Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Sponsrade produktrecensioner > FX - Brutal FX
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Sponsrade produktrecensioner Här finns dom recensioner,tester och dagböcker som är sponsrade,betalda eller på något sätt anordnade av företag eller gjorda av representanter för företag.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2008-11-06, 00:42   #1 (permalink)
Skilled Master

Reg.datum: Dec 2007
Ålder: 32
Kingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the rough
Exclamation FX - Brutal FX

::Brutal FX::

Förpackning: 908 gram
Antal doser per förpackning: 36 st
Smak: Brutal Berry (Mild Red Bull smak)

Innehåll per dos (25gr):
Beta-Alanin..................................4 gram
L-Arginin Alfa-ketoglutarat (1:1)......4 gram
Trikreatinmalat..............................3,75 gram
Kreatinmonohydrat.........................3,5 gram
L-Citrullinmalat (1:1)......................3 gram
Taurin.........................................2 gram
L-Tyrosin.....................................1,5 gram
L- Fenylalanin...............................1,5 gram
Vitamin C.....................................0,5 gram
Magnesiumcitrat............................0,5 gram
Koffein........................................200 mg

Övriga ingredienser:
Arom, Aspartam, Citronsyra

Allmänt:
Denna produkt fick jag hemskickad kostnadsfritt av Henrik från Gymvaruhuset mot utbyte av en recension och jag tackar för detta! Givetvis är mina åsikter av objektiv sort och jag beskriver det som jag har upplevt.

Vad det gäller produkter i denna produktkategori så har jag testat det mesta och innehållet är ganska väntat inget nytt eller revolutionerande men det som däremot är desto mer intressant är de generöst tilltagna mängderna av varje enskild ingrediens! Här har man verkligen inte lämnat något till slumpen!

Dosering/Smak:
Doseringen har jag hållt på 25g så när som på några enstaka gånger för att testa skillnaden mot en högre dos. Dock aldrig över 40g. Mycket mer än att det blir obehagligt av allt B-Alanine och koffein på 40g märkte jag aldrig av vid högre doseringar. Tycker den rekommenderade doseringen är ett mycket bra riktmärke.

Smaken då. Jo jag gillar Red Bull och så även denna. Den smakar en "avslagen" eller rättare sagt en "mild" Red Bull. Den faller mig i smaken jag och tycker den är mer eller mindre perfekt, något som man inte tröttnar på. Inte för söt, inte för sur eller besk utan väldigt lättdrucken. En angenäm smak helt enkelt och det bör göra sig påmint att Brutal FX inte innehåller några kolhydrater! Bra!

Annars så löser sig pulvret bra och skummar inte, pulvret dammar inte heller men det klumpar sig en aning efter en viss tids bruk, men det är inget som påverkar lösligheten. Bara att hälla i ett glas med vatten och röra om.

Energi/Pump
Vad det gäller energin så är jag kanon nöjd! Helt perfekt! Man blir fokuserad, har ett bra driv som inte avtar under passets gång och man blir heller inte stirrig. En sådan här produkt anser jag göra sig bäst dagar då motivationen inte är på topp för att lyfta såväl mig som min träning, det är precis vad den gör.

Pumpmässigt så är den helt okej. Inte som den bästa men samtidigt långt ifrån den sämsta. Konstigt att det inte är mer då det är väldigt höga mängder av "pumpgivande" ingredienser, klurigt det där. Däremot var jag fruktansvärt vaskulär under tiden med Brutal FX, en tydlig skillnad mot normalt!

Styrka/Stimulantia:
Tyvärr så har jag slitit väldigt hårt på min kropp innan tiden med Brutal FX vilket har gjort att jag har kört lätt i någon vecka och sakta trappat upp vikterna men det har inte varit några snack om styrkeökningar. Dock känner jag att det finns mer potential än vad jag har kunnat framhäva och jag gjorde mig inte riktigt rättvis då jag mer eller mindre hade kört slut på mig sen innan.

Tots detta så märker man en tydlig skillnad med och utan Brutal FX i blodet speciellt nu då jag tar ett litet uppehåll från dessa produkter i allmänhet och kreatin i synnerhet.

Jag vill även påpeka att jag har kunnat lyfta hårdare än vad jag har gjort men jag valde medvetet att inte göra det för jag låg på gränsen till överträning. Så även om styrkeökningarna uteblev så förkortades vilan mellan set:en oavsett intensitet vilket innebär att något gjorde den ju.

Ett plus även till stimulantian, som avtar smidigt utan någon som helst krasch som man annars kan uppleva av vissa produkter. Dock mer än 200mg koffein vill jag inte ha i en produkt av denna kategori.

Övrigt:
Brutal FX användes enbart på träningsdagar och ett CreaPure monohydrat användes på vilodagar.

Jag vill även passa på att säga att priset är fantastiskt bra. 279kr för 36 serveringar är mycket bra, den räcker väldigt länge på rekommenderad dos. Priset är overkligt bra för oss som studerar 249kr för en burk [B]Brutal FX[/B], det är "Nice Price"!
Jag kan rekommendera denna produkt med gott samvete. Alla som jag har tipsat har varit lika lyriska som jag. Behöver jag säga att jag har köpt en till?

Jag vill även tacka Hobbes för en så fin bild på sin recension, så jag kopierade denna därifrån. Jag hoppas det gick bra i annat fall är du välkommen att höra av dig.

Övriga tillskott:
EsaPro
Xtend
CreaPure
Maltodextrin
Vassle
DoublePro
Omega-3
Selen
Multi FX
C-Vitamin

Betyg:

+ Smak!
+ Räcker länge
+ Styrka(?)
+ Energi
+ Stimulantia
+ Återhämtning?
+ Vaskularitet
+ Pris

- Möjligen att pulvret stelnar en aning.

Tack åter igen Henrik och jag hoppas att du är lika nöjd med recensionen som jag är utav produkten.

Mvh
Kingen är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2008-11-06, 01:22   #2 (permalink)
Senior Member

Gurra162s avatar

Reg.datum: Jan 2008
Gurra162 is on a distinguished roadGurra162 is on a distinguished road
Standard

Fin recension, jag gillar också brutal men har några ggr fått svårt att andas konstigt nog.

Reps såklart!
Gurra162 är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-11-06, 01:45   #3 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

Reg.datum: Nov 2007
aliquis is a splendid one to behold
aliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to behold
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gurra162 Visa inlägg
Fin recension, jag gillar också brutal men har några ggr fått svårt att andas konstigt nog.

Reps såklart!
+1 på anfådd, borde skriva min recension med men jag känner ju att jag borde skriva den vettigt så det blir ju bara att jag skjuter upp den.

Gillar inte alls att det känns sådär med andningen och har flera ggr hållit mig för hjärtat för att känna om man kan känna något konstigt men det är ju rätt kört att känna något eller diagnostisera så. Kan få som typ ALA-irritationen i halsen med, och eftersom sköldkörtlarna sitter där gör det mig lite orolig med, så känns inte alls bra men jag har trots det tagit den igen några ggr då och då när jag har tyckt att det skulle bli något längre pass.

Tog PB i mark när jag hade tagit den bl.a. så jag tror ändå att det eventuellt ger något för styrkan.

Men som idag tog jag bara en kopp kaffe med beta-alanine, citrulline-malate, acetyl-l-carnitine, taurine, ginkgo biloba och sämst theobromine-extrakt men det väckte kroppen väldigt fort kändes det som. Jag postade ju innan under studiedelen om taurine och koffein så känns dumt att blanda dem och var dumt att jag gjorde så, är väl mer för att jag har taurine och inte riktigt tänkte på det, tvivlar på att taurinen gör något positivt och theobrominen är bara 10% extrakt medans produkter som white flood har 99% så den är väl marginellt högre koncentrerad än vanlig jävla choklad så .. Antagligen rätt värdelöst =P

Gillar verkligen fokusen av ginkgo biloba så ginkgo biloba + koffein i form av kaffe + acetyl-l-carnitine + eventuellt citrulline-malate och kanske även beta-alanine känns som att det räcker för mig. Tyrosinen gör mig bara orolig för sköldkörtlarna och jag känner mig konstig när jag har tagit det och taurinen känns bara dumt om det fuckar upp hjärtat med.

(Och när jag tog PB:t i mark hade jag tagit ginkgo biloban o theobrominen och det med utöver brutal-fxn plus kaffe på det så ...)

Senast redigerad av aliquis den 2008-11-06 klockan 09:10
aliquis är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-11-06, 08:39   #4 (permalink)
Skilled Master

Crosstjecks avatar

Reg.datum: Sep 2007
Crosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura about
Standard

Nice Kingen! Reps får du.
Crosstjeck är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-11-06, 14:01   #5 (permalink)
Skilled Master

Gogges avatar

Reg.datum: Nov 2007
Gogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really nice
Standard

Mycket bra rec Kingen.
Reps for you!
Gogge är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-11-06, 14:27   #6 (permalink)
Skilled Master

Johan.Ss avatar

Reg.datum: Oct 2007
Johan.S is a splendid one to behold
Johan.S is a splendid one to beholdJohan.S is a splendid one to beholdJohan.S is a splendid one to beholdJohan.S is a splendid one to beholdJohan.S is a splendid one to beholdJohan.S is a splendid one to beholdJohan.S is a splendid one to beholdJohan.S is a splendid one to behold
Standard

Bra skrivet!

Stämmer bra överens med vad jag tycker om produkten.
Acctive Sport & Hälsa
Energy Armor
To Strive Forward
Min Youtube kanal
Följ mig på Instagram. Johan_s81
Johan.S är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-11-06, 23:54   #7 (permalink)
Skilled Master

Kingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the rough
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gurra162 Visa inlägg

Reps såklart!
Tack!

Okej, det lät intressant och absolut inte roligt om det var brutal som var orsaken. Dock inget som jag eller folk i min omgivning kan bekräfta.

Citat:
Ursprungligen postat av Crosstjeck Visa inlägg
Nice Kingen! Reps får du.
Tack tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Gogge Visa inlägg
Mycket bra rec Kingen.
Reps for you!
Tack

Citat:
Ursprungligen postat av Johan.S Visa inlägg
Bra skrivet!

Stämmer bra överens med vad jag tycker om produkten.
Tack!

Okej vad bra då. Ska gå igenom lite andra recensioner för att se om åsikterna delar sig eller om de är likvärdiga.
Svara med citat
Gammal 2008-11-07, 11:06   #8 (permalink)
Optimal Body Citizen

Reg.datum: Sep 2007
patriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enough
Standard

Bra, välskriven recension!

Jag hade tänkt skriva en egen recension men det börjar dyka upp så pass många nu att jag skiter i det.=)

Det jag kan skriva här och nu är att jag delar din uppfattning i stort sett rakt av. En kanonbra produkt som, för mig, ligger i toppskiktet av de jag testat.
Priset är helt klar i en klass för sig, och i jämförelse med vad man får för pengarna så placerar jag Brutal FX som nr 1.

Även jag riktar ett tack till Henrik för möjligheten att testa, och konstaterar att ni fått fram en kanonprodukt.

Mvh / Patrik
patriknn är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-11-07, 16:03   #9 (permalink)
Optimal Body Citizen

Hobbess avatar

Reg.datum: Jan 2008
Ålder: 45
Hobbes has much to be proud of
Hobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud of
Skicka ett meddelande via MSN till Hobbes
Standard

REPS, för en väldigt bra och objektivt skriven recension - bra!!

Klart du får använda bilden, jag hoppades att GV inte skulle ha något emot att jag lånade deras bild - ja, tänkte jag reklam är ju alltid bra reklam.

Produkten håller vad den utlovar, så jag kan skriva under på allt du skriver, noterade en sak jag glömde, den stelnar som du säger, men det är inget man inte kan lösa upp med en sked!

"Life is not a journey to the grave with the intention to arrive safely in a pretty and well-preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming: Wow!! What a ride!"

Hoka-Hey - Live Strong Today It Might Be To Late Tomorrow
Hobbes är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-11-15, 00:25   #10 (permalink)
Skilled Master

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patriknn Visa inlägg
Bra, välskriven recension!

Jag hade tänkt skriva en egen recension men det börjar dyka upp så pass många nu att jag skiter i det.=)

Det jag kan skriva här och nu är att jag delar din uppfattning i stort sett rakt av. En kanonbra produkt som, för mig, ligger i toppskiktet av de jag testat.
Priset är helt klar i en klass för sig, och i jämförelse med vad man får för pengarna så placerar jag Brutal FX som nr 1.

Även jag riktar ett tack till Henrik för möjligheten att testa, och konstaterar att ni fått fram en kanonprodukt.

Mvh / Patrik
Tack tack!

Kul att vi tycker lika, verkligen en mkt bra och prisvärd produkt.
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
REPS, för en väldigt bra och objektivt skriven recension - bra!!

Klart du får använda bilden, jag hoppades att GV inte skulle ha något emot att jag lånade deras bild - ja, tänkte jag reklam är ju alltid bra reklam.

Produkten håller vad den utlovar, så jag kan skriva under på allt du skriver, noterade en sak jag glömde, den stelnar som du säger, men det är inget man inte kan lösa upp med en sked!
Tack!

Ja jag tycker också den håller vad den lovar så jag är mycket nöjd.
En sked löser det mesta, men även om man slänger i en klump i ett glas med vatten och rör runt (utan sked bara glaset) så löser den sig bra tycker jag.

Bra och billig produkt!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta