Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Sponsrade produktrecensioner > Firestarter
Registrera ShowCase FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Sponsrade produktrecensioner Här finns dom recensioner,tester och dagböcker som är sponsrade,betalda eller på något sätt anordnade av företag eller gjorda av representanter för företag.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-11-09, 16:14   #1 (permalink)
Skilled Master

Mathias_Js avatar

Reg.datum: May 2008
Mathias_J will become famous soon enoughMathias_J will become famous soon enoughMathias_J will become famous soon enoughMathias_J will become famous soon enoughMathias_J will become famous soon enoughMathias_J will become famous soon enoughMathias_J will become famous soon enoughMathias_J will become famous soon enoughMathias_J will become famous soon enoughMathias_J will become famous soon enough
Thumbs up Firestarter

Optimal results FireStarter - Delicious Blue Raspberry

Denna produkt är sponsrad av Johannes Andersson från sportkost.se och jag är väldigt glad att jag fick förtroendet att testa produkten och skriva vad jag tycker om den. Här kommer den sista av sammanlagt tre recensioner.

Min bakgrund och tankar innan
Jag har bara testat två PWO innan, V12 och Rage. Jag har inte fått någon effekt alls och de har smakat illa. Jag har aldrig förväntat mig någon mirakel, som att jag skulle öka otroligt mycket i övningarna eller lägga på mig 10kg muskler genom bara den här produkten. Jag är ingen expert på PWOs men när jag kollade på FireStarters innehåll så tyckte jag att jag kunde förstå en del av innehållet bara på att läsa på burken. Kreatin och koffein är två saker jag tycker om men sen tycker jag det är okej med lite snabba kolhydrater och beta alanine har jag aldrig tyckt om riktigt.

Dosering
Jag testade 20,30 och 40g. Så klart mer dosering = mer effekt men standar doseringen 20g var inte under doserad och gav mig bra effekt. Min mage fungerade hela tiden bra och jag kände inte av beta alaninet något alls vid 20g men inte heller vid 40g och det tycker jag själv var bra för det stressar mig mest när det kliar.

Smak 8/10
Smaken för det första var otroligt bra, riktig god blåbärs smak och man kände av Hallon smaken lite. Det liknande Berra bus och hade lite läsk smak. Det var bara sista slumpen som inte var så god men otroligt mycket godare än både V12 och Rage.

Styrka, fokusering och pump 9/10
Jag tränar hårt, äter bra mat, fokuserar mycket att prestera och sover bra. Mina styrka har ökat mycket samtidigt med FireStarter. Om det är FireStarter som gjort att jag ökat så mycket kan jag inte svara på, men jag tror absolut att den har varit och hjälpt till. Fokusen har också varit väldigt bra och pumpen har jag inte känt av så mycket men det kan beror på att jag oftast inte köra så många reps alltid.

Två av många ökande stats
Knäböj 160x1 till 170x1 och 140x3 till 140x6

Dips 20reps till 23reps och 32,5x1 till 40x1

Slutsats 9/10
Jag tyckte om FireStarter skarpt och jag jämför med Rage och V12 har dessa varit helt värdelösa men denna produkt har gett mig nytt hopp på PWOs. Vilken styrka jag har känt ibland och explosivitet! Om det är någon PWO jag kommer köpa så är det denna. Tack igen Johannes för förtroendet.
Svara med citat
Gammal 2009-11-09, 19:12   #2 (permalink)
Skilled Master

R2D2s avatar

Reg.datum: Nov 2007
R2D2 is a splendid one to behold
R2D2 is a splendid one to beholdR2D2 is a splendid one to beholdR2D2 is a splendid one to beholdR2D2 is a splendid one to beholdR2D2 is a splendid one to beholdR2D2 is a splendid one to beholdR2D2 is a splendid one to beholdR2D2 is a splendid one to beholdR2D2 is a splendid one to beholdR2D2 is a splendid one to beholdR2D2 is a splendid one to behold
Standard

Kul att du gillar den. REPS !
R2D2 är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2009-11-09, 19:15   #3 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 29
Dr Nick is a splendid one to behold
Dr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to behold
Information
Standard

Reps för en bra recension!

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

Kontakta mig genom mail.
drnick@optimalbody.se

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-11-09, 19:29   #4 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Reg.datum: Sep 2007
Tobbe is a splendid one to behold
Tobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to behold
Information
Skicka ett meddelande via MSN till Tobbe
Standard

Reps för recensionen!
Vad tyckte du va den största skillnaden mellan 20 och 40gr?

"It does not matter how slow you go, as long as you do not stop." - Confucius
"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-11-09, 19:41   #5 (permalink)
Skilled Master

Mathias_Js avatar

Reg.datum: May 2008
Mathias_J will become famous soon enoughMathias_J will become famous soon enoughMathias_J will become famous soon enoughMathias_J will become famous soon enoughMathias_J will become famous soon enoughMathias_J will become famous soon enoughMathias_J will become famous soon enoughMathias_J will become famous soon enoughMathias_J will become famous soon enoughMathias_J will become famous soon enough
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe Visa inlägg
Reps för recensionen!
Vad tyckte du va den största skillnaden mellan 20 och 40gr?
Bra fråga, jag tyckte det var mest stimet. Jag var väldigt fokuserad själv?
Svara med citat
Gammal 2009-11-09, 19:58   #6 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Reg.datum: Sep 2007
Tobbe is a splendid one to behold
Tobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to behold
Information
Skicka ett meddelande via MSN till Tobbe
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mathias_J Visa inlägg
Bra fråga, jag tyckte det var mest stimet. Jag var väldigt fokuserad själv?
Stimmet va ju dte enda jag kände av, om ens det så samma här.

"It does not matter how slow you go, as long as you do not stop." - Confucius
"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta