Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Produktrecensioner > VPX NO-Shotgun v.1
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Produktrecensioner Posta din recension/logg av ett speciellt kosttillskott eller något annat träningsrelaterat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2008-09-29, 19:58   #1 (permalink)
Senior Member

Thors avatar

Reg.datum: Aug 2008
Thor will become famous soon enoughThor will become famous soon enoughThor will become famous soon enoughThor will become famous soon enoughThor will become famous soon enoughThor will become famous soon enoughThor will become famous soon enough
Standard VPX NO-Shotgun v.1

Om produkten:
NO-Shotgun är en omtalad produkt och till sist kände jag mig tvungen att testa själv.

NO-S innehåller en stor mängd BCAA, tre sorters kreatin, arginin och glutamin i sk. esterifiserad form. NO-S innehåller i stort sätt inga kolhydrater.

Info på engelska.
VPX NO-Shotgun fuels episodes of physical intensity to induce insane muscle pumps that can lead to muscle growth. The biochemical and physiological response to when combined with intense resistance training causes extra trauma to occur to trained muscle. Greater resistance to muscle results in significantly increased internal pressure (the pump). And as you know, the better the pump the greater the trauma caused to muscle-tissue. The end result: increased ability to build larger muscle!

NO-Shotgun is the first product of its kind to use a superior synergistic blend of effective compounds combined with a cutting-edge pharmaceutical delivery system that yields mind blowing, skin bursting effects, while additionally enhancing recovery and protein synthesis. Compounds such as Creatine (CEX), Arginine (AEX), Glutamine (GEX), Beta-Alanine (BAEX) and Branch Chain Amino Acids (BCAAEX) that are each combined with Ethyl Ester (EX) technology to insure maximum absorption and uptake! The Ethyl Ester Compounds used in NO-Shotgun help these potent muscle building ingredients enter the bloodstream nearly 100% intact, as opposed to the same ingredients without EX technology that might only be absorbed at 15% to 40%. This highly advanced EX technology shuttles these NO-SHOTGUN compounds across the muscle cell membrane where they can cause explosive muscle growth!

810 Grams
Supplement Facts
Serving Size27Gram(1scoop)
Servings Per Container30
Amount Per Serving % Daily Value
Calories 108
Total Fat 0 0%
Cholesterol 0 0%
Sodium 125mg 5%
Potassium 50mg 1%
Carbohydrates 9mg 3%
Dietary Fiber 0mg 0%
Fat 0mg 0%
Protein 16g 32%
Proprietary BCAAEX-NV™ (Branced Chain Ethyl Ester Amino Acid Matrix)(as Branched Chain Ethyl Ester Amino Acid Matrix) 5,350mg **
L-Leucine
L-2-Aminopentanoic Acid(L-Nor-Valine)
L-Leucine Ethyl Ester HCL
L-Valine Ethyl Ester HCL
L-Isoleucine Ethyl Ester HCL
Proprietary Muscle Volumizing, NO2, Insulinotrophic And Glutamine Matrix 10,952mg **
Methyl Hydroxy Chalcone Polymer(MHCP80%)
CEX®(Creatine Ethyl Ester HCL)
AEX™(Hydroxy L-Arginine Ethyl Ester)
GEX™(Glutamine Ethyl Ester HCL)
Di-L-Arginine Malate
Citrulline Malate
BPOV(Bis Picolinato Oxo Vanadium)
Power, Speed, Strength And Endurance Matrix
KIC(Ketoisocaproic Acid Calcium)
Guanipro(GPA)
Orotic Acid
Creatine Magnesium Chelate
BAEX™(Beta Alanine Ethyl Ester HCL)
Glycine
Creatine Monohydrate
Phosphates
Redline Energy Technology 229mg **
L-TEX™(L-Tyrosine Ethyl Ester HCL)
Evoburn™(Pure Evodiamine)
Caffeine Anhydrous
Vinpocetine
Folate(as Folic Acid) 100%
* Percent Daily Values are based on a 2,000 calorie diet
† Daily Value not established
Other Ingredients
Maltodextrin, Monosodium Phosphate Anhydrous, Tri-Sodium Phosphate Dodecahydrate, Natural And Artificial Flavor, Sucralose

Directions: Mix one scoop of NO-Shotgun with 10 ounces of water or your favorite beverage. Do not consume more than 1.5 scoops in one serving.

Styrka/uthållighet: 1-10
Har testat flera gånger nu och kommit fram till följande:

NO-S ensamt = styrka i ca 10 min.

NO-S med "Loading drink" = lång uthållighet men dålig styrka

NO-S med saft under passet = grym styrka som varade ca. 30 min

Löslighet & smak: -5

Smak: ?
Jag vet inte VAD detta ska påminna om? Gott är det iaf inte. Dock så går det ner utan illamående vilket Vault inte gör. (Vault har satt bottennivån)
Förutom att det blir ett BCAA skum så är det lite gryn kvar på bottnen med.

Energi: 1-6
Som jag beskrivit ovan beror det på vad man kombinerar med.

Pump: 5-7
Rätt lagom pump ärligt talat iaf när jag körde med saft.

Pris
Finns från 369kr

Slutsats:
Detta är enligt mig inte en komplett produkt. Kombinerar man den med annat kan man dock få en riktigt bra effekt.

Bäst effekt fick jag med endast NO-S och saft. Men tyvärr försvann styrkan efter ett tag.

Något jag tänker testa i framtiden är NO-S ca 30 min innan och precis innan EAA/BCAA samt saft under passet.

Saknar lite fokus som man får med t.ex. Superpump 250

Plus- och minuslistan:
+Styrka
+Energi

-Inte en "stand-alone" produkt
--Smak
Thor är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2008-09-29, 20:07   #2 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 38
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Standard

Låter ju lite skumt att din styrka "försvinner"?
Fattar inte riktigt vad du menar..

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-29, 21:16   #3 (permalink)
Senior Member

Thors avatar

Thor will become famous soon enoughThor will become famous soon enoughThor will become famous soon enoughThor will become famous soon enoughThor will become famous soon enoughThor will become famous soon enoughThor will become famous soon enough
Standard

Hmm alltså det jag menar är att jag inte alls orkar köra på samma vikter som setet innan.

Den där gången med 10 min blev jag helt matt och kunde inte träna mer.
Thor är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-29, 23:06   #4 (permalink)
Senior Member

Reg.datum: Jul 2008
50cent will become famous soon enough50cent will become famous soon enough50cent will become famous soon enough50cent will become famous soon enough50cent will become famous soon enough50cent will become famous soon enough50cent will become famous soon enough50cent will become famous soon enough50cent will become famous soon enough
Standard

reps
verkar vara många som gillar no shotgun men själv tycker jag att den har för många ingredienser för att veta om den verkligen funkar.
50cent är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-30, 08:50   #5 (permalink)
Skilled Master

Mapas avatar

Reg.datum: Sep 2008
Mapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura about
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Thor Visa inlägg

Pump: 5-7
Rätt lagom pump ärligt talat iaf när jag körde med saft.
saft gav alltså en ökad pump och styrka? placebo någon?
Svara med citat
Gammal 2008-09-30, 09:37   #6 (permalink)
Skilled Master

Crosstjecks avatar

Reg.datum: Sep 2007
Crosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura about
Standard

Citat:
saft gav alltså en ökad pump och styrka? placebo någon?
+1. Bara en av sakerna jag finner märkligt med den här recensionen.

Citat:
Styrka/uthållighet: 1-10
Har testat flera gånger nu och kommit fram till följande:

NO-S med "Loading drink" = lång uthållighet men dålig styrka

Saft ger dessutom grym styrka....
Crosstjeck är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-30, 09:49   #7 (permalink)
Senior Member

Reg.datum: Sep 2007
Ålder: 29
First has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura about
Standard

Läs inte Saft. Läs kolhydrater.

NO-S med lite kolhydrater och ALA = lång uthållighet men dålig styrka

NO-S med mycket snabba kol. under passet = grym styrka som varade ca. 30 min

Men visst var det lite rörigt ja
First är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-30, 12:35   #8 (permalink)
Skilled Master

Mapas avatar

Reg.datum: Sep 2008
Mapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura aboutMapa has a spectacular aura about
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av First Visa inlägg
Läs inte Saft. Läs kolhydrater.

NO-S med lite kolhydrater och ALA = lång uthållighet men dålig styrka

NO-S med mycket snabba kol. under passet = grym styrka som varade ca. 30 min

Men visst var det lite rörigt ja
det skulle väl lika gärna kunna vara fun light? det använder jag till att smaksätta min bcaa
Svara med citat
Gammal 2008-09-30, 14:08   #9 (permalink)
Skilled Master

Gogges avatar

Reg.datum: Nov 2007
Gogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really nice
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mapa Visa inlägg
det skulle väl lika gärna kunna vara fun light? det använder jag till att smaksätta min bcaa
Håller med.
Inte så konstigt att man har bättre styrka när man tar det med kolisar. Man tar ju preworkdrinken på tom mage, som endast innehåller EAA/BCAA. Då lär man inte ha så mycket energi att prestera.

Thor, vad för saft blandade du med?
Gogge är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-30, 20:49   #10 (permalink)
Senior Member

Thors avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mapa Visa inlägg
Funlight innehåller inga kolhydrater...

Alltså det är socker saft av fruktjuice (fruktos?) och sackaros.
Som nån sa snabba kollisar.
Thor är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta