Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Produktrecensioner > EAA & BCAA - Stor Smakguide
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Produktrecensioner Posta din recension/logg av ett speciellt kosttillskott eller något annat träningsrelaterat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2008-12-08, 22:01   #1 (permalink)
Skilled Master

Reg.datum: Dec 2007
Ålder: 32
Kingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the rough
Standard EAA & BCAA - Stor Smakguide

Både EAA och BCAA finns i många olika versioner och smaker ute på marknaden, spetsade med andra aminosyror eller i sin renaste form. Jag har testat en del som finns ute på marknaden idag och tänkte dela med mig av de kanske mest intressanta i dagsläget.

Jag kommer enbart att sätta ett betyg utifrån smak och inget annat. Så även om en produkt innehåller något mer utöver EAA eller BCAA så är det inget som jag tar hänsyn till eller kommer att gå in djupare på, det gäller även priset. Jag kommer även att ta upp enbart smaksatta produkter.

Eiselt - EsaPro: Grape Tonic
Smaken i sig är ganska karaktäristisk för aminosyror av den här sorten och är aningen besk, men samtidigt så innehåller den inte syntetiska sötningsmedel. Annars en smak som blir mer acceptabel med tiden och hyfsat uppfriskande men jag kan inte påstå att den är god, aminosyrorna slår tydligt igenom och det drar ner betyget.
Personligen så har jag avverkat en del, närmare +7 burkar så är jag mer eller mindre immun och anser den med tanke på innehållet vara drickbar.

Betyg: 5/10

Eiselt - EsaPro: Citrus
Denna smakar ganska friskt och inte alls illa. Tycker den slinker ner ganska lätt och har en smak som man inte tröttnar på. Inte världens godaste smak, aminosyrorna slår igenom men helt okej och fullt drickbar anser jag. Sötad med sukralos.

Betyg: 7/10

Fairing - Amino Rush: Orange Rush
Här är betyget desto enklare att sätta. När man först öppnade burken så tänkte jag rent av: Vad i helvete? Den skulle smaka bättre än EsaPro när den släpptes men inte en chans. Det luktar sunken urinoar och smaken är inte långt därefter även om jag aldrig har haft "turen" att smaka på just detta..

En stor byggartumme ner! Jag tar inte ens emot en burk gratis, har aldrig haft problem med smaken på produkter av denna sort men den här fick jag kämpa mig igenom, och man började passen nästan, eller ibland, illamående. Sötad med aspartam.

Betyg: 0/10

Fairing - Amino Rush: Citrus Rush
Lite bättre än Orange Rush men fruktansvärt dålig och EsaPro Grape dricker jag med en njutning jämfört med denna. Fri från från sötningsmedel och det höjer betyget en aning.

Betyg: 2/10

Body Science - EAA: Red orangeblast
En helt okej smak och den får väl anses vara mer eller mindre drickbar. Varken god eller en smaksensation men den är acceptabel. Jag vet inte om det är fler än jag men, eftersmaken är bättre än själva smaken tycker jag. Knasigt men så är det. Sötad med aspartam.

Betyg: 7/10

Body Science - EAA-X: Red orangeblast
EAA-X är en EAA mix som har hyllats ofatligt mycket till höger och vänster just p.g.a. sin goda smak. Därför var första intrycket en besvikelse måste jag säga. Riktigt så bra som det har påståtts var inte första intrycket.

Men smaken växer mer och mer för varje gång och påminner sjukt mycket om en annan favorit, BS EAA recovery berry. Eftersmaken gör sig påminnd om aminosyrorna, inte mycket men jag kan inte heller påstå att det inte är någon som helst beska i eftersmaken, utan beskan finns där men det är den mest lättdruckna EAA produkten som jag har druckit. En helt okej smak som har höjts till skyarna, om än lite väl högt.
Sötad med aspartam.

Betyg: 8.5/10

Scivation - Xtend: Apple
Här har jag inte mycket att säga vad det gäller smak mer än att den smakar lite kemiskt. Annars en angenäm äppelsmak som är ganska uppfriskande. Vid senare batch så har det dock blivit klumpar hur mycket man än skakar på shakern och dessa klumpar smakar lite ovanligt. Men en mycket bra smak och man känner ingen beska eller att någon aminosyra slår igenom.
Sötad med sukralos.

Betyg: 9/10

Scivation - Xtend: Watermelon
Som ovan fast bättre. I en klass för sig. Den absolut godaste aminosyredrinken alla kategorier! Ingenting finns att klaga på när det gäller denna, jag dricker hellre den än saft så god är den. Det är inte ovanligt att jag fyller en bringare med Xtend på 1 L som jag dricker mer eller mindre istället för vatten under dagen. Superlativen slutar här.
Sötad med sukralos.

Betyg: 10/10

Senast redigerad av Kingen den 2008-12-08 klockan 22:10 Anledning: Glömde betyget på Xtend - Watermelon
Kingen är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2008-12-08, 22:06   #2 (permalink)
Senior Member

Gurra162s avatar

Reg.datum: Jan 2008
Gurra162 is on a distinguished roadGurra162 is on a distinguished road
Standard

Mycket bra guide! Bra att veta smakerna på dom olika produkterna innan man köper. Reps!
Gurra162 är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-12-08, 22:13   #3 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 38
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Standard

Reps,håller med om mycket här..

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-12-08, 22:18   #4 (permalink)
Skilled Master

Crosstjecks avatar

Reg.datum: Sep 2007
Crosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura about
Standard

Grymt bra genomgång. Håller helt med att Grape Tonic smaken växer på en. Lika konstigt är det att det vattnas i munnen när jag känner doften... Tycker den var en rakt igenom bra recension. Däremot skulle jag vilja inflika att Xtend Apple kanske inte riktigt är SÅ god, men Watermelon kör jag också ofta som saft =P

Och så REPS så klart!
Crosstjeck är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-12-08, 22:19   #5 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Reg.datum: Sep 2007
Ålder: 38
Tobbe is a splendid one to behold
Tobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to behold
Skicka ett meddelande via MSN till Tobbe
Standard

Hahah.. Amino Rush är det som i särklass har smakat vidrigast. Det finns inget i denna värld som gör att jag skulle fundera på att köpa en till burk. Som Kingen sa så skulle jag inte ens ta emot en gratis och kan omöjligt rekommendera den Jag kan faktiskt rekommendera Esa PRO GRAPE med dextros, det är fan riktigt gott

"It does not matter how slow you go, as long as you do not stop." - Confucius
"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-12-08, 22:20   #6 (permalink)
Senior Member

Starskys avatar

Reg.datum: Aug 2008
Ålder: 35
Starsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura aboutStarsky has a spectacular aura about
Standard

Bara å instämma. Eiselt - EsaPro: Grape Tonic smakar spya och Fairing - Amino Rush: Orange Rush luktar värre än en pissoar ffs.
För att inte tala om den vidriga smaken! Finns det värre produkter än dessa 2?
Starsky är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-12-08, 22:23   #7 (permalink)
(((
Optimal Body Veteran

(((s avatar

Reg.datum: Feb 2008
((( has much to be proud of((( has much to be proud of
((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of
Standard

Bra recension, jag håller med om mycket, speciellt urinoartvålssmaken på aminousch...

reps!

‎"Every time you touch the bar it is a +.
When you take a day off it's a -"
-Krastev
((( är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-12-08, 22:25   #8 (permalink)
(((
Optimal Body Veteran

(((s avatar

((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of
Standard

jag är intresserad av å höra om nån testat kolozzeums EAA?

-Krastev
((( är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-12-08, 22:40   #9 (permalink)
Skilled Master

Reg.datum: Dec 2007
Ålder: 32
Kingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the rough
Standard

Tack så mycket allihopa!

Crosstjeck: Vad det gäller Xtend Apple så är betyget i högsta laget, smaken är som sagt ganska kemisk så som jag beskrev det i recensionen, men det är en annan viktig sak och det är att aminosyrorna slår inte igenom (jämför EAA produkter) därav det högre betyget.
Annars som du säger, det är något skumt med Esa Grape, den är en favorit faktiskt, konstigt nog, men vi känner nog likadant med läskande mun

Tobbe: Det är så jag brukar dricka Esa Grape, tillsammans med dextro. Det är faktiskt en uppfriskande smak som inte alls är dum. Med dextro är betyget högre men detta gäller enbart i vatten, inget annat tillsatt.

Vänsterparentes: Hobbes har vad jag vet inhandlat en Kolozzeum EAA, och jag vill också höra vad folk tycker om den då den ska vara "riktigt god". Har svårt att tro det då EAA halten på EAA-X är på 80% och 10% är citrullin. Kolo's EAA är på 94% om jag inte minns fel vilket jag tvivlar på kan vara en "god" EAA.
Kingen är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-12-08, 22:50   #10 (permalink)
(((
Optimal Body Veteran

(((s avatar

Standard

Har också svårt att tänka mig att Kolos EAA verkligen är en "god" dryck, men eventuellt okej.

Håller med dig rakt av om att Esa Grape på nåt vis konstigt nog är en smak som håller sig fast vid mig och jag kommer nog aldrig lessna på den, antagligen kommer jag aldrig tycka att den är verkligen "god" men den är ju heller inte riktigt äcklig, snarare konstig, men den är på nåt vis såpass konstig eller något så mina smaklökar kanske inte riktigt fattar vad som träffar dem eller nåt sånt och därför lessnar jag inte?

Nog svamlat...och för mig så står faktiskt xtend äpple högre än melon, min lista på xtend-smaker är:
1 citron
2 äpple
3 melon
4 apelsin
helt apropå inte nåt...

-Krastev
((( är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta