Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Medlemmar > Tränings och kostdagböcker > 6 veckor PSMF deff.
Registrera ShowCase FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Tränings och kostdagböcker För dagbok över din träning och kosthållning.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-03-25, 11:41   #1 (permalink)
Senior Member

Reg.datum: Nov 2007
Linus is on a distinguished roadLinus is on a distinguished roadLinus is on a distinguished road
Standard 6 veckor PSMF deff.

Kört en ganska kraftig bulk och blivit allt för tjock. Gått från 72 kilo (14-15 BF) till 87,5 kilo på 9 månader. Tänkte att det är dags plocka överflödet. Kommer att köra en PSMF deff i 6 veckor (protein sparing modified fast), tanken med PSMF är att äta endast protein. kommer att äta 2 gram protein per kilo fettfrimassa. Det är dock praktiskt svårt att endast få i sig protein och ganska ohälsosamt.
kommer att äta rikligt med grönsaker som ger 100-200 kcal per dag och lite fett som följer med köttet + 6 gram omega 3.

Dagligt kalori intag kommer troligen landa runt 800-1000 kcal.
Kommer att väga all mat första veckan (dock lite slarv nu pga flytt men det blir bättre snart)

kommer ladda på med kolhydrater en gång i veckan och öka på laddningen allt eftersom vikten går ner. Små kolhydratsladdningar i början och större mot slutet.

Stats 23 april 2008
Längd 180 cm
Ålder: 30
Vikt: 87,5
Caliper: 21 % BF (skulle tro att det ligger några procent högre, tippar 23%)
Fettfrimassa: enligt caliper 69 kilo
Midjemått: 94 cm

Kommer att köra styrketräning 3 gånger i veckan, helkroppspass.

Lite cardio nu i början, sen kommer det att ökas på, (flyttstädning och promenad med hundarna får räcka första veckan)

Räknar med att gå ner runt 8 kilo och behålla muskelmassan.

Kommer att väga mig dagligen. Caliper mätning och medjemått en gång i veckan efter att jag fyllt på med lite kolhydrater.
Linus är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2008-03-25, 11:45   #2 (permalink)
Senior Member

Linus is on a distinguished roadLinus is on a distinguished roadLinus is on a distinguished road
Standard

Vikt 24/3 86,5 kilo
Linus är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-03-25, 11:46   #3 (permalink)
Senior Member

Standard

vikt 25/3 85,5 kilo
Linus är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-03-25, 12:13   #4 (permalink)
(((
Optimal Body Addicted

(((s avatar

Reg.datum: Feb 2008
((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light
Standard

800-1000kcal/dag? Det tycker jag låter som väldigt lite...? Är inte risken stor att du kommer tappa muskler, vad är det som gör att du tror att du inte kommer tappa muskler på den dieten? Finns det några belägg för att "bara" äta protein skulle göra att man behåller muskler trots väldigt stort underskott som jag missat?
((( är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-03-25, 12:14   #5 (permalink)
(((
Optimal Body Addicted

(((s avatar

Reg.datum: Feb 2008
((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light
Standard

Var inte meningen att låta spydig eller besserwissrig i mitt inlägg ovan, for the record, bara nyfiken...
((( är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-03-25, 12:16   #6 (permalink)
Skilled Master

Crosstjecks avatar

Reg.datum: Sep 2007
Crosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura about
Standard

Helt ärligt tycker jag att 800-1000 kcal/dag låter helt galet lite. Du kommer definitvt att tappa muskelmassa om du ligger på ett så pass stort underskott under hela deffen. Måste väl bli nästan -2000kcal i underskott?
Crosstjeck är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-03-25, 13:05   #7 (permalink)
Senior Member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ((( Visa inlägg
800-1000kcal/dag? Det tycker jag låter som väldigt lite...? Är inte risken stor att du kommer tappa muskler, vad är det som gör att du tror att du inte kommer tappa muskler på den dieten? Finns det några belägg för att "bara" äta protein skulle göra att man behåller muskler trots väldigt stort underskott som jag missat?
Kan du behålla en okej tränings intensitet och är tämligen tjock (över 15% bf) så kommer inte kroppen ta något av muskelmassan om protein intaget är högt. Det är väldokumenterat. Jag kommer dessutom lägga in lite kolhydrats laddning. Har kört på detta tidigare med goda resultat.
Linus är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-03-25, 13:08   #8 (permalink)
Senior Member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Crosstjeck Visa inlägg
Helt ärligt tycker jag att 800-1000 kcal/dag låter helt galet lite. Du kommer definitvt att tappa muskelmassa om du ligger på ett så pass stort underskott under hela deffen. Måste väl bli nästan -2000kcal i underskott?
Ja, siktar på -2000 kcal per dag. Vi får se om jag förlorar muskler, har funkat bra för mig tidigare.
Linus är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-03-25, 14:38   #9 (permalink)
Skilled Master

Crosstjecks avatar

Reg.datum: Sep 2007
Crosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura about
Standard

Ta gärna före och efter bilder. Ska bli mycket intressant att se hur detta utvekclar sig.
Crosstjeck är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-03-25, 14:44   #10 (permalink)
Senior Member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Crosstjeck Visa inlägg
Ta gärna före och efter bilder. Ska bli mycket intressant att se hur detta utvekclar sig.
Ja, Det är fixat Har en bild från i somras när jag vägde 72 kilo oxå.
Har även styrke stats nedskrivet.
Linus är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta