Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Produktrecensioner > Tobbe goes DURAVOL! (Livelogg)
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Produktrecensioner Posta din recension/logg av ett speciellt kosttillskott eller något annat träningsrelaterat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2009-03-22, 20:42   #11 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Reg.datum: Sep 2007
Ålder: 38
Tobbe is a splendid one to behold
Tobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to behold
Skicka ett meddelande via MSN till Tobbe
Standard

Imorrn börjar jag med grejorna. Kreatin och Duravol. Det blir lite knas nu då jag tränar 09, och går upp för att äta frukost 06 ungefär. Funderar på om jag ska ta alla tre kapslar till frukosten då imorrn just på måndagar som då blir lite mongo.

När är det opti och subopti att inta Duravol egentligen ?
Vilket bra sätt den här recensionen/loggen har börjat på, haha.

"It does not matter how slow you go, as long as you do not stop." - Confucius
"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Tobbe är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 22:06   #12 (permalink)
Optimal Body Citizen

Hobbess avatar

Reg.datum: Jan 2008
Ålder: 45
Hobbes has much to be proud of
Hobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud of
Skicka ett meddelande via MSN till Hobbes
Standard

Svårt att säga - jag intar mina 3 kapslar vid frukost alla dagar träning/vilodagar!

PÅ något sätt gillar jag att vara konsekvent, detta tycks fungera för mig! Jag ligger inte efter snarare mer PB på sista tiden!

"Life is not a journey to the grave with the intention to arrive safely in a pretty and well-preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming: Wow!! What a ride!"

Hoka-Hey - Live Strong Today It Might Be To Late Tomorrow
Hobbes är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-23, 05:20   #13 (permalink)
(((
Optimal Body Veteran

(((s avatar

Reg.datum: Feb 2008
((( has much to be proud of((( has much to be proud of
((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of
Standard

Vet inte vad som är opti. Jag tar alla tre ca 30-45min innan träning vilket för mig, oavsett när jag tränar, innebär hyfsat tom mage.

Men sen vad som e helt opti är väl inte direkt fastställt? (eller så är det det och jag har fel) men under studien som gjordes fick de medverkande sin dos innan träningen och sen på träningsfria dagar fick dom den på morgonen...

‎"Every time you touch the bar it is a +.
When you take a day off it's a -"
-Krastev
((( är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-23, 11:28   #14 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Tobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to behold
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Svårt att säga - jag intar mina 3 kapslar vid frukost alla dagar träning/vilodagar!

PÅ något sätt gillar jag att vara konsekvent, detta tycks fungera för mig! Jag ligger inte efter snarare mer PB på sista tiden!
Hittar man en metod som man är bekväm i så är det enklast att köra på det

Citat:
Ursprungligen postat av ((( Visa inlägg
Vet inte vad som är opti. Jag tar alla tre ca 30-45min innan träning vilket för mig, oavsett när jag tränar, innebär hyfsat tom mage.

Men sen vad som e helt opti är väl inte direkt fastställt? (eller så är det det och jag har fel) men under studien som gjordes fick de medverkande sin dos innan träningen och sen på träningsfria dagar fick dom den på morgonen...
Nej det har du rätt i, eller jag har iaf inte hittat nånstanns där det står om OPTI, inte ens på AM finns det så mkt bra info om FG, lite knasigt då den faktiskt är bra uppskattad där borta.

Då gör jag som du säger vänsterparentes och följer studien. 3 kaps PWO WO-dagar och 3 kaps vid frukost övriga!

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-23, 11:31   #15 (permalink)
Optimal Body Citizen

Hobbess avatar

Hobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud of
Standard

Tobbe, jag tror att Eiselt skrev något om det på Kollo i Duravol tråden. Om man tar dem innan träning så fick man nytta utav effekten direkt vid träningstillfället och på frukost vilodagar för att ha det i systemet så att säga.

Om jag vore dig hade jag kört som ((( för att det är det mest optimala då det var den metoden som kördes vid studien.

Jag tar ju Duravol även för dess blodsockernedsättande effekt och därför kanske mitt intag är mer baserat på det (samt att jag gillar att vara konsekvent).

"Life is not a journey to the grave with the intention to arrive safely in a pretty and well-preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming: Wow!! What a ride!"

Svara med citat
Gammal 2009-03-23, 23:00   #16 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Tobbe, jag tror att Eiselt skrev något om det på Kollo i Duravol tråden. Om man tar dem innan träning så fick man nytta utav effekten direkt vid träningstillfället och på frukost vilodagar för att ha det i systemet så att säga.

Om jag vore dig hade jag kört som ((( för att det är det mest optimala då det var den metoden som kördes vid studien.

Jag tar ju Duravol även för dess blodsockernedsättande effekt och därför kanske mitt intag är mer baserat på det (samt att jag gillar att vara konsekvent).
Mm.. jag ska köra som parentesen sa

Jag loggar min första dag och första pass imorrn. Jag har precis kommit hem ifrån jobbet och är så galet seg.

Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-23, 23:17   #17 (permalink)
Optimal Body Citizen

Hobbess avatar

Standard

Aye, vänta dig ingenting de första veckorna! Jag noterade mitt blodsocker efter ca. 1 vecka - men övrigt är svårt att säga!

Svara med citat
Gammal 2009-03-24, 09:25   #18 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Standard

Måndag 23 Mars, Bröst.
Duravol: Dag 1
Träningspass: Dag 1

Bänkpress
120x5
120x5
110x9
110x8
110x6

Hantelpress
41x9
41x7

INC smithpressar
80x9
80x9
80x9

Maskinflyes
14x10 (Fullstack)
14x10 (Fullstack)

Kommentar
Fan så trögt det börjar gå på bröstpassen alltså. Visst, jag är fortf kvar på vikten men det känns tyngre och fulare för varje pass som går. Jag måste ändra lite så funderar på att förpassa bänkpressarna sist i passet ett tag och börja med hantelpressar en period bl.a. Det kommer bli mer förändringar men det är väl det stora egentligen. Sket i triceps idag då jag inte hade lust att vara kvar. Tar det på onsdag istället som normalt är min lediga dag i veckan. Jag ska börja komma upp i reps med. Jag är så tragiskt svag på låga vikter, har INGEN uthållighet längre. Det är faktiskt skittung att värma, hehe.

Duravol
Duravol intogs idag med 3 kaps till frukosten. Detta kommer att ändras så det tas med PWO på tom mage på träningsdagarna. De lediga dagarna blir det till frukosten.

Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-24, 18:21   #19 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Standard

Tisdag 24 Mars, Lår Biceps
Duravol:
Dag 2
Träningspass: Dag 2

ATG knäböj
130x6
130x6
130x5
140x1

Benspark
90x5
90x5
60x10
60x10

Ligg. bencurl
70x8
70x6
55x10

Benpress
330x3

Preachercurl
55x10
55x10
55x10

Ligg. kabelcurl på bänk, utväxl.
75xen jävla massa iaf blev det!

Kommentar
Finns inte mycket att säga om passet. Böjen blev lite sämre idag mot förra veckan men jag har också varit riktigt trött under dagen. Benpressen va rätt rolig. Tanken va att köra den efter böjen men den va upptagen hela tiden så fick köra lite annat i mellan och det märktes av sen. Fanns inte nåt kvar att stabilisera benen med så de fladdrade som en liten kåt blondin på Öland under högsäsong! De va överallt! Jag la inte ner nån energi på det därför. Biceps gick som förväntat.

Duravol
Idag intogs det 30 minuter innan passet tillsammans med V12 Magnum.

Övriga tillskott
Eiselt Creapure
EAA-X
Malto
BS Whey

Senast redigerad av Tobbe den 2009-03-24 klockan 19:28
Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-24, 19:06   #20 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Standard

Bra böjt!

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Tags
duravol, live, logg

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta