Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Produktrecensioner > Novedex XT
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Produktrecensioner Posta din recension/logg av ett speciellt kosttillskott eller något annat träningsrelaterat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2008-09-05, 00:08   #1 (permalink)
Skilled Master

Dozors avatar

Reg.datum: Feb 2008
Ålder: 35
Dozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via MSN till Dozor
Exclamation Novedex XT

Novedex XT

Har nu kommit halvvägs in i deffen och tänkte langa iväg en till Recension när jag ändå är i farten, har ju kört med en del, för mig, nya tillskott senaste månaderna.
Denna gång är det dags för Novedex XT från Gaspari, jag har i tidigare recensioner försökt att skriva lite kort om innehållet men denna gång blir det inget sådant.
Jag är ingen kemist och innehållsförtecknignen på Novedexen är för mig obegriplig, jag kommer istället helt och hållet att rikta in mig på vad jag upplevde.

Dosering och Effekt
Jag doserade Novedexen enligt följande :

Vecka 1-4 4 caps per dag
Vecka 5 3 caps per dag
Vecka 6-7 2 caps per dag

Skulle gjort en 8e vecka med bara en caps per dag men jag valde att bryta kuren under semestern och stanan vid 7 veckor.
Novedex är i jämförelse med andra testo produkter väldigt bekväm att dosera eftersom man bara ska ta den på kvällen, allt på en gång, gillar jag.
Effekter
Det ska tilläggas nu direkt att jag använde Novedex under deffen, så jag gjorde inga monsterökningar i några övningar.
Dock lyckades jag hålla en bra nivå och tappade inte allt för mycket i styrka fast att jag körde Periodisk Fasta och ett grymt underskott på kalorier.
Den första veckan märkte jag inte något speciellt, som sagt var träningen som den brukar då man inte bulkar, varken upp eller ner i styrka.
Men vecka två slog det till som fan, vikten började gå ner och fettprocenten minskade i rask takt under tredje och fjärde veckan.
Vecka fem hade jag blivit ordentligt hård i kroppen, kändes verkligen bra, konturerna på bland annat ben och rygg började komma fram.
Vecka sex var nog toppen på kuren, vaskuläriteten ökade ordentligt på hela kroppen, främst armar och vader men även bröstet.
På sju veckor minskade jag min BF, förvisso inte enbart på grund av Novedexen men den var en starkt bidragande orsak vill jag hävda, med 6%!
Men, inget gott som inte för något ont med sig.
Och här kommer Novedexens mörka sida, alla jävla biverkningar…
Och tro mig, they are plenty…

Minskad sexlust, till både min och tjejens förtret, ingen lust för fem öre.
Jag menar, inga problem att prestera när det väl gällde men det var knappt att jag tänkte på sex över huvud taget.

Ortolig jävla acne ÖVERALLT, fick fan finnar på de mest sjuka ställen, ben, underarmar, händerna, en stor jävel på ruggen som tamejfan borde fått en c/o adress hem till mig!

Och listan fortsätter, ledvärk och torra leder kom efter ett par veckor, höjde då dosen omega 3 till cirka 15 (!!!) gram per dag men det hjälpte föga.
Och när jag gav mig på att ta en öl med polarna under semestern, dagarna efter att jag avslutat kuren, blev jag så jävla dålig i hela kroppen, ont i huvudet och illamående.

Sista punkten vet jag att jag får skylla mig själv på men jag ville bara påpeka det.

Pris
I Sverige är Novedex ruskigt dyrt, 450 spänn för 60 caps som med högsta doseringen på 4 caps per dag räcker knappt två veckor.
Om man beställer från USA så är priset överkomligt med tanke på att jag upplvede goda effekter av den om man ska bortse från biverkningarna.

Så för att sammanfatta denna produkt, kortfattat :
+Minskningen i kroppsfett
+Ökad Hårdhet
+Troligen ökad styrka om man kör den under t.ex. Bulk
-Priset i Sverige
-Tillgängligheten i Sverige
-Alla jävla biverkningar
WTF Pump'd
Super Snooze
Basic Cuts
Adrenaline
Brutal FX (Sponsrad av Gymvaruhuset)
Novedex XT

Divide et Impera

Senast redigerad av Dozor den 2008-09-05 klockan 00:13
Dozor är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2008-09-05, 02:10   #2 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

Reg.datum: Nov 2007
aliquis is a splendid one to behold
aliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to behold
Standard

Var väl den som såldes för 10 dollar som de andra sågande? Bra review, synd att det inte var på bulk med =P
Svara med citat
Gammal 2008-09-05, 06:37   #3 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 38
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av aliquis Visa inlägg
Var väl den som såldes för 10 dollar som de andra sågande? Bra review, synd att det inte var på bulk med =P
Nej det var väl Alpha male?
Novedex har en hel del studier i ryggen,bra recension!
Givetvis reps!

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-05, 08:25   #4 (permalink)
Skilled Master

Dozors avatar

Ålder: 35
Dozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via MSN till Dozor
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av aliquis Visa inlägg
Nej du tänker på "Alpha Drive", den är bara skräp som sagt.
Jo det är synd att man inte Bulkade med Novedexen men den passar utmärkt som PCT efter typ JWn eftersom den i huvudsak är en kraftig Östrogenblockare.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Nick Visa inlägg
Nej det var väl Alpha male?
Novedex har en hel del studier i ryggen,bra recension!
Givetvis reps!
Tackar tackar Doc!
Jo som sagt, Novedex är lite mer avancerad än Alpha Driven.
Saxade ut innehållet på NOvedexen från NP -

Proprietary Blend 60mg
[6, 17-keto-etiocholeve-3-ol tetrahydropyranol],
[3, 17-keto-etiochol-triene],
[3%rsquo,5,7-trihydroxy-4%rsquo-methoxyflavone]

Synd att jag missade att lägga in den i recensionen från början
WTF Pump'd
Super Snooze
Basic Cuts
Adrenaline
Brutal FX (Sponsrad av Gymvaruhuset)
Novedex XT

Divide et Impera
Dozor är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-05, 09:08   #5 (permalink)
Senior Member

Reg.datum: Sep 2007
Ålder: 29
First has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura aboutFirst has a spectacular aura about
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dozor Visa inlägg
Proprietary Blend 60mg
[6, 17-keto-etiocholeve-3-ol tetrahydropyranol],
[3, 17-keto-etiochol-triene],
[3%rsquo,5,7-trihydroxy-4%rsquo-methoxyflavone]
Finns det någon hemsida där man kan läsa på om vad allt sådant där betyder. Jag tycker det är intressant.
First är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-05, 11:41   #6 (permalink)
Skilled Master

Crosstjecks avatar

Reg.datum: Sep 2007
Crosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura about
Standard

Bra recension! Novedex är ju onekligen potent, på gott och ont.

Reps mannen!
Crosstjeck är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-05, 12:38   #7 (permalink)
Skilled Master

BIGPAPAs avatar

BIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the rough
Standard

RepZZ !!!!

BIGPAPAS TRÄNINGSDAGBOK

Mina Recensioner

USPLabs PowerFull
ALRI Jungle Warfare (The Blue Pill)
USPSkräps - Anabolic Pump (The Dump)
VPX Sports - Redline Gelcaps
Palo Alto Labs - Leviathan Reloaded
BIGPAPA är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-05, 15:25   #8 (permalink)
Senior Member

Reg.datum: Jan 2008
martin22 will become famous soon enoughmartin22 will become famous soon enoughmartin22 will become famous soon enoughmartin22 will become famous soon enoughmartin22 will become famous soon enoughmartin22 will become famous soon enoughmartin22 will become famous soon enoughmartin22 will become famous soon enoughmartin22 will become famous soon enoughmartin22 will become famous soon enoughmartin22 will become famous soon enoughmartin22 will become famous soon enough
Standard

reps

kör själv på 3st per dag

kan skriva under på att jag inte har haft en tanke på sex under de 16 dagarna som jag har kört.

kanske har jag blivit lite hårdare och ådrigare men jag deffar ganska så hårt också.

inga andra konstigheter har jag känt av
martin22 är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-05, 15:30   #9 (permalink)
Optimal Body Citizen

Hobbess avatar

Reg.datum: Jan 2008
Ålder: 45
Hobbes has much to be proud of
Hobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud of
Skicka ett meddelande via MSN till Hobbes
Standard

Mycket bra recension, reps, när man började läsa ville jag testa produkten!

De bieffekterna får en ju att tappa hakan

"Life is not a journey to the grave with the intention to arrive safely in a pretty and well-preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming: Wow!! What a ride!"

Hoka-Hey - Live Strong Today It Might Be To Late Tomorrow
Hobbes är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-05, 18:03   #10 (permalink)
Skilled Master

Reg.datum: Dec 2007
Ålder: 32
Kingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the rough
Standard

Har två burkar hemma, men har inga planer på att köra det än (ska dra det som en PCT efter JW längre fram är tanken) så det ska bli intressant att se. 4 caps ed ger väl en saftig dos ATD så det borde ju påverka din libido till det negativa. Men det blev inte bättre trots 2 caps ed i slutet? Tror inte jag kommer köra med mer än 3 som max men vi får se.

Reps givetvis från mig med!
Kingen är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta