Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Produktrecensioner > Basic Cuts
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Produktrecensioner Posta din recension/logg av ett speciellt kosttillskott eller något annat träningsrelaterat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2008-07-16, 13:17   #1 (permalink)
Skilled Master

Dozors avatar

Reg.datum: Feb 2008
Ålder: 36
Dozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via MSN till Dozor
Thumbs up Basic Cuts

Eftersom jag sedan tidigare beslutat mig för att använda mig av DCP vid deffen kände jag att det skulle behöva kompletera med lite stims innan gymmet och på morgon cardion.
Har vid ett tidigare tillfälle prövat en svensktillverkad och väldigt överprisad produkt som har snarlikt innehåll som Basic Cuts, denna gav mig en ritkigt behaglig känsla i kroppen.
Sagt och gjort, när jag beställde DCPn från Nutraplanet slängde jag även med ett par burkar Basic Cuts.

Kort om innehållet
En dos (2 caps) Basic Cuts innehåller : 500mg cayenne peppar, 200mg koffein, 150mg phenylethylamine och slutligen 50mg hordenine
Effekterna av cayenne pepparen är ju att den sägs påverka kroppens fettförbränning genom att den höjer kroppstemperaturen och ökar cirkulationen.
Jag kan väl inte direkt säga att jag kännt av att kroppstempen stigit någon anmärkningsvärt med denna produkt, dock har jag vid mina raska morgonpromenader och vid lite tyngre pass märk att jag svettas mer änn i vanliga fall.
Något som man däremot känner och som jag verkligen gillar med denna produkt är att man känner av att blodcirkulationen höjs, jag brukar känna det i låren efter cirka 15 minuter och gillar det verkligen.
Koffeinet är ju inget jag behöver gå in djupare på direkt, 200 mg är enligt min mening lagomt, över det så tycker jag bara man känner sig mysko i kroppen.
Basic Cuts innehåller även Fenetylamin, dock står det inte vilken sort den innehåller tyvärr, dock är det ju inte troligt att den skulle vara varesig doping eller narkotika klassad eftersom bara ett fåtal Fenetylaminer är det.
Fenetylamin påverkar kroppens egen produktion av dopamin.
Slutligen till Hordeninet, jag har verklgien letat men kan inte hitta så mycket fakta om det som är lättläsligt, men kort och gott påverkar även hordeninet hjärnans signalsubstanser och påverkar utsöndringen av noradrenalin, detta i sin tur leder till ökat blodtryck, därav anledningen till att det inte är bra att överdosera BC.

Dosering
Jag har doserat Basic cuts 4 caps per dag, två direkt på morgonen och två innan träningen eller på eftermiddagen träningsfria dagar.
Rekomenderat är max 6 caps per dag, detta skulle ge en dos på 600 mg koffein (2 caps ger 200mg), eftersom jag är försökskanin på denna produkt har jag självklart överdoserat den och det är inte skönt kan jag säga, var ju tvungen att pröva så ni slipper göra det.
4 caps på en gång är inte skönt och 6 caps på en gång är verkligen inte skönt, man känner sig satans konstig i kroppen, hjärtfrekvensen ökar ordentligt och man känner sig lite illamående.
Varje burk innehåller 120 caps vilket ger 30 dagar per burk vid 4 caps per dag.

Energi
Jag är mycket possitiv till den energi boosten som Basic Cuts ger, det är bara 200mg koffein per dos men oj oj oj, jag känner av det så jävla mycket.
Som jag tidigare nämnt är jag ganska tålig mot just stims från PWOer men det här är onekligen en bra energikälla innan träningen!
Bästa resultat upplevde jag när jag tog dem cirka 30 minuter innan träningen och var då relativt tom i magen.

Stimulantia
Detta är lätt en av de produkter som gett mig bäst stims, känner hur cirkulationen i musklerna ökar och jag blir varm.
Jag svettas lite mer under träningen och det får väl ses som en possitiv sak nu under deffen.

Pris
Jag betalade 15 (cirka 90 kr) $ för 120 caps, som sagt räcker det i 30 dagar om man doserar dem som jag gjort och då är priset mer änn överkomligt.
Det är ju mycket dyrare änn vanligt koffein men ger oxå en sjukt mycket bättre effekt, som sagt är stimseffekten mycket bättre änn i vanliga PWOer enligt mig.

Sammafattning
Om jag skulle rekomendera någon att köpa något tillskott är det verklgien detta, Basic Cuts levererade långt över förväntan och har hjälp mig både med morgon cardion och med träningen.
Stimsen är som sagt klockrena och energin är helt klart godkänd, jag verklgien älskar den här produkten!
Tyvärr finns Basic Cuts inte att få tag på i sverige, riktigt tråkigt eftersom det änn så länge är ett av min favvis tillskott innan träning.
WTF Pump'd
Super Snooze
Basic Cuts
Adrenaline
Brutal FX (Sponsrad av Gymvaruhuset)
Novedex XT

Divide et Impera
Dozor är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2008-07-16, 13:46   #2 (permalink)
Skilled Master

donis avatar

Reg.datum: Nov 2007
doni is a splendid one to behold
doni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to behold
Standard

Reps

Citat:
Ursprungligen postat av Optimal Body Chat
06/05/2010 15:36 <Daniel C> Senast så lyckades jag få ragg men däcka i soffan hemma hos henne (dumma alkohol), samt spydde i en park kl 11-12 när barn var närvarande på lekplatsen. VAr lite lätt bakis...Såååå, ska bli nyktert ett tag framöver nu
Citat:
26/07/2010 23:42 <Phoenix> When in doubt, marklyft!
Citat:
26/07/2011 13:58 <Phoenix> Tack Daniel! Ditt fetto!
Citat:
16/01/2012 19:08 <Henkan> I FUCK LIKE A MOOSE!
doni är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-07-16, 14:29   #3 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 38
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Standard

Gick igenom en burk för längesen,verkligen helt ok,särskillt till det priset
Reps!

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-07-16, 14:40   #4 (permalink)
Skilled Master

Crosstjecks avatar

Reg.datum: Sep 2007
Crosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura about
Standard

Reps för bra recension. Tyvärr upplevde jag inte alls produkten lika positivt som du.
Crosstjeck är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-07-16, 15:32   #5 (permalink)
Skilled Master

Piledahlarens avatar

Ålder: 34
Piledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant future
Piledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant future
Standard

reeeeeeeeeeeeeeeps! kan nog vara värt dom kronorna om den levererar lite

IFBB UPDATES

You got a dream... You gotta protect it. People can't do somethin' themselves, they wanna tell you you can't do it. If you want somethin', go get it. Period

TEAM Wolf
TEAM Mamdouh "Big Ramy" Elssbiay
Piledahlaren är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-07-16, 18:38   #6 (permalink)
Skilled Master

BIGPAPAs avatar

BIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the rough
Standard

Reps for ya !!

BIGPAPAS TRÄNINGSDAGBOK

Mina Recensioner

USPLabs PowerFull
ALRI Jungle Warfare (The Blue Pill)
USPSkräps - Anabolic Pump (The Dump)
VPX Sports - Redline Gelcaps
Palo Alto Labs - Leviathan Reloaded
BIGPAPA är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-07-16, 20:48   #7 (permalink)
STI
Skilled Master

STIs avatar

STI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really niceSTI is just really nice
Standard

Reps.
STI är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-07-17, 14:00   #8 (permalink)
Skilled Master

Dozors avatar

Dozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enough
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av STI Visa inlägg
Reps.
Tack

Citat:
Ursprungligen postat av BIGPAPA Visa inlägg
Reps for ya !!
Danke

Citat:
Ursprungligen postat av Piledahlaren Visa inlägg
reeeeeeeeeeeeeeeps! kan nog vara värt dom kronorna om den levererar lite
Tack!
Jo som sagt är de inte dyra, upplever man dem inte lika bra som mig är det ju fortfarande inte mycket pengar man kastat bort

Citat:
Ursprungligen postat av Crosstjeck Visa inlägg
Reps för bra recension. Tyvärr upplevde jag inte alls produkten lika positivt som du.
Tack mannen
Aha, tråkigt, blev du dålig av dem eller kände du inte av dem?
Synd med tanke på priset som sagt!

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Nick Visa inlägg
Gick igenom en burk för längesen,verkligen helt ok,särskillt till det priset
Reps!
Yes tycker de är bra och blir bara ännu bättre med tanke på priset

Citat:
Ursprungligen postat av doni Visa inlägg

Reps
Tack mannen!
WTF Pump'd
Super Snooze
Basic Cuts
Adrenaline
Novedex XT

Divide et Impera
Dozor är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-07-17, 15:22   #9 (permalink)
Skilled Master

Crosstjecks avatar

Crosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura about
Standard

Citat:
Aha, tråkigt, blev du dålig av dem eller kände du inte av dem?
Synd med tanke på priset som sagt!
Upplevde ingen effekt jämfört med rena koffeintabbar. Dessutom kunde jag få en ganska illa halsbränna som kanske kommer från cayennen? Som sagt, synd med tanke på priset.
Crosstjeck är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-07-18, 06:57   #10 (permalink)
Skilled Master

Dozors avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Crosstjeck Visa inlägg
Upplevde ingen effekt jämfört med rena koffeintabbar. Dessutom kunde jag få en ganska illa halsbränna som kanske kommer från cayennen? Som sagt, synd med tanke på priset.
Jo det är nog helt möjligt att halsbrännan kom av cayennen, tråkigt som sagt
WTF Pump'd
Super Snooze
Basic Cuts
Adrenaline
Novedex XT

Divide et Impera
Dozor är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara