Av någon anledning kan jag inte posta i rätt forumdel varför jag skulle uppskatta om någon moderator kunde flytta tråden till produktrecensioner.
Ingredienser:
LipidAce™ is a proprietary modified fatty acid complex that is comprised of a precise blend of T-acid (also known as 3-Thia, TTA, or Tetradecylthioacetic acid) and flax oil powder. Innehåller 500mg/kapsel.
Verkningsmekanism:
TTA hjälper kroppen att använda sig av fett som energi genom aktivering av specifika receptorer. Fettet frigörs från depåerna till blodbanan och gör det tillgängligt för att användas som energi. TTA skall också ha en viss termogen effekt.
En av studierna jag hittat:
Tetradecylthioacetic acid prevents high fat diet induced adiposity and insulin resistance
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1...ubmed_RVDocSum
Dosering:
4 kapslar utspridda under dagen (2-2). Många tar uppemot 6 kapslar dagligen.
Användning:
Gick under en dryg tre veckors period ner nästan 3kg. Målet var att det skulle ta åtminstone 4 veckor men det har alltså gått lite snabbare än så. Jag började dosera 2-2-2 dagligen men efter andra veckan började jag få kramp först i vaderna och baksida lår, vilket senare även övergick till biceps. Kramp är en vanlig bieffekt av att dosera TTA för högt och kan motverkas av supplementering av magnesium och kalium. Själv gjorde jag ett uppehåll på två dagar för att sedan köra på med 2-2-2 som innan. Kramperna har ännu inte kommit tillbaka. Personligen tror jag att man kan undvika dessa genom äta livsmedel rika på dessa mineraler. Även om jag är väldigt skeptisk mot TTAs eventuella termogena effekt har jag upplevt att jag svettas mer nu än vanligt. Om det är placebo eller inte är väl svårt att säga, men åtminstone något jag lagt märkte till.
Resultat:
Trots att viktnedgången varit relativt liten tycker jag mig se en stor skillnad. Mycket av fettet runt magen har försvunnit och de fyra översta rutorna syns ganska bra. Runt hals och i ansiktet där det verkar som det mesta av fettet sätter sig på mig har det blivit en påtaglig skillnad vilket många har påpekat. Att många märker av en viktskillnad på tre kilo hör annars inte till vanligheterna.
Betyg:
Tycker att Melting Point verkligen levererar. Det är ingen mirakelprodukt men under en väl genomförd deff med lämpligt underskott upplever jag att det verkligen är fettet som försvinner och inte den massa man slitit så hårt för att lägga på sig.