Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Produktrecensioner > Neurokan (johannesört)
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Produktrecensioner Posta din recension/logg av ett speciellt kosttillskott eller något annat träningsrelaterat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2008-05-22, 18:32   #1 (permalink)
Skilled Master

Antons avatar

Reg.datum: Oct 2007
Anton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enough
Standard Neurokan (johannesört)

Jag har testat ett paket med 60st Neurokan (300mg johannesört/tablett)

På förpackningen står följande: "Naturläkemedel. Traditionellt använt vid lätt nedstämdhet, vid lindrig oro och mot tillfälliga insomningsbesvär"

Min tanke med produkten var att förbättra humöret lite nu vid deffen. Blir lätt tråkigt vid kaloriunderskott

Jag använde inte Neurokan regelbundet, utan vid behov i max några dagar.

Effekt på humöret: Effekten på humöret vid två tabletter på tom mage är helt ok. Jag känner av en effekt efter ca 30 minuter. Inte så att jag blir glad precis, men den förbättrar humöret, det känns helt klart! Har testat med tre och fyra tabletter men inte känt någon större skillnad i effekt.

Effekt på sömnen:
Har tagit den några gånger innan läggdags, men inte upplevt det som lättare att somna eller att jag sovit bättre, snarare tvärtom, en viss "pigghet". Dock är den effekten svår att avgöra om den kommer från Johannesörten eller inte...

+Har en liten positiv effekt på humöret
+Naturlig produkt som inte är för stark

-Priset i Sverige (139:- på vanlig hälsokost, dock billigare utomlands)
-Ingen positiv effekt på sömnen
Svara med citat
Gammal 2008-05-25, 16:47   #2 (permalink)
Senior Member

paddans avatar

Reg.datum: Sep 2007
paddan will become famous soon enoughpaddan will become famous soon enoughpaddan will become famous soon enoughpaddan will become famous soon enoughpaddan will become famous soon enoughpaddan will become famous soon enoughpaddan will become famous soon enoughpaddan will become famous soon enough
Standard

Själv testat Neurokan. Jag har inte så mycket att säga om det, att reaktioner skulle bli segare uppfattade jag aldrig.
paddan är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2008-05-25, 17:32   #3 (permalink)
Senior Member

helosans avatar

Reg.datum: Dec 2007
Ålder: 37
helosan will become famous soon enoughhelosan will become famous soon enoughhelosan will become famous soon enoughhelosan will become famous soon enoughhelosan will become famous soon enoughhelosan will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via MSN till helosan
Standard

det var jävligt bra mot oro och nervöshet tycker jag.
helosan är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-05-25, 19:52   #4 (permalink)
Skilled Master

loveriuss avatar

loverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura about
Skicka ett meddelande via MSN till loverius
Standard

grabbar testa arctic root (Rosenrot). Den är grym!! Lugnar, man sover mycket bra, ger dig prestationsökning, förbättrar t.om proteinsyntesen etc. Mycket bra produkt. Läs studier om Rhodiola Rosea på nätet!

loverius är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-05-26, 11:58   #5 (permalink)
Skilled Master

Crosstjecks avatar

Crosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura about
Standard

Bra recension där. Har själv kört med johannesört (dock av annat märke) nu under deffen och det är en påtaglig skillnad. Självklart är det svårt att veta om det är den alena som gett effekt på humöret men jag kommer nog inte deffa igen utan att ha en burk till hands.
Crosstjeck är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-05-27, 12:12   #6 (permalink)
Moderator

Dr Ozzs avatar

Ålder: 33
Dr Ozz is a name known to all
Standard

Tænk bara på att ALDRIG kombinera johannesørt med andra lækemedel!!!
Multiinducerare av cyp-450 och kan ge alvarliga problem
Svara med citat
Gammal 2008-05-27, 12:16   #7 (permalink)
Skilled Master

Antons avatar

Anton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enough
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Ozz Visa inlägg
Tænk bara på att ALDRIG kombinera johannesørt med andra lækemedel!!!
Multiinducerare av cyp-450 och kan ge alvarliga problem
Förstår inte riktigt vad man inte ska kombinera med? Står på paketet typ p-piller osv. Är det ok, med Ipren och liknande?
Svara med citat
Gammal 2008-05-27, 15:06   #8 (permalink)
Moderator

Dr Ozzs avatar

Ålder: 33
Standard

Ja det är ok! Viktigast är läkemedel där man är beroende av effekten typ epilepsimedicin, antideppressiva hjärtmedicin etc etc. 9999 av 10000 läkemedel metaboliseras av cyp-450 främst cyp-3A4. Johannesört "speedar" upp dessa enzym och läkemedel metaboliseras mycket snabbare än normalt och terapeutiska koncentrationer uteblir.

Mvh Ozz
Svara med citat
Gammal 2008-05-27, 17:14   #9 (permalink)
Skilled Master

Antons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Ozz Visa inlägg
Ja det är ok! Viktigast är läkemedel där man är beroende av effekten typ epilepsimedicin, antideppressiva hjärtmedicin etc etc. 9999 av 10000 läkemedel metaboliseras av cyp-450 främst cyp-3A4. Johannesört "speedar" upp dessa enzym och läkemedel metaboliseras mycket snabbare än normalt och terapeutiska koncentrationer uteblir.

Mvh Ozz
Ok, tack för infon!
Svara med citat
Gammal 2008-11-02, 02:39   #10 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

Reg.datum: Nov 2007
aliquis is a splendid one to behold
aliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to behold
Standard

Mitt svar hade visst inte kommit fram, som så många gånger tidigare under de senaste ett-två dygnen. Optimal body går snabbt när det väl fungerar men ofta så lyckas inte browsern ansluta alls och klicket på länken / postandet av inlägget / besöket på forumet fungerade inte alls.

Problem med antalet anslutningar emot webservern / nätverksstrul? Datorn i sig verkar ju vara tillräckligt snabb med tanke på leveranstiden när det väl fungerar så någon sorts konfigurationsfel måste det ju vara?

Har bredbandsbolaget utifall att det är relevant och det bara skulle vara vi som har sådana problem..

Hur som helst: SSRI ger inte heller någon lyckokänsla, det minskar risken och hur djupt nedstämd man blir, men det gör en inte glad. Det går inte att ta 5 tabletter och gå runt skitglad o le hela dagarna =P
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta