Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Produktrecensioner > VPX Shotgun V3: Trippelpipig hagelgevär från Amerika
Registrera ShowCase FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Produktrecensioner Posta din recension/logg av ett speciellt kosttillskott eller något annat träningsrelaterat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-05-26, 21:34   #1 (permalink)
Senior Member

Starskys avatar

Reg.datum: Aug 2008
Ålder: 26
Starsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura about
Standard VPX Shotgun V3: Trippelpipig hagelgevär från Amerika

Tillverkare: VPX Sports
Pris: 309:-
Smak: Exotic Fruit

+ Superkraft i pulverformat, bra uthållighet på gymmet, underbar smak
- För lite av det goda, dyr

Så har jag äntligen kört slut på min VPX Shotgun V3. Och i skrivande stund verkar denna produkt
tillhöra en av den ringa skaran från VPX-familjen som inte är läkemedelsklassad. Om tillverkaren
börjat fiffla med några skumma ämnen här och där, tryckt på för mycket mos av något slag,
kopplingar till maffian - ja, spekulationerna är oändliga. Det spelar heller ingen roll vad vi tycker,
utan vad den svenska staten och läkemedelsverket tycker. Tydligen.

Innehåll
Numera öppnar jag alltid en PWO-burk med en nypa försiktighet pga mina tidigare rent sagt
knäppa upplevelser som för tankar till narkotika. Men även om jag råkat stöta till denna produkt
vid något tillfälle kom ingen irriterande svampmoln av pulverrök. Eventuella papperspåsar som jag
gissar ska hålla produkten lite mer fräsch, kastades bort före användning.

Dosering
Jag blandade som alltid med lagom mängd vatten, inte för mycket inte för lite. Detta bör, som med
alla PWO:s, helst användas en halvtimma före träningen och på tom mage för att nå ett bra
resultat. Jag hällde i innehållet och det kändes som jag bokstavligen dragit i mig halva Amazonas
regnskog. Mycket god smak alltså. Eftersom skopan var lite si och så med sina mått och mätt,
mätte jag själv portionen med hjälp av en vanlig matvåg för att nå exakt det som jag var tvungen
att stoppa i mig. 23 gram rekommenderas, annars tar allt det goda slut väldigt snabbt.
Jag provade ta lite mer (höjde till 10 gram) men jag kan inte säga att jag fick någon märkbar
högre eller bättre effekt.

Under träningen
Jag riktigt med bra tryck och respons. Man får den där lilla pushen som behövs när man lyfter lite
tyngre vikter. Kanske till och med strået vassare än hos VIP-X. Vid ett par tillfällen tränade jag
övertid med flit för att se ungefär när kraften skulle ta slut. Likt en rosa Duracell-kanin ångade jag
på vidare, så det fanns allt ork kvar helt klart. Jag blev vare sig dåsig, trött eller illamående. Och jag
kunde även somna bra fast jag vissa dagar tog den vid 19-tiden, vilket är sent enligt tillverkaren.

Slutord
Det här är klart en av mina allra favoriter, den saken är ganska biff. VPX Sports har gjort något
som är kraftfullt och som håller igång kraften relativt längre på gymmet. Det är underbart att dricka,
man blir mer stimmad än Flash Gordon och kan precis göra några fler extra repetitioner. Däremot
tycker jag att det är lite väl snålt av tillverkaren att "bara" ha 640 gram, där andra produkter som
VIP-X har 828 gram - och som är också billigare! Så du som inte bryr dig om du får för lite av det
goda och letar efter en produkt som håller dig stimmad ett bra tag under passet - sluta leta.

*Fakta om VPX Shotgun V3

INNEHÅLL per skopa (23 gram):

Protein Hydrolysate Matrix 9,6 gram

yielding 22% Glutamine Peptide, 21% BCAA Peptide, & 41% EAA's 9,660mg

Casein Protein Hydrolysate

Whey Protein Hydrolysate

Ionic Whey Protein

Proprietary Branched Chain Ethyl Ester Amino Acid Matrix

L-Leucine, L-Valine, :-Isoleucine, L-Arginine, L-Valine Ethyl Ester, L-2-Aminopentanoic Acid (L-Nor Valine),
L-Alanyl Glutamine, L-Arginine Ehtyl Ester Di-HCL, L-Isoleucine Ethyl Ester HCL, L-Leucine Ethyl Ester HCL

Proprietary Muscle Volumizing, NO2, Insulinotrophic Matrix 10 gram

Creatine Gluconate

CEX®(creatine ethyl ester HCL)

Creatine Taurinate

Creatine Monohydrate

COP® (Creatinol-O-Phosphate)

Di-Na Creatine Phosphate Tetrahydrate

Di-L-Arginine Malate

Citrulline Malate

Gamma-Butyrobetaine Ethyl Ester

Magnesium Tashinoate B

Bis Picolinato Oxo Vanadium (BPOV)

Gamma-Butyrobetaine

Power, Speed, Strength And Endurance Matrix

Beta Alanine/beta Alanine Ethyl Ester HCL

Guanidinopropionic Acid (GPA)

L-Histidine

KIC(Ketoisocaproic Acid Calcium)

Phosphates

Vitamin B6(Pyridoxine HCL- 250%

Creatine Magnesium Chelate

Redline Energy & Meltdown Fat Burning Technology 377mg

L-Tyrosine

Caffeine Anhydrous

Beta Phenylethylamine HCL

Hordenine HCL

Folate(as Folic Acid)-100%

R-Beta-Methylphenylethylamine

Övriga ingredienser:

Natural And Artificial Flavor, Malic Acid, Sucralean Brand Sucralose (A Non-Nutritive Sweetner),
Citric Acid Anhydrous, Monosodium Phosphate Anhydrous, Tri-Sodium Phosphate Dodecahydrate, Glycine (Food Grade).

*Infon är hämtad från MMSports och tillverkaren.

Senast redigerad av Starsky den 2010-05-26 klockan 21:39
Starsky är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2010-05-26, 21:57   #2 (permalink)
Skilled Master

Crosstjecks avatar

Reg.datum: Sep 2007
Ålder: 30
Crosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura about
Standard

Reps! Kan annars rekommendera melonsmaken som är en ren fröjd att dricka.
Svara med citat
Gammal 2010-05-26, 22:03   #3 (permalink)
Member

Reg.datum: Sep 2008
Ålder: 31
masterkingdavid is on a distinguished road
Standard

Kan bara instämma med mycket av det som skrivs.

Shotgun är även en klar favorit hos mig, har dock inte testat de alla de nya pwoerna som finns (bland annat vip-x). Gjorde grymma ökningar av denna produkt. Jo denna är väl lite dyr och i nuläget är det är det inte att tänka på att köpa någon pwo alls tyvärr

Får grym pump speciell nä jag körde shotgun innan och syntesize efter Hade dock lite hjärtklappning ibland av shotgun.
masterkingdavid är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-05-26, 23:18   #4 (permalink)
CVN
Senior Member

CVNs avatar

Reg.datum: Feb 2009
CVN is a jewel in the roughCVN is a jewel in the roughCVN is a jewel in the roughCVN is a jewel in the roughCVN is a jewel in the roughCVN is a jewel in the roughCVN is a jewel in the roughCVN is a jewel in the roughCVN is a jewel in the roughCVN is a jewel in the roughCVN is a jewel in the roughCVN is a jewel in the roughCVN is a jewel in the roughCVN is a jewel in the roughCVN is a jewel in the roughCVN is a jewel in the roughCVN is a jewel in the roughCVN is a jewel in the roughCVN is a jewel in the rough
Standard

Bra recension och kul att du gillar produkten, själv känner jag knappt någon verkan alls av den. Eller kan måhända inte ha testat V3, men har testat V2 och V1.
CVN är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 00:30   #5 (permalink)
Member

Reg.datum: Jul 2009
snoozer has a spectacular aura aboutsnoozer has a spectacular aura aboutsnoozer has a spectacular aura aboutsnoozer has a spectacular aura aboutsnoozer has a spectacular aura aboutsnoozer has a spectacular aura aboutsnoozer has a spectacular aura aboutsnoozer has a spectacular aura aboutsnoozer has a spectacular aura aboutsnoozer has a spectacular aura aboutsnoozer has a spectacular aura aboutsnoozer has a spectacular aura aboutsnoozer has a spectacular aura aboutsnoozer has a spectacular aura aboutsnoozer has a spectacular aura about
Standard

Bra recension!
Detta är en av mina favoriter med, fungerar riktigt bra och den sviker en aldrig.
snoozer är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 08:06   #6 (permalink)
Senior Member

Sabatons avatar

Reg.datum: Feb 2008
Sabaton is just really niceSabaton is just really niceSabaton is just really niceSabaton is just really niceSabaton is just really niceSabaton is just really niceSabaton is just really niceSabaton is just really niceSabaton is just really niceSabaton is just really niceSabaton is just really niceSabaton is just really niceSabaton is just really niceSabaton is just really niceSabaton is just really niceSabaton is just really niceSabaton is just really niceSabaton is just really niceSabaton is just really niceSabaton is just really niceSabaton is just really niceSabaton is just really niceSabaton is just really nice
Standard

Av någon anledning så tycker jag fortfarande att Shotgun är den bästa PWO:n. Har testat massor av olika men träningen går helt enkelt lite bättre när jag tar Shotgun, vet inte varför men så är det bara.
Sabaton är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 13:36   #7 (permalink)
Senior Member

Starskys avatar

Starsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura about
Standard

Tack alla! Över det stora hela är jag nöjd med produkten. De andra smakerna har jag inte testat, men jag blir inte förvånad om de är skitgoda. Om det är något jag ska gnälla över det är att man fick för lite av det goda - 644g är inte mkt i mina ögon. Men å andra sidan tar jag 23g/dosering.

Senast redigerad av Starsky den 2010-05-27 klockan 13:41
Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 19:44   #8 (permalink)
Member

Reg.datum: Jul 2009
snoozer has a spectacular aura aboutsnoozer has a spectacular aura aboutsnoozer has a spectacular aura aboutsnoozer has a spectacular aura aboutsnoozer has a spectacular aura aboutsnoozer has a spectacular aura aboutsnoozer has a spectacular aura aboutsnoozer has a spectacular aura aboutsnoozer has a spectacular aura aboutsnoozer has a spectacular aura aboutsnoozer has a spectacular aura aboutsnoozer has a spectacular aura aboutsnoozer has a spectacular aura aboutsnoozer has a spectacular aura aboutsnoozer has a spectacular aura about
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Starsky Visa inlägg
Tack alla! Över det stora hela är jag nöjd med produkten. De andra smakerna har jag inte testat, men jag blir inte förvånad om de är skitgoda. Om det är något jag ska gnälla över det är att man fick för lite av det goda - 644g är inte mkt i mina ögon. Men å andra sidan tar jag 23g/dosering.

Man kan lätt bli lurad där. Dem flesta Pwo kräver åtminstone 2 skopor för att kicka in, med Shotgun räcker det med 1. Så på det sättet så får man lika mycket som med någon annan produkt.
snoozer är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 21:46   #9 (permalink)
Senior Member

Starskys avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av snoozer Visa inlägg
Man kan lätt bli lurad där. Dem flesta Pwo kräver åtminstone 2 skopor för att kicka in, med Shotgun räcker det med 1. Så på det sättet så får man lika mycket som med någon annan produkt.
Sant. Antar att det är jag som börjar bli lite snål hehe
Svara med citat
Gammal 2010-08-15, 01:34   #10 (permalink)
Member

Reg.datum: Dec 2009
Beefcake is on a distinguished roadBeefcake is on a distinguished roadBeefcake is on a distinguished roadBeefcake is on a distinguished road
Standard

den innehåller väl inget som är klassat hoppas jag, vore ju rent ut sagt förjävligt att bli avstängd av rf
Beefcake är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta