Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Sponsrade produktrecensioner > OLIMP Creatine magna power (sponsrad)
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Sponsrade produktrecensioner Här finns dom recensioner,tester och dagböcker som är sponsrade,betalda eller på något sätt anordnade av företag eller gjorda av representanter för företag.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2008-05-27, 23:03   #1 (permalink)
Senior Member

Dannes avatar

Reg.datum: Sep 2007
Danne will become famous soon enoughDanne will become famous soon enoughDanne will become famous soon enoughDanne will become famous soon enoughDanne will become famous soon enoughDanne will become famous soon enoughDanne will become famous soon enoughDanne will become famous soon enoughDanne will become famous soon enoughDanne will become famous soon enough
Thumbs up OLIMP Creatine magna power (sponsrad)

Kreatin Magnapower !
Det nya kreatinet där man skapat en ny molekyl från kreatin och mineralet magnesium genom att chelatera den till en aminosyra. Denna produkt är patenterad av Albion Laboratories i USA och distribueras i Europa av Olimp Sport Nutrition
Vad får man då? Bättre ork speciellt för idrotter med intervaller moment som hockey, innebandy, fotboll eller idrotter med enstaka explosiva moment friidrott som höjdhopp längdhopp, kastgrenar. Kreatin lämpar sig ypperligt för kraftsport,styrkelyft och bodybuilding.
En ökad explosivitet gör att man orkar prestera mer innan mjölksyran sätter in. Kreatin Magnapower ger ett bättre upptag från en mindre dos! Kreatin monohydrat har studerats i årtionden och forskningen är ense om de positiva effekterna på styrka muskelutveckling och explosivitet. Men det har också förknippats med en inte alltid positiv viktuppgång i form av vätska, magproblemsom gaser, krånglig uppladdning samt att en del inte upplever någon effekt alls sk "non responders" Nu har man tagit de bästa egenskaperna från kreatinet och skapat en helt ny produkt, fri från oönskade bieffekter, i praktiskt kapselformat.
Inget behov av att "ladda upp med höga doser" nu får man effekt direkt! Kreatinet bevaras stabilt och blir inte omvandlat till skadliga biprodukter som kreatinin. Kombinationen av Magnesium och Kreatin verkar i synergi med varandra och ger bättre resultat än att ta ämnena var för sig tack vare Albion laboratories unika patenterade chelateringsprocess.

Creatine Magna Power

1100 mg CMP/kapsel

120 kapslar per förpackning

Rekommenderad dos: 2 kapslar 2 gånger dagligen, före frukost och efter träning.

Kurens längd enligt rek. dos: 30 dagar

Först och främst ett stort tack till Johannes på Olimp för förtroendet att recensensera denna produkt !

Enligt överenskommelse med Johannes så bestämde vi att jag skulle köra 3 kapslar på vilodagar samt 6 kapslar på träningsdagar.
mot slutet av utvärderingen har jag missat några träningspass därav har "kuren" blivit längre än den annars skulle ha blivit, för mig räckte det i 35 dagar.

i en dos av 6 kapslar får man i sig 6600mg CMC varav 528mg är Magnesium.

Förpackningen är mycket påskostad med flerfärgstryck kromade bokstäver och hologram och ger ett seriöst intryck, kapslarna ligger i blisterpack med snyggt tryck på baksidan.

Kapslarna är rejält stora och kan kanske orsaka problem för dom som har svårt att svälja piller generellt, ett tips är att fukta som i munnen ett tag annars kan dom klibba och fastna lite på vägen.

Jag har tidigare provat Kreatin monohydrat (av olika fabrikat), Trikreatin malate, kreatinpuryvat (KP3), kreatin etyl ester samt KreAlkalyn.
Det som har gett mig bäst resultat av dom är Kreatin monohydrat (creapure) i ganska hög dos, jag anser mig få samma resultat av Magnapower som creapure fast i mindre dos.
Jag provada att öppna en kapsel för att smaka på innehållet och det smakar inte speciellt mycket men jag upplevde det som att pulvret reagerade med vätska och utvecklade värme ?! jag kanske kände fel ?

Effekt:
Styrkeökning och viktuppgång var samma som med Creapure.
ca 1vecka efter start fick jag en kommentar på gymmet om att jag såg större ut över axlar och traps och det är ju aldrig fel :-)

jag upplevde inte heller något problem med magen, billiga kreatinsorter (monohydrat) har ibland gett dom symptomen på mig.

Efter avslut av magnapower har jag gått över till FX monohydrat (ca 7gram per dag) och det blir intressant att se om det gör någon skillnad.

övriga tillskott under denna period har varit.
Protein : ON 100% Whey
Pre workout : 4 gram Arginin AKG, 4 gram Citrulline Malate och ca 2 gram ALC

Jag är lite osäker på om jag gillar att det är kapslar, jag var på resande fot en sväng under utvärderingen och då var det suveränt, men annars tycker jag att det är smidigare med ett pulver som jag blandar ihop med övriga preworkout-pulver och om det dessutom hade dragit ner priset i pulverform så tycker jag det hade varit bättre för min del.

Pris :
Helt ok ! nu finns creapure till ganska bra pris och även om man tar 10 gram per dag av det så blir det lite billigare.
Men jag får utvärdera hur bra monohydratet har fungerat när det tar slut.

Som det känns nu så lutar det åt att jag kommer att köra Magnapower igen.

Hoppas denna recension är till belåtenhet både för spekulanter på denna produkt och Johannes på Olimp som sponsrade mig med denna produkt för utvärdering.

Tack för mig !
Danne är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2008-05-27, 23:14   #2 (permalink)
Skilled Master

Reg.datum: Dec 2007
Ålder: 32
Kingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the rough
Standard

Reps för en bra recension!

Jag gillar CMC skarpt, har dock aldrig kört det rent men varje gång jag har använt någon produkt som innehåller CMC så har jag ökat i styrka riktigt bra!
Nu är jag inne på min andra burk green magnitude och trots deff så har jag satt två PB:n
Kingen är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-05-28, 01:08   #3 (permalink)
Skilled Master

Gogges avatar

Reg.datum: Nov 2007
Gogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really nice
Standard

Bra rec! Givetvis reps!
Johannes kampanj lockar allt mer nu
Gogge är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-05-28, 06:47   #4 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 38
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Standard

Skall bli kul att prova detta,reps

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-05-28, 08:38   #5 (permalink)
Skilled Master

Johan.Ss avatar

Reg.datum: Oct 2007
Johan.S is a splendid one to behold
Johan.S is a splendid one to beholdJohan.S is a splendid one to beholdJohan.S is a splendid one to beholdJohan.S is a splendid one to beholdJohan.S is a splendid one to beholdJohan.S is a splendid one to beholdJohan.S is a splendid one to beholdJohan.S is a splendid one to behold
Standard

Bra skrivet. Reps
Acctive Sport & Hälsa
Energy Armor
To Strive Forward
Min Youtube kanal
Följ mig på Instagram. Johan_s81
Johan.S är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-05-28, 09:33   #6 (permalink)
Skilled Master

Crosstjecks avatar

Crosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura about
Standard

Reps.
Crosstjeck är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-05-28, 17:13   #7 (permalink)
(((
Optimal Body Veteran

(((s avatar

Reg.datum: Feb 2008
((( has much to be proud of((( has much to be proud of
((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of
Standard

Reps!
((( är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-05-28, 17:54   #8 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Ålder: 38
Tobbe is a splendid one to behold
Tobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to behold
Skicka ett meddelande via MSN till Tobbe
Standard

Bra recension och bra användning av bilder tycker jag. För att kritisera LITE iaf så skulle iaf JAG vilja se mindre bilder som man kan klicka upp om man är intresserad av att se större bild

REPS!

"It does not matter how slow you go, as long as you do not stop." - Confucius
"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-05-30, 12:07   #9 (permalink)
Skilled Master

BIGPAPAs avatar

Reg.datum: Feb 2008
BIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the rough
Standard

Bra skrivet.. Reps !!

BIGPAPAS TRÄNINGSDAGBOK

Mina Recensioner

USPLabs PowerFull
ALRI Jungle Warfare (The Blue Pill)
USPSkräps - Anabolic Pump (The Dump)
VPX Sports - Redline Gelcaps
Palo Alto Labs - Leviathan Reloaded
BIGPAPA är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-07-02, 15:50   #10 (permalink)
Optimal Body Citizen

patriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enough
Standard

Bra skrivet!
Hur upplever du skillnaden mot FX Mono, nu då..?
patriknn är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta