Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Sponsrade produktrecensioner > MST Ragnarok, 600gr Warrior melon
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Sponsrade produktrecensioner Här finns dom recensioner,tester och dagböcker som är sponsrade,betalda eller på något sätt anordnade av företag eller gjorda av representanter för företag.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-05, 20:18   #1 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Reg.datum: Sep 2007
Ålder: 29
Tobbe is a name known to all
Tobbe is a name known to allTobbe is a name known to allTobbe is a name known to all
Information
Skicka ett meddelande via MSN till Tobbe
Exclamation MST Ragnarok, 600gr Warrior melon

MST Ragnarok, 600gr Warrior Melon

Introduktion
Denna recension skrivs efter en förfrågan från Muscleshop om att vara produkttester åt dom med Ragnarok. Jag fick därmed en burk Ragnarok gratis för att göra denna helt objektiva recension. Jag har sedan länge varit nyfiken på just denna produkt men inte riktigt har tagit mig tid eller ork att skaffa den, mest för att den inte finns i Sverige förrän nu vad jag har hittat iaf. Det har även visat sig att Ragnarok är populär i staterna vad man har kunnat läsa på forumen därborta och det stillade inte direkt mitt intresse men nu har jag äntligen provat den. Kollar man till innehållet så är det inget där i som får en att lyfta på ögonbrynen. MST (som fö står för Millenium Sport Technologies) säger bl.a detta om sin produkt."Six Physique altering blends", "Target Response Platue Crushing Drive Matrix" och hur passt det stämmer får ni snart reda på. Produktinfo hos Muscleshop Produktinfo hos MST

Upplägget på denna recension har förändrats en aning mot mina tidigare. Jag kommer INTE att sätta betyg då jag har kommit fram till att det är egentligen fullständigt irrelevant då jag hoppas på att ni kommer få en bra bild över hur produkten funkar genom att läsa varje kategori.

Dosering
Doseringen under de första två veckorna va efter rekommenderad dos som ligger på 15gr. Detta ändrades sen efter förfrågan ifrån Muschleshop till dubbel dos som jag började på efter de två veckorna på rekommenderad dos. Skillnaden mellan dessa doser va inte stora. Stimmet va den största skillnaden men även lite på pump.

Löslighet & smak
Tar man den valda doseringen och häller ner i shakerna och öser på med minst 3dl vatten på rekommenderad dos och mer vatten beroende på dosering så kommer du märk att läsligheten är det ingen problem med. Det bildas dock en del skum men den ger en härlig syn till den även speciella färgen. Smaken kan jag säga är helt underbar och detta trots att produkten innehåller "zero carbs, zero sugar, aspartame free". Man känner en TYDLIG smak av melon och jag får det till honungsmelon faktiskt. Den som har ätit melon vet också att melon smakar en hel del men är även "vattnig" i smaken och det kan man även helt utan problem känna av här. Smaken ökar inte nåt speciellt vid dubbel dos som det gör med många andra produkter som kan bli otroligt söta, sliskiga och nästan äckliga vid dubbel dos men inte denna. Riktigt bra gjort av MST!

Energi
Här blev jag faktiskt riktigt förvånad. Jag är van vid att såna här produkter ger bra driv, energi, fokus och återhämtning men detta va nästan löjligt. Normalt sett efter många pass så är jag helt slutkörd och orkar inte göra så mkt mer. Med Ragnarok så kändes det efter passet slut ungefär som om att passet va uppvärmning. Jag kunde lika gärna ha gjort ett till pass efteråt. Såhär va det dock inte 100% av gångerna men iaf 9 pass av 10. De dagarna som jag har sovit riktigt dåligt och varit mycket stress på jobbet så levererade Ragnarok inte riktigt lika bra men fortf över förväntan och mycket bra.

Pump
MST går inte runt och skryter över att det ska ge grymt pump utöver denna värld. De säger däremot att den ska öka chanserna att få bra pump och mer än så är det egentligen inte. Vissa pass så fick jag RIKTIGT bra pump, en gång fick jag krampaktig pump men oftast va det lite mer än normalt vilket är helt acceptabelt för mig. Den gav mer pump än andra produkter som marknadsför sin produkt som grym pump.

Stimulantia
För att vara en produkt som innehåller ungefär 200mg koffein vad jag har förstått så känner man knappt av det. Man vet att det finns där dock men det känns inte nåt nämnvärt. När man däremot ökar till dubbel dos så känner man av det lite mer i huvet men det är fortf inget som på nåt sätt stör mig som koffein annars kan göra. 200mg koffein kan dock vara väldigt mycket för många och 400mg kan skapa problem under träning för en hel del tyvärr.

Pris
Priset för Ragnarok som det är just nu hos Muscleshop får man se som överkomligt. Produkten under rekommenderad dos ger 40 serveringar och kostar där 400 kronor. Detta tycker jag är helt acceptabelt. Ordinarie pris ska tydligen ligga runt en 600 kronor vilket gör att intresset för produkten säkert komma svikta och man kanske börjar ifrågasätta om det är värt pengarna. I staterna kostar Ragnarok runt en 30 dollar så 400 kronor om man jämför med 30 dollar är helt överkomligt för Ragnarok.

Övrigt
Om jag inte missminner mig helt så är detta första gången jag stöter på glycerol, eller iaf så är det första gången jag tycker jag fått en av effekterna utav det samt veta att det finns med. Jag blev mer vaskulär på underarmarna än tidigare och detta även att jag har lagt på mig lite vikt mot innan. Vaskuläriteten som jag fick mer ofta än sällan går att jämföra med den jag fick av Massacra som dock va betydligt vanligare.

Sammanfattning
Vill man ha en produkt som jag tycker levererar på ett jämnt sätt så är den här riktigt bra. Den höll en bra nivå på passen och det tycker jag är lite ovanligt hittills. Smaken är som sagt helt perfekt. Gillar man att leka med doseringen utan att oroa sig för smakskillnaden så är detta verkligen en topprodukt. Energin, drivet, fokuset och återhämtningen är helt klart även det riktigt bra. Stimmet förändras med doseringen så är man känslig mot koffein så bör man tänka sig för. Det finns inget att klaga på med denna produkt. Den levde upp till förväntningarna tycker jag samt lite till. För priset hos Muscleshop så är den riktigt bra.

Betyg
+Smak
+Energi
+Vaskuläritet

-Finns inget

Hoppas ni blev nöjda med recensionen och känner att du har fått lite mer skinn på näsan nu inför ett ev köp. Jag vill även tacka Muscleshop för förtroende att prova Ragnarok och recensera den åt dom. Hoppas ni blev nöjda!

Mvh
Tobbe

"It does not matter how slow you go, as long as you do not stop." - Confucius
"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Tobbe är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2008-04-05, 20:21   #2 (permalink)
Senior Member

Nilssons avatar

Reg.datum: Jan 2008
Ålder: 22
Nilsson will become famous soon enoughNilsson will become famous soon enoughNilsson will become famous soon enoughNilsson will become famous soon enoughNilsson will become famous soon enoughNilsson will become famous soon enoughNilsson will become famous soon enoughNilsson will become famous soon enoughNilsson will become famous soon enoughNilsson will become famous soon enoughNilsson will become famous soon enough
Standard

Bra recension!
Reps

MVH
SuperPump & P-Slin
Viper-X
Sponsrade Recensioner:
Push Extreme

O.F.F.O
Nilsson är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-05, 20:23   #3 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Tobbe is a name known to allTobbe is a name known to allTobbe is a name known to all
Information
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
Bra recension!
Reps

MVH
Tack så mkt

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-05, 20:27   #4 (permalink)
Optimal Body Citizen

Pepzs avatar

Reg.datum: Feb 2008
Ålder: 28
Pepz is a name known to all
Pepz is a name known to allPepz is a name known to allPepz is a name known to allPepz is a name known to all
Standard

reps!

träningsjournal

http://traningslara.se
Pepz är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-05, 21:02   #5 (permalink)
Skilled Master

BIGPAPAs avatar

Reg.datum: Feb 2008
BIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the rough
Standard

Bra & välskrivet... Reps !!

BIGPAPAS TRÄNINGSDAGBOK

Mina Recensioner

USPLabs PowerFull
ALRI Jungle Warfare (The Blue Pill)
USPSkräps - Anabolic Pump (The Dump)
VPX Sports - Redline Gelcaps
Palo Alto Labs - Leviathan Reloaded
BIGPAPA är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-05, 21:30   #6 (permalink)
Senior Member

Master is on a distinguished roadMaster is on a distinguished roadMaster is on a distinguished road
Standard

Mycket bra och intressant recension REPS !!
Master är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-05, 22:14   #7 (permalink)
Skilled Master

Faces avatar

Face will become famous soon enoughFace will become famous soon enoughFace will become famous soon enoughFace will become famous soon enoughFace will become famous soon enoughFace will become famous soon enoughFace will become famous soon enoughFace will become famous soon enoughFace will become famous soon enoughFace will become famous soon enoughFace will become famous soon enoughFace will become famous soon enough
Standard

Reps som vanligt när du skriver något! Mkt. välskrivet!
Face är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-05, 22:19   #8 (permalink)
Skilled Master

loveriuss avatar

loverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via MSN till loverius
Standard

reps boy

loverius är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-05, 22:23   #9 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Information
Standard

Tack så mkt grabbar..

Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-05, 23:05   #10 (permalink)
Skilled Master

Crosstjecks avatar

Crosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura about
Standard

Trevligt att Ragnarok nådde upp till förväntningarna. Bra recension Tobbe. Reps såklart!
Crosstjeck är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta