Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Produktrecensioner > ((( äter duravol och kommer i form! (loggar tills jag slutar äta duravol)
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Produktrecensioner Posta din recension/logg av ett speciellt kosttillskott eller något annat träningsrelaterat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2009-03-07, 01:03   #1 (permalink)
(((
Optimal Body Veteran

(((s avatar

Reg.datum: Feb 2008
((( has much to be proud of((( has much to be proud of
((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of
Standard ((( äter duravol och kommer i form! (loggar tills jag slutar äta duravol)

Insåg just nu faktiskt att jag varit dålig på en av de saker som gör detta forum till ett så fantastiskt bra forum! Att dela med sig av upplevelser och intryck rörande träning och kost!!! (och tillskott...en del av kost?)

Jag har nu i dagsläget nästan ätit 3burkar Duravol på 3/dag. Merparten av dessa har varit under bulk (som varit riktigt grisig faktiskt, pga olika anledningar), men nu sen i måndags (2mars) så har jag gått in i Deffmode!

Tänkte nu fortsätta min journal i denna del av forumet så länge som jag äter Duravol eller tills dess ni OB-medlemmar och/eller moderatorer tycker att denna tråd känns irrelevant eller meningslös. Vad vet jag? Kanske ni redan kommer tycka det innan lördagen är slut? (hoppas inte)

Jag kommer logga mina träningspass samt mat (eller snarare kcal/fett/kolisar/protein) samt självklart då mina intryck av Duravol, hur många eller få det nu må bli.

Kommer börja med att kopiera in lite grejer från min tidigare journal (eller inte så mycket, mest bara nedanstående

Citat:
Ursprungligen postat av ((( Visa inlägg
DURAVOL - en icke-recension...

Okej, så har jag också ätit upp mina 2första burkar duravol, precis som rätt många andra här på brädan.
Min första reaktion när jag tänker på tiden med duravol, och också den som funnits i mitt bakhuvud under hela tiden, är ju tyvärr att jag känner mig precis så osäker på vad jag tycker om det som jag befarade.

Det känns precis så svårt att säga om något positivt kommit av duravol som jag trodde när jag först läste och hörde om detta tillskott.

Men däremot så har jag ju lite tankar om det ändå...
För det första så började jag ju min duravolperiod med tanken om att deffa...Startade deff och duravol den 6:e januari (tror jag startade med duravol också, kan hända duravolen börjades 7:e, minns inte) på 107kg morgonvikt (Va???, var jag så tung då???). Gick fint och gjorde som vanligt min sedvanliga dropp på drygt 3kg på 3dagar och allt kändes fint sen; BAM! sjuk som en idiot... avbröt deffandet efter 5dar (minns inte vikten, men den sjönk ju, till och med även efter att jag mentalt avslutade deffen, var ju sjuk så tappade ändå) och blev lite sur och less.
BULK sen dess (onyttig, men kalorimässigt inte så extrem)...nu väger jag nog kring 107-108 igen...

Jag har konstant ökat i så gott som alla övningar, vet inte med vanlig RAW-böj och vanlig bänk då jag inte maxat i dessa övningar, men däremot så har jag ökat i alla liknande övningar och komplement. Dock är ju det inget konstigt egentligen. Jag har legat på kcal-överskott oftast under perioden och tränat och blir man inte starkare av det så är det ju trist...

Däremot så har jag haft dels först den där rejäla förkylningen (5dar sjuk, 39graders feber osv, hostan höll i sig i 3,5veckor), sen lite småförkylt här och där, många perioder av bristfällig sömn, träning och kost då jobbet ibland tagit ut sin rätt under dessa veckor.
Det är dessa saker som gör mig lite glad då jag tänker tillbaka på duravol. Känns som att jag studsat tillbaka snabbare än vanligt trots sådana grejer med jämna mellanrum.
Vanligtvis så tycker jag att man oftast blir lite sådär haltad i ökningen av styrkan av sådant men nu under duravolen känns det som att det stadigt gått framåt. (okej, inte så att man kännt sig som nån stålman direkt efter förkylningar osv, men styrkan har funnits där för TPB oftast ändå)

Okej, mycket svammel, lite mer konkret (haha, inget är konkret här tyvärr):
*känns som man eventuellt studsar tillbaka styrkemässigt lite snabbare efter "down"-perioder, typ sjukdom, dålig kost, sömn, stressigt arbete dygnet runt
*Om jag vore sjukt rik skulle jag äta detta hela tiden, men som det är nu så är priset alldeles för högt för att motivera fortsatt användning för mig...
*...vilket är väldigt synd då jag skulle vilja fortsätta och se om det fortsättningsvis kommer kännas på liknande vis samt att om det verkligen är så att duravolen haft ett finger med i spelet vad gäller att komma igen och fortsätta öka trots yttre problematiska omständigheter så skulle det ju över ett längre tidsspann eventuellt kännas mycket värt och kanske ge nog mycket för att vara värt det...

Avslutningsvis så känns det som det är mycket synd att jag verkligen inte kan säga något konkret.
Är ju ett tillskott som eventuellt skulle vara användbart och intressant, men för mig känns det ännu alldeles för tidigt för att jag ska kunna säga någonting...

Däremot, om om om om duravolen som sagt har haft något att göra med det att det kännts enklare än vanligt att fortsätta framåt trots tidvis vissa problem med kost osv så skulle ju duravol antagligen vara mycket intressant för att bibehålla styrka under deff då man ju då liksom utsätter kroppen för "stress" hela tiden.
Och eventuellt så har jag inte blivit så tjock som jag, med den kosthållning jag haft, hade förtjänat, men det är ju inget jag kan säga nåt om egentligen...

Nu köpte jag ju en 3:dje burk idag trots att jag sa att det verkligen är alldeles för dyrt för att motivera att fortsätta, men grejen är ju den att nu har jag ju faktiskt redan "investerat" 2burkar i mig så då känns det som att om jag någonsin ska testa hur det är under en längre tid så är det ju nu eller aldrig.
Däremot så är det ju närapå befängt att det bara är 60caps/burk, vilket ger en dagskostnad på ca 20kr/dag om man tar 3ed, och det är ju verkligen i dyraste laget.
Det är ju inte direkt så att man slutar med Protein och EAA bara för att man äter mirakelpillret duravol och vill man också kanske ha en PWO här och där så börjar det ju dra iväg...
Men som sagt, jag kör på vidare med duravol, vafan, det är ju ändå bara pengar, det här ska testas ordentligt nu när jag väl börjat, ingen mening med å göra nåt halvhjärtat...
Så, då var det igång! Stoppa mig om det känns värdelöst och som att jag bara fyller ut Produktrecensionsdelen med massa skit.

Mer uppdateringar förhoppningsvis imorgon!

‎"Every time you touch the bar it is a +.
When you take a day off it's a -"
-Krastev
((( är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2009-03-07, 09:47   #2 (permalink)
Skilled Master

Crosstjecks avatar

Reg.datum: Sep 2007
Crosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura about
Standard

Heja! Mer loggar på Duravol. Är fortfarande rätt skeptiskt till att det ger utlovade resultat.
Crosstjeck är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-07, 10:21   #3 (permalink)
STI
Skilled Master

STIs avatar

Reg.datum: Sep 2007
STI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really nice
Standard

Kör på bara aldrig fel med info/åsikter från flera håll
STI är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-07, 10:26   #4 (permalink)
Optimal Body Citizen

Hobbess avatar

Reg.datum: Jan 2008
Ålder: 45
Hobbes has much to be proud of
Hobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud of
Skicka ett meddelande via MSN till Hobbes
Standard

3 burkar x 3 kapslar - denna loggen skall följas - reps!

"Life is not a journey to the grave with the intention to arrive safely in a pretty and well-preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming: Wow!! What a ride!"

Hoka-Hey - Live Strong Today It Might Be To Late Tomorrow
Hobbes är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-07, 11:04   #5 (permalink)
Skilled Master

BIGPAPAs avatar

BIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the rough
Standard

Duravol Mannen Kämpa på mannen.. repsar dig redan nu

BIGPAPAS TRÄNINGSDAGBOK

Mina Recensioner

USPLabs PowerFull
ALRI Jungle Warfare (The Blue Pill)
USPSkräps - Anabolic Pump (The Dump)
VPX Sports - Redline Gelcaps
Palo Alto Labs - Leviathan Reloaded
BIGPAPA är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-09, 00:12   #6 (permalink)
(((
Optimal Body Veteran

(((s avatar

((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Crosstjeck Visa inlägg
Heja! Mer loggar på Duravol. Är fortfarande rätt skeptiskt till att det ger utlovade resultat.
Citat:
Ursprungligen postat av STI Visa inlägg
Kör på bara aldrig fel med info/åsikter från flera håll
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
3 burkar x 3 kapslar - denna loggen skall följas - reps!
Citat:
Ursprungligen postat av BIGPAPA Visa inlägg
Duravol Mannen Kämpa på mannen.. repsar dig redan nu
Hehe, tack för gensvaret grabz!

Ber om ursäkt direkt för att det ju inte hände så mycket här...
Var borta å tränade/umgicks med vänner i annan stad under helgen så...

Träningen:

lördagen:

Militärpress, strikt stående
tyngsta setten:
2x 60kg (gjorde 3reps, men första reppet blev med lite stöt...) DAMN I'm svag på militärpress...
6x 55kg, strikta och bra, började få lite häng på det igen...
8x 50kg, bara för att...
Oooh, detta var verkligen en "eye-opener" för mig...hehehe, det straffar sig att skippa axelträningen för mig?

Chins
tyngsta setten:
13x kv, nån form av Tjockis-PB då det gjordes utan remmar...
10x kv
Chinsen gick ovanligt bra och lätta, antagligen en kombination av träningssällskapet samt eventuellt den lilla viktnedgång som jag trots allt gjort...

Skakbänk
10x 40kg
10x 50kg
Lika konstigt lätt-jobbigt som vanligt, alla minimuskler och skit får verkligen jobba för å hålla stången i nån form av bana...

ChestSupportedRow
15x 40kg
10x 80kg
DC-set:
12+7+6 x? tror det var 100kg, men minns inte riktigt, skrev uppenbarligen inte ner det...

Dips
3x kv
DC-set:
15+7+3,5 hahahaha, bara dog helt totalt där på sista reppet satan vad jobbigt...

3set rotator

Söndag

Knäböj
Tyngsta setten:
5x 105kg
5x 110kg (skulle vara 112kg)
5x 120kg (skulle vara 119kg)
Okej, första passet efter 5/3/1-modellen
Skitkul å böja idag, första gången på länge som jag tyckt det varit roligt att böja fria böjar utan dräkt!

Raka Marklyft
tyngsta settet:
+bälte och dragremmar:
10x 140kg, riktigt jobbigt, tog grymt
Rätt bra presterat på dessa idag, inte all-time high, men då det fanns det mer å ge idag, men kände att det var lagom idag. Mina ben har fått lite väl mycket stryk nu på sistone med allt hoppande å fjantande med hoprep och trappor, är ju fruktansvärt ovan all form av röra på sig annat än jobba å gymma så det tar faktiskt ut sin rätt med intervallhopprep och läktartrapps-löpning känner jag...

Preacher-curlz EZ-bar
nåra set

Stående Curlz, rak stång, superset*
3set

Brutalbänk JR, superset*
nåra set

Magmaskin
1set äcklig

Landmine, man blir aldrig besviken
10/sidax stång
10/sidax +20kg x3set

Lite stretch

-Krastev
((( är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-09, 00:15   #7 (permalink)
(((
Optimal Body Veteran

(((s avatar

Standard

Vet inte hur jag ska lägga upp riktigt det med att det nu nästan är så att jag har 2 loggar? det är ju lite så att det som känns relevant här är ju egentligen kanske lite förkortat min träning (hmmm, försökte förkorta den, ska kortas mer framöver) samt eventuella tankar om Duravol och vad det kanske ger...

Lite svårt att veta om jag ska fortsätta två loggar då jag lite grann gillar att ha möjligheten att "skriva av mig" och det skulle nog kanske göra den här duravol-loggen lite mer oanvändbar för att hitta infon man vill ha...

Eller så kanske jag lägger den andra loggen på is och skriver de viktigaste resultaten gym-mässigt, vikt-mässigt och kostmässigt här och hittar nåt annat sätt att ventilera typ spamma andras trådar

-Krastev
((( är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-09, 00:28   #8 (permalink)
(((
Optimal Body Veteran

(((s avatar

Standard

Vad jag gör:
* Deffar
* Försöker skaffa nån form av kondition
* Har precis bytt träningsprogram, ingen jätteskillnad egentligen, men nu kommer jag ha mer konkreta mål som jag inte kan hålla på å undvika för varje pass (5/3/1-programmet av Jim Wendler). Sen kommer jag se till att hålla passen lite kortare och mer konkreta
* Kommer träna GYM varannan dag istället för som tidigare kört tis+tors-fre+lör+sön. Dock kommer detta eventuellt såklart att styras lite av hur vardagen ser ut, ibland kanske det blir nåt pass back-to-back å ibland kanske det blir 2vilodagar?
* Nån form av kondition 3ggr/vecka ska göras: Läktartrappor att springa, hopprep att hoppa, löpning av nån form. Lite därför jag numera tränar varannan dag och så. lite mer "vila" för att kunna träna mer kondition...
*Får se, eventuellt gör jag nåt idiotiskt och bestämmer mig för att haka på 2polare å springa lidingöloppet, kommer dö...

Tankar om Duravol:

Som jag skrev tidigare i min icke-recnsion så känns det som man studsar tillbaka från perioder med sämre förutsättningar (sjukdom etc), svårt å säga säkert men.
Just nu är jag inne på 3:e (eller är det 4:e?) veckan av dåligt med sömn, jag är oftast ganska påverkad av hur min sömn ser ut, så även nu, men min träning verkar just nu ändå inte lida som den normalt sett brukar? och detta trots nu 7dagar på rejält kaloriunderskott också...
Som vanligt och som jag är rädd för kommer fortsätta så kan jag ju inte riktigt säga något om det verkligen är duravol som är största faktorn till detta. Och jag vill helst inte fortsätta ligga på sömnunderskott nu bara för att kolla om trenden håller i sig, ska försöka hinna sova ordentligt såklart så ofta som möjligt (och vad fan sover jag inte nu för kan man ju undra....).
Men, träningen har ofta kännts bra och bättre än vad den "förtjänat" under dåliga förutsättningar under duravol hittills än vanligt. Men som sagt, finns ju så mycket som kan spela in på det.

Imorgon, invägning efter 7dagars deff. Eventuellt får konditionsträningen stryka lite på foten imorgon och istället blir det nån form av aktiv återhämtning i form av 60min rask promenad. Beror lite på hur det känns i kroppen.

-Krastev
((( är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-09, 00:29   #9 (permalink)
(((
Optimal Body Veteran

(((s avatar

Standard

Totalen för dagen:
2,407 kcal
40.6 fett
219.8 kolisar
272.5 protein

-Krastev

Senast redigerad av ((( den 2009-03-09 klockan 00:31
((( är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-09, 16:19   #10 (permalink)
(((
Optimal Body Veteran

(((s avatar

Standard

V.11 Måndag

Invägning:

105kg
-1.7kg sen förra måndagen

Innan passet (ca 30min):
3x Duravol
2x AlertFX
Skopa kreatin
Skopa TaurinFX

Just innan passet:
15g Esa-pro Citrus

Träning
35min total tid HOPPREP
uppbrutet i 30sek intervaller, ibland lite längre
Avslutades med en 60sek-runda som sista.
Jag och arbetskamraten/träningskompisen körde efter varandra så ca 30-40sek vilotid mellan rundorna...

Jobbigt, men hade kunnat fortsätta... Fortfarande brutal träningsvärk i vaderna sen förra veckans tränande...
Stretchade vaderna efter hoppandet idag...
Nu lunch.

-Krastev
((( är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta