Eiselt
DoublePro

Så har det då kommit två nya smaker av DoublePro. Enligt många ett av det godaste proteinet på marknaden. Då särskilt chokladsmaken. Nu har Eiselt släppt double strawberry och vanilla dreams. Håller de nya smakerna samma standard som resten av DoublePro serien?
Om vi börjar med första intrycket direkt jag öppnade påsarna. Båda smakerna luktar ursäkta uttrycket förbannat jävla gott! Man ser direkt jordgubbsbitarna och känner doften av jordgubb. Vaniljen ser inte lika spännande ut (vitt pulver) men luktar mjukglass.
Dags att blanda och göra ett smaktest då. Double strawberry blandat med vatten blir först ut. Väldigt lättblandad och blev inte lika tjock som jag förväntade mig heller. Man bör dock låta bli gallret i shakern. Annars fastnar hälften av alla jordgubbsbitar där. Smaken var inte heller riktigt de jag förväntade mig. Väldigt svårt att beskriva men det smakar jordgubb men aningen syrligt. Samma sak med mjölk förutom att de blir aningen krämigare (som alla andra proteinpulver) och tjockare. Var inte så imponerad över double strawberry till en början men smaken växer faktiskt. Den är väldigt lättdrucken och även om de inte smakar precis som det luktar så är smaken ändå en av de naturligaste jordgubbssmaker jag smakat. Bitarna gör sitt till för att göra den lite speciell.
Vanilla dreams då? Jo, här tror jag att jag har fått en personlig favorit. Kanske inte så konstigt då jag är en sucker för vanilj. Vatten blir först ut här också då jag vanligtvis blandar alla proteinpulver med vatten. Väldigt lättblandat här också. Blev inte heller lika tjock som tidigare smaker. Kan ju vara variationer i proteinkällan. Ingen aning. De första jag tänkte när jag smakade var i alla fall mjukglass och detta var blandat i vatten. Blandat med mjölk blev det ännu mera mjukglass. Ungefär som smällt mjukglass om man blandar med rätt mängd mjölk. Klockren smak. Kanske inte fullt lika bra som chokladen men i mina ögon bra nära.
Har även testat lite specialmixar av båda smakerna. Kan väl börja med att säga att båda smakerna är goda men blandar man dom 50/50 så blir det wunderbar. En perfekt mix av jordgubb å vanilj. En annan personlig favorit som jag brukar göra till kvällsmål. Proteinfil. Ta ca 2,5 dl lättfil och vispa ihop med 30g DoublePro. I love it och det blir nästan en sån blandning varje kväll. Serveringsförslag visas nedan.
Om jag skulle avrunda då. Tycker jag att de nya smakerna håller samma höga klass som övriga smaker i doublepro serien. Vanilla dreams, helt klart! Enligt mina smaklökar kommer den nästan upp i samma klass som chokladsmaken. Double strawberry, inte lika självklart men efter att ha avverkat halva påsen så måste jag säga att den är riktigt bra den också. Ett kanongott vardagsprotein skulle jag kunna säga då den är mild och naturlig i smaken.