Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Sponsrade produktrecensioner > Eiselt DoublePro double strawberry & vanilla dreams
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Sponsrade produktrecensioner Här finns dom recensioner,tester och dagböcker som är sponsrade,betalda eller på något sätt anordnade av företag eller gjorda av representanter för företag.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-12-30, 01:43   #1 (permalink)
Senior Member

Johan.Ss avatar

Reg.datum: Oct 2007
Johan.S has a spectacular aura aboutJohan.S has a spectacular aura aboutJohan.S has a spectacular aura aboutJohan.S has a spectacular aura aboutJohan.S has a spectacular aura aboutJohan.S has a spectacular aura aboutJohan.S has a spectacular aura aboutJohan.S has a spectacular aura aboutJohan.S has a spectacular aura aboutJohan.S has a spectacular aura aboutJohan.S has a spectacular aura aboutJohan.S has a spectacular aura aboutJohan.S has a spectacular aura aboutJohan.S has a spectacular aura aboutJohan.S has a spectacular aura about
Standard Eiselt DoublePro double strawberry & vanilla dreams

Eiselt
DoublePro

Så har det då kommit två nya smaker av DoublePro. Enligt många ett av det godaste proteinet på marknaden. Då särskilt chokladsmaken. Nu har Eiselt släppt double strawberry och vanilla dreams. Håller de nya smakerna samma standard som resten av DoublePro serien?

Om vi börjar med första intrycket direkt jag öppnade påsarna. Båda smakerna luktar ursäkta uttrycket förbannat jävla gott! Man ser direkt jordgubbsbitarna och känner doften av jordgubb. Vaniljen ser inte lika spännande ut (vitt pulver) men luktar mjukglass.

Dags att blanda och göra ett smaktest då. Double strawberry blandat med vatten blir först ut. Väldigt lättblandad och blev inte lika tjock som jag förväntade mig heller. Man bör dock låta bli gallret i shakern. Annars fastnar hälften av alla jordgubbsbitar där. Smaken var inte heller riktigt de jag förväntade mig. Väldigt svårt att beskriva men det smakar jordgubb men aningen syrligt. Samma sak med mjölk förutom att de blir aningen krämigare (som alla andra proteinpulver) och tjockare. Var inte så imponerad över double strawberry till en början men smaken växer faktiskt. Den är väldigt lättdrucken och även om de inte smakar precis som det luktar så är smaken ändå en av de naturligaste jordgubbssmaker jag smakat. Bitarna gör sitt till för att göra den lite speciell.

Vanilla dreams då? Jo, här tror jag att jag har fått en personlig favorit. Kanske inte så konstigt då jag är en sucker för vanilj. Vatten blir först ut här också då jag vanligtvis blandar alla proteinpulver med vatten. Väldigt lättblandat här också. Blev inte heller lika tjock som tidigare smaker. Kan ju vara variationer i proteinkällan. Ingen aning. De första jag tänkte när jag smakade var i alla fall mjukglass och detta var blandat i vatten. Blandat med mjölk blev det ännu mera mjukglass. Ungefär som smällt mjukglass om man blandar med rätt mängd mjölk. Klockren smak. Kanske inte fullt lika bra som chokladen men i mina ögon bra nära.

Har även testat lite specialmixar av båda smakerna. Kan väl börja med att säga att båda smakerna är goda men blandar man dom 50/50 så blir det wunderbar. En perfekt mix av jordgubb å vanilj. En annan personlig favorit som jag brukar göra till kvällsmål. Proteinfil. Ta ca 2,5 dl lättfil och vispa ihop med 30g DoublePro. I love it och det blir nästan en sån blandning varje kväll. Serveringsförslag visas nedan.

Om jag skulle avrunda då. Tycker jag att de nya smakerna håller samma höga klass som övriga smaker i doublepro serien. Vanilla dreams, helt klart! Enligt mina smaklökar kommer den nästan upp i samma klass som chokladsmaken. Double strawberry, inte lika självklart men efter att ha avverkat halva påsen så måste jag säga att den är riktigt bra den också. Ett kanongott vardagsprotein skulle jag kunna säga då den är mild och naturlig i smaken.
Johan.S är uppkopplad nu  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2009-12-30, 10:39   #2 (permalink)
Junior Member

Reg.datum: Feb 2009
Ålder: 38
jubal is on a distinguished road
Standard

Bra och utförlig recension. Blir nog till att testa vanilj iaf. Reps
jubal är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-01-06, 20:51   #3 (permalink)
Senior Member

Fredrik.Js avatar

Reg.datum: Jun 2008
Fredrik.J is on a distinguished roadFredrik.J is on a distinguished road
Standard

Jag har oerhörda problem att få i mig vaniljproteiner. Oerhört kräsen då det kommer till den smaken. Doublepro vanilj är dock ett undantag. Mycket bra!
Fredrik.J är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-03-09, 22:52   #4 (permalink)
Junior Member

Reg.datum: Mar 2010
norrbottenstjej is on a distinguished road
Standard

Har provat vanilj nu i veckan.
blandade med turkisk yohurt i veckan för o käka efter träning o de va mumsigt som tusan.
sen idag blandade jag med mjölk o det smakade precis som sagts innan smält mjukglass!! slurp slurp
på torsdag ska ja blanda me vatten o se om de funka lika bra då oxå
norrbottenstjej är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal Igår, 00:16   #5 (permalink)
CVN
Senior Member

CVNs avatar

Reg.datum: Feb 2009
CVN has a spectacular aura aboutCVN has a spectacular aura aboutCVN has a spectacular aura aboutCVN has a spectacular aura aboutCVN has a spectacular aura aboutCVN has a spectacular aura aboutCVN has a spectacular aura aboutCVN has a spectacular aura aboutCVN has a spectacular aura aboutCVN has a spectacular aura aboutCVN has a spectacular aura aboutCVN has a spectacular aura aboutCVN has a spectacular aura aboutCVN has a spectacular aura aboutCVN has a spectacular aura aboutCVN has a spectacular aura about
Standard

Bra och utförlig recension, men att det skulle smaka som smält mjuk glass måste jag säga är jag lite kritisk till. Men får väll bli att man testar en påse.

Reps

http://www.optimalbody.se/forum/prod...tml#post131662

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe Visa inlägg
Jag vill ha "korvskinns"-linnen Dom ska sitta som en käftsmäll på kroppen.. som kuken i fittan eller handen i handsken som man säger på lite finare svenska
CVN är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal Igår, 09:41   #6 (permalink)
Senior Member

Johan.Ss avatar

Johan.S has a spectacular aura aboutJohan.S has a spectacular aura aboutJohan.S has a spectacular aura aboutJohan.S has a spectacular aura aboutJohan.S has a spectacular aura aboutJohan.S has a spectacular aura aboutJohan.S has a spectacular aura aboutJohan.S has a spectacular aura aboutJohan.S has a spectacular aura aboutJohan.S has a spectacular aura aboutJohan.S has a spectacular aura aboutJohan.S has a spectacular aura aboutJohan.S has a spectacular aura aboutJohan.S has a spectacular aura aboutJohan.S has a spectacular aura about
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CVN Visa inlägg
Bra och utförlig recension, men att det skulle smaka som smält mjuk glass måste jag säga är jag lite kritisk till. Men får väll bli att man testar en påse.

Reps
Att det ska smaka exakt som smält glass kan man ju inte förvänta sig. Men så nära det går för ett proteinpulver däremot. Känner ingen som blivit besviken på varken vanilj eller jordgubbssmaken. Tror inte du blir det heller
Johan.S är uppkopplad nu  
Svara med citat
Gammal Igår, 17:35   #7 (permalink)
Skilled Master

Maods avatar

Reg.datum: Jan 2008
Ålder: 28
Maod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the rough
Standard

Såhär skrev jag på kollo i december:

Citat:
Vaniljen var bland de bästa smaker jag någonsin provat. 9/10 i betyg.

Jordgubben var som en lite bättre version av Protec Jordgubb, vilken jag inte är så förtjust i annars. Helt ok ändå. 6/10 i betyg.
Håller på att försöka hitta något godare nu... kul projekt

Föreningen Vetenskap och Folkbildning - http://www.vof.se/
Maod är uppkopplad nu  
Svara med citat
Gammal Igår, 17:46   #8 (permalink)
Senior Member

Johan.Ss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maod Visa inlägg
Såhär skrev jag på kollo i december:

Håller på att försöka hitta något godare nu... kul projekt

Lycka till säger jag bara
Johan.S är uppkopplad nu  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ