Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Produktrecensioner > Eiselt Cyperol
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Produktrecensioner Posta din recension/logg av ett speciellt kosttillskott eller något annat träningsrelaterat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2007-11-03, 20:05   #1 (permalink)
Senior Member

Dannes avatar

Reg.datum: Sep 2007
Danne will become famous soon enoughDanne will become famous soon enoughDanne will become famous soon enoughDanne will become famous soon enoughDanne will become famous soon enoughDanne will become famous soon enoughDanne will become famous soon enoughDanne will become famous soon enoughDanne will become famous soon enoughDanne will become famous soon enough
Post Eiselt Cyperol

Cyperol By Eiselt Hardcore Series

Verkningsmekanism, överblick:
1. Binda SHBG = mer fritt testosteron
2. Stimulera enzmyer cyp17 för att öka bildningen av 4-androstedion -> testosteron
3. Hämma enzymet cyp19 för att minska östrogenproduktion/ aromatisering.

INGREDIENSER per kapsel
Cyperol Proprietary Matrix: 475 mg

(-)-3,4-divanillyltetrahydrofuran (95%, nettle root extract), Eurycoma longifolia Jack (LJ100 SD, patented extract), Epilobium parviflorum 10:1 (source of Oenotein A, B), Pyrus Malus Extract (70% polyphenols, procyanidin B).

Dosering
Jag körde i början 3 caps per dag mot slutet av burken gick jag upp till 4 caps.

Effekt
Jag tycker mig ha känt en liten ökning i "alfamentalitet/kaxighet" mot slutet när jag ökade till 4 caps/dag, samt aningen bättre driv på gymmet, men kan inte ge Cyperol hela den äran.
Skulle vela ha provat en burk till med 5 eller 6 caps per dag för att utröna om det är så, men det till det priset känns det inte intressant.

Sammanfattning
Är det så att produkten ger förväntat resultat vid 5 el 6 caps per dag känns det lite väl saftigt prismässigt, och man bör antigen öka upp den ingrediens som ger effekten eller sänka priset eller öka antalet caps per burk markant.
Danne är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2007-11-03, 20:07   #2 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Ålder: 38
Tobbe is a splendid one to behold
Tobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to behold
Skicka ett meddelande via MSN till Tobbe
Standard

Jag blev less på resultatet av cyperol så jag slutade på 6kaps ed efter 1½ burk, sen sket jag i det Lite synd då folk säger sig få jävligt bra resultat av Divanil men hos mig hände inget

"It does not matter how slow you go, as long as you do not stop." - Confucius
"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2007-11-03, 20:11   #3 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Standard

Det hänger ju på kosten,träningen osv.
Återigen,man känner ju ingenting av dessa produkter.

Danne:
Hur länge använde du Cyperol och hur såg dina ökningar ut,samt hur mycket gick du upp i vikt?

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2007-11-03, 20:21   #4 (permalink)
Senior Member

Dannes avatar

Danne will become famous soon enoughDanne will become famous soon enoughDanne will become famous soon enoughDanne will become famous soon enoughDanne will become famous soon enoughDanne will become famous soon enoughDanne will become famous soon enoughDanne will become famous soon enoughDanne will become famous soon enoughDanne will become famous soon enough
Standard

Körde en burk a 90 caps så inte fullt en månad då jag ökade doseringen dom sista dagarna.
Vikten stod på samma men det är pga. att jag kör en "recomp" ligger omkring 0 punkten och byter fläsk mot muskler :-)
Hade förväntat mig att "känna" mer då jag "känner" bra av högdoserat tribulus som ska vara skit enligt alla.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Nick Visa inlägg
Det hänger ju på kosten,träningen osv.
Återigen,man känner ju ingenting av dessa produkter.

Danne:
Hur länge använde du Cyperol och hur såg dina ökningar ut,samt hur mycket gick du upp i vikt?
Danne är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2007-11-03, 20:36   #5 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Standard

Citat:
Körde en burk a 90 caps så inte fullt en månad då jag ökade doseringen dom sista dagarna.
Vikten stod på samma men det är pga. att jag kör en "recomp" ligger omkring 0 punkten och byter fläsk mot muskler :-)
Hade förväntat mig att "känna" mer då jag "känner" bra av högdoserat tribulus som ska vara skit enligt alla.
Ligger du på +- noll så bränner du inget fett och bygger inga muskler alls.
Det är ett rätt dåligt sätt att försöka få resultat på eftersom dom blir minimala om ens det.
Både med och utan produkter som Cyperol,Jw mm.
Tribulus har visat sig höja östrogen nivåerna i kroppen så det är väl möjligen det som påverkar folks libido samt får dem att "känna" något isf,vad man känner av höga östrogen nivåer kan man ju fundera lite över

Tråkigt att du inte fick några resultat direkt,inte så kul att slänga pengar i sjön!

Skicka ett pm.

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Svara med citat
Gammal 2007-11-03, 21:18   #6 (permalink)
Optimal Body Citizen

patriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enough
Standard

Off T Ja, jag undrar hur det ligger till med tribulus egentligen...Snackade med ägaren till mitt gym om typ "testoboosters" och han sa samma sak som Danne. Han säger oxå att det inte finns några trovärdiga studier som visar på att testot höjs MEN när han provat att högdosera tribulus så har han fått riktigt bra gensvar på det. (Och då pratar han om typ tre-fyra ggr högre än rekommenderad dos).
Kan tillägga att han är en rutinerad bodybuilder som tävlat på SM-nivå själv och coachat andra på den nivån. (Och med det så utgår jag ifrån att han har lite koll på vad som "ger" nåt eller inte).
OnT Du körde Cyperol utan Test FX, eller?
MVH
patriknn är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2007-11-03, 21:29   #7 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Tobbe is a splendid one to behold
Tobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to behold
Skicka ett meddelande via MSN till Tobbe
Standard

Jag har faktiskt för mig att det finns nya studier som stödjer att tribulus kan öka testot. Vad jag vet så gäller detta även bara på "äldre" som redan har fått en sänkt nivå och där är väl den målsgruppen som tribulus ska ha. Det är väl dessutom många som rekommenderar tribulus enbart till folk på 30+ och detta av en anledning. Väljer man sen att mångdubbla dosen så kan det säkert även funka hos andra men frågan är väl då om et är värt pengarna?

"It does not matter how slow you go, as long as you do not stop." - Confucius
"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2007-11-03, 21:51   #8 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe Visa inlägg
Jag har faktiskt för mig att det finns nya studier som stödjer att tribulus kan öka testot. Vad jag vet så gäller detta även bara på "äldre" som redan har fått en sänkt nivå och där är väl den målsgruppen som tribulus ska ha. Det är väl dessutom många som rekommenderar tribulus enbart till folk på 30+ och detta av en anledning. Väljer man sen att mångdubbla dosen så kan det säkert även funka hos andra men frågan är väl då om et är värt pengarna?
Gör gärna en ny tråd om detta skall diskuteras vidare?

Finns inga studier på tribulus som visar på högre testo nivåer.
Inga heller som visar på bättre tränings resultat.
Eftersom det gjorts mätningar på ration så kan det inte bli något resultat på äldre heller.
Jag har själv postat mängder av studier på body angående detta.

Eftersom tribulus visat sig höja östrogenet i kroppen så bör man stacka det med en ai såvida man inte vill bli kvinna eller önskar sig boobs..

Lägg även märke till att dom som hävdar att det fungerar eller har effekt på nått sätt eller att man inte kan lita på studierna även säljer det i 99% av fallen.

Skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Svara med citat
Gammal 2007-11-03, 21:58   #9 (permalink)
Senior Member

Dannes avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Nick Visa inlägg
Ligger du på +- noll så bränner du inget fett och bygger inga muskler alls.
Det är ett rätt dåligt sätt att försöka få resultat på eftersom dom blir minimala om ens det.
Både med och utan produkter som Cyperol,Jw mm.
Tribulus har visat sig höja östrogen nivåerna i kroppen så det är väl möjligen det som påverkar folks libido samt får dem att "känna" något isf,vad man känner av höga östrogen nivåer kan man ju fundera lite över

Tråkigt att du inte fick några resultat direkt,inte så kul att slänga pengar i sjön!
Jag känner min kropp rätt bra började träna för omkring 17-18 år sen, har haft ett längre uppehåll så jag ligger på återhämtnings/muskelminnes fas och då går det förvånasvärt bra att tappa fett och lägga på sig/få tillbaks muskler samtidigt.
Vad man känner med Tribulus vet jag inte men jag känner av det iaf. och det är positivt. bättre libido, större "laddning" :-) mer driv i gymmet och inga östrobieffekter. körde på Self:s Dioscin och den finns från 88:- för 120 tabs körde nog upp mot 10 per dag.

Citat:
Ursprungligen postat av patriknn Visa inlägg
Off T Ja, jag undrar hur det ligger till med tribulus egentligen...Snackade med ägaren till mitt gym om typ "testoboosters" och han sa samma sak som Danne. Han säger oxå att det inte finns några trovärdiga studier som visar på att testot höjs MEN när han provat att högdosera tribulus så har han fått riktigt bra gensvar på det. (Och då pratar han om typ tre-fyra ggr högre än rekommenderad dos).
Kan tillägga att han är en rutinerad bodybuilder som tävlat på SM-nivå själv och coachat andra på den nivån. (Och med det så utgår jag ifrån att han har lite koll på vad som "ger" nåt eller inte).
OnT Du körde Cyperol utan Test FX, eller?
MVH
Jag körde Cyperol utan TestFX

Citat:
Se priset på Dioscin ovan.
Danne är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2007-11-05, 21:39   #10 (permalink)
Skilled Master

R2D2s avatar

Reg.datum: Nov 2007
R2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud of
R2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud of
Standard

Citat:
Jag blev less på resultatet av cyperol så jag slutade på 6kaps ed efter 1½ burk, sen sket jag i det Lite synd då folk säger sig få jävligt bra resultat av Divanil men hos mig hände inget
Konstigt, jag fick bra resultat och kände kicken på endast 3 cyperol + 1 test fx om dagen och endast på träningsdagar....Men det är väl olika för alla, du kanske väger mycket mer än mig.
R2D2 är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta