Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Produktrecensioner > VPX Sports - Zero Impact Bars, Chocolate Peanut Butter
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Produktrecensioner Posta din recension/logg av ett speciellt kosttillskott eller något annat träningsrelaterat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2008-07-30, 11:33   #1 (permalink)
Skilled Master

Reg.datum: Dec 2007
Ålder: 32
Kingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the rough
Standard VPX Sports - Zero Impact Bars, Chocolate Peanut Butter

VPX Sports - Zero Impact Bars

Näringsinnehåll:

Amount Per Serving (1 Bar, 115g):

Calories 484
Calories From Fat 192

Total Fat 21g
Saturated Fat 5g
Trans Fat 0g
Cholesterol 1mg
Sodium 257mg
Potassium 9mg
Total Carbohydrates 42g
Dietary Fiber 4g
Sugars 7g
Protein 30g

Vitamin E 0%
Potassium 1%
Calcium 19%
Iron 5%

Ingredienser:

ZERO IMPACT™ Proprietary Protein Matrix: Whey Protein Isolate, Milk Protein Isolate, Whey Protein Concentrate, Micellean® Micellar Casein Protein;, Proprietary Fat Burning & Healthy Fats Matrix: Peanut Butter, Almond Butter, Sunflower Butter, Sesalean™ (Sesamin [Sesame Oil Extract]);, Semisweet Chocolate, Honey, Oats Rolled, Whole Grain Oats, 99.7 USP Glycerin, Low DE (Dextrose Equivalent) Corn Syrup, Water, Brown Rice Syrup, Pumpkin, Sweet Potato, Dutch Process Cocoa, Lecithin, Potassium Sorbate, Salt, Mixed Tocopherols, Xanthan Gum.

Smak:
Efter att man har läst innehållet så kan man inte säga annat än att den smakar bra. Jag har ätit mig igenom 1.5 låda nu och har 6 bars kvar och tycker att de blir godare och godare för varje gång man tar den. Den är okej i jämförelse med de godaste (Oh Yeah Barsen) som smakar godis rent av.

Aningen torr i konsistensen och väldigt annorlunda, en väldigt mjuk bar som är lättuggad. Känns som en tigerkaka i konsistensen, d.v.s. väldigt mjuk. Jag hoppas tigerkaka är mjukt nu, för det var bra många år sen sist, men vad jag minns så var de lika i konsistensen.

Innehåll:
Jag tycker det talar för sig självt. Ett bra innehåll rakt igenom. Skulle nog vilja påstå att det är den bästa baren innehållsmässigt. Jag brukar köpa nån låda här och var för att testa nya bars men har aldrig stött på ett så bra innehåll. Inga konstgjorda sötningsmedel heller för den delen. Bra!

Bra proteinkällor, bra fettkällor och bra kolhydratskällor. Inget för den som dietar kanske med tanke på att varje bar innehåller nästan 500kcal och ca 20g fett men för oss som bulkar på är den underbar!

Smak: 7/10
Innehåll: 10/10

Notering: Smakbetyget är baserat på alla bars som jag har ätit, därför får den en 7:a. Hade betyget baserats på smak kontra innehåll så hade betyget varit en 9:a.
Kingen är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2008-07-30, 11:40   #2 (permalink)
Skilled Master

Crosstjecks avatar

Reg.datum: Sep 2007
Crosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura about
Standard

Bra recension och reps så klart. Vill minnas att även Dr.Nick höjde Zero Impact Barsen till skyarna tidigare. Blir till att prova på när höstbulken kommer igång.
Crosstjeck är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-07-30, 11:42   #3 (permalink)
Skilled Master

Antons avatar

Reg.datum: Oct 2007
Anton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enough
Standard

Vart köpte du den och för hur mycket? REPS såklart!
Svara med citat
Gammal 2008-07-30, 11:52   #4 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 38
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Standard

Jaaa!
Äntligen en till som har samma smaklökar som mig!
Håller helt med om innehållet och smaken är lite speciell,mer åt "kaka" hållet än åt godis,snickers och allt vad det brukar vara,det är precis som du säger att har man en låda så blir den godare och godare!
Reps..

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-07-30, 11:54   #5 (permalink)
Skilled Master

Kingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the rough
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Crosstjeck Visa inlägg
Bra recension och reps så klart. Vill minnas att även Dr.Nick höjde Zero Impact Barsen till skyarna tidigare. Blir till att prova på när höstbulken kommer igång.
Tack! Ja det var hans recension som fick mig att slutsligen testa då chansen kom.

Citat:
Ursprungligen postat av Anton Visa inlägg
Vart köpte du den och för hur mycket? REPS såklart!
Tack!
Jag hade en tjejkompis till mig som var över till USA för nån månad sen, tror hon gav 21.95$ för en låda, 12st. Vilket är riktigt prisvärt, speciellt med tanke på att jag slapp frakten+tull då hon tog dem i resväskan. Behöver jag nämna att jag fick med mig en del annat intressant hem via henne?
Svara med citat
Gammal 2008-07-30, 11:59   #6 (permalink)
Skilled Master

BIGPAPAs avatar

Reg.datum: Feb 2008
BIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the rough
Standard

Reps Kingen... Har alltid sneglat på denna bars.. får bli beställning av den nästa gång från NP eller nåt..

BIGPAPAS TRÄNINGSDAGBOK

Mina Recensioner

USPLabs PowerFull
ALRI Jungle Warfare (The Blue Pill)
USPSkräps - Anabolic Pump (The Dump)
VPX Sports - Redline Gelcaps
Palo Alto Labs - Leviathan Reloaded
BIGPAPA är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-07-30, 12:01   #7 (permalink)
Skilled Master

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Nick Visa inlägg
Jaaa!
Äntligen en till som har samma smaklökar som mig!
Håller helt med om innehållet och smaken är lite speciell,mer åt "kaka" hållet än åt godis,snickers och allt vad det brukar vara,det är precis som du säger att har man en låda så blir den godare och godare!
Reps..

Exakt, man måste nästan uppleva det! Haha!
Tjejen fick en bar men hon vägrade nästan äta den, hon håller sig till oh yeah när sötsuget är framme. Första tuggan jag tog kan jag inte säga att den smakade godis, men den växer absolut med tiden och den är långt ifrån dålig.

Mycket bra bar! Det enda dumma var att jag kunde ju tagit den andra smaken med när jag ändå beställde 2 lådor. Aja.

Tack förövrigt!
Svara med citat
Gammal 2008-07-30, 12:02   #8 (permalink)
Skilled Master

-david-s avatar

Reg.datum: Sep 2007
Ålder: 33
-david- is on a distinguished road-david- is on a distinguished road-david- is on a distinguished road-david- is on a distinguished road-david- is on a distinguished road
Standard

Har snart käkat upp en låda pumpkin supreme.
Dom smakar nästan samma men jag tycker peanut butter smaken var godare.
Jag äter dom inte för att jag tycker dom smakar bra utan mera för en bra måltids ersättare när jag inte har tid att äta ett riktigt mål.

Bra recention Kingen! Reps för det!
-david- är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-07-30, 12:05   #9 (permalink)
Skilled Master

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BIGPAPA Visa inlägg
Reps Kingen... Har alltid sneglat på denna bars.. får bli beställning av den nästa gång från NP eller nåt..
Tack!

Jag känner igen det där. Sneglade länge på dem men ville aldrig riktigt beställa då de är stora som as (115g/bar) * 12 = 1380g bara på bars! Sen vill man ha nån PWO och då blir frakten dyr. Men när tillfälle gavs så var det ett måste kände jag.

Henrik ska väl få in dessa om nån vecka, men de lär nog hamna på +25kr/st.
Svara med citat
Gammal 2008-07-30, 12:07   #10 (permalink)
Skilled Master

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av -david- Visa inlägg
Har snart käkat upp en låda pumpkin supreme.
Dom smakar nästan samma men jag tycker peanut butter smaken var godare.
Jag äter dom inte för att jag tycker dom smakar bra utan mera för en bra måltids ersättare när jag inte har tid att äta ett riktigt mål.

Bra recention Kingen! Reps för det!
+1 på den! Håller med fullständigt!

Smakar pumpkin i princip som peanut butter? Jag vill ändå testa den, men fasen vet när tillfälle ges.

Tack förövrigt!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta