Effekt.
Efter att inte ha använt kreatin på några veckor och efter två veckors vila pga sjukdom så satte jag igång med Push,styrkan var väldigt dålig och även energin och konditionen till en början.
Redan vid första passet märkte jag av en förbättrad pump,inte i samma bemärkelse som Shotgun och några andra No-produkter jag använt men att det var mer pump än vanligt gick det inte att ta miste på.
En sak som jag tycker mig märka av som jag inte kan förklara riktigt är att jag tycker mig få en boost av Push i form av lite extra energi och lite bättre klarhet eller hur jag skall förklara det,det är ju lite underligt eftersom den inte innehåller någon stimulantia alls,givetvis inget extremt utan mer precis märkbart att det finns där,kanske är det bara placebo eller det faktum att jag vaknar till lite mer av stickningarna.
Det som jag tycker mest utmärker denna tiden med Push om jag blickar tillbaka är att styrkan varit så bra under hela tiden,den kom tillbaka direkt efter att jag började med kreatin igen och sen gick det sakta uppåt,det har tom blivit två pb i JM-Press och Axelpress,detta tycker jag känns väldigt bra eftersom jag hade en tids sjukdom och innan dess en sämre period pga skador och annat.
Styrkan har tom varit god under den senaste månaden trotts kalori underskott och en vikt minskning på 3,5-4kg,de två personbästa togs även under denna tiden.
Innehåll.
Innehållet finns listat
här.
Jag gillar verkligen att den inte innehåller något koffein eller något annat stimulerande ämne,det gör att jag kan tillsätta det själv vid behov och på så sätt ha receptorerna fräscha när jag verkligen behöver en energi kick.
Jag gillar även att Push inte innehåller 1000 underdoserade ingredienser med tveksam verkningsgrad,här är det endast några utvalda och beprövade ingredienser i bra doser,jag klagar inte ens på att den innehåller glutamin då jag tar det själv i vanliga fall pga dess möjliga positiva effekt på imun försvaret.
Dosering.
Jag bestämde mig för att ta Push som jag brukar ta alla produkter i denna kattegori,endast på träningsdagar och endast före träning.
Efter att ha börjat med två dryga matskedsmått ca 1h innan jag börjar lyfta så kom jag fram till efter lite testande att ca 1,5 matskedsmått ca 40min innan träningen på tom mage med mycket vatten till funkade bäst för mig.
Med bäst menar jag att stickningarna blev lagom och att det inte sved så otroligt i halsen men med bibehållet förbättrat pump i muskulaturen.
Kan även tillägga att jag använt monohydrat och beta alanin på vilodagar.
Sammanfattning.
Om jag skall sammanfatta denna recensionen så måste jag säga att jag gillat Push av flera anledningar.
Innehållet passar mig,inget onödigt direkt och bra doserat,inga stims och produkten gör vad den skall göra utan konstigheter.
Det som jag kommer att ha bäst i minnet när jag tänker tillbaka på dessa 6-7 veckor som jag använt Push är att styrkan varit väldigt bra,den typiska kreatin segheten har varit där som för mig som svarar väldigt bra på kreatin förknippar med det.
Nu var ju detta en sponsrad recension så priset kanske inte är det som skulle recenseras men jag tycker ändå det är värt att påpeka att om man jämför vad man får för dom 289kr som jag sett att man kan köpa Push för och jämför skillnaden i "effekt" mot dom "bästa" pump produkterna på marknaden så tycker iaf inte jag att knappt märkbart bättre pump än vad man får med Push är värt drygt 150-250kr mer.
Dessa produkter är ju bara en extra boost och inga avgörande magiska mirakel medel utan bara en liten extra krydda.
Det kommer nog bli fler Push burkar för mig i framtiden.
+Prisvärd,innehåll/tid den räcker om man doserar som jag gjorde.
+Innehållet,inget onödigt eller lågdoserat och ingen stimulantia.
+Styrkan,den var bra under perioden med Push.
-Alat sved i halsen,fick host attacker varje gång!
-Ingen skopa i förpackningen.