Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Sponsrade produktrecensioner > Strength - Push Extreme
Registrera ShowCase FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Sponsrade produktrecensioner Här finns dom recensioner,tester och dagböcker som är sponsrade,betalda eller på något sätt anordnade av företag eller gjorda av representanter för företag.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-05-01, 23:59   #1 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 29
Dr Nick is a splendid one to behold
Dr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to behold
Information
Standard Strength - Push Extreme

Effekt.
Efter att inte ha använt kreatin på några veckor och efter två veckors vila pga sjukdom så satte jag igång med Push,styrkan var väldigt dålig och även energin och konditionen till en början.
Redan vid första passet märkte jag av en förbättrad pump,inte i samma bemärkelse som Shotgun och några andra No-produkter jag använt men att det var mer pump än vanligt gick det inte att ta miste på.
En sak som jag tycker mig märka av som jag inte kan förklara riktigt är att jag tycker mig få en boost av Push i form av lite extra energi och lite bättre klarhet eller hur jag skall förklara det,det är ju lite underligt eftersom den inte innehåller någon stimulantia alls,givetvis inget extremt utan mer precis märkbart att det finns där,kanske är det bara placebo eller det faktum att jag vaknar till lite mer av stickningarna.
Det som jag tycker mest utmärker denna tiden med Push om jag blickar tillbaka är att styrkan varit så bra under hela tiden,den kom tillbaka direkt efter att jag började med kreatin igen och sen gick det sakta uppåt,det har tom blivit två pb i JM-Press och Axelpress,detta tycker jag känns väldigt bra eftersom jag hade en tids sjukdom och innan dess en sämre period pga skador och annat.
Styrkan har tom varit god under den senaste månaden trotts kalori underskott och en vikt minskning på 3,5-4kg,de två personbästa togs även under denna tiden.

Innehåll.
Innehållet finns listat här.
Jag gillar verkligen att den inte innehåller något koffein eller något annat stimulerande ämne,det gör att jag kan tillsätta det själv vid behov och på så sätt ha receptorerna fräscha när jag verkligen behöver en energi kick.
Jag gillar även att Push inte innehåller 1000 underdoserade ingredienser med tveksam verkningsgrad,här är det endast några utvalda och beprövade ingredienser i bra doser,jag klagar inte ens på att den innehåller glutamin då jag tar det själv i vanliga fall pga dess möjliga positiva effekt på imun försvaret.

Dosering.
Jag bestämde mig för att ta Push som jag brukar ta alla produkter i denna kattegori,endast på träningsdagar och endast före träning.
Efter att ha börjat med två dryga matskedsmått ca 1h innan jag börjar lyfta så kom jag fram till efter lite testande att ca 1,5 matskedsmått ca 40min innan träningen på tom mage med mycket vatten till funkade bäst för mig.
Med bäst menar jag att stickningarna blev lagom och att det inte sved så otroligt i halsen men med bibehållet förbättrat pump i muskulaturen.
Kan även tillägga att jag använt monohydrat och beta alanin på vilodagar.

Sammanfattning.
Om jag skall sammanfatta denna recensionen så måste jag säga att jag gillat Push av flera anledningar.
Innehållet passar mig,inget onödigt direkt och bra doserat,inga stims och produkten gör vad den skall göra utan konstigheter.
Det som jag kommer att ha bäst i minnet när jag tänker tillbaka på dessa 6-7 veckor som jag använt Push är att styrkan varit väldigt bra,den typiska kreatin segheten har varit där som för mig som svarar väldigt bra på kreatin förknippar med det.
Nu var ju detta en sponsrad recension så priset kanske inte är det som skulle recenseras men jag tycker ändå det är värt att påpeka att om man jämför vad man får för dom 289kr som jag sett att man kan köpa Push för och jämför skillnaden i "effekt" mot dom "bästa" pump produkterna på marknaden så tycker iaf inte jag att knappt märkbart bättre pump än vad man får med Push är värt drygt 150-250kr mer.
Dessa produkter är ju bara en extra boost och inga avgörande magiska mirakel medel utan bara en liten extra krydda.
Det kommer nog bli fler Push burkar för mig i framtiden.

+Prisvärd,innehåll/tid den räcker om man doserar som jag gjorde.
+Innehållet,inget onödigt eller lågdoserat och ingen stimulantia.
+Styrkan,den var bra under perioden med Push.

-Alat sved i halsen,fick host attacker varje gång!
-Ingen skopa i förpackningen.

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

Kontakta mig genom mail.
drnick@optimalbody.se

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är uppkopplad nu  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2008-05-02, 01:11   #2 (permalink)
Optimal Body Citizen

Kristians avatar

Reg.datum: Mar 2008
Kristian has a spectacular aura aboutKristian has a spectacular aura aboutKristian has a spectacular aura aboutKristian has a spectacular aura aboutKristian has a spectacular aura aboutKristian has a spectacular aura aboutKristian has a spectacular aura aboutKristian has a spectacular aura aboutKristian has a spectacular aura aboutKristian has a spectacular aura aboutKristian has a spectacular aura aboutKristian has a spectacular aura aboutKristian has a spectacular aura aboutKristian has a spectacular aura aboutKristian has a spectacular aura about
Standard

Bra recension!
Kristian är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-05-02, 02:36   #3 (permalink)
Skilled Master

Crosstjecks avatar

Reg.datum: Sep 2007
Ålder: 30
Crosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura about
Standard

Bra recension. Håller helt med, en bra produkt utan några konstigheter. Reps.
Crosstjeck är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-05-02, 07:40   #4 (permalink)
Senior Member

assos avatar

Reg.datum: Dec 2007
asso will become famous soon enoughasso will become famous soon enoughasso will become famous soon enoughasso will become famous soon enoughasso will become famous soon enoughasso will become famous soon enoughasso will become famous soon enough
Standard

Bra recension!
Reps!
asso är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-05-02, 09:18   #5 (permalink)
(((
Optimal Body Addicted

(((s avatar

Reg.datum: Feb 2008
((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light
Standard

Reps såklart! Bra recension!
((( är uppkopplad nu  
Svara med citat
Gammal 2008-05-02, 12:01   #6 (permalink)
Skilled Master

BIGPAPAs avatar

Reg.datum: Feb 2008
BIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the rough
Standard

Bra skrivet som vanligt av DR.Nicky.. Kul att den funkade & den verkar prisvärt oxå.. Reps for ya

BIGPAPAS TRÄNINGSDAGBOK

Mina Recensioner

USPLabs PowerFull
ALRI Jungle Warfare (The Blue Pill)
USPSkräps - Anabolic Pump (The Dump)
VPX Sports - Redline Gelcaps
Palo Alto Labs - Leviathan Reloaded
BIGPAPA är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-05-03, 10:47   #7 (permalink)
Optimal Body Citizen

Reg.datum: Sep 2007
patriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enough
Standard

Bra rescension!
Är det ingen som är missnöjd med PUSH? (Förutom det uppenbara, vissa har magar som inte klarar av såna här produkter).
patriknn är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-05-08, 15:51   #8 (permalink)
Senior Member

Reg.datum: Apr 2008
Ålder: 23
Martin.Svensson is on a distinguished roadMartin.Svensson is on a distinguished road
Skicka ett meddelande via MSN till Martin.Svensson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patriknn Visa inlägg
Bra rescension!
Är det ingen som är missnöjd med PUSH? (Förutom det uppenbara, vissa har magar som inte klarar av såna här produkter).
Jo jag har en som köpte Push av mig på gymmet (jobbar på gym och har hand om kosttillskotten) han kände inte av någon effekt alls faktiskt trotts att vi provat både normal och överdosering.
Dock är jag och många av mina vänner mycket nöjda med Push och kör stenhårt med den.
Svara med citat
Gammal 2008-05-23, 21:26   #9 (permalink)
Skilled Master

JohnnyAs avatar

Reg.datum: May 2008
JohnnyA will become famous soon enoughJohnnyA will become famous soon enoughJohnnyA will become famous soon enoughJohnnyA will become famous soon enoughJohnnyA will become famous soon enoughJohnnyA will become famous soon enoughJohnnyA will become famous soon enoughJohnnyA will become famous soon enoughJohnnyA will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via MSN till JohnnyA
Standard

Gillar recensionen! Ska testa att öka doseringen till nästa vecka med en halv matsked, se om dom sköna stickningarna kommer, dom gjorde mej grymt peppad! Påminnde mej om att jag skulle köra och inte bara stå och snacka träning Kände mej som sagt mer fokuserad utav det!

Nån hosta har jag inte lidit även att det känns som att svälja en sked med sand om man tar för lite vatten. Tror jag blandar 1 rågad matsked med ca 3dl vatten. Har inte måttat något, bara blandat och kört på känn

Får väll avsluta mitt babbel med en fråga, du har inga fler produkter att rekommendera? Själv har jag endast kört gainer sen jag började träna i feb 07 och även kreatin senaste 10 månaderna. Så jag har inte så stor kunskap eller koll på vad som finns i pulverträsket Hoppas nu att PE ger mej vad jag vill ha nu dom kommande veckorna!

Info
Ålder: 25
Längd: ca 177cm
Vikt: Runt 75kg
Gym: Citygymet

Dagsformsbilder
Matbilder
Mina motionsrutter
Träningsdagbok
Träningsfilmer

Personbästan:
Marklyft: 150 Bänkpress: 100 Militärpress: 70
Benpress: 460 Knäböj: 130 Skivstångscurl: 55
Smalbänk: 90

JohnnyA är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-05-26, 17:16   #10 (permalink)
Optimal Body Citizen

Kristians avatar

Reg.datum: Mar 2008
Kristian has a spectacular aura aboutKristian has a spectacular aura aboutKristian has a spectacular aura aboutKristian has a spectacular aura aboutKristian has a spectacular aura aboutKristian has a spectacular aura aboutKristian has a spectacular aura aboutKristian has a spectacular aura aboutKristian has a spectacular aura aboutKristian has a spectacular aura aboutKristian has a spectacular aura aboutKristian has a spectacular aura aboutKristian has a spectacular aura aboutKristian has a spectacular aura aboutKristian has a spectacular aura about
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patriknn Visa inlägg
Bra rescension!
Jag har provat PUSH nu och måste säga att jag vart mycket besviken efter allt som skrivits om det här på forumet. Tycker inte alls att jag fick någon grymt pump eller dylikt, utan snarare så att jag inte kände av den alls (bortsett från stickningarna såklart). Får bättre tryck av att käka lite kolhydrater innan faktiskt.

www.betterbodies.se

Tävlar för MMSports - www.mmsports.se
Kristian är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta