"BCAA Hypertrophy är en uppdatering av BCAA Extreme. Skillnaden ligger främst i lösligheten. BCAA Hypertrophy löser sig till en klar vätska vilket ger betydligt bättre upptag i kroppen. Även smaken är förbättrad och vi erbjuder nu en god och ren BCAA produkt som du kan använda inför och under varje träningspass utan att få i dig onödiga ämnen."
Fakta BCAA Hypertrophy
Smak: Green Apple
Förpackning: 480g i burk
Serveringar: 60 st á 8g (33ml)
Blandning: 1 skopa blandas med
vatten. Använd gärna Shaker
Innehåll per daglig dos
L-Leucine: 4 g
L-Isoleucine: 2 g
L-Valine: 2 g
Innehåller en fenylalaninkälla
Inledning:
Jag var en av dem som blev utvald att prova den här produkten. Lanseringen blev senare än planerat, men medans vi väntade fick vi prova Smash Extreme. Har även fått en t-shirt, smakprover på protein, 2 shakers och en påste med 9st red stack amp. Tack Strength för allt det!
Smak/löslighet
Den viktigaste punkten. Enligt informationen ska denna bcaa blanda sig mycket lättare än vanlig bcaa/eaa. Vi första försöket tog jag ca 4dl vatten i en shaker, la i en skopa och skakade om 2 gånger. Lät den stå en liten stund och skakade en gång till. Det räckte för att helt lösa upp pulvret. Smaken är väldigt lik Smash Extreme och det gillar jag skarpt. Alla tycker olika men den här smaken passar mig perfekt. Inte för söt, lite syrlig och väldigt lättdrucken. För mig passar den här bättre än tex. Xtend som jag snabbt blir less på. Själva pulvret är mer mjöligt i konsistensen än andra liknande produkter.
Pris:
398kr (lyftarshopen)
6,6kr/servering
Avslutning:
Lite för dyr tycker jag, men samtidigt en grymt bra produkt. Löser sig väldigt bra och smakar riktigt gott. Jag kommer köpa en till burk när denna är slut. Dragit ner rejält på andra tillskott som inte gett mig något och då kan jag lika bra spendera mer på dem jag verkligen gillar!
All the Whey protein (minrec.)
Fick som sagt några smakprover på ett protein som säljs på lyftarshopen.se Istället för att skriva ännu en recension på det och mala på om de underbara smakerna gör jag det här istället. Väldigt gott protein som löser sig bra. Rekommenderas starkt! Banan är min favorit, godare än godis blandad i mjölk
Tack till Strength för bra produkter och grym service!