Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Sponsrade produktrecensioner > Push Extreme 360g (Strength)
Registrera ShowCase FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Sponsrade produktrecensioner Här finns dom recensioner,tester och dagböcker som är sponsrade,betalda eller på något sätt anordnade av företag eller gjorda av representanter för företag.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-20, 17:45   #1 (permalink)
Optimal Body Citizen

carrambas avatar

Reg.datum: Jan 2008
Ålder: 31
carramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the rough
Skicka ett meddelande via MSN till carramba
Standard Push Extreme 360g (Strength)

Om recensionen
Detta är sponsrad recension, jag fick en burk PUSH av Strenght.

Innehåll, betyg 8/10
Detta är från GV beskrivningen av PUSH
Citat:
Push Extreme ökar styrkan, snabbheten och explosiviteten. Marknadens bästa och renaste prestationshöjare kommer från Strength Sport Nutrition. Sammansättningen i Push Extreme ger en kraftigt höjd träningseffekt och ökad muskelvolym. Push Extreme innehåller följande:

L-Citrullin Malate ökar NO (kväveoxid) produktionen samt reducerar mjölksyra- och ammoniak nivåerna i muskelcellen. Malat påverkar återanvändningen av mjölksyra och pyruvate som ingår i citronsyracykeln och tillför ögonblicklig och långvarig energi.

A-AKG (L-Arginine-alfaketoglutarat) anses vara nyckeln till en effektiv muskelmetabolism pga sin roll i transport, förvaring och eliminering av kväve i muskelcellen. Arginin är nödvändigt för bildandet av NO (kväveoxid), ureacykeln, ornitin och agmatin. Dessa är nödvändiga för kreatinsyntesen. A-AKG har visat sig ha ett bättre upptag samt en bättre effekt på NO syntesen jämfört med vanlig arginine.

Kreatin Monohydrat (CM) ökar musklernas förmåga att prestera maximalt under längre tid. Kreatin ökar även återhämtningen mellan maximala prestationer.

Tri-Kreatin Malate (TCM) är ett sammansatt ämne av kreatinmonohydrat och äppelsyra.

Kreatin Etyl Ester (CEE) är en kreatinmonohydrat bunden med en ester.

Beta-Alanin är en icke essentiell aminosyra, och är den enda naturligt förekommande beta aminosyran. Beta-Alanin främjar höga nivåer av karnosin i muskeln som ökar muskelns arbetskapacitet och uthållighet markant. Höga nivåer av karnosin är främjande för NO (kväveoxid) vilket i sin tur ökar tillförseln av syre och näring till musklerna. OBS: Produkter innehållande Beta-Alanin kan ge stickningar i huden samt i vissa fall lätt rodnad.

ALA (Alpha lipoic acid) är inom biologin främst känd som en kraftfull antioxidant. Det är faktiskt en antioxidant som är så stark, att den tar en stor del av smällen när du angrips av fria radikaler. Den har också förmågan att återvinna andra antioxidanter som redan har gjort sitt jobb, exempelvis E-vitamin. ALA har även den egenskapen att det kan öka insulinkänsligheten.

SMAK: Citrus Fresh
FÖRPACKNING: 360g
PORTIONER: 18-36 st

Innehåll per 20 gram:
Strength creatine formula: 6g
L-Glutamine: 4,5g
Beta-Alanine: 4g
L-Arinine Alpha ketoglutarat (A-AKG): 2g
L-Citulline Malate: 2g
Alpha liponic acid (ALA): 400mg
Magnesium (oxid): 200mg
E-vitamin (acetat) 20mg
Innehåller en fenylalaninkälla

L-Glutamin är en icke essentiell aminosyra och är rikt förekommande i muskelcellerna. Vid träning förbrukas rikligt med L-Glutamin och många anser att extra tillskott påskyndar återhämtningen.

Magnesium är bra för benstommen och behövs för kalksättningen, proteinsyntesen, muskel- samt nervfunktionaliteten, cellernas funktion, leverns funktion, immunförsvaret, hormonsystemet och matsmältningen. Magnesium är ett mineral och en antioxidant.

E-Vitamin tillhör gruppen tokoferoler och är en antioxidant som skyddar kroppen mot oxidativa skador som kan uppkomma vid tung träning och stress.

Push Extreme innehåller inga utfyllnadsämnen utan är en blandning enbart prestationshöjande ämnen samt smak/ sötningsmedel.
Tycker att det är en enkelt och bra sammansättning, inga super-reklam-formulor, helt enkelt kända fungerande ingredienser utan krims krams. Beta-Alanin är omskriven här på forum med en hel del studier bakom, om den har eller inte effekt tänker jag inte bege mig i diskussion.

Dosering, betyg 8/10
Strenght rekommenderar 10g 45 min innan och 10 g 15 min innan träningen. På tanke att många av ingridienser behöver uppladdnings tid så tog jag PUSH varje dag, tränings dagar 15g innan träningen, andra dagar 10g. Då räcker en burk knappt 4 veckor. Tycker förpackningen borde vara större så att den skulle räcka till minst 1 månad.

Löslighet, betyg 8/10
Vid utblandningen så fick jag alltid något av ingredienser på samlas botten.

Smak, betyg 8/10
Smackar var god eller dåligt, kan dock inte hitta ett spår av citrus smak. Men man drycker inte den för att det är gott ^^.

Pump, betyg 10/10
Vid höga reps så har jag fått pump som heter dugga, stundom t om för mycket. Dessutom på det konstigaste ställen, från axlar, biceps till gluteus

Styrkeökning, betyg 10/10
Jag gjorde 4 veckors test, innan jag började med PUSH så mätte jag ut max 8 RM på basövningar.
Bänk 100
Frontböj 120
Marklyft 200
Därefter tränade jag i tre veckor med respektive 85%, 90%, 95% av RM. Vecka fyra togs nya utmätningar:
Bänk 105 +5
Frontböj 130 +10 lätt! //ny Pb med 160x1
Marklyft 210 6 reps. här blev det inte 8 som jag hoppades på, men det är ändå ökning med 2 reps sen föra gången jag gjorde marklyft med 210.

Jag körde hårde dessa veckor och det gav resultat, och faktiskt tror jag att det en del som PUSH står för

Pris, betyg 8/10
Kostar 290 på gymgrossiten, vet inte om det är kampanj eller ordinarie.
Finns väl inte så mycket om om den att säga, ~350 spän för en månads förbrukning är bra pris.

Sammanfattning
Jag gillar PUSH av flera anledningar, men framför allt den ger faktiskt ett PUSH till styrke ökningen. Dessutom bra innehåll, saker jag brukar ta separat och då blir det ju massa burkar att hålla reda på. Men PUSH sliper man det. Det jag saknar är den extra mental kick som den en del av PWO har (ex Fierce), men man kan inte få allt ju?! eller? .

Rekommenderas till:
Den som har tålamod, och vill inte byta tillskott ofta och nöjer sig med enkel med stabil blandning.

Kommer jag använda den igen?
japp! innan jag ens blev klart så beställde jag 4 förpackningar som ska ta mig till nya höjder

Senast redigerad av carramba den 2008-04-20 klockan 21:19
carramba är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2008-04-20, 18:09   #2 (permalink)
Skilled Master

Dozors avatar

Reg.datum: Feb 2008
Ålder: 27
Dozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via MSN till Dozor
Standard

Mycket bra recension, reps för den!
Nu blev jag jävligt sugen att pröva Push jag oxå...
WTF Pump'd
Super Snooze
Basic Cuts
Adrenaline
Brutal FX (Sponsrad av Gymvaruhuset)
Novedex XT
DCP
T-Drive
Leviathan Reloaded
Olimp Massacra

Divide et Impera
Dozor är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-20, 18:11   #3 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 29
Dr Nick is a splendid one to behold
Dr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to behold
Information
Standard

Reps,då var det bara jag kvar då..

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

Kontakta mig genom mail.
drnick@optimalbody.se

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är uppkopplad nu  
Svara med citat
Gammal 2008-04-20, 18:36   #4 (permalink)
Skilled Master

Crosstjecks avatar

Reg.datum: Sep 2007
Ålder: 30
Crosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura about
Standard

Bra recension. Gillar också Push men det verkar bli för många vändor till muggen för egen del.

... och så reps.
Crosstjeck är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-20, 20:00   #5 (permalink)
Skilled Master

Dozors avatar

Dozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enough
Standard

Hmmm, är jag blind, hittar inte PUsh på varken GG eller NP...
WTF Pump'd
Super Snooze
Basic Cuts
Adrenaline
Novedex XT
DCP
T-Drive
Leviathan Reloaded
Olimp Massacra

Divide et Impera
Dozor är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-20, 20:13   #6 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 29
Dr Nick is a splendid one to behold
Dr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to behold
Information
Standard

Finns på GV va?

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

Kontakta mig genom mail.
drnick@optimalbody.se

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är uppkopplad nu  
Svara med citat
Gammal 2008-04-20, 20:14   #7 (permalink)
Optimal Body Citizen

carrambas avatar

carramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the rough
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dozor Visa inlägg
Hmmm, är jag blind, hittar inte PUsh på varken GG eller NP...
boka första tid du får hos optiker
http://www.gymvaruhuset.com/es/produ...1044&visible=1
Svara med citat
Gammal 2008-04-20, 20:25   #8 (permalink)
Skilled Master

BIGPAPAs avatar

BIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the rough
Standard

Reps !!! bra skrivet

BIGPAPAS TRÄNINGSDAGBOK

Mina Recensioner

USPLabs PowerFull
ALRI Jungle Warfare (The Blue Pill)
USPSkräps - Anabolic Pump (The Dump)
VPX Sports - Redline Gelcaps
Palo Alto Labs - Leviathan Reloaded
BIGPAPA är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-20, 21:11   #9 (permalink)
Skilled Master

Dozors avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Nick Visa inlägg
Finns på GV va?
Citat:
Ursprungligen postat av carramba Visa inlägg
boka första tid du får hos optiker
http://www.gymvaruhuset.com/es/produ...1044&visible=1
Yes hittade den på Gymvaruhuset, men carramba hade skrivit GG i början av recensionen så jag trode den skulle finnas där
WTF Pump'd
Super Snooze
Basic Cuts
Adrenaline
Novedex XT
DCP
T-Drive
Leviathan Reloaded
Olimp Massacra

Divide et Impera
Dozor är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-20, 21:20   #10 (permalink)
Optimal Body Citizen

carrambas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dozor Visa inlägg
Yes hittade den på Gymvaruhuset, men carramba hade skrivit GG i början av recensionen så jag trode den skulle finnas där
ops ändrat tack
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta