Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Produktrecensioner > VPX Sports - Meltdown Z-14 IPHORIC
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Produktrecensioner Posta din recension/logg av ett speciellt kosttillskott eller något annat träningsrelaterat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2008-11-20, 18:33   #1 (permalink)
Skilled Master

Reg.datum: Dec 2007
Ålder: 32
Kingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the rough
Standard VPX Sports - Meltdown Z-14 IPHORIC

VPX Sports - Meltdown Z-14 IPHORIC

Allmänt:
Jag har länge varit sugen på just Meltdown så jag tycker sammansättningen ser riktigt bra ut på papperet och det är inte många "fettförbrännare" som har varit något att ha därför la jag inte ribban så högt vad det gäller mina förväntningar, men hoppas kan man alltid.

Så när en av mina tjejkompisar åkte över till USA så fick hon en lista på lite intressanta tillskott att köpa med. Snäll som hon är så fick jag med mig en hel del (när dollarn var rekordlåg) därav bl. a. 2 burkar meltdown. 39.95$ styck eller ca 240kr då.

En recension borde ha kommit för några månader sen men i brist på tid, lathet samt annat så har det inte blivit av. Men nu har Crosstjeck varit på mig så det är väl dags att sammanställa allt.

Dosering/Kost:
Rekomenderad dosering är 3 kapslar men det står även att man ska börja med 1 eller 2 för att bygga upp en tolerans. Jag började med två kapslar de 4 första dagarna därefter körde jag på 3 kapslar i nästan 4 veckor och 4 kapslar i 2 veckor.

Upplägget på kosten valde jag att lägga om och prova något nytt. Tidigar har man kört 3 2 1 på P K F med andra ord ca 3g/kg kroppsvikt Protein, ca 2g/kg kroppsvikt kolhydrat och ca 1g/kg kroppsvikt fett för att utveckla så det inte sker missförstånd. Merparten av kolhydraterna togs då vid frukost samt runt träningen.

Nu delade jag upp det i 3 kategorier.
Kategori 1: Tre kolhydratsmåltider per dag. Denna kategori kördes på de tre första träningsdagarna.
Kategori 2: En kolhydratsmåltid per dag. Denna kategori kördes på vilodagar.
Kategori 3: Fem (!) kolhydratsmåltider per dag. Denna kategori riktades mot den fjärde (och sista) styrkelyftsträningen. Då stod Ben/Biceps på schemat.

Även träningen matchade kosten och vid kategori 2 så förstår nog många att då är det vilodag som gäller. Magen slet hårdast men den hämtar sig bäst också, så där var det träning 3ggr/vecka som gällde. Ben och Rygg tränades "bara" 1gång/vecka och resterande muskelgrupper slet 2ggr/vecka.

Kardion bestod främst utav intrevallträning, fotboll och ibland slängde jag in någon morgonpromenad istället för intervallträningen.

Som ni kan se så låg jag inte på den lata sidan när det gäller träningen iaf, dock var tjejen måttligt glad hemma när man hjälpte till mindre och mindre i hushållet ju längre det pågick. Men gissa om man fick kompensera det gånger 5 senare. Så är det.

Resultat:
Nu är det dags till det som alla har längtat på, gav Meltdown mig något?

Jag är ingen person som dricker kaffe eller missbrukar koffeintabletter utan 200mg brukar räcka någon gång ibland när man känner sig seg. Så när jag fick i mig 2 kaplsar så blev det en jäkla fart på mig. Det tar inte många minuter innan man känner att det "verkar" i kroppen.

Jag blev varm, små svettades lite, blev piggare och piggare ju mer jag gick runt hemma i köket och undrade vilken av fun lighten jag skulle blanda ut EsaPro med denna gång, det blev enbart vatten för jag ville verkligen till gymmet och börja träna.

Energin var på topp med 2 kapslar men även ett allmänt välbeffinnade, jag kände mig glad och träningen var något jag såg fram emot trots lite kolhydrater i systemet. Inga bieffekter (märkbara) att rapportera.

När dosen ökades till 3 kaplsar så blev jag lite lätt stirrig men annars kännde jag mig som de 4 tidigare dagarna, det kändes riktigt bra. Efter lite mer än dryga 3 veckor med 3 kaps ed så kände jag att just effekten av välmåendet avtog, samt lusten för träningen började smått avta. Kort därpå ökade jag dosen till 4 kapslar ed och jag fick tillbaka alla de positiva egenskaperna som jag beskrev tidigare.

Inga biverkningar på varken 3 eller 4 kapslar ed som jag märkte av. Trodde jag skulle bli skakig men jag antar att toleransnivån var där. Så träningen var aldrig några problem och energin varade väldigt länge och avtog fint utan en krasch vilket jag tycker är viktigt, vet inget värre än att efter "ruset" inte orka något annat än att dega i soffan. Det bör även påpekas att jag tog aldrig Meltdown senare än 15.00 oftast 07.00 eller 12.00.

Så här såg vikten ut under perioden:
Dag 1: 96.5kg (Start på deffen samt start med meltdown!)
Dag 7: 91.9kg*
Dag 14: 88.7kg*
.
.
.
Dag 42: 86.6kg (Slut på deffen!)

* = Mycket vätska gick bort här, så stirra er inte blindt på siffrorna speciellt i början av deffen.

Viktnedgång under deffen: 9.9kg

Än roligare var detta, mitt midjemått:
Dag 1: 97cm
Dag 7: 94.5cm
Dag 14: 90.5cm
.
.
.
Dag 42: 85.2cm

Midjemåttnedgång under deffen: 11.8cm (!)

Kommentar/Övrigt:
Att jag gick när nästan 10kg under dessa 42 dagar, okej det är inte så att jag skiter i det, men det är inte lika intressant längre när man kollar sig i spegeln och mäter midjemåttet, för där mina damer och herrar är den stora vinsten för mig. Vikten är bra mycket vatten den första veckan, ja även den andra, men midjemåttet tycker jag talar sitt egna språk och det skämtar man inte bort.

Är jag nöjd? Som (i brist på bättre ord) FAN! Kan jag tillskriva hela äran till Meltdown? Nej, men den bidrog mer än vad något annat har bidragit med tidigare. Inte bara viktförlust eller liknande, jag hade gått ner även utan den (men troligen inte lika mkt och inte lika snabbt) då jag försökte ligga på ca -500kcal per dag, varje dag, utan ett allmänt välbeffinnande samt glöden och energin att vilja träna oavsett om allt vid sidan om inte riktigt klickar varje dag.

Vill även påpeka att jag åt ca 5-8g Omega-3 om dagen utöver kosten och inget kreatin (se lista på tillskott nedan).

Övriga tillskott var: EsaPro, BS Whey 100%, Double Pro, Carbo FX, ALC, Multi FX, Omega FX, Beta FX, Selen.

Betyg:
+ Energi
+ Varken darrig eller skakig
+ Dess troliga fettförbrännande hjälp
+ Pris i USA
+ Ökat välbefinnande
+ Mycket bra drag på 4 kapslar, ibland för bra

- Pris i Sverige!

Jag vill även tillägga att jag igår öppnade min 3:e burk igår och nu är det dags för en liten "mini deff". Efter defftiden så körde jag vidare på ca ½ burk till men dock på buk därför är inte några siffror intressanta, jag gillade bara att träna med produkten därför körde jag ca 15 dagar till på 3 kaps ed.

Till sist. Rekomenderar jag denna? Ja.
Kingen är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2008-11-20, 20:37   #2 (permalink)
EPT
Member

EPTs avatar

Reg.datum: Oct 2008
EPT is on a distinguished roadEPT is on a distinguished road
Standard

Reps! Bra rec!
EPT är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-11-20, 20:38   #3 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 38
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Standard

Har varit lite små sugen på denna tidigare,VPX växer och växer i mina ögon,dom har fina produkter i flera kategorier.
Mycket bra och objektiv recension,givetvis reps.

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-11-20, 20:56   #4 (permalink)
Skilled Master

Crosstjecks avatar

Reg.datum: Sep 2007
Crosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura about
Standard

Äntligen! Grym recension Kingen. Blev som sagt så sugen när jag läste ditt PM att jag skaffade en burk på direkten. Ska bli kul att prova i samband med den kommande VLC:n.

REPS
Crosstjeck är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-11-20, 21:00   #5 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 38
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Standard

Jag glömde ju skriva att det var mycket fina resultat du gjort med deffen,grymt fin minskning av midjemåttet ihop med viktnedgången!

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-11-20, 21:11   #6 (permalink)
Skilled Master

Piledahlarens avatar

Ålder: 34
Piledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant future
Piledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant future
Standard

wow bra jobbat!

IFBB UPDATES

You got a dream... You gotta protect it. People can't do somethin' themselves, they wanna tell you you can't do it. If you want somethin', go get it. Period

TEAM Wolf
TEAM Mamdouh "Big Ramy" Elssbiay
Piledahlaren är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-11-20, 21:20   #7 (permalink)
STI
Skilled Master

STIs avatar

STI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really nice
Standard

Mycket bra! Reps!
STI är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-11-20, 22:12   #8 (permalink)
Senior Member

goatlandmuscles avatar

Reg.datum: May 2008
goatlandmuscle will become famous soon enoughgoatlandmuscle will become famous soon enoughgoatlandmuscle will become famous soon enoughgoatlandmuscle will become famous soon enoughgoatlandmuscle will become famous soon enoughgoatlandmuscle will become famous soon enough
Standard

Skulle vara intressant att höra hur du kände dig när du slutade kuren.
goatlandmuscle är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-11-20, 22:38   #9 (permalink)
Senior Member

Thors avatar

Reg.datum: Aug 2008
Thor will become famous soon enoughThor will become famous soon enoughThor will become famous soon enoughThor will become famous soon enoughThor will become famous soon enoughThor will become famous soon enoughThor will become famous soon enough
Standard

Intressant! Reps!
Thor är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-11-20, 23:37   #10 (permalink)
Skilled Master

Reg.datum: Dec 2007
Ålder: 32
Kingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the rough
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av EPT Visa inlägg
Reps! Bra rec!
Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Nick Visa inlägg
Har varit lite små sugen på denna tidigare,VPX växer och växer i mina ögon,dom har fina produkter i flera kategorier.
Mycket bra och objektiv recension,givetvis reps.
Tack!
Ja VPX är ett märke som jag har fått ett stort förtroende för på senare tid och den har väldigt många bra produkter, det tråkiga är att prissättningen, speciellt i Sverige, inte riktigt gör sig rättvis och det är synd, lite mer humana priser skulle vara riktigt fint. Men deras produkter har levererat för mig varje gång så ibland blundar man lite för det höga priset (Den tredje burken köptes i sverige för 398kr, jämför det mot ca 240kr som jag gav för de andra två).

Citat:
Ursprungligen postat av Crosstjeck Visa inlägg
Äntligen! Grym recension Kingen. Blev som sagt så sugen när jag läste ditt PM att jag skaffade en burk på direkten. Ska bli kul att prova i samband med den kommande VLC:n.

REPS
Ja det var inte en sekund för tidigt
Tack, recensionen blev väl okej, jag ville inte sväva ut för mkt utan försökte hålla mig inom vissa ramar iaf, men det som var riktigt bra var resultaten och jag hoppas du får lika bra eller bättre effekt. Lycka till! Hoppas det går bra för dig.

En sak till som jag inte nämnde tror jag, det är att under dessa veckor så hade jag INGEN ätardag och jag slarvade inte en enda gång, det var tufft ibland men det gick och nu med facit i hand så är det värt det!

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Nick Visa inlägg
Jag glömde ju skriva att det var mycket fina resultat du gjort med deffen,grymt fin minskning av midjemåttet ihop med viktnedgången!
Ja alltså jag trodde knappt mina ögon när man stod där med facit i hand. Liknande resultat har man fått men då har man kört 10 veckor istället för 6, iaf vad det gäller midjemått. Sen går det ju trögare och trögare i slutet och det får man ju acceptera. Men det är ingen deff jag skäms över iaf, jag är helnöjd.

Däremot är jag toknöjd med upplägget som jag hade, det som jag gick in på lite snabbt med "kategorierna", jag tror det kan ha en del i det hela, men visst hjälpte meltdown till. För att vara ett kosttillskott så kan jag inte annat än vara nöjd.
Nu är det som sagt en ny deff på gång efter ca 10 (tiden går fort, denna recension borde kanske kommit lite tidigare, tur man antecknar det mesta) veckors bulk men denna gång ska jag köra precis som ovan, med enda undantaget att jag ska köra efter mitt gamla kostupplägg (läs ovan), för att se hur stor (om någon) skillnaden blir.

Citat:
Ursprungligen postat av Piledahlaren Visa inlägg
wow bra jobbat!
Tack pile! Jag är ruggigt nöjd måste jag säga!

Citat:
Ursprungligen postat av STI Visa inlägg
Mycket bra! Reps!
Tack så mkt!

Citat:
Ursprungligen postat av goatlandmuscle Visa inlägg
Skulle vara intressant att höra hur du kände dig när du slutade kuren.
Efter "kuren" så började jag bulka igen ganska kort därefter och här är jag nu ca 7-8kg tyngre igen och mina mått är ännu mer intressanta nu, speciellt armarna Så det jag upplevde mest var avsaknandet av det allmänna välmåendet samt dirvet att bara vilja pressa sig mer och mer. Men jag har inte upplevt något negativt iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av Thor Visa inlägg
Intressant! Reps!
Tack så mkt!

Mycket vänliga ord från alla er och jag tackar innerligt. Det har varit en tuff period, främst för folk i min omgivning, men med facit i hand så är det värt absolut varenda sekund.
Kingen är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta