada skedd och det kommer nog inte påverka morgondagens benpass.

Thaiboxning är väldigt rolig allround träning och något jag tycker alla ska prova på minst ett eller två pass. Jag tränar med Glommens Thaibox i Falkenberg.

Nu ska jag återgå till mitt nyinstallerade Playstation3

Maod är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-10-09, 22:50   #8 (permalink)
Senior Member

hertzmans avatar

Reg.datum: Sep 2007
Ålder: 23
hertzman is on a distinguished roadhertzman is on a distinguished roadhertzman is on a distinguished road
Skicka ett meddelande via MSN till hertzman
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maod Visa inlägg
Tack Face!

Idag var det Thaiboxning som stod på schemat.
Här kommer en snabb redogörelse av dagens slitsamma pass

Nybörjar/Motionspass 1800-1930
Uppvärmning med hopprep, situps, armhävningar och lite springande.
Stationsövningar och stafett med upphopp, armhävningar och situps.
Boxmitsar olika kombinationer.
Sparkmitsar med slag och sparkkombinationer.
Klinch och nackträning.

Kändes ganska lagom idag. Lyckades fånga ett knä på höger skenben, men det är sånt man bara får ignorera, ingen större skada skedd och det kommer nog inte påverka morgondagens benpass.

Thaiboxning är väldigt rolig allround träning och något jag tycker alla ska prova på minst ett eller två pass. Jag tränar med Glommens Thaibox i Falkenberg.

Nu ska jag återgå till mitt nyinstallerade Playstation3
Härligt att se någon som tränar lite kampsport! Har du tränat thai länge?
Jag har då aldrig varit i så bra form som när jag tränade boxning regelbundet. Definitivt mindre massa, men jävlar vilken kondis och uthållighet man hade. Skulle inte klara ett boxningsfyspass nu.

PS3, gratulerar!

Citat:
Rådet du fick är, givetvis, dynga. Varför inte ta färdtjänst till gymmet och rullstol bort till bänkpressen, när du ändå är i gasen?
hertzman är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-10-09, 22:52   #9 (permalink)
Skilled Master

Faces avatar

Face will become famous soon enoughFace will become famous soon enoughFace will become famous soon enoughFace will become famous soon enoughFace will become famous soon enoughFace will become famous soon enoughFace will become famous soon enoughFace will become famous soon enoughFace will become famous soon enoughFace will become famous soon enoughFace will become famous soon enoughFace will become famous soon enough
Standard

Kul m. kampsport på schemat, såg hårt ut, bra jobbat!
Face är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-10-09, 23:05   #10 (permalink)
Skilled Master

Maods avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Härligt att se någon som tränar lite kampsport! Har du tränat thai länge?
Jag har då aldrig varit i så bra form som när jag tränade boxning regelbundet. Definitivt mindre massa, men jävlar vilken kondis och uthållighet man hade. Skulle inte klara ett boxningsfyspass nu.

PS3, gratulerar!
Har kört till och från sedan 2005. Har haft uppehåll sen maj typ till för några veckor sedan...Körde då fortsättningspassen som är "lite" hårdare. Var för mycket skador som påverkade styrketräningen, så det höll inte.

Jag har lösa planer på att gå fight i framtiden, får se hur kroppen håller och hur mycket kondition man orkar med. Att köra 3 pass hård thaiboxning i veckan känns inte aktuellt just nu. Är helt inne på gymträningen.

Maod är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta