Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Produktrecensioner > Adrenaline - Genera Supplements
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Produktrecensioner Posta din recension/logg av ett speciellt kosttillskott eller något annat träningsrelaterat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2008-07-22, 11:38   #1 (permalink)
Skilled Master

Dozors avatar

Reg.datum: Feb 2008
Ålder: 35
Dozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via MSN till Dozor
Thumbs down Adrenaline - Genera Supplements

Till min första order från staterna beställde jag två burkar Genera Supplements ”Adrenaline”, en produkt som de själv sammanfattar med orden ”pre work out insanity”.
Genera är inte sena att göra jämförelser med Efe***n och säger sig ha utvecklat en produkt som ska vara mycket likvärdig.
Det står det på burken att produkten är extremt kraftfull och ej skall överdoseras och bla bla bla bla…
Men i ärlighetens namn, är den så himla märkvärdig då?
Svaret blir ett kortfattat nej, den imponerar inte något vidare, varken innehållet eller effekten är det man hoppas på efter att man läst beskrivningen.

Innehåll
En dos Adrenaline innehåller 200mg koffein, vilket är normalt i de flesta koffeinbaserade stimsprodukterna, 400 mg Glucuronlactone och slutligen 40 mg Geranium Oil från 2-Amino-4 methylhexane.
Glucuronlactone är ett naturligt förekommande ämne som kroppen själv bildar av glukos i levern och idag går att finna i flera energidrycker.
Glucuronlactone är tillsatt för att det ger en känsla av välbehag och att det motverkar trötthet och känslan av att kroppen blir utsliten.
Det hävdades i början av 1970 talet att Glucuronlactone var cancerframkallande och låg bakom flera fall av hjärntumörer, numera är det dock bevisat att ämnet inte har något samband med cancer eller andra sjukdomar.
Och nu till den minsta beståndsdelen av detta tillskott, 40 mg Geranium Oil från 2-Amino-4 methylhexane.
Det visade sig otroligt svårt att hitta något på internet om detta ämne, det jag dock kunnat komma fram till är att dess effekt är liknande PEA, det ämne som finns i Basic Cuts, alltså Fenetylamin.
Dock har det jag kunnat läsa inte varit direkt positivt, hittade delar av en studie där man hade gett detta ämne till möss (nu pratar vi dock om väldigt stora doser, doser som vi människor inte skulle få i oss om vi ens käkade 90 caps med Adrenaline) med en dödlighet på 50 %.
Ämnet förekommer under flera namn men den korrekta kemiska benämningen är Pentylamine, 1,3-dimethyl-.

Dosering
Jag har doserat Adrenaline lite hur som helst under tiden jag använt det, 2 caps, 1 caps, 4 caps osv. och måste säga att det inte känns så himla märkvärdigt.
Ena sidan av burken är ju en varningstext som heter duga, överdosera inte, varning varning hit och dit, shit tänkte jag första gången, nu jävlar!
Men nix, inte mer, snarare mindre effekt änn vanligt koffein.

Energi
Som sagt är inte energin stor eller alls kännbar, jag får mer driv av vanligt koffein, vet inte vad det kan bero på, antingen är det inte lika mycket koffein i produktne som genera påstår, verkar dock väldigt korkat eftersom koffein inte är dyrt och onödigt att fuska med.
Eller så kan det kanske vara så att de olika ingredienserna inte trivs med varandra, eller så är jag bara alldeles för tålig.
Kortfattat, nej energin är inte bra.

Stimulantia
Säger bara nej här, tycker att jag skrivit tillräckligt tidigare ang. effekten av detta tillskott.

Pris
Nej det är inte värt de 30 dollar som det kostade, för det får du 5 burkar vanligt koffein eller två burkar basic cuts, lägger du till 10 dolalr är du uppe i kostnaden för en kruka NO istället.
Jag lovar att det finns över 100 produkter som ni kan lägga pengar på istället.

Sammanfattning
Den som känner att de kan hitta mer info är mer änn välkommen, jag orkade inte läsa allt som fanns utan skummade igenom det.
Hursom, någon kemist på Genera satte sig ner och beslutade att detta kunde bli en rolig sammansättning till deras ”PWO insanity”, men som sagt är den inte direkt imponerande.
Letar ni efter en PWO i caps form är det bara att söka vidare, Adrenaline ger inte mycket mer änn vad en 200mg tablett koffein kan göra.
WTF Pump'd
Super Snooze
Basic Cuts
Adrenaline
Brutal FX (Sponsrad av Gymvaruhuset)
Novedex XT

Divide et Impera
Dozor är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2008-07-22, 11:49   #2 (permalink)
Skilled Master

donis avatar

Reg.datum: Nov 2007
doni is a splendid one to behold
doni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to behold
Standard

Bra recension!
Grymt att du listar och kommenterar alla ingredienser!

Citat:
Ursprungligen postat av Optimal Body Chat
06/05/2010 15:36 <Daniel C> Senast så lyckades jag få ragg men däcka i soffan hemma hos henne (dumma alkohol), samt spydde i en park kl 11-12 när barn var närvarande på lekplatsen. VAr lite lätt bakis...Såååå, ska bli nyktert ett tag framöver nu
Citat:
26/07/2010 23:42 <Phoenix> When in doubt, marklyft!
Citat:
26/07/2011 13:58 <Phoenix> Tack Daniel! Ditt fetto!
Citat:
16/01/2012 19:08 <Henkan> I FUCK LIKE A MOOSE!
doni är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-07-22, 13:17   #3 (permalink)
STI
Skilled Master

STIs avatar

Reg.datum: Sep 2007
STI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really nice
Standard

Bra! reps.
Om du inte har testat RPM och är ute efter en bra stim, testa det, tycker det funkar riktigt bra.
STI är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-07-22, 13:17   #4 (permalink)
Skilled Master

Crosstjecks avatar

Crosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura about
Standard

Reps för varningen.
Crosstjeck är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-07-22, 14:36   #5 (permalink)
(((
Optimal Body Veteran

(((s avatar

((( has much to be proud of((( has much to be proud of
((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of
Standard

Reps för bra recension!!!

‎"Every time you touch the bar it is a +.
When you take a day off it's a -"
-Krastev
((( är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-07-22, 18:05   #6 (permalink)
Skilled Master

loveriuss avatar

loverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura about
Skicka ett meddelande via MSN till loverius
Standard

bra skrivet dozor, jag upplevde effekten de 2 första gångerna, var riktigt skönt, men sen avtar det. Jag slängde 1 burk.
Jag vet jag ska inte slänga mer, men det var förra året, nu ska jag ge dem till BeatNec

loverius är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-07-22, 18:47   #7 (permalink)
Skilled Master

Dozors avatar

Ålder: 35
Dozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via MSN till Dozor
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doni Visa inlägg
Bra recension!
Grymt att du listar och kommenterar alla ingredienser!
Tackar tackar mannen!
Ja det är en av de roligare sakerna med recensioner, att man verkligen försöker leta upp allt som det innehåller och se vad det är och vilken effekt det ger.
Kul att du uppskattar det

Citat:
Ursprungligen postat av STI Visa inlägg
Bra! reps.
Om du inte har testat RPM och är ute efter en bra stim, testa det, tycker det funkar riktigt bra.
Tackar tackar!
Jag vet att BIGPAPA ska köra med RPM kommande veckorna och ska se vad han tycker, är de ok ska jag nog oxå pröva.
Som sagt, PWOer i caps format känns 50/50 bra eller bara skit, men det gäller kanske de mesta tillskotten.

Citat:
Ursprungligen postat av Crosstjeck Visa inlägg
Reps för varningen.
Tackar Tackar!

Citat:
Ursprungligen postat av ((( Visa inlägg
Reps för bra recension!!!
Tackar tackar, gör så gott man kan

Citat:
Ursprungligen postat av loverius Visa inlägg
bra skrivet dozor, jag upplevde effekten de 2 första gångerna, var riktigt skönt, men sen avtar det. Jag slängde 1 burk.
Jag vet jag ska inte slänga mer, men det var förra året, nu ska jag ge dem till BeatNec
Tackar tackar Loverius, håller helt med, effekten försvinner ganska snabbt, kanske kroppen blir resistent mot innehållet väldigt fort?
He he ja vi ger bort det till Beat
WTF Pump'd
Super Snooze
Basic Cuts
Adrenaline
Brutal FX (Sponsrad av Gymvaruhuset)
Novedex XT

Divide et Impera
Dozor är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-07-22, 20:13   #8 (permalink)
STI
Skilled Master

STIs avatar

STI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really nice
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dozor Visa inlägg

Tackar tackar!
Jag vet att BIGPAPA ska köra med RPM kommande veckorna och ska se vad han tycker, är de ok ska jag nog oxå pröva.
Som sagt, PWOer i caps format känns 50/50 bra eller bara skit, men det gäller kanske de mesta tillskotten.
Har för mig att dr. Nick gillar stim effekten av RPM med. För min del så funkar det grymt redan på halva rekommenderade dosen för min vikt Kanske jag är extremt känslig för stims, iofs dricker aldrig kaffe så kan ju bero på det. Hade jag kört full dos så hade jag nog gått på högvarv ett par dagar känns det som. En annan bra grej med RPM tycker jag är att effekten sitter i ordentligt länge med. Iaf flera timmar för mig.
STI är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-07-22, 22:46   #9 (permalink)
Administrator

BeatNecs avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 36
BeatNec is a splendid one to behold
BeatNec is a splendid one to beholdBeatNec is a splendid one to beholdBeatNec is a splendid one to beholdBeatNec is a splendid one to beholdBeatNec is a splendid one to beholdBeatNec is a splendid one to beholdBeatNec is a splendid one to beholdBeatNec is a splendid one to beholdBeatNec is a splendid one to beholdBeatNec is a splendid one to beholdBeatNec is a splendid one to beholdBeatNec is a splendid one to beholdBeatNec is a splendid one to beholdBeatNec is a splendid one to beholdBeatNec is a splendid one to behold
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av loverius Visa inlägg
Så ska de låta! Reps!

Citat:

Tackar tackar Loverius, håller helt med, effekten försvinner ganska snabbt, kanske kroppen blir resistent mot innehållet väldigt fort?
He he ja vi ger bort det till Beat

Man flir väldigt fort tolerant av germanium, så det gäller även AMP
Men jag blev också mkt besviken på adrenaline. Jag har dock en kompis som fick bättre effekt av adrenaline än av AMP...

Bra produktrecension!
BeatNec är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-07-22, 22:54   #10 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 38
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av STI Visa inlägg
Har för mig att dr. Nick gillar stim effekten av RPM med. För min del så funkar det grymt redan på halva rekommenderade dosen för min vikt Kanske jag är extremt känslig för stims, iofs dricker aldrig kaffe så kan ju bero på det. Hade jag kört full dos så hade jag nog gått på högvarv ett par dagar känns det som. En annan bra grej med RPM tycker jag är att effekten sitter i ordentligt länge med. Iaf flera timmar för mig.
Jag tog 2st RPM innan träning,tog jag fler mådde jag illa av nån anledning,var väldigt nöjd med den dock men något mer än grym energi behöver man kanske inte förvänta sig så mycket av men i klassa med Amp var den nästan..
Har faktiskt en burk i skåpet..

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta