Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Produktrecensioner > Scivation VasoCharge
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Produktrecensioner Posta din recension/logg av ett speciellt kosttillskott eller något annat träningsrelaterat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2009-04-05, 19:48   #1 (permalink)
Senior Member

Daniel Cs avatar

Reg.datum: Jul 2008
Ålder: 34
Daniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really nice
Standard Scivation VasoCharge

Scivation VasoCharge
Citat:
FÖRPACKNING: 347/367 gram, räcker till 20/21 doser.

SMAK: Lemonade/Refreshing Berry

INNEHÅLL per två skopor (17,3g):

Vitamin B3(Niacinimide) 75mg

Vitamin B5(Pantethenic Acid) 50mg

Vitamin B6(Pyridoxine HCL) 50mg

Vitamin B12(Methylcobalamin) 100mcg

VasoRush™ Blend 8,250mg

(Citrullinmalat, L-Arginin alfa-ketoglutarat, Di-L-Arginin-L-Malat, Citronsyra, Di-L-Argininorotat)

CreaSci™ Blend 2,500mg

(Kreatinmonohydrat, dikreatinmalat)

H-Primer™ Blend 2,500mg

(Beta-alanin, N-acetyl-L-cystein)

BrainDrive™ Blend 2,450mg

(Acetyl-L-karnitin, N-acetyl-tyrosin, koffein, DL-fenylalanin)

Övriga ingredienser:

Aromer, acesulfam-k (sötningsmedel), sukralos (sötningsmedel), färgämne.
VasoCharge är en pre-workout från Sciavation som ska ge mer fokus, pump, uthållighet och styrka, precis som alla andra pwo.
Har använt 3 st burkar nu så jag tror mig veta rätt hyfsat vad den går för. Jag har tidigare använt pwo's som ViperX, NO Shotgun, Massacra & Rage.

Dosering: Jag har kört på rekommenderad dos 17g. Har prövat både mindre (12g) och mer, upp till 30g. Det enda som högdoseringen gav mig var att stims satt i längre samt att jag höll på att klia sönder arslet och öron på mig pga Beta-alanin stickningar.

Smak: Både Lemonade och Berry är riktigt goda om än lite kemisk smak. Lemonade har en syrlig och uppfriskande smak och är den bästa av dom två. Berry smakar kemiskt framställt bärextrakt, funkar helt klart för mig.

Löslighet:
Inga problem här inte. Kan ibland bli lite kvar på botten.

Styrka: Svårt att säga. Då styrkeökningarna kommer från kreatin så är det ju inga extraordinära ökningar vi pratar om här. Men visst har det gjort lite, precis som vid vanligt kreatinanvändande.

Uthållighet: Har kört/fokuserat mer på lågreps än högreps den senaste tiden så jag har inte riktigt kunnat utvärdera den här punkten ordentligt. Dom gångerna jag har kört lite högre repsantal så har mjölksyran inte kommit riktigt lika fort samt den har försvunnit lite snabbare. Alltid något.

Pump: För det mesta gav den lagom med pump. Ett fåtal gånger så hände inget alls och andra gånger fick jag ett nästan krampaktigt pump. Misstänker att det har att göra med dagsformen. Lägger sig något under VipX pumpmässigt.

Fokus/stims/energi: Här var det lite sämre. Ingen direkt kick man får (som av en del andra) utan det mer "smyger" sig på. Fullt tillräckligt för att man ska piggna till om man är trött/småseg men inget som inte lite koffein hade fixat lika bra. Tyvärr är det inte så mkt mer, man får ingen känsla av att man ska gå till gymmet och lyfta hela jävla världen precis. Dock så hade jag kört med pwo även innan jag började med VasoCharge så det kan lika gärna vara så att jag vant mig mot stims. Ett fåtal gånger har jag dock märkt av stimsen ordentligt men då har det varit för mkt å andra sidan så att man inte har kunnat koncentrera sig ordentligt.

Pris/Prisvärdhet: Köpte den på MMS för 129:- då Olle upptäckt att ett parti hade stelnat lite. Såg dock nu att den inte fanns kvar där men finns på andra webshoppar för 249:-.
För priset 129:- så anser jag att den är mkt prisvärd. Även på det lite högre priset 249:- anser att den är värd sitt pris.

Andra kostillskott jag använt mig av under tiden är:
  • EAA
  • Vassle/kasein protein
  • Kreatin monohydrat på vilodagar
  • Omega3
  • Maltodextrin
  • Multivitamin
  • Animal Flex

Ge gärna kritik på vad som kan förbättras då detta var min första recension.

Vi som hatar Chins

Senast redigerad av Daniel C den 2009-04-05 klockan 20:10
Daniel C är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 20:10   #2 (permalink)
Skilled Master

Crosstjecks avatar

Reg.datum: Sep 2007
Crosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura about
Standard

Kort, koncis och lättläst. Reps.

Gillade hur du hade annat typsnitt, storlek och färg på rubrikerna. Hade dock gärna sett att brödtexten var större. Även bra att du tog med vilka tillskott du använde dig av under tiden.
Crosstjeck är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 20:11   #3 (permalink)
Senior Member

helosans avatar

Reg.datum: Dec 2007
Ålder: 41
helosan will become famous soon enoughhelosan will become famous soon enoughhelosan will become famous soon enoughhelosan will become famous soon enoughhelosan will become famous soon enoughhelosan will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via MSN till helosan
Standard

reps..ja man får nog testa denna produkt.
helosan är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 20:40   #4 (permalink)
Skilled Master

Baccalas avatar

Reg.datum: Mar 2009
Baccala will become famous soon enoughBaccala will become famous soon enoughBaccala will become famous soon enoughBaccala will become famous soon enoughBaccala will become famous soon enoughBaccala will become famous soon enoughBaccala will become famous soon enoughBaccala will become famous soon enoughBaccala will become famous soon enoughBaccala will become famous soon enoughBaccala will become famous soon enough
Standard

Reps

Smash Extreme
Lose IT
Recensioner
VI SOM HATAR CHINS
Baccala är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-04-08, 12:40   #5 (permalink)
(((
Optimal Body Veteran

(((s avatar

Reg.datum: Feb 2008
((( has much to be proud of((( has much to be proud of
((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of
Standard

Välskrivet, reps såklart!

Har ju funderat ett tag på denna, men pga innehållsförteckningen har det aldrig blivit av ändå. Vill inte ha B-alanin eller arginin, men kanske framförallt arginin. Verkar ju annars vara en bra produkt till ett schysst pris faktiskt...

‎"Every time you touch the bar it is a +.
When you take a day off it's a -"
-Krastev
((( är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-04-28, 16:05   #6 (permalink)
Senior Member

Daniel Cs avatar

Reg.datum: Jul 2008
Ålder: 34
Daniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really niceDaniel C is just really nice
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Crosstjeck Visa inlägg

Gillade hur du hade annat typsnitt, storlek och färg på rubrikerna. Hade dock gärna sett att brödtexten var större. Även bra att du tog med vilka tillskott du använde dig av under tiden.
Tackar. Ska använda större text nästa gång.
Citat:
Ursprungligen postat av helosan Visa inlägg
reps..ja man får nog testa denna produkt.
Tycker jag helt klart. Inte världens bästa PWO men helt klart värd att testa en burk iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av Baccala Visa inlägg
Reps
Tack mannen
Citat:
Ursprungligen postat av ((( Visa inlägg
Välskrivet, reps såklart!

Har ju funderat ett tag på denna, men pga innehållsförteckningen har det aldrig blivit av ändå. Vill inte ha B-alanin eller arginin, men kanske framförallt arginin. Verkar ju annars vara en bra produkt till ett schysst pris faktiskt...
Tack (((
Kan hålla med dig om B-Alanin. Känns oftast inte som att det ger så mkt mer än stickningar. Har för mig att jag sett studier som visar på att just BA inte ger så mkt vid vanlig styketräning heller.
Arigin, tja, alltid trevligt med pump

Vi som hatar Chins
Daniel C är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-06-02, 20:19   #7 (permalink)
Skilled Master

MMSportss avatar

Reg.datum: Nov 2007
MMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really nice
Standard

VasoCharge är verkligen en bra produkt
Finns åter igen i lager för 199:-
MMSports är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-06-02, 20:37   #8 (permalink)
Skilled Master

Piledahlarens avatar

Reg.datum: Sep 2007
Ålder: 33
Piledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant future
Piledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant future
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Olle Sparringsjö Visa inlägg
VasoCharge är verkligen en bra produkt
Finns åter igen i lager för 199:-
hittar inte den på sidan än , är lite småsugen..

IFBB UPDATES

You got a dream... You gotta protect it. People can't do somethin' themselves, they wanna tell you you can't do it. If you want somethin', go get it. Period

TEAM Wolf
TEAM Mamdouh "Big Ramy" Elssbiay
Piledahlaren är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-06-02, 21:03   #9 (permalink)
Skilled Master

MMSportss avatar

Reg.datum: Nov 2007
MMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really niceMMSports is just really nice
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piledahlaren Visa inlägg
hittar inte den på sidan än , är lite småsugen..
Det var konstigt ge mig 5min så löser jag det...

MMSports är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-06-02, 23:54   #10 (permalink)
CVN
Skilled Master

CVNs avatar

Reg.datum: Feb 2009
CVN is a splendid one to behold
CVN is a splendid one to beholdCVN is a splendid one to beholdCVN is a splendid one to beholdCVN is a splendid one to beholdCVN is a splendid one to beholdCVN is a splendid one to beholdCVN is a splendid one to beholdCVN is a splendid one to behold
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Crosstjeck Visa inlägg

+1, Riktigt snyggt upplägg och textstil.

Reps
CVN är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta