Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Produktrecensioner > Beta-Alanine – Body Science
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Produktrecensioner Posta din recension/logg av ett speciellt kosttillskott eller något annat träningsrelaterat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-11-03, 20:06   #1 (permalink)
Junior Member

Timmies avatar

Reg.datum: Oct 2011
Timmie is on a distinguished road
Standard Beta-Alanine – Body Science

Form: Pulver
Dosering: Blanda 2- 3 gram i valfri mängd vatten cirka 30-45 min före träning och en servering efter träning.(På burken står det 2g tre gånger dagligen jämt fördelat under dagen).
Pris: 400g för 199kr.
Serveringar: ca 66st vid 3g tre gånger dagligen.
Smak: Smaklös

Fakta: (Från MM-sports produktbeskrivning). Beta –alanin har i vetenskapliga studier visat sig öka styrkan, uthålligheten och muskelmassan på så kort tid som två veckor. Nya studier visar att ett tillskott av beta-alanin kan öka karnosinet i musklerna med hela 42-65 % på så lite som fyra veckor och att karnosinnivåerna fortsätter att öka under minst 12 veckor. Använd därför beta-alanin under minst 12 veckor för att maximera nivåerna av karnosin i musklerna.

Fördelar med Body Science Beta-Alanine:
Kan öka tillgången av karnosin i musklerna,vilket leder till en bättremjölksyretålighet.Kan öka kroppens ATP vilket leder till ökad styrka och mer muskelmassa.Kan öka prestationsförmågan.

Lägg märke till att det står ”kan”. Vi alla kan reagera olika på varje kosttillskott.

Resultat: Beta-Alanine är ett av de kosttillskotten jag testat som hamnar i samma fack som koffein, kreatin, jacked etc. Det vill säga bland de kosttillskotten som verkligen fungerar märkvärdigt, ergogen effekt.

Jag tar 3g morgon, före träningen samt en gång efter. Efter intag av beta-alanine så känner jag stickningar i hela kroppen, huden blir varm och det sticker till på ett grymt sätt. Jag känner ett litet "pump" av stickningarna och lite av känseln försvinner vilket bidrar till att jag verkligen kör dem sista slitsamma reppen. Jag har alltså märkt att jag presterar bättre på gymmet och har mer pump, ett kosttillskott jag definitivt rekommenderar.

Det är heller inga problem att få i sig kosttillskottet. Det löser upp sig i vattnet och smakar inget. Och kostnaden på 199kr för 66 serveringar vid max dos är ett riktigt bra pris.

Du hittar det här

beta alanine 300x300.jpg

För fler recensioner, besök Timmies-Fitnessblogg – För dig som är träningsintresserad

Senast redigerad av Timmie den 2011-11-03 klockan 22:34
Timmie är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2011-11-03, 20:46   #2 (permalink)
CVN
Skilled Master

CVNs avatar

Reg.datum: Feb 2009
CVN is a splendid one to behold
CVN is a splendid one to beholdCVN is a splendid one to beholdCVN is a splendid one to beholdCVN is a splendid one to beholdCVN is a splendid one to beholdCVN is a splendid one to beholdCVN is a splendid one to beholdCVN is a splendid one to behold
Standard

Tackar för recensionen!
Svara med citat
Svara

Tags
alanine, beta, beta-alanine, body science

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta