Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Produktrecensioner > Gaspari Nutrition SuperPump 250
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Produktrecensioner Posta din recension/logg av ett speciellt kosttillskott eller något annat träningsrelaterat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2008-09-02, 21:38   #1 (permalink)
Senior Member

Thors avatar

Reg.datum: Aug 2008
Thor will become famous soon enoughThor will become famous soon enoughThor will become famous soon enoughThor will become famous soon enoughThor will become famous soon enoughThor will become famous soon enoughThor will become famous soon enough
Standard Gaspari Nutrition SuperPump 250

Har testat ganska många preworkouts: Vault, Fierce, EsterStack, Fullblown Extreme m.fl.

Om produkten

Tyvärr ingår GPA vilket är ett lite tveksamt ämne.

Ingredients:
Serving Size: 1 Scoop (20g) Servings Per Container: 40
__________________________________________________ _
Amount Per Serving: Calories 32 Sodium 180mg Potassium 90mg Carbs 8g Vitamin B-6 (as Pyridoxine HCL) 25mg Vitamin B-12 (as Cyanocobalamin) 140mcg Folic Acid 420mcg Magnesium (Phosphate & Oxide) 350mg Phosphorus 280mg __________________________________________________
SuperPump250 Proprietary Blend: 20,000mg [Gaspari Nutrition Novel Compound #250 (Patent Pending)]
Anabolic Signaling Complex™ (Patent Pending): L-Arginine alpha-Ketoglutarate (A-AKG), L-Arginine Ketoisocaproate (A-KIC), Tri-Creatine Malate, Creatine Monohydrate, GuaniproTM (Guanidino Propionic Acid), American Ginseng Extract, White Willow Bark Extract (standardized to 15% Salicin).
Lipolytic/Xtreme Focus Agent (Patent Pending): L-Tyrosine, NAC (N-Acetyl-Cysteine), N-Acetyl-Tyrosine, Glucuronolactone, Methylxanthines (Caffeine), Rhodiola rosea Root Extract (Standardized to 5% total Rosavins), Ginko Biloba Extract (standardized to 24% Ginkosides & 6% Terpenes), Vinpocetine, Huperzine.
__________________________________________________ __
Myogenic Transcription Factor/Agonist (Patent Pending): Taurine, L-Leucine, L-Glutamine, L-Citruline AKG, L-Valine, L-Isoleucine, Acetyl-L- Carnitine, Turkesterone (11,20 Dihydroxyecdysone from Ajuga turkestanica Extract), Choline Bitartrate.
__________________________________________________ ___
Insulin Secretagogue Complex (Patent Pending): Trimethylglycine, Indole-3-Carbinol, 4-Hydroxyisoleucine (from Fenugreek Seed Extract), Cinnamon Bark Extract (15% cinnamic aldehyde), Bacopa Monniera (Standardized for 20% bacosides A & B).
IntraSORB Rapid Absorption - Myo-Hydration Matrix: Potassium Bicarbonate, Sodium Bicarbonate, Potassium Gycerophosphate, Magnesium Glycerophosphate, Alpha Lipoic Acid, Bioperine.
Other Ingredients: Maltodetrin, citric acid, malic acid, xanthan gum, potassium phosphate, natural orange flavor, magnesium phosphate, magnesium oxide, sucralose, beta carotene.

Dosering
Man ska ta 1-3 skopor i 4-12 OZ vatten 30-40 min innan.

Styrka/uthållighet
Har testat två gånger. Det som imponerar mest är den uthållighet man får.
Däremot saknar jag den där råstyrkan jag upplever med en del andra preworkouts. Lätta vikter går hur lätt som helst och man känner sig som hulken men när man lastar på så finns inte den där extra styrkan.

Dock har jag inte kreatinladdat nu vilket jag har gjort tidigare när jag testat andra produkter.

Löslighet & smak

Smak: Orange
Smakar som Tropicana Apelsin juice med lite vanilj. Helt klart godaste jag smakat hittills.
Löser sig bra.

Energi
Väldigt bra energi ifrån denna. Vilket är det jag är ute efter, speciellt på när jag är trött eller inte känner mig 100%

Pump
Har hittills bara kört doser om en skopa. Ger helt klart pump men jag har varit med om mycket värre.

Pris
Gymgrossisten säljer just nu för 499kr och ingår gör även bars som går ut nu inom en månad.

Övrigt
Tycker man får bra fokus också.
Inga magproblem men kanske har inte testat fler skopor.

Plus- och minuslistan:
+Fokus
+Energi
+Pump
+Drygt
+Smak

-Pris
-Saknar lite styrka

Senast redigerad av Thor den 2008-09-02 klockan 21:40
Thor är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2008-09-02, 23:41   #2 (permalink)
Skilled Master

Crosstjecks avatar

Reg.datum: Sep 2007
Crosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura about
Standard

Reps.
Crosstjeck är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-03, 10:43   #3 (permalink)
Skilled Master

BIGPAPAs avatar

Reg.datum: Feb 2008
BIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the rough
Standard

reps..

BIGPAPAS TRÄNINGSDAGBOK

Mina Recensioner

USPLabs PowerFull
ALRI Jungle Warfare (The Blue Pill)
USPSkräps - Anabolic Pump (The Dump)
VPX Sports - Redline Gelcaps
Palo Alto Labs - Leviathan Reloaded
BIGPAPA är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-04, 20:28   #4 (permalink)
Senior Member

Thors avatar

Thor will become famous soon enoughThor will become famous soon enoughThor will become famous soon enoughThor will become famous soon enoughThor will become famous soon enoughThor will become famous soon enoughThor will become famous soon enough
Standard

Måste tilllägga en sak! Ta inte SuperPump 250 för sent. Då somnar du inte
Thor är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-04, 21:52   #5 (permalink)
Senior Member

Nicoracings avatar

Reg.datum: Nov 2007
Nicoracing is on a distinguished road
Standard

ska testa denna på måndag! tillsammans med lite nya fx prudukter

Kommer bli skojj !

/ Nico
Nicoracing är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-09, 12:34   #6 (permalink)
Skilled Master

Reg.datum: Dec 2007
Ålder: 32
Kingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the rough
Standard

Bra recension men det hade inte dödat ifall du testade produkten mer än två gånger innan du skrev recensionen Så får du en bättre helhetskänsla mer än "första-intrycket-känslan".

Reps från mig!
Kingen är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-09, 20:39   #7 (permalink)
Senior Member

Thors avatar

Standard

Tack alla! Testade två skopor idag. Gav lite mer energi och lite sämre koncentration.
Thor är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-11, 17:43   #8 (permalink)
Senior Member

Thors avatar

Standard

Måste tilllägga att ta inte detta för sent (20-tiden) på kvällen. Har gjort det två gånger och då somnar jag inte förrän 3 typ.
Thor är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-12, 17:29   #9 (permalink)
Skilled Master

loveriuss avatar

Reg.datum: Sep 2007
loverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura about
Skicka ett meddelande via MSN till loverius
Standard

jag tillbringade större delen av träningen på toa, av SP250! Stackars ägare som fick rensa där sen

loverius är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-12-25, 14:11   #10 (permalink)
Member

assmans avatar

Reg.datum: Nov 2009
assman is on a distinguished roadassman is on a distinguished road
Standard

vad är gpa?
assman är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet: