Inledning:
Eftersom det finns så få recensioner om denna produkt började jag få dåligt samvete över att fortfarande inte ha levererat en recension. Sen har ju också Kingen varit på mig så jag hade väl inget val
Innehåll:
ALRI har i JWE använts sig av ett svampextrakt som ska fungera som AI (Aromats Inhibator). Fördelen mot storebrorsan JW är att denna produkt inte är dopingklassad och således kan användas av tävlande och andra som tränar på RF-anslutna gym.
Enligt ALRI ska JWE ge:
1) Ökat fritt testosteron
2) Sänkt östrogen
3) Ökad androgen och anabol känslighet
Förutsättningar:
Jag började använda JWE vid slutspurten på deffen. Totalt hade jag gått ner 6,3kg från 90 till 83,7kg innan jag klev på JWE. Under de 5 veckor som jag körde JWE tappade jag 2,2kg och landade så slutligen på 81,5kg. Värt att nämna är att jag under deffen körde på periodisk fasta. Efter den 4:e veckan började jag dock bulka igen men resultaten innan talade sitt tydliga språk.
Förutom JWE använde jag endast Xtend, Esapro och kolhydrater i samband med träning. Inget kreatin eller annat som kunde inverka på resultaten för denna logg.
Användning och dosering:
Rekommederad dosering är 3 kapslar jämt utspritt under dagen, gärna tillsammans med kolhydrater och fett.
Jag höll mig till den rekommenderade doseringen om 3 kapslar, men eftersom jag körde med periodisk fasta intogs kapslarna enligt följande:
12:00 - Lunch + JWE
17:00 - Mellanmål + JWE
20:00 - Middag + JWE
De dagar jag missade en av kapslarna tog jag dubbel dos vid tillfället som följde efter.
Effekt & Resultat:
Det första jag märkte var att jag svettades mer. Först tänkte jag att det bara har med sommaren att göra men det fortsatte under hela perioden och försvann när jag slutade med JWEn. Ofta kom svettningarna ca 15-20 minuter efter intagen dos och höll i sig kanske 4 timmar.
Efter ca 2 veckor fick jag en del finnar på lite märkliga ställen. På benet, på underarmen, vid armbågen, några på bröstet. Någonting började onekligen hända. I slutet på vecka 2 började passen kännas lättare och under den 3:e veckan sattes det en del PB:
Nedan är resultaten
innan samt
efter:
Hantelpress:
35kg x 5 ->
37,5kg x 5
Chins:
15 ->
18
Viktade Chins:
+20kg x 5 ->
+20kg x 8
Bicepscurl:
45kg x 8 ->
50kg x 8
Latsdrab bakom nacken:
80kg x 8 ->
90kg x 5
Benspark:
75kg x 5 ->
90kg x 5
Samtliga slutvikter ovan är PB:n
Sett till resultatet måste jag säga att JWE gav en ordentligt effekt på vissa övningar samtidigt som många andra övningar stod helt stilla. Med tanke på att alla resultat kom i samma veva och då under vecka 4 med JWE bör resultaten vara ett resultat av JWE och inget annat.
Nu en tid efter JWE märker jag dock att det är svårt att hålla uppe samma nivå på vikterna. Vad det beror på är väl svårt att säga men däremot värt att nämna i denna recension.
Sammanfattning:
Jag tycker JWE ger tydliga resultat som är något bättre än om man skulle använda tex kreatin. Nu testade jag JWE under deff med gott resultat så det skulle vara intressant att se hur resultaten skulle bli under bulk. Överlag så är jag väldigt nöjd med resultaten och den extra motivationsboost jag fick av dem mot slutet av en alltför utdragen deff.