Allmänt:
Animal Pump är en NO/Kreatin blandning som till skillnad från många andra produkter kommer i form av kapslar och inte pulver. Kapslarna är indelade efter ingrediens och färgsätta därefter. Detta möjliggör att man plocka bort den röda kapseln som innehåller stims om man tränar sent på kvällen och spara den till ngt annat tillfälle.
Innehåll:
Min spontana reaktion var att produkten var något underdoserad samt saknade Beta-Alanin, vilket jag kompletterade med senare. Det skulle dock visa sig att produkten inte på något sätt är underdoserad om man ser till resultaten.
Smak/Löslighet:
Inga problem eftersom det är kapslar. Vissa kan ha problem med att svälja ner 9 kapslar men efter några gånger är det inga problem att ta alla eller svälja ner dem i två omgångar.
Styrka: Mycket väl godkänt
I särklass produktens starkaste sida. Både de gånger jag kört på Animal Pump under både bulk och deff så har styrkan markant förbättrats efter 1-2 veckor. Det rörde sig oftast om en skillnad på 5-10% i reps eller mer vikt på stången. Båda gångerna kom styrkan efter ungefär samma tids användning.
Pump: Väl godkänt
Jag fick ökad pump i framförallt armarna vilket är vanligast för mig. Vid något tillfälle även i bröstet men det hör till ovanligheterna. Det mest påtagliga är den brutala pump man får i underarmarna. Redan vid uppvärmning när jag körde rodd kände jag underarmarna svällde och kör man mycket chins och stångcurl blir det nästan jobbigt. Underarmarna är hårda som sten.
Energi: Väl godkänt
Man får hyffsat ökad energi utan att bli stirrig men tillräcklig för att höja sig ett snäpp om man är trött eller ligger på underskott.
Fokus: Mycket väl godkäntÄven om energin inte alltid var på topp var fokuset där. Jag kunder komma till gymmet och vara riktigt sugen på att sätta igång och kötta på med vikterna. Nästan som en 5-åring i en godisaffär där allt är gratis. Spelade inte så stor roll om en snygg tjej passerade, jag var tokfokuserad på varje lyft genom hela passet.
Sammanfattning:
Animal Pump har blivit ett av mina favorittillskott. Framförallt ger det den lilla styrkeökning man kan vara i behov av under deff eller när man har en dålig period. Pumpet finns där även om NO Shotgun är vassare på den punkten. Sen ser jag det som ett stort plus att det är kapslar och inte pulver eftersom man för eller senare tröttnar på smaken och att man kan plocka bort stims vid behov.