Body Science VIP-X 828gr Pink Orange
Introduktion
Detta är en PWO och NO som inte är helt ovanlig många andra på marknaden med liknande ingredienser som du ser hos de flesta. Det som skiljer den här åt lite är väl att den innehåller ALC och även Rosenrot.
Jag har tidigare gjort en sponsrad recension på Viper-X. Anledningen till att jag skriver en till är för att visa skillnaden som har blivit ungefär 4 burkar senare.
Länk till produktinfo Länk till sponsrad recension
Dosering
Jag doserar VIP-X enligt den mängd som rekommenderas. Det är då alltså 42gr. Här ska man veta att för min del så är det lite mer än en skopa. Enbart en skopa hamnar runt en 30-35gr beroende på hur pulvret är. Man får ta en skopa med en liten kulle på så blir det närmare de 42gr som rekommenderas. Intaget har dock skett vid olika tillfällen. Tidigare så har jag druckit det 30 minuter innan men nu har jag gått till att ta det precis innan och det känns lite bättre.
Löslighet & smak
Här finns det absolut inget att klaga på. Lösligheten är vad man kan kräva tycker jag och med bra råvaror så blir det inga problem här alls. Smaken är för att vara en så passt billig produkt mycket bra. Det enda jag kanske kan klaga på här är väl att den är aningen för söt till och med men i övrigt mycket bra. 50% av innehållet ungefär är kolhydrater som dextros, malto och även extra sötningsmedel ifrån aspartam. Detta gör sitt smaken.[/B].
Energi
Detta är egentligen den enda anledningen till varför jag använder produkten. Energin man får av den är mycket bra och passar mig helt perfekt. Jag får ett bättre driv och fokus utan att känna att jag är på väg in i väggen utan jag har fortf full kontroll vilket inte alltid är självklart bland NO som gärna ger en lite för mycket av det goda.
Pump
Detta är tyvärr inte produktens starka sida utan här kan man nästan säga att den misslyckas. Pumpet jag får av Vip-X är inte nåt anmärkningsvärt. Det ger lite extra på vissa pass men över lag så är det rätt medelmåttiga resultat.
Stimulantia
När det kommer till stims så sköter sig Vip-X rätt bra också. Den ger en lagom känsla. Man känner av det men det är inte mer än så, vilket jag tycker är bra. De gånger jag dock har tagit det på de pass jag tränar på morgonen och då varit på fastande mage i 8 timmar så blir det för mycket men det har ju sina anledningar också. Jag reagerar väldigt lätt på koffein och att då ha en produkt som inte påverkar mig för mycket känns bra faktiskt.
Pris
Priset på produkten är mycket bra det med för att vara en NO. Jag köper mitt för 499 två burkar på mitt gym och hos mmsports så går de att köpa för 279 för en burk, vilket är burkpriset hos mitt gym med. Vad jag har förstått så finns Body Science också sen enbart hos mmsports att köpa nu.
Övrigt
Jag är fortf lite emot hela den här grejen med att det är kolhydrater i produkterna. Självklart är det ju ett sätt att säkerställa resultaten ifrån produkten genom att alla ingredienser som behövs finns i produkten men jag vill gärna styra det själv. Alla kan ju kanske inte riktigt det och då är det bra att allt finns. Jag gillar inte riktigt heller att en skopa inte är 42gr som anges på burken men det är en sån liten sak att hänga upp sig på men fortf ändå värt att nämna.
Sammanfattning
Sammanfattningsvist så är det en bra produkt. Ett billigt pris på en produkt som levererar bra med energi, lagom med stim men tyvärr för mig så får den underkänt på pumpet. Det är dock inte skälet till användandet men då det är en del av produkten så tas det självklart upp. Det har kommit en ny smak och även om denna är mycket god trots att den är väldigt söt så ser jag fram emot att prova äpple/päron vilket låter som en frisk smak. Behöver du en produkt av samma skäl som mig så kan jag rekommendera denna. Detta är den enda NO jag har använt mer än en gång, rättare sagt femte burken om jag inte missminner mig.
Betyg
+Energi
+Stim
+Smaken
+Priset
-Kolhydrater
-Pump
Hoppas ni blev nöjda med recensionen och känner att du har fått lite mer skinn på näsan nu inför ett ev köp.
//Tobbe