|
| Produktrecensioner Posta din recension/logg av ett speciellt kosttillskott eller något annat träningsrelaterat. |
 |
|
2008-07-31, 22:17
|
#1 (permalink)
|
|
Forum Moderator
Reg.datum: Sep 2007
Ålder: 29
|
USP Anabolic Pump och AN Neovar Recomp
USP Anabolic Pump och AN Neovar Recomp
Inledning
Jag har nu använt USPLabs Anabolic Pump och Applied Neutriceuticals Neovar Recomp under en längre period. Vid skrivande stund så ska jag även nämna att jag fortf har en del AP samt Neovar kvar att använda men jag anser mig ha en så passt bra bild av produkten just nu att jag kan skriva denna recension utan på nåt sätt ge missledande information. En burk AP innehåller 90 kapslar och räcker vid rekommenderat intag i 30 dagar medans Neovar innehåller 240 kapslar och för mig räcker i 40 dagar på rekommenderat intag av 6 kapslar uppdelat på 2 doseringar varje dag. Jag har haft 2 burkar AP och 1 burk Neovar. Intaget av Neovar är enligt rekommendation viktbaserat så en burk kan därmed räcka mycket längre de som väger mindre. Så vad är då de här för produkter? AP eller Anabolic Pump kan man nästan läsa på namnet vad det ska göra. Det ska alltså ge dig pump vid intagen samt se till att du undviker onödig fettinlagring samtidigt som du blir hårdare och större. Neovar däremot är lite annorlunda, det är en kreatinprodukt i grunden och på det så finns även extra tillsatser som ska se att till att musklerna får den rikliga mängd av kolhydrater de kan ta in utan onödig fettlagring. Neovar är lite av en "mini-P-slin". Neovar heter egentligen Neovar Recomp då detta är lite av en version 2 av den tidigare Neovar som va lite annorlunda, bl.a så hade den förra CEE medans denna är baserat på ett vanligt monohydrat tillsammans med ett "phospho-kreatin" som ska göra upptag och öka effektivitetet hos kreatinet.
Det finns dock lite problem med det här valet av stack. AP är för de som har provat det tidigare en svår produkt att handskas med och det kräver lite finess och Neovar hör den till kategorin som faktiskt kan förstöra vissa effekter av AP. Dessa är "insulin-mimickers". Vad som kan hända men inte alls säkert är att den effekt som AP har genom att blocka aktiviteten hos GLUT-4 i fettcellerna som transporterat glukos till just fettcellerna kan upphöra. Man kan dock smyga förbi denna sk bieffekt genom att inta sitt val vid de tidpunkter där kroppen normalt sett inte fokusera på fettinlagring lika mycket oavsett kalorimängd, detta är vid frukost och kring träning. Hur det funkar kan variera väldigt mycket och därför så rekommenderas de tatt HELST undvika insuliv-mimickers tillsammans med AP. Mitt intag av Neovar har fokuserats till PRE och POST WO därför. Kreatin har dessutom oftast bäst effekt vid dessa tidpunkter. Populära val av insulin-mimicker är ALA och P-Slin. AP ska intas tillsammans med MINST 65g kolhydrater och valet av kolhydrater rekommenderas till långsamma källor men det har visat sig att ALLA inte alls svarar på det.
AP är som sagt tidigare en mycket svår produkt i det avseendet och därför är det inte alls många som tycker om den. Är det värd tid och pengar att helt vända upp och ner på sitt dygn och kost för att få en produkt att fungera? FÖr min del så har jag intagit AP tillsammans med yoghurt, havre och banan samt även pasta. Dessa intag har oftast varit frukost, lunch och middag men ibland så har intagen blivit 4 kaps ed och då har jag intagit den 4e till kvällsmat. Neovar har alltid intagit tillsammans med snabba källor såsom just maltodextrin. Det är rekommenderat att använda minst 60g. Intagen av AP ska hållas inom 6 timmar men rekommenderas även av USPREPS att hållas ner till 4 timmar för bäst effekt.Dessa produkter som standalone gillas väldigt mycket redan av amerikanarna och då speciellt AP som är lite av USPs flaggskepp men dessa även som stack är mycket populära. När jag började med denna stack så hade jag precis blivit klar med min deff. Övriga tillskott som har börjats med efter deffen är Xtend som är ett BCAA med tillsatt citrulline. Är det bara den gamla vanliga hypen som amerikanarna är så bra på eller är denna stack verkligen värd pengarna? Läs vidare.
Effekter
Det som kan bli svårt att sortera ut bland de effekter jag har stött på är exakt vilka som går att tillskriva Neovar och sen om Neovar direkt har en del förtjänst till övriga resultat men då jag använder detta som en stack så kommer jag att berätta om resultaten som helhet och inte varje produkt för sig. Dessa produkter skrivs det om en hel del och många anser att det ska vara ett självklart val i allas skåp bland övriga tillskott. Det som är positivt är att dessa produkter inte alls ska behövas cyklas och därmed inte har några direkta negativa effekter av ett långvarigt bruk hos friska individer. Detta är precis som så mycket annat väldigt individuellt men USPLabs hävad att de studier de har gjort med AP som har sträckt sig upp till 5 månader inte har visat någon negativ inverkan på kroppen och kreatin som är den största ingrediensen av Neovar är även den väldokumenterad vad gäller dess effekt på kroppen. Vad har då hänt för mig under användningen av AP och Neovar?
En mycket intressant effekt tycker jag är den som har gjort mig mycket hungrigare och inte bara hungrigare utan kroppen verkar inte alls vilja gå upp i vikt som motsvarar det ökade intaget. EFter det att jag började med AP och Neovar efter min deff så har jag ökat mitt intag med ungefär 1500kcal, vissa dagar lite mer och vissa dagar lite mindre. ÄVen efter mina sedvanliga ätardagar så har kroppen inte alls gått upp i vikt som representerar det ökade intag. Jag började med denna stack på en vikt 77.7kg och i skrivande stund så har jag gått upp ungefär 2.5kg över en period på 5 veckor. Notera då det ökade intaget på 1500kcal vilket bör representera 1,5kg i veckan.
AP har en mycket populär och omskriven funktion som gör att man får mer pump efter varje måltid. Kolhydraterna i måltiderna går direkt in i musklerna och man blir fylligare utav det. Detta kände jag av redan efter FÖRSTA kapseln och det visar sig först som en strålande känsla genom kroppen och mest i underarmarna för att sen ge lite av en krampaktig känsla och sen känner man fylligheten mest överallt förutom BENEN dock men det har jag väl mest mig själv att skylla. Det sk foodpumpet visar sig bra när det kommer till de långsammare källorna men inte alls i närheten av samma effekt med snabba källor. Jag har även märkt att när jag har festat så har jag inte ens fått foodpump under hela dagen dagen efter och den är lite svagare dag två efter festandet. Vad gäller pumpet under träning så har det blivit lite bättre men inget jätteresultat och här tror jag mer på att det är Neovar och sina ingredienser som även de har en funktion att fylla musklerna med glukos som står för pumpet då det oftast också har intagit före träningen. Jag har märkt av att pumpet inte har varit riktigt detsamma när jag har valt bort Neovar från att intas före träningen. Pumpet över dagen och runt träning har visat sig mest på triceps, underarmar, bröst och lats.
Under träning och även lite under dagen så har jag märkt av en MYCKET ökad mängd vaskuläritet. Detta kan man tro är ett direkt gensvar från att gå ifrån deff till att fylla på kroppen men såhär har jag ALDRIG haft det, inte ens efter min första deff och med tanke på att jag nu har visat sig att jag kan fylla på med så mycket kolhydrater så tillskriver jag tveklöst denna vaskuläritet till AP och Neovar. Underarmarna ser nästa galna ut mot hur de har sett ut tidigare. Jag får även väldigt synliga ådror på axlarn men har även märkt av att det börjar komma fram tydligare ådror på latsen mellan rygg och mage samt även över vänster bröst. Ådrorna på benen kan jag nästan hålla fast och klippa av så synliga är dom dygnet runt och även ådror på magen har visat sig i olika synlighetsgrad under dagen och ljus.
Vad gäller ev styrkeökningar så är det svårt att säga vad denna stack har gett mig. Jag hamnade mitt i stacken i en kass period där både motivation, ork och lust att träna gick ner i botten och jag började gå mest på rutin utan några större krav för ev ökningar och det påverkade träningen en hel del. Jag har sen efter det valt att gå till högreps med mer strikt utförande och nyttjade av superset vilket är helt olikt mot när jag började. Styrkan har dock ökat en del men jag är osäker på huruvida AP och Neovar står för den ökningen MEN om man ser till den mängd mat och kolhydrater jag kan äta samt vilka ingredienser (bl.a kreatin) som finns i dessa produkter så kan det mycket väl handla om deras förtjänst men jag kan inte vara säker.
Jag tycker också att jag orkar mer och kan pressa mig lite mer på träningen och det har mest märkt efter det att jag har börjat med den större mängd superset jag bl.a kör på axlar och biceps. Personligen så förstår jag inte hur jag kan orka både mentalt och fysiskt men det går bra. Det är riktigt kul. Jag har inte träffat på någon NOX som har gett mig detta driv och ork under passet även om vissa produkter ligger bra till.
En annan rolig men på samma sätt inte lika uppskattad effekt är att jag har börjat ana vissa hudbristningar som är på väg. Det handlar om fram och baksidan av axlarna där axlarna möter bröst och på baksidan där de möter lats. Det är inte mycket men de har inte funnits där tidigare. Detta kan vara ett direkt gensvar av att jag får de där foodpumpen och har ett större tryck under dagen vilket sätter större stress på huden.
Om jag har fått några större ökningar i massa vågar jag inte spekulera om då jag tycker det är för svårt att säga. Visst jag tycker mig se större ut men det handlar troligen mycket om glykogen och det anser jag själv inte är värt att börja ropa hurra efter. AP sägs ju ge större ökningar i massa men det lär vara mer indirekt av ev ökningar i glukogen och styrkeökningar.
Bieffekter
Bieffekterna med denna stack är faktiskt inte alls många. Det finns egentligen enbart en enda som det skrivs väldigt mycket om och det har gått så långt att många tyvärr har blivit tvungna att göra sig av med AP av just den anledningen. Bieffekter ifrån Neovar har jag varken läst nåt om eller funnit några själv. Bieffekten jag skriver om handlar om toabesök. De personer som har reagerat negativt till AP har gjort det just genom mer toabesök och det är sällan nådigt så vet att du har dålig magmiljö redan ifrån början så kanske inte denna produkt är nåt för dig. Jag själv har enbart märkt av mer toabesök vid intag av doseringar för nära varrandra, t.ex 2 timmar. Det jag dock har märkt är att ett toabesök på morgonen efter uppvaknandet ungefär har varit en självklarhet och inträffar det inte då så kommer det väldigt nära inpå att göra det. I övrigt så har jag inte stött på några bieffekter faktiskt, vilket är mycket bra med tanke på resultaten av produkterna.
Prissättning
Prissättningen kan variera en hel del beroende på var man köper den men det ligger oftast på en 399 kronor vilket tyvärr är lite väl högt pris men du kan faktiskt komma ner så långt som 299 för AP. Det finns även de som försöker sälja produkten för 499 vilket är ALLDELES för dyrt. Prisvärdheten kan ju dock variera beroende på resultat men jag skulle personligen aldrig betala mer än 399 och kommer du ner till 299 så är det riktigt bra. Vid skrivande stund så går det till och med att köpa produkten för 270 kronor nästan och det är ett HELT OTROLIGT pris om man ser till den svenska prissättning. Kollar man däremot på andra sidan pölen hos amerikanarna så kostar AP nästan 50 dollar, vilket är högt satt även där så det säger en hel del om produkten. Neovar kan du få tag på här för 299 och det är bara en enda shop som har den produkten vid skrivande stund men det är på väg till flera. Det är ett bra pris med tanke på att det är mer än bara en vanlig kapslar kreatinprodukt. Neovar hos t.ex NP får du betala 28 dollar för vilket är ett mycket bra pris på den marknaden.
Sammanfattning
Anabolic Pump är som sagt tidigare en produkt som är lite svår att få att fungera bra och det kan vara högst avgörande om man gillar den eller inte samt väljer att fortsätta använda den. jag tycker att mina erfarenheter med den är mycket bra men det kan bli alltid bli bättre med lite mer energi och tid i att finna sin kost som passar till AP. Det finns faktiskt en manual som kan underlätta jobbet med att finna den metod som funkar bäst. Jag har inte använt mig av denna. AP ger bra tryck i kroppen under dagen och levererar bra för mitt upplägg tycker jag. Det ger utrymme för att kunna äta mycket mer mat utan nån direkt uppgång vilket alltid är positivt och under rätt användande då självklart kan ge mycket bra resultat från träningen. Neovar är det inte så mkt att säga om. Det anser mig känna av dess effekt lite på gymet men det är även svårt att säga om det är AP som ligger i eller om det är Neovar som hjälper AP. Kreatinet om man ser till hur det ska funka tycker jag faktiskt gör sitt, inte så jättemycket men lite. Den stora frågan för mig är hur det kan komma att funka UTAN Neovar för min del. Jag tror dock att en person som vet med sig att den svarar bra på kreatin mycket väl kan få ut mer av Neovar då den mer vet hur kroppen svarar på det. Jag har tyvärr blandade erfarenheter av kreatin. Jag kommer att prova AP fler gånger då jag tycker det är en mycket bra produkt och jag kan helt klart rekommendera det till andra som inte har provat det ännu. Jag förstår lite mer nu varför hypen har varit som den va även om den som alltid är lite väl överdriven ändå. Synd lite bara att det är en så tråkigt burk! Efter att ha provat denna stack så är jag MYCKET nyfiken på att prova RELOAD (igen) och även P-Slin under SAMMA förutsättningar (3 kaps ed).
Hoppas du blev nöjd med recensionen och känner att du har fått lite mer kött på benen nu inför ett ev köp. Finns det fortfarande frågetecken angående dessa två produkter så tveka inte att fråga.
Mvh
Tobbe
Senast redigerad av Tobbe den 2008-08-01 klockan 11:46
|
|
|
2008-07-31, 22:23
|
#2 (permalink)
|
|
Senior Member
Reg.datum: Jan 2008
Ålder: 22
|
Bra recension
Verkar som en stack man ska pröva i framtiden
Reps såklart!
MVH
|
|
|
2008-07-31, 22:28
|
#3 (permalink)
|
|
Ägare/Admin
Reg.datum: Aug 2007
|
Reps..
Skall bli kul att testa till hösten..
Kontakta mig genom mail.
drnick@optimalbody.se
För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.
Min träningsdagbok
|
|
|
2008-07-31, 22:33
|
#4 (permalink)
|
|
Skilled Master
Ålder: 24
|
såja då slipper jag ta melatonin o gaba ikväll
reps gubbe
|
|
|
2008-07-31, 22:35
|
#5 (permalink)
|
|
Skilled Master
|
Kör själv AP hårt nu
reps till dig...upplever exakt samma effekter som du gör...samma vikt har vi med...vi kanske är tvillingar rentav, som delades vid födseln??
|
|
|
2008-07-31, 22:45
|
#6 (permalink)
|
|
Skilled Master
|
Bra recension Tobbski. Reps.
|
|
|
2008-07-31, 22:57
|
#7 (permalink)
|
|
Forum Moderator
|
Tackar grabbar! 
Förvånad över att ni har läst allt
|
|
2008-07-31, 22:57
|
#8 (permalink)
|
|
Skilled Master
|
Bra och välskriven recension
--------------------------
|
|
|
2008-07-31, 23:09
|
#9 (permalink)
|
|
Skilled Master
|
Lååååång recension men sedvanligt välskriven. Bra där Tobbe. Reps.
|
|
|
2008-07-31, 23:30
|
#10 (permalink)
|
|
Senior Member
Ålder: 20
|
Jag gjorde en kommentar till din recension när jag gav dig reputation tobbe. Läs den
En sak jag reagerade på när jag läste din som vanligt utförliga recension var detta:
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe
En annan rolig men på samma sätt inte lika uppskattad effekt är att jag har börjat ana vissa hudbristningar som är på väg. Det handlar om fram och baksidan av axlarna där axlarna möter bröst och på baksidan där de möter lats. Det är inte mycket men de har inte funnits där tidigare. Detta kan vara ett direkt gensvar av att jag får de där foodpumpen och har ett större tryck under dagen vilket sätter större stress på huden.
Mvh
Tobbe
|
Jag tänker inte säga att du har fel för jag är inte säker själv, men jag har läst/hört att bristningar i större mån beror på hormonförändringar än på att huden spänns ut för mycket. Tänkte att det skulle vara intressant att bolla teorier om din stack möjligen påverkade dina hormoner.
|
 |
|
| Ämnesverktyg |
|
|
| Visningsalternativ |
Linjär visning
|
Regler för att posta
|