Allmänt:
Blev sugen att testa VPX Meltdown efter att Kingen gav produkten väldigt goda omdömen i sin recension. Meltdown ser jag främst som en stimprodukt med lite extra i som TTA och PEA. 7-keto är en kortisolhämmare vilket ska sänka kortisolmängden vilket i sin tur leder till bättre fettförbränning och ökad återhämtning. Tänkte att det skulle kunna bli en bra kombination och det skulle visa sig stämma väldigt väl.
Dosering:
Doserade 7-keto 1 tablett 3ggr dagligen utan problem.
Meltdown började jag med att ta 1 på morgonen samt 2 på eftermiddagen med blev på tok för stimmad av två på en gång så jag spred ut intaget till 1-1-1 under dagen. Detta visade sig fungera mycket bättre. Med tiden så ökade toleransen och sista veckan doserade jag 3-3-2 vilket visar på att man relativt snabbt bygger upp tolerans mot stimeffekten.
Upplevd effekt:
Meltdown gav en väldigt bra energi rakt igenom. Under deff känns det ofta som att man går i lite av ett töcken men med Meltdown kände jag mig fräsch och normal i skallen. Ingen apati eller orkeslöshet och man var ofta taggad på att gå till gymmet. Att man dessutom var lite extra positiv vissa dagar är rätt ovanligt för någon som under deff annars mest sitter och stirrar på dataskärmen timmarna innan det är dags att gå hem/till gymmet.
7-keto blir svårare att bedömma men min återhämtning var klart bättre med 7-keto under deffen än annars.
Stats innan -> (Stats efter):
Vikt: 91kg ->
85,4kg (-5,6kg)(Hade vinterkräksjukan innan deffen. Räknat från den gick jag ner 8,6kg)
Mått:
Armar:
40cm -> 40cm
Bröst:
107cm -> 104cm
Över naveln:
90cm -> 79cm
Höft:
90cm -> 84cm
Lår:
62,5cm -> 60cm
Vader:
41 cm -> 40cm
Styrka:
Marklyft:
130kg x 6 ->140kg x 6
Bänkpress:
95kg x 6 -> 105kg x 6
Latsdrag bakom nacken:
95kg x 6 -> 100kg x 6
Lutande hantelpress:
32,5kg x 5 ->
37,5kg x 5
Slutsats:
Det blev utan tvekan min bästa deff hittills. Utgångsläget var förvisso bättre än tidigare men minskningen av midjemåttet i förhållande till viktminskningen var helt suveränt (-11cm på en minskning av -5,6kg) samtidigt som jag slog till med några PB:n. Att öka i styrka under deff händer inte för mig och bänken brukar dessvärre gå riktigt uselt. Just därför var ökningen och PB:t på 6x105kg något utöver det vanliga.
Kontentan blir den bäst genomförda deffen någonsin. I vilken mån Meltdown och 7-keto inverkat på detta låter jag vara osagt men det är en kombo jag tveklöst kommer tillbaka till.
Saknar ni någon info i recensionen så säg till så kompletterar jag.