Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Produktrecensioner > Meltdown + 7-keto
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Produktrecensioner Posta din recension/logg av ett speciellt kosttillskott eller något annat träningsrelaterat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-05-20, 15:01   #1 (permalink)
Skilled Master

Crosstjecks avatar

Reg.datum: Sep 2007
Crosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura about
Thumbs up Meltdown + 7-keto

Allmänt:
Blev sugen att testa VPX Meltdown efter att Kingen gav produkten väldigt goda omdömen i sin recension. Meltdown ser jag främst som en stimprodukt med lite extra i som TTA och PEA. 7-keto är en kortisolhämmare vilket ska sänka kortisolmängden vilket i sin tur leder till bättre fettförbränning och ökad återhämtning. Tänkte att det skulle kunna bli en bra kombination och det skulle visa sig stämma väldigt väl.

Dosering:
Doserade 7-keto 1 tablett 3ggr dagligen utan problem.
Meltdown började jag med att ta 1 på morgonen samt 2 på eftermiddagen med blev på tok för stimmad av två på en gång så jag spred ut intaget till 1-1-1 under dagen. Detta visade sig fungera mycket bättre. Med tiden så ökade toleransen och sista veckan doserade jag 3-3-2 vilket visar på att man relativt snabbt bygger upp tolerans mot stimeffekten.

Upplevd effekt:
Meltdown gav en väldigt bra energi rakt igenom. Under deff känns det ofta som att man går i lite av ett töcken men med Meltdown kände jag mig fräsch och normal i skallen. Ingen apati eller orkeslöshet och man var ofta taggad på att gå till gymmet. Att man dessutom var lite extra positiv vissa dagar är rätt ovanligt för någon som under deff annars mest sitter och stirrar på dataskärmen timmarna innan det är dags att gå hem/till gymmet.
7-keto blir svårare att bedömma men min återhämtning var klart bättre med 7-keto under deffen än annars.

Stats innan -> (Stats efter):

Vikt: 91kg -> 85,4kg (-5,6kg)(Hade vinterkräksjukan innan deffen. Räknat från den gick jag ner 8,6kg)

Mått:
Armar: 40cm -> 40cm
Bröst: 107cm -> 104cm
Över naveln: 90cm -> 79cm
Höft: 90cm -> 84cm
Lår: 62,5cm -> 60cm
Vader: 41 cm -> 40cm

Styrka:
Marklyft: 130kg x 6 ->140kg x 6
Bänkpress: 95kg x 6 -> 105kg x 6
Latsdrag bakom nacken: 95kg x 6 -> 100kg x 6
Lutande hantelpress: 32,5kg x 5 -> 37,5kg x 5

Slutsats:
Det blev utan tvekan min bästa deff hittills. Utgångsläget var förvisso bättre än tidigare men minskningen av midjemåttet i förhållande till viktminskningen var helt suveränt (-11cm på en minskning av -5,6kg) samtidigt som jag slog till med några PB:n. Att öka i styrka under deff händer inte för mig och bänken brukar dessvärre gå riktigt uselt. Just därför var ökningen och PB:t på 6x105kg något utöver det vanliga.

Kontentan blir den bäst genomförda deffen någonsin. I vilken mån Meltdown och 7-keto inverkat på detta låter jag vara osagt men det är en kombo jag tveklöst kommer tillbaka till.

Saknar ni någon info i recensionen så säg till så kompletterar jag.
Crosstjeck är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2009-05-20, 15:08   #2 (permalink)
Senior Member

Thors avatar

Reg.datum: Aug 2008
Thor will become famous soon enoughThor will become famous soon enoughThor will become famous soon enoughThor will become famous soon enoughThor will become famous soon enoughThor will become famous soon enoughThor will become famous soon enough
Standard

Låter minst sagt imponerande!
Är beredd att testa detta inför en deff. Reps!
Thor är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-05-20, 15:36   #3 (permalink)
Skilled Master

Machineheads avatar

Reg.datum: Apr 2008
Ålder: 34
Machinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura aboutMachinehead has a spectacular aura about
Standard

reps på en bra rec och bra resultat!!
Machinehead är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-05-20, 15:50   #4 (permalink)
Skilled Master

Maods avatar

Reg.datum: Jan 2008
Ålder: 28
Maod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the roughMaod is a jewel in the rough
Standard

Körde bl.a. Meltdown + 7-keto under min förra deff. Meltdown kändes bra, 7-keto har jag svårare att säga nåt konkret om. Men kommer köra båda igen nästa deff iaf.

Föreningen Vetenskap och Folkbildning - http://www.vof.se/
Maod är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-05-20, 15:59   #5 (permalink)
Skilled Master

Piledahlarens avatar

Ålder: 24
Piledahlaren is just really nicePiledahlaren is just really nicePiledahlaren is just really nicePiledahlaren is just really nicePiledahlaren is just really nicePiledahlaren is just really nicePiledahlaren is just really nicePiledahlaren is just really nicePiledahlaren is just really nicePiledahlaren is just really nicePiledahlaren is just really nicePiledahlaren is just really nicePiledahlaren is just really nicePiledahlaren is just really nicePiledahlaren is just really nicePiledahlaren is just really nicePiledahlaren is just really nicePiledahlaren is just really nicePiledahlaren is just really nicePiledahlaren is just really nicePiledahlaren is just really nicePiledahlaren is just really nicePiledahlaren is just really nicePiledahlaren is just really nicePiledahlaren is just really nice
Standard

reps, bra resultat!

Burn Force - Sponsrad av Seth Ronland
Fizogen Lean Tabs - Sponsrad av Seth Ronland

Videointervjuer:

Seth Ronland
Oliver Adzievski
Ahmad Ahmad
Rolf Jarl

Träningsfilmer:

Oliver Adzievski IFBB Pro 2 veckor före Phoenix Pro
Piledahlaren är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-05-20, 16:05   #6 (permalink)
Skilled Master

BIGPAPAs avatar

Reg.datum: Feb 2008
BIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the rough
Standard

bra recension mannen. Bra minskning dessutom. Verkar vara bra produkt.

BIGPAPAS TRÄNINGSDAGBOK

Mina Recensioner

USPLabs PowerFull
ALRI Jungle Warfare (The Blue Pill)
USPSkräps - Anabolic Pump (The Dump)
VPX Sports - Redline Gelcaps
Palo Alto Labs - Leviathan Reloaded
BIGPAPA är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-05-20, 16:46   #7 (permalink)
ISC
Senior Member

ISCs avatar

Reg.datum: Jul 2008
Ålder: 24
ISC will become famous soon enoughISC will become famous soon enoughISC will become famous soon enoughISC will become famous soon enoughISC will become famous soon enoughISC will become famous soon enough
Standard

Bra recension och väl redovisade resultat. Mycket gott om meltdown, så man får väl ta och testa själv någon gång Grattis till deffen och reps för texten!
Svara med citat
Gammal 2009-05-20, 22:24   #8 (permalink)
Senior Member

Reg.datum: Apr 2009
monke is on a distinguished road
Standard

Bra recension! hur länge deffade du?
monke är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-05-21, 00:51   #9 (permalink)
Skilled Master

Crosstjecks avatar

Crosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura about
Standard

Monke: 6 veckor totalt. Resultaten är tagna från den tiden och inte innan vinterkräksjuka, men ville poängtera det eftersom ett extra vikttapp på 3kg innan ofta gjort att man tappar både i storlek runt tex buken och ev. styrka.
Crosstjeck är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-05-21, 10:48   #10 (permalink)
Skilled Master

Reg.datum: Dec 2007
Ålder: 23
Kingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the rough
Standard

Grattis min vän! Jag sa ju att det fanns en anledning till att man har avverkat x antal burkar meltdown Riktigt fina resultat, kul att läsa!
Får nog prova den kombon till nästa deff jag med, men meltdown som "standalone" har ju varit grym så varför inte.

Reps givetvis och fortsätt på den inslagna vägen!

Mvh
Kingen är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta