Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Sponsrade produktrecensioner > Olimp - CreaFusion Massacra (Green Apple Flavour)
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Sponsrade produktrecensioner Här finns dom recensioner,tester och dagböcker som är sponsrade,betalda eller på något sätt anordnade av företag eller gjorda av representanter för företag.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2008-01-19, 16:53   #1 (permalink)
Skilled Master

Reg.datum: Dec 2007
Ålder: 32
Kingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the rough
Standard Olimp - CreaFusion Massacra (Green Apple Flavour)

Olimp - CreaFusion Massacra

Om recensionen
Nu när jag skriver recensionen så har jag slutfört min burk och därmed är utvärderingen/testet slut.
Produkten fick jag (och två andra) kostnadsfritt av Johannes på Olimp för att testa/utvärdera för att sedan berätta, givetvis opartiskt, utifrån min upplevelse med produkten i fråga hur jag tyckte att produkten verkade.

Det skall tilläggas att jag tog tobbes "mall" från hans recension med samma produkt och med samma villkor för att underlätta för er läsare så mycket som möjligt och förhoppningsvis få en än mer tydlig blick.

Om Olimp Massacra
Marknaden har ju minst sagt blommat ut vad det gäller Nitric Oxid ”NO produkter” och Massacra är en i mängden. Tanken är att pumpet, enegrin, fokusen, återhämtningen och inte minst styrkan ska bli bättre.
Den innehåller inte mindre än 7 olika kemiska former av kreatin och "tiden för non-responders är förbi" som Olimp själva säger det.
Designen är lite rå och fräck och även jag tycker det är bra med att burköppningen öppnar upp väldigt mycket.

Dosering
Första gången jag testade Massacra så hade jag 55g pulver i 3.5dl vatten och detta intogs 30min innan träning. De resterande tre passen som var kvar under samma vecka gick jag upp i dos en aning (70-80g) och testade mig fram att ta den en aning senare. Det kändes i princip likadant med 55g som med den högre doseringen däremot så kändes det bättre om jag intog den mellan 40-50min innan träning.
Resterande pass så valde jag att stanna på 55g förutom en gång, med tips från Johannes (på Olimp), då jag körde en dubbel dos d.v.s. 110g.

Precis som tobbe beskrev i sin recension så tar även jag 10g EsaPro direkt innan passet och "sippar" på en kolhydratsdrink under passet bestående av 40-90g maltodextrin lite beroende på vilken muskelgrupp jag tränar och hur tungt.

Löslighet, betyg 10/10
Lösligheten behövs inte nämnas så mycket anser jag. I med 3.5dl vatten, därefter 55g pulver och skakar några enstaka gånger i en shaker och allt löser sig perfekt varje gång, har aldrig lyckats få en endaste klump. Full pott här!

Smak, betyg 10/10
Smakar rätt neutralt överlag men så fort drycken träffar min tunga så tycker jag att den har en fräsch äppelsmak. Smakar inte illa på något sätt utan rätt neutralt, en smak jag inte skulle tröttna på i alla fall. Med tanke på att sådana här produkter brukar smaka rätt surt, starkt och allmänt illa så plockar den full pott även här.

Energi, betyg 10/10
Tobbe meskrev detta som "Massacra's starkaste egenskap" och jag måste faktiskt hålla med även här. Energin är helt okej (men då jag försöker förse kroppen med snabba kolhydrater under passets gång så brukar jag ha bra energi allt som oftast) och kan vara svår att bedöma. Men drivet och fokusen kan jag inte ta äran ifrån massacran!
Men jag vill även framhäva styrkan och tröttheten som påverkas till det bättre. Jag svarar rätt bra på kreatin och tycker att massacra fungerade riktigt bra där jag bl. a. satte nytt personbästa i knäböj, massacra's hjälp eller inte, kan vara svårt att avgöra men jag tycker styrkan har toppat hela tiden under testperioden annars kan den dala emellanåt men här har jag känt en jämn nivå så jag tror det ligger främst i kreatinet.

Ska tilläggas att Green Magnitude fungerade riktigt bra på mig som även den innehåller Magnesium kreatin chelat och det kan ligga något i "Magna Power".

Även att vilan mellan seten halverades i princip ska framhävas. Jag märkte det inte till en början utan det var min träningspolare som inte hängde med och behövde vila "normalt" men betydligt mer än mig. Så jag fick kolla på klockan för att hålla mina viloperioder!
Kan inte ge annat än full pott här med!

Pump, betyg 2/10
Nu börjardet dock gå utför. Pumpet är helt klart den sämsta egenskapen. Med all hype som man kunde läsa sig till både från produktblad och diverse forum så kan jag inte hålla med på någon punkt vad det gäller pumpet. Jag får lika mycket pump som om jag hoppar över NO produkter vilket kom lite som en käftsmäll, mestadels för att många andra upplever en "massiv" pump och jag kan inte få ihop den ekvationen. Det finns många produkter som har gett mig bra pump och några få en massiv pump. Massacra är inte en av dessa!

Ska tilläggas att jag fick ett helt okej pump vid dubbel dos, men jag anser inte att man med en produkt i massacras prisklass ska behöva gå upp i dubbeldos för att känna en hyfsad pump!

Stimulantia, betyg 9/10
Precis som tobbe så är inte jag heller ett fan av stim i samband med träning då jag oftast tränar sent och allmänt presterar sämre med stim i kroppen. Men här är det inte mycket att snacka om, Olimp har hittat en utmärkt balans och jag tror den fungerar för de flesta, det är som en liten eftersmak, d.v.s. det finns där i bakgrunden och passar mig utmärkt. Bra Olimp!

Pris, betyg 3/10
Priset är till en stor nackdel. Rekommenderat utpris är på 599-699 för en burk Massacra på 1375 gram även om det nu verkar komma vettigare priser här och var. Sett till innehåll/pris/effekt/mängd så är det fortfarande för högt vilket tyvärr kommer göra att i alla fall jag väljer billigare alternativ som fungerar ungefär lika bra och sparar en slant.

Övrigt
Inte så mycket mer att tillägga faktiskt, varken mer eller mindre vaskulär med någon annan produkt men om jag ska lägga till något så är det väl att energin håller i sig bra långt efter att man har tränat. Det känns nästan emellanåt som att man skulle kunna dra tillbaka till gymmet direkt efter ett avslutat pass och dra samma rutin en gång till. Det blir mycket gjort hemma sen i alla fall!

Sammanfattning
Jag måste gå in på lite samma spår och tankesätt som tobbe hade. Om man inte hade marknadsfört produkten att den ger "extrem pump" med mera utan bara som en prestationshöjare så hade det varit en kanon produkt! Kolla bara betygen ovan och ta bort pumpet så är det i princip full pott på allt.

Jag har hört lite om att det ska komma nya smaker på massacra och enligt min åsikt så fungerar smaken klockrent och det känns som om man lägger lite fokus på fel saker. Jag hade behållt smaken och försökt förbättra pumpet och utvecklat den delen i produkten istället, men det är jag och min åsikt.

Priset är en annan faktor som gör att jag kommer troligtvis välja bort den mot en annan produkt, om jag nu inte hittar den till ett rimligt pris för då slår jag nog till för jag gillade energin och stykeökningen som jag fick men tyvärr drar avsaknandet av pumpet och det höga priset ner totalbetyget. Synd måste jag säga!

Totalbetyg: 7/10

Plus/Minus
+ Styrka
+ Drivet
+ Lagom stim
+ Energi
+ Fokus

- Pump
- Pris

Det var vad jag hade att säga och hoppas att det rätade på några frågetecken.

MVH

Senast redigerad av Kingen den 2008-01-20 klockan 11:08
Kingen är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2008-01-19, 16:57   #2 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Reg.datum: Sep 2007
Ålder: 38
Tobbe is a splendid one to behold
Tobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to behold
Skicka ett meddelande via MSN till Tobbe
Standard

Bra skrivet i en bra recension. Vi har fått väldigt lika resultat av produkten. Jag visste inte vilken smak det va på det dock, hehe, fick reda på det efteråt

Reps för recensionen

"It does not matter how slow you go, as long as you do not stop." - Confucius
"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-01-19, 17:01   #3 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 38
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Standard

Reps för en bra skriven recension!
Många här skriver riktigt bra!

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-01-19, 17:11   #4 (permalink)
Skilled Master

Antons avatar

Reg.datum: Oct 2007
Anton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enough
Standard

Tack! Enda jag inte förstår är hur den kunde få 2/10 på pump när du inte kände ngn skillnad på normal dos? Jag hade gett den 0/10 då? Annars: bra skrivet!
Anton är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-01-19, 17:11   #5 (permalink)
Skilled Master

Kingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the rough
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe Visa inlägg
Bra skrivet i en bra recension. Vi har fått väldigt lika resultat av produkten. Jag visste inte vilken smak det va på det dock, hehe, fick reda på det efteråt

Reps för recensionen
Tack!
Det ska bli riktigt intressant att se swelabs recension senare med. Visst fick vi lika resultat det är det som stör mig lite som jag beskrev det (en ekvation som jag inte får ihop är den massiva pumpen) och då syftar jag på body:s forum när man går in där och läser att killar som Zone får massiv pump. Hur f*n är det möjligt, jag är 181 och väger ca 87kg med ca 15-16% BF. Det stör mig ännu mer då det är så många andra produkter med samma mängd och samma form av arginin. Intressant minst sagt.

MVH
Svara med citat
Gammal 2008-01-19, 17:12   #6 (permalink)
Skilled Master

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Nick Visa inlägg
Reps för en bra skriven recension!
Många här skriver riktigt bra!
Tack tack!
MVH
Svara med citat
Gammal 2008-01-19, 17:20   #7 (permalink)
Skilled Master

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anton Visa inlägg
Tack! Enda jag inte förstår är hur den kunde få 2/10 på pump när du inte kände ngn skillnad på normal dos? Jag hade gett den 0/10 då? Annars: bra skrivet!
Det var bättre om man gick högre upp i dos och lite beroende på muskelgrupp. Tränar jag ben så var pumpet till och med riktigt bra på 95g men däremot så svarar mina ben alltid riktigt bra så det är riktigt svårt att sätta fingret på det, medans på normal dos så var det bättre än inget tillskott (om än markant), men inte tillräckligt för att vara bra och absolut inte massivt! Detta gällde benträningen!
Men körde jag exempelvis triceps som brukar ha bra respons den med så kunde det kvitta därför fick det ändå bli en 2:a och inte en 0:a högre än 2 kunde jag inte gå. Sen en 2:a är inte mkt att hänga i julgranen va?

MVH
Svara med citat
Gammal 2008-01-19, 17:37   #8 (permalink)
Skilled Master

Antons avatar

Reg.datum: Oct 2007
Anton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enough
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kingen Visa inlägg
Det var bättre om man gick högre upp i dos och lite beroende på muskelgrupp. Tränar jag ben så var pumpet till och med riktigt bra på 95g men däremot så svarar mina ben alltid riktigt bra så det är riktigt svårt att sätta fingret på det, medans på normal dos så var det bättre än inget tillskott (om än markant), men inte tillräckligt för att vara bra och absolut inte massivt! Detta gällde benträningen!
Men körde jag exempelvis triceps som brukar ha bra respons den med så kunde det kvitta därför fick det ändå bli en 2:a och inte en 0:a högre än 2 kunde jag inte gå. Sen en 2:a är inte mkt att hänga i julgranen va?

MVH
Då förstår jag hur du tänker!

Mvh
Anton är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-01-19, 17:39   #9 (permalink)
Skilled Master

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anton Visa inlägg
Då förstår jag hur du tänker!

Mvh
Härligt!

MVH
Svara med citat
Gammal 2008-01-19, 18:20   #10 (permalink)
013
Banned

013 is on a distinguished road013 is on a distinguished road
Standard

Du nämner grym pump som folk skriver på forumet.
Glöm inte att dessa killar har tränat i 20 år och (oftast ska jag säga) har väldigt bra muskelkontakt,samt vet vad deras kroppar kräver för pump.
Helt enkelt,ju längre du tränat ju bättre kontakt får du samt lättare att få till pumpet/trycket.
Kroppen lagrar energin på ett helt annat sätt på exempelvis Zone och de profilerna..
Sen är "grym" pump olika för alla.
Jag får tryck/pump massor i varje pass, men det anser jag bero på kosthållningen..

Men prestationshöjande/fokuserings grejer är aldrig fel

Bra recension..
Kul att folk tar sig tid o verkligen vill dela med sig..
013 är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta