Optimal Body Forum

Optimal Body Forum (http://www.optimalbody.se/forum/)
-   Produktrecensioner (http://www.optimalbody.se/forum/produktrecensioner/)
-   -   Tobbe goes DURAVOL! (Livelogg) (http://www.optimalbody.se/forum/produktrecensioner/3090-tobbe-goes-duravol-livelogg.html)

Tobbe 2009-03-18 12:42

Tobbe goes DURAVOL! (Livelogg)

Eiselt Duravol

Inledning
Tanken här är nu att jag på måndag ska börja med Duravol, om nu burkarna kommer den här veckan som de bör. Jag har beställt 3 stycken burkar och kommer då inta Duravol 3 tabs om dagen. Riktigt hur och när intagen kommer ske har jag inte bestämt mig ännu, eller ens kollat in i men det märker vi. Har du tips och egna idéer så dela gärna med dig.

Träningsupplägg.
Några skillnader i träningen kommer inte ske mot idag, tanken är att ALLT ska vara som det är idag men vissa förändring kan komma att ske med träningen senare, beror lite på jobbet och händer det så kommer jag berätta om det också. Som det är idag så tränar jag 4 dagar i veckan, mån tis tor fre och muskelgrupperna är Bröst/Triceps, Lår/Biceps, Axlar/Triceps och Rygg, Biceps. Mage och underarmar hamnar lite här och var oftast.

Kosten
Några förändringar i kosten kan ske. Just nu i början är det inte så sannorlikgt då jag inte har nån större aptit utan kör på och förändras aptiten på vägen och ger upphov till mer mat i bukfetman så kommer jag öka intaget.

Övriga tillskott
Jag kommer även att börja med kreatin i samma veva då jag börjar med Duravol. Det va ett tag sen jag använde kreatin så effekten av det kan visa sig rätt tydligt eller inte. Tidigare erfarenheter av kreatin har varit väldigt olika så det är svårt att säga. Annars är det EAA, BCAA, Vassle, Carbosyn/Malto som jag lever på.

Stats
Vad gäller statsen så kan jag ta mina senaste PBn i de tre stora. Två är aktuella och den sista, knäböj är lite äldre. Jag ligger bra till dock på alla för att säkert vara nära att plocka nya, tycker jag.

Bänkpress: 140 (1RM) 120x5
Marklyft: ? (1RM) 200x4
Knäböj: 160 (1RM) 150x3 (SL) 132.5x5 (Fulldjup, nyss börjat med det igen)

Övrigt
Finns väl inte så mkt mer att säga egentligen mer än kanske att min nuvarande morgonvikt efter 3T ligger på 84kg. Den väntas inte röra på sig så mkt upp iaf och förhoppningsvist inte ner heller. Har ni några funderingar, tankar eller vad som så spotta ut det! På måndag kör jag igång och tutar på i 2 månader!

Let's get it on!

Maod 2009-03-18 13:06

Dina egna förväntningar på tillskottet?

Tobbe 2009-03-18 13:20

Citat:

Ursprungligen postat av Maod (Inlägg 111223)
Dina egna förväntningar på tillskottet?

Jag har faktiskt inge jättestora förväntningar utan provar det här mest för att se om jag kan komma igång igen. Det känns lite osm att kroppen håller på att åg ner sig lite och motivationen tryter. Vad som helst extra är bra för mig :D

((( 2009-03-18 13:53

Ska bli kul å följa!:thumbsup:

Hobbes 2009-03-18 14:17

Följer - börjar på min fjärde burk skall tilläggas!

Tobbe 2009-03-18 14:22

Citat:

Ursprungligen postat av ((( (Inlägg 111227)
Ska bli kul å följa!:thumbsup:

Tackar.. ska bli kul att bli följd ;)

Citat:

Ursprungligen postat av Hobbes (Inlägg 111232)
Följer - börjar på min fjärde burk skall tilläggas!

4 stycken redan? Trodde du va på din tredje? :)
Hur intar du det?

Hobbes 2009-03-18 14:25

Citat:

Ursprungligen postat av Tobbe (Inlägg 111235)
Tackar.. ska bli kul att bli följd ;)

4 stycken redan? Trodde du va på din tredje? :)
Hur intar du det?

Fick min fjärde idag, utvärderar lite och sen skall nog slå till på ett trepack!

Intar 3 kapslar varje morgon, har valt att ta dem på morgonen till frukost och morgoninsulinet!

Tar två sorters insulin varje morgon, ett långtidsverkande och ett korttidsverkande!

Crosstjeck 2009-03-18 15:02

Kan bli den längsta och mest detaljerade loggen i världshistorien ;)

Ser mycket fram emot din utvärdering Tobbe då jag upplever att Duravol verkligen ligger på marginalen gällande påvisad effekt.

Tobbe 2009-03-19 18:44

Citat:

Ursprungligen postat av Hobbes (Inlägg 111236)
Fick min fjärde idag, utvärderar lite och sen skall nog slå till på ett trepack!

Intar 3 kapslar varje morgon, har valt att ta dem på morgonen till frukost och morgoninsulinet!

Tar två sorters insulin varje morgon, ett långtidsverkande och ett korttidsverkande!

Ah ok. Jag funderar på att köra 1 kaps på morgonen och 2 innan träning (PWO eller vid måltiden?) på träningsdagar sen som du, tre till frukosten på fria dagarna.

Citat:

Ursprungligen postat av Crosstjeck (Inlägg 111240)
Kan bli den längsta och mest detaljerade loggen i världshistorien ;)

Ser mycket fram emot din utvärdering Tobbe då jag upplever att Duravol verkligen ligger på marginalen gällande påvisad effekt.

Hehe. Jag ser fram amot det iaf. Tror det kan ge lite men jag hoppas på en galen placebo :D

STI 2009-03-19 20:06

Ha ha ännu en Duravol människa :D Ska bli kul höra vad dy tycker sen. Kör hårt! :thumbsup:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.0
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright ©2012, OptimalBody