Smakrecension
EAA FX, Brutal berry, 800gr

Introduktion
Henke (
Gymvaruhuset) på
Gymvaruhuset ville ge 5 personer chansen att utvärdera deras nygamla smak på
EAA FX. Smaken är alltså omgjord för att bli både godare och enklare att dricka utan nån bismak. Den kommer även att jämföras mot den förra smaken. Jag fick alltså chansen att vara en av dom. Det tackar jag för.
Dosering
Doseringen skedde med 12gr och till det användes vatten för en lösning på 5dl, alltså nästintill 5dl vatten. Vattnet va ljummet. Samma dosering, mängd vatten och vattentemperatur gällde för både den gamla och nya
EAA FX.
Utvärdering
Den nya smaken är väldigt tunn i smaken måste jag säga men den är väldigt "ren". Smaken är alltså densamma från shakern, in i mun och ner i buken. Jag kan inte känna några bismaker eller andra konstigheter alls. Nu kan mängden vatten ha gjort att den smakade väldigt svagt. Jämför man detta med den gamla smaken så har den mycket bismaker men den gamla är dock mycket skarpare och mer smakrik.
Ser man till hur produkten löser sig så är den identisk med den gamla smaken så inga som helst problem där. Färgen på lösningen skiljer sig rätt mycket dock. Den gamla är mer åt det rosa hållet medans den nya är mer åt det ljusbruna/beigea hållet.
Jag gillar den ny trots att den är rätt svag i smaken. Detta som sagt beror mycket på vattenmängden med. Rekommendera är väl runt 3dl, allts lite mer än halva den mängd jag tog. Inga kemiska smaker eller av aminosyror vad jag kunde känna. Det är bra.
Jag vill tacka Henke för chansen att provsmaka deras nya version av EAA FX. Jag hoppas att du som läser har fått en bra och tydlig bild över hur den ny smaken kan smaka.