Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Sponsrade produktrecensioner > Body Science - Viper-X
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Sponsrade produktrecensioner Här finns dom recensioner,tester och dagböcker som är sponsrade,betalda eller på något sätt anordnade av företag eller gjorda av representanter för företag.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2008-08-28, 12:27   #1 (permalink)
Skilled Master

Reg.datum: Dec 2007
Ålder: 32
Kingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the rough
Standard Body Science - Viper-X

Body Science :: Viper-X

Innehåll:

Power Blend:
21,4gr Beta-Alanine, Tri-Creatine malate, Buffrat Kreatin (Kre-Alkalyn) L-Citruline malate, Arginine Alfa-ketoglutarat,L-arginine, L-tyrosine, ALC, Taurine,Caffeine, Rhodiola Rosea

* 1 servering innehåller 200mg koffein.

Transport Matrix: 20gr maltodextrine, dextrose.

En servering: 41,4gr, 72kcal, fett 0gr, 18 kolhydrater
Innehåller aspartam

Vikt (Preproduktion): 828g
Smak: Pink Lemonade

Allmänt:
Jag fick denna produkt kostnadsfritt av OlleMM Sports i utbyte mot en recension. Jag har givetvis en objektiv syn på recensionen och det jag skriver är det jag menar och så som jag har upplevt det.

Jag har testat väldigt många liknande produkter och en del av dessa finns att läsa om i min signatur. Så jag har en del att jämföra med, därför var min första spontana reaktion, när innehållsförteckningen släpptes, att det inte var något nytt eller revolutionerande utan känslan var mer "jaha, en i mängden".

Det är absolut inget fel med innehållet men jag väntade mig ändå något som någon annan saknar. ALC och Rhodiola Rosea sticker väl ut, men ändå. Mina förhoppningar när jag för första gången hörde talas om Viper-X var att nu har Olle hittat något nytt, något som Magnesium Tanshinoate B som eiselt har i trück eller liknande. Med andra ord något nytt och "fräscht". Även om MTB inte är jätte nytt så förstår ni mina tankebanor, det var mer ett exempel.

Så till en början så måste jag erkänna att jag blev en aning besviken. Jag väntade mig nått nytt och spännande. Men när Olle hörde av sig så valde jag trots det att testa, det skadar ju inte. Så här med facit i hand så är man väldigt tacksam!

Doseringen har jag känt mig fram till. Började på 32g och gick upp till 52g som mest men jag tycker mig få bäst effekt av ca 35-42g. Mer än 42g är onödigt och ger ingen större totaleffekt mer än att jag känner av koffeinet mer. 35g skulle jag säga är nästan det som är mest lagom för mig (181cm 87kg).

Smak:
Hur ska jag beskriva den här, den är minst sagt angenäm. Det blir nog skitsvårt. Fruktaktig med en touch av blodapelsin som ligger lite i bakgrunden. Något som även märks av är den typiska "rosenrotssmaken", men det är bara positivt, för den rundar av på ett bra sätt. Smaken är underbar och jag kan fortsätta ösa beröm över den men jag ser ingen poäng i det.

Den är i samma klass om Green Magnitude (kanske aningen godare) och bättre än så har jag svårt att se att det blir i en Pre Workout produkt. Bra jobbat!

Annars pulvret löser sig bra och skummar inte, pulvret dammar inte heller men det klumpar sig kraftigt dock men det påverkar inte lösligheten (i shaker). Brutal FX kan man ta i ett glas och röra runt (med glaset i handen) och det löser sig perfekt, riktgt så bra går det inte här. Men med shaker är det inga problem.

Energi/Pump
Energin är precis så bra som jag vill ha den till. Lagom, man blir fokuserad, bra driv genom hela passet utan att bli stirrig eller att det avtar, det är precis så det ska vara.

Pumpet då? Om man jämför med NO-Shotgun, som jag fortfarande klassar som nr. 1 när det gäller pump, så blir jag ändå aningen konfunderad. Pumpet har alltid varit "oslagbart" med NO-Shotgun men jag skulle nästan vilja påstå att det är för mycket pump nu när man testar NO-Shotgun igen. Musklerna blir nästan stumma rätt snabbt och det blir bara jobbigt.

Det upplevde jag aldrig med Viper-X utan den gav mer pump än normalt, men samtidigt behagligt med pump så att man kan pressa sig gång på gång. Hög som lågreps, det hade ingen betydelse. Högreps är svårt med NO-Shotgun för mig, blir mest stum och orkar mindre p.g.a det.

Edit: Jag glömde att påpeka att jag var/är betydligt mer vaskulär med Viper-X än vanligt vilket är positivt tycker jag.

Styrka/Stimulantia:
Styrkan har varit ungefär i den mån jag kan förvänta mig. Efter 6-7 dagar (5ggr med Viper-X) så började jag även lägga på lite mer i diverse övningar. Nu när burken är slut (tar sista portionen idag) så har jag sett följande i träningsblocket:

Militärpress: +5kg
Bänkpress: +2.5kg
Marklyft: +5kg
Knäböj, djup, med stång frampå: +7.5kg

Det räcker där, tycker ökningarna har varit bra och det uppfyllde mina färväntningar. Så länge jag ökar utan att utförandet blir lidande så är jag mycket nöjd, vikten spelar mig inte så stor roll. Men å andra sidan så är jag över 200kg i marklyft nu så där ljuger jag om jag inte säger att vikten har varit intressant de gångna 25-30 dagarna på just marklyft. Men det kanske är förståeligt?

Stimulantian tyckte jag var lagom, mer än 200mg koffein tar jag inte gärna i samband med träning. Inget negativt att säga alls. Stimulantian avtar "mjukt" och jag har aldrig upplevt en krasch så som jag har upplevt med andra produkter med samma koffeinmängd. Bra även där!

Övrigt:
Här vill jag tillägga lite saker. Bl. a. så körde jag med ett CreaPure (Läs mer på övriga tillskott) efter träningen samt på vilodagar. Jag la även till Max Muscle Sport Nutrition Kre-Alkalyn den sista veckan tillsammans med Quadrol från Eiselt.

Detta doserades enligt följande:
MMSN Kre-Alkalyn: 2 caps morgon, 1h innan träning (till lunch/middag på vilodagar) samt på kvällen. 6 caps totalt. Alla med mat förutom de 2 timmen innan träning.
Eiselt Quadrol: 3 caps utspritt under dagen. Morgon, lunch/middag, kväll tillsammans med måltid.

Placebo eller inte, mig kvittar det, men efter att ha lagt till Kre-Alkalyn (har aldrig tidigare testat det "rent", d.v.s utan att det är i en PWO) samt Quadrol så har träningarna blivit betydligt intensivare. Jag upplever en betydlig skillnad på träningen förra veckan och nu.

Quadrol + Kre-Alkalyn har jag kört, enligt ovanstående dosering, i exakt 7 dagar nu och de ökningarna som jag hade ovan bl. a. har ökat ytterligare något kilo på de flesta övningarna.

Som sagt, all cred kanske inte dessa två får, och inte heller Viper-X för den delen då min kost är verkligen inte att anmärka på de senaste 2 månaderna. Allt känns mycket bättre inte bara träningen, utan välbefinnandet överlag. Men åter igen, jag upplever en skillnad när dessa två las till i träningen, inget mirakel, men ändå tillräckligt för att jag ska märka av det.

Vill även tala om att B-alanin "stickandet" inte är så farligt, i vissa produkter så blir det till och med obehagligt, speciellt då man går upp i dos, men här upplevde jag det aldrig som "för mycket".

Under tiden med Viper-X så känner jag mig även fräschare, ja bättre återhämtad på något sett. Om det är tack till Viper-X eller bara min kost, eller något annat som jag stoppar i mig låter jag vara osagt. Men det kanske är ALC:n? Käkar ju det vid sidan om med så varför inte? Spekulationer från min sida mest men det känns iaf bättre nu än tidigare.

Övriga tillskott:
EsaPro
Xtend
Leucin
CreaPure
Maltodextrin
Vassle
DoublePro
Body Science EAA
Body Science EAA Recovery
ALC
Omega-3
Twinlab, Selen
Multi FX
Twinlab C-500

Eiselt, Quadrol*
MMSN, Kre-Alkalyn*

* = De sista 7 dagarna av recensionen, samt fortgående.

Betyg:
Även jag väljer att hoppa över poängsystemet som så många andra har gjort, utan ger plus (+) och minus (-) för det som har varit positivt respektive negativt så får var och en skapa sig en egen uppfattning genom min text och dessa plus/minus.

+ Smak!
+ Styrka
+ Pump
+ Energi
+ Stimulantia
+ Återhämtning?
+ Vaskulärare (Edit)

- (Pris?)*
- Pulvret klumpar sig*

Pris* = Detta är en preproduktion så man undrar vad den riktiga hamnar på, med ett större innehåll? 279kr för ca 20 portioner är gränsfall för mig.
Löslighet* Man får hacka fram pulvret varje gång vilket gör att en våg är mer eller mindre ett måste. Det går inte att få några strukna skopor som annars används som ett måttstock. Nu ligger det lite hur som helst med klumpar och pulver i ett. Men jag använder våg så jag klarar mig.

Slutligen vill jag tacka Olle för förtroendet att utvärdera denna produkt och jag hoppas att han är lika nöjd som jag själv var.

MVH

Senast redigerad av Kingen den 2008-08-28 klockan 20:56 Anledning: Vaskuläriteten glömde jag
Kingen är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2008-08-28, 15:36   #2 (permalink)
Skilled Master

Piledahlarens avatar

Reg.datum: Sep 2007
Ålder: 34
Piledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant future
Piledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant future
Standard

bra skrivet kungen! , reps

IFBB UPDATES

You got a dream... You gotta protect it. People can't do somethin' themselves, they wanna tell you you can't do it. If you want somethin', go get it. Period

TEAM Wolf
TEAM Mamdouh "Big Ramy" Elssbiay
Piledahlaren är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-08-28, 15:44   #3 (permalink)
Skilled Master

Crosstjecks avatar

Crosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura about
Standard

Ser bra ut. Håller med dig om pumpen, man vill att den ska finnas där men inte så att armarna blir helt stumma.

Reps.
Crosstjeck är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-08-28, 16:11   #4 (permalink)
Senior Member

Ålder: 29
First has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura about
Standard

Bra skrivet. Vi delar alla åsikter.
Svara med citat
Gammal 2008-08-28, 16:27   #5 (permalink)
Optimal Body Citizen

Hobbess avatar

Reg.datum: Jan 2008
Ålder: 45
Hobbes has much to be proud of
Hobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud of
Skicka ett meddelande via MSN till Hobbes
Standard

Bra, reps för recensionen!!

"Life is not a journey to the grave with the intention to arrive safely in a pretty and well-preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming: Wow!! What a ride!"

Hoka-Hey - Live Strong Today It Might Be To Late Tomorrow
Hobbes är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-08-28, 17:29   #6 (permalink)
Optimal Body Addicted

Pepzs avatar

Reg.datum: Feb 2008
Ålder: 38
Pepz has much to be proud ofPepz has much to be proud of
Pepz has much to be proud ofPepz has much to be proud ofPepz has much to be proud ofPepz has much to be proud ofPepz has much to be proud ofPepz has much to be proud ofPepz has much to be proud ofPepz has much to be proud ofPepz has much to be proud ofPepz has much to be proud ofPepz has much to be proud ofPepz has much to be proud ofPepz has much to be proud of
Standard

Bra recension.
Gillar att du jämför med andra produkter!

Blir till att prova om någon månad när man får käka kreatin igen

träningsjournal

mmsports.se
Pepz är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-08-28, 17:56   #7 (permalink)
Skilled Master

Kingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the rough
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piledahlaren Visa inlägg
bra skrivet kungen! , reps
Hehe.. tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Crosstjeck Visa inlägg
Ser bra ut. Håller med dig om pumpen, man vill att den ska finnas där men inte så att armarna blir helt stumma.

Reps.
Precis, men det är svårt att hitta nått som man verkligen blir nöjd med, det är en hårfin balansgång däremellan.

Citat:
Ursprungligen postat av First Visa inlägg
Bra skrivet. Vi delar alla åsikter.
Tack tack! Gött att en till känner samma sak. Du får uppdatera din rec. lite mer fast du har varit sjuk va? Hur som helst, good luck to you!

Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Bra, reps för recensionen!!
Tack så mycket!

Citat:
Ursprungligen postat av Pepz Visa inlägg
Bra recension.
Gillar att du jämför med andra produkter!

Blir till att prova om någon månad när man får käka kreatin igen
Tack tack!

Det tycker jag, är en av de bättre på marknaden iaf. att den sen smakar bra med är inte direkt en nackdel. Själv ska jag köra på en burk Brutal FX nu så återkommer jag med en rec. även där.
Svara med citat
Gammal 2008-08-28, 19:31   #8 (permalink)
Skilled Master

Antons avatar

Reg.datum: Oct 2007
Anton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enough
Standard

REPS! Har provat en portion och gillade den, men blir till att köpa mer!
Svara med citat
Gammal 2008-08-28, 19:46   #9 (permalink)
Skilled Master

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anton Visa inlägg
REPS! Har provat en portion och gillade den, men blir till att köpa mer!
Tack ska du ha! Det blir någon mer burk framöver för mig med, nu ska jag dock köra slut på det jag har, och det är en del på gott och ont.
Svara med citat
Gammal 2008-08-28, 20:55   #10 (permalink)
Senior Member

helosans avatar

Ålder: 42
helosan will become famous soon enoughhelosan will become famous soon enoughhelosan will become famous soon enoughhelosan will become famous soon enoughhelosan will become famous soon enoughhelosan will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via MSN till helosan
Standard

kan man jämnföra den med massacra? viper är ju bra mycket billigare.så man kanske skulle byta till viper isåfall..reps till dig
helosan är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta