Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Produktrecensioner > Tobbe goes DURAVOL! (Livelogg)
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Produktrecensioner Posta din recension/logg av ett speciellt kosttillskott eller något annat träningsrelaterat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2009-03-18, 13:42   #1 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Reg.datum: Sep 2007
Ålder: 38
Tobbe is a splendid one to behold
Tobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to behold
Skicka ett meddelande via MSN till Tobbe
Exclamation Tobbe goes DURAVOL! (Livelogg)

Eiselt Duravol

Inledning
Tanken här är nu att jag på måndag ska börja med Duravol, om nu burkarna kommer den här veckan som de bör. Jag har beställt 3 stycken burkar och kommer då inta Duravol 3 tabs om dagen. Riktigt hur och när intagen kommer ske har jag inte bestämt mig ännu, eller ens kollat in i men det märker vi. Har du tips och egna idéer så dela gärna med dig.

Träningsupplägg.
Några skillnader i träningen kommer inte ske mot idag, tanken är att ALLT ska vara som det är idag men vissa förändring kan komma att ske med träningen senare, beror lite på jobbet och händer det så kommer jag berätta om det också. Som det är idag så tränar jag 4 dagar i veckan, mån tis tor fre och muskelgrupperna är Bröst/Triceps, Lår/Biceps, Axlar/Triceps och Rygg, Biceps. Mage och underarmar hamnar lite här och var oftast.

Kosten
Några förändringar i kosten kan ske. Just nu i början är det inte så sannorlikgt då jag inte har nån större aptit utan kör på och förändras aptiten på vägen och ger upphov till mer mat i bukfetman så kommer jag öka intaget.

Övriga tillskott
Jag kommer även att börja med kreatin i samma veva då jag börjar med Duravol. Det va ett tag sen jag använde kreatin så effekten av det kan visa sig rätt tydligt eller inte. Tidigare erfarenheter av kreatin har varit väldigt olika så det är svårt att säga. Annars är det EAA, BCAA, Vassle, Carbosyn/Malto som jag lever på.

Stats
Vad gäller statsen så kan jag ta mina senaste PBn i de tre stora. Två är aktuella och den sista, knäböj är lite äldre. Jag ligger bra till dock på alla för att säkert vara nära att plocka nya, tycker jag.

Bänkpress: 140 (1RM) 120x5
Marklyft: ? (1RM) 200x4
Knäböj: 160 (1RM) 150x3 (SL) 132.5x5 (Fulldjup, nyss börjat med det igen)

Övrigt
Finns väl inte så mkt mer att säga egentligen mer än kanske att min nuvarande morgonvikt efter 3T ligger på 84kg. Den väntas inte röra på sig så mkt upp iaf och förhoppningsvist inte ner heller. Har ni några funderingar, tankar eller vad som så spotta ut det! På måndag kör jag igång och tutar på i 2 månader!

Let's get it on!

"It does not matter how slow you go, as long as you do not stop." - Confucius
"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Tobbe är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 14:06   #2 (permalink)
Skilled Master

Maods avatar

Reg.datum: Jan 2008
Ålder: 37
Maod is a glorious beacon of lightMaod is a glorious beacon of lightMaod is a glorious beacon of lightMaod is a glorious beacon of lightMaod is a glorious beacon of lightMaod is a glorious beacon of lightMaod is a glorious beacon of lightMaod is a glorious beacon of lightMaod is a glorious beacon of lightMaod is a glorious beacon of lightMaod is a glorious beacon of lightMaod is a glorious beacon of lightMaod is a glorious beacon of lightMaod is a glorious beacon of lightMaod is a glorious beacon of lightMaod is a glorious beacon of lightMaod is a glorious beacon of lightMaod is a glorious beacon of lightMaod is a glorious beacon of lightMaod is a glorious beacon of lightMaod is a glorious beacon of lightMaod is a glorious beacon of lightMaod is a glorious beacon of lightMaod is a glorious beacon of lightMaod is a glorious beacon of lightMaod is a glorious beacon of lightMaod is a glorious beacon of lightMaod is a glorious beacon of light
Standard

Dina egna förväntningar på tillskottet?
Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 14:20   #3 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Tobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to behold
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maod Visa inlägg
Dina egna förväntningar på tillskottet?
Jag har faktiskt inge jättestora förväntningar utan provar det här mest för att se om jag kan komma igång igen. Det känns lite osm att kroppen håller på att åg ner sig lite och motivationen tryter. Vad som helst extra är bra för mig

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 14:53   #4 (permalink)
(((
Optimal Body Veteran

(((s avatar

Reg.datum: Feb 2008
((( has much to be proud of((( has much to be proud of
((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of
Standard

Ska bli kul å följa!

‎"Every time you touch the bar it is a +.
When you take a day off it's a -"
-Krastev
((( är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 15:17   #5 (permalink)
Optimal Body Citizen

Hobbess avatar

Ålder: 45
Hobbes has much to be proud of
Hobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud of
Skicka ett meddelande via MSN till Hobbes
Standard

Följer - börjar på min fjärde burk skall tilläggas!

"Life is not a journey to the grave with the intention to arrive safely in a pretty and well-preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming: Wow!! What a ride!"

Hoka-Hey - Live Strong Today It Might Be To Late Tomorrow
Hobbes är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 15:22   #6 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ((( Visa inlägg
Ska bli kul å följa!
Tackar.. ska bli kul att bli följd

Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Följer - börjar på min fjärde burk skall tilläggas!
4 stycken redan? Trodde du va på din tredje?
Hur intar du det?

Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 15:25   #7 (permalink)
Optimal Body Citizen

Hobbess avatar

Ålder: 45
Hobbes has much to be proud of
Hobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud of
Skicka ett meddelande via MSN till Hobbes
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe Visa inlägg
Tackar.. ska bli kul att bli följd

4 stycken redan? Trodde du va på din tredje?
Hur intar du det?
Fick min fjärde idag, utvärderar lite och sen skall nog slå till på ett trepack!

Intar 3 kapslar varje morgon, har valt att ta dem på morgonen till frukost och morgoninsulinet!

Tar två sorters insulin varje morgon, ett långtidsverkande och ett korttidsverkande!

"Life is not a journey to the grave with the intention to arrive safely in a pretty and well-preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming: Wow!! What a ride!"

Hoka-Hey - Live Strong Today It Might Be To Late Tomorrow
Hobbes är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 16:02   #8 (permalink)
Skilled Master

Crosstjecks avatar

Crosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura about
Standard

Kan bli den längsta och mest detaljerade loggen i världshistorien

Ser mycket fram emot din utvärdering Tobbe då jag upplever att Duravol verkligen ligger på marginalen gällande påvisad effekt.
Crosstjeck är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-19, 19:44   #9 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Fick min fjärde idag, utvärderar lite och sen skall nog slå till på ett trepack!

Intar 3 kapslar varje morgon, har valt att ta dem på morgonen till frukost och morgoninsulinet!

Tar två sorters insulin varje morgon, ett långtidsverkande och ett korttidsverkande!
Ah ok. Jag funderar på att köra 1 kaps på morgonen och 2 innan träning (PWO eller vid måltiden?) på träningsdagar sen som du, tre till frukosten på fria dagarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Crosstjeck Visa inlägg
Kan bli den längsta och mest detaljerade loggen i världshistorien

Ser mycket fram emot din utvärdering Tobbe då jag upplever att Duravol verkligen ligger på marginalen gällande påvisad effekt.
Hehe. Jag ser fram amot det iaf. Tror det kan ge lite men jag hoppas på en galen placebo

Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-19, 21:06   #10 (permalink)
STI
Skilled Master

STIs avatar

STI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really nice
Standard

Ha ha ännu en Duravol människa Ska bli kul höra vad dy tycker sen. Kör hårt!
STI är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Tags
duravol, live, logg

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta