Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Produktrecensioner > Controlled Labs - Green MAGnitude
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Produktrecensioner Posta din recension/logg av ett speciellt kosttillskott eller något annat träningsrelaterat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2008-06-29, 22:05   #1 (permalink)
Skilled Master

Reg.datum: Dec 2007
Ålder: 32
Kingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the rough
Exclamation Controlled Labs - Green MAGnitude

Controlled Labs - Green MAGnitude; Electric Lemonade

Näringsinnehåll:
1.83 Lbs. Electric Lemonade
Serving Size 1Scoop(10.4grams)
Servings Per Container 80

Calories..................................0
Calories From Fat.....................0
Magnesium.............................350mg

Magnesium Creatine Chelate......2500mg †
2CM™ Dicreatine Malate...........2500mg †
Betaine Anhydrous...................2500mg †
L-Taurine...............................2000mg †
L-Tyrosine..............................500mg †

Allmänt:
Jag har tidigare kört andra produkter med Magnesium Creatine Chelate som har fungerat riktigt bra och jag har varit riktigt nöjd, och när jag kikade närmare på just Green MAG. så tänkte jag.. "A, varför inte, Enkel produkt, mycket rakt på sak och ingen onödig utfyllnad, god smak enligt alla och gör det den ska enligt de flesta." Så jag slog till.

Produkten började intas i slutet på bulken och jag har kört igenom ca 40 serveringar nu och anser att en recension nu inte är allt för missvisande. Det är ju ändå hela 80 portioner!

Jag har kört Green MAG. tillsammans med B-Alanine på träningsdagar och Creapure/B-Alanine på vilodagar. Andra kosttillskott anges längre ner. Jag försöker hålla recensionen så mycket som möjligt rakt på sak och fokuserar på effekten från Creatine Magnesium Chelate, som också är den som jag märkte av mest och därav framhäver mest.

Smak:
Svårt att sätta fingret på vad den egentligen smakar, det står Electric Lemonade och den är lite syrlig i smaken och påminner mig om något godis men jag vet inte riktigt vad, tror det är något jag har ätit när jag var yngre som man "doppar" i ett "surt" pulver, någon klubba eller så!?

Smaken är hur som helst otroligt god och för att inte innehålla några kalorier från kolhydrater bl. a. så är det fantastiskt gjort. Något man längtar till varje gång! Den är riktigt god!

Ska tilläggas att doseringen var 1 skopa varje gång, ca 10.4g.

Effekt:
Jag hade precis haft en "off" period från kreatin i ca 5 veckor när jag började på Green MAG. Med en så pass "simpel" produkt så måste jag säga att jag blev förvånad, på ett positivt sätt.

Att jag skulle kunna köra med tyngre viktier än perioden utan kreatin, det förväntade jag mig då jag som sagt svarar bra på kreatin i alla dess former, men att även känna mig pigg och fräsch pass efter pass och ha ett rätt bra driv genom passet, det var mycket intressant. Det var ett tag sen det var så här kul att träna igen. Annars har man mest fått slita tycker jag och någon gång brukar alltid en svacka komma men icke, det flöt på riktigt bra måste jag säga så pass bra att till och med deffen flyttades fram en aning.

Jag har inte så mycket mer att säga än att jag är riktigt nöjd med styrkeökningarna som har blivit. Exempel på det ur träningsdagboken:

Bänkpress:
PB: 120kg 4ggr
Under kreatinvilan: Som bäst vad jag kan bläddra mig fram till är en 4:a på 110kg
Green MAG: Som bäst, 11 reps på 122.5kg. Snacka om nytt PB! Är riktigt nöjd med det, och för de som undrar om jag testade en högre vikt och mindre reps så gjorde jag det inte för jag tränar mycket nu (gym, fotboll & innebandy) så risken för skador är större.

Knäböj:
PB: 200kg 3ggr (90 grader)
Under kreatinvilan: 170kg 5ggr (90 grader)
Green MAG: 217.5kg 3ggr (90grader) PB!

Marklyft:
PB: 180kg 3ggr
Under kreatinvilan: 150kg 6ggr, konstigt nog när jag tittar efter så försökte jag aldrig på en större vikt och mindre reps.
Green MAG: 190kg 2ggr PB!, var riktigt sugen på en 1:a på 200, men jag får ta det på vinterns bulk.

Ökade på de flesta övningarna men de här är väl de mest intressanta..

Slutsats här, jag är mycket nöjd. Inga problem med magen eller något sådant, men jag överdoserade aldrig, det behövdes inte för mig.

Pris:
Priset är det inte så mycket att diskutera om. I USA ligger den på ca 40$ och jag köpte min hos muscleshop för 399kr vilket är ett bra pris tycker jag.

Betyg:

Smak: 10/10
Effekt: 9.5/10
Pris: 8.5/10

Totalbetyg: 9/10

Övriga kosttillskott:
Creapure
B-Alanine
Amino Rush
Omega-3
Multivitamin/mineral
Vassle/Kasein
ALA
Vitargo
Maltodextrin
Koffeintabletter, om än sällan.

*Ska även tillägga att ökningarna är inte enbart p.g.a. Green MAG. men till stor del anser jag ändå, då jag kände igen detta från NO-Shotgun och till en viss del massacra. Jag bulkade rätt bra och åt ingen skit utan höll kaloriintaget på ca +250-350kcal och energifördelningen var P 35% K 40% F 25%

Slutligen så hoppas jag att detta var till någon nytta.

MVH
Kingen är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2008-06-29, 22:10   #2 (permalink)
Senior Member

Muscleshops avatar

Reg.datum: Oct 2007
Muscleshop is on a distinguished roadMuscleshop is on a distinguished road
Standard

Bra rec,gjorde at jeg fikk lyst til å kjøre en boks nå

Hvordan gir man reps her?
Svara med citat
Gammal 2008-06-29, 22:11   #3 (permalink)
Senior Member

Reg.datum: Jan 2008
Master is on a distinguished roadMaster is on a distinguished roadMaster is on a distinguished road
Standard

Grymt recension, reps.

Jag har också prövat green mag, var riktigt nöjd. Fast jag köra aldrig kreatin utan malto, får inte lika bra om ens effekt då.

BTW, du skrev att du bulkade rätt bra med 250-350+ kcal per dag, jag kör + 1500-3000 kcal per dag Snacka om att jag blir stark av grisbulk
Master är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-06-29, 22:45   #4 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 38
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Standard

Bra recension,man blev sugen!
Reps!

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-06-29, 22:46   #5 (permalink)
Skilled Master

Kingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the rough
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Muscleshop Visa inlägg
Bra rec,gjorde at jeg fikk lyst til å kjøre en boks nå

Hvordan gir man reps her?
Tack så mycket! Jag är sugen på Äpplesmaken sen med, har ni den inne? Ni har riktigt bra priser på CL och det uppskattas, annars måste man beställa från USA och jag gynnar hellre svenska webshoppar i den mån jag kan!

Det finns tre "knappar/symboler" under "rep power". Från vänster: Online eller ej, Ge reps, Rapportera inlägg. Så i ditt fall ska du trycka på den knappen i mitten.
Svara med citat
Gammal 2008-06-29, 22:54   #6 (permalink)
Skilled Master

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Master Visa inlägg
Grymt recension, reps.

Jag har också prövat green mag, var riktigt nöjd. Fast jag köra aldrig kreatin utan malto, får inte lika bra om ens effekt då.

BTW, du skrev att du bulkade rätt bra med 250-350+ kcal per dag, jag kör + 1500-3000 kcal per dag Snacka om att jag blir stark av grisbulk
Tack tack! Jag kör iofs kolhydrat under passet ibland malto ibland vitargo och efter med proteindrinken. Står med under "övriga tillskottslistan", orkade inte vara mer detaljerad, EM finalen väntade ju

Jo jag har allt läst en del om din kost på McDonalds,burger king and so one i misc forumet.. sjukt mannen, insane but I like your style!
Dock så ha rjag bulkat i ja, knappt 9 månader och då skulle det kosta jävligt mycket i fatt att slarva för mkt. Har väl gått hyfsat cleant och det har gett bra resultat det gångna året utan för mkt fett. Men nu till vinter ska det ösas på lite mer..

MVH
Svara med citat
Gammal 2008-06-29, 23:00   #7 (permalink)
Skilled Master

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Nick Visa inlägg
Bra recension,man blev sugen!
Reps!
Tack så mycket! Gillade du olimps magnapower så kommer du nog gilla denna. Det jag gillade mest var just enkelheten, plus att jag var sugen på något gott denna gång, då var det helt plötsligt inte så många kvar.

Om jag skulle dra en jämförelse med en anan produkt så skulle jag säga så här:

NO Limit, enkel, gör det den ska, ger mer pump.
Green MAG, enkel, gör det den ska, ger mig styrka.

Annars är det svårt att klassa den som en riktig PWO då den är ganska "basic".
Svara med citat
Gammal 2008-06-29, 23:33   #8 (permalink)
Optimal Body Citizen

Hobbess avatar

Ålder: 45
Hobbes has much to be proud of
Hobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud of
Skicka ett meddelande via MSN till Hobbes
Standard

Vore jag inte en KCG sucker hade jag provat denna - man ska aldrig säga aldrig...bra recension, reps!!

"Life is not a journey to the grave with the intention to arrive safely in a pretty and well-preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming: Wow!! What a ride!"

Hoka-Hey - Live Strong Today It Might Be To Late Tomorrow
Hobbes är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-06-29, 23:45   #9 (permalink)
Skilled Master

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Vore jag inte en KCG sucker hade jag provat denna - man ska aldrig säga aldrig...bra recension, reps!!
Hehe.. varför byta ut något som fungerar? Nä men, det finns ju inget annat alternativ än variation möjligtvis. Om du presterar så att du är nöjd och det fungerar bra för dig med KCG så kör du på det. Jag gillar lite variation och nya intressant produkter titt som tätt

Har aldrig testat fairings KCG faktiskt så jag låter det vara osagt på den fronten. Tack förövrigt!
Svara med citat
Gammal 2008-06-29, 23:52   #10 (permalink)
Optimal Body Citizen

Hobbess avatar

Ålder: 45
Hobbes has much to be proud of
Hobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud ofHobbes has much to be proud of
Skicka ett meddelande via MSN till Hobbes
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kingen Visa inlägg
Hehe.. varför byta ut något som fungerar? Nä men, det finns ju inget annat alternativ än variation möjligtvis. Om du presterar så att du är nöjd och det fungerar bra för dig med KCG så kör du på det. Jag gillar lite variation och nya intressant produkter titt som tätt

Har aldrig testat fairings KCG faktiskt så jag låter det vara osagt på den fronten. Tack förövrigt!
Det jag noterade var dina grymma strykeökningar. Håller fullständigt med dig om variation - rutin är fiende. Det jag testat fram och tillbaka är KCG och RAGE, i övrigt har jag haft en god till mycket god erfarenhet av kreatin sedan Twinlab kom ut med kreatin i kapslar för 12-13 år sedan. Fastnat för KCG men läste din recension och tyckte att du sålde in den bra - inget hokuspokus i produkten, så jag kommer nog att testa den, som sagt bra pris var det oxå med tanke på hur många träningspass den ger!!!

"Life is not a journey to the grave with the intention to arrive safely in a pretty and well-preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming: Wow!! What a ride!"

Hoka-Hey - Live Strong Today It Might Be To Late Tomorrow
Hobbes är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta