Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Produktrecensioner > SAN - Vault
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Produktrecensioner Posta din recension/logg av ett speciellt kosttillskott eller något annat träningsrelaterat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2008-05-22, 12:08   #1 (permalink)
Skilled Master

Reg.datum: Dec 2007
Ålder: 32
Kingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the rough
Standard SAN - Vault

SAN - Vault

Nutrition Facts:
Serving Size: 22.5g
Servings Per Container: 40

Calories...........................16
Calories from Fat ..............0
Total Fat ........................0 g
Saturated Fat ..................0 g
Cholesterol.......................0 g
Sodium............................235 mg
Potassium........................90 mg
Total Carbohydrates..........4 g
Dietary Fiber....................0 g
Sugars............................0 g
Protein............................0 g
Calcium...........................180 mg
Phosphorus......................410 mg
Magnesium......................12 mg

Insulinotropic Osmolytes
(L-Taurine, Betaine Anhydrous, L-Leucine, Glycocyamine, Guanidinopropionic Acid, Cinnamon Extract (Aqueous) 5.30 g **%

Nitro-Fuel-Fusion
(Di-L-Arginine-L-Malate, Arginine-AKG, Phytic Acid, L-Citrulline-Malate, L-Norvaline) 4.05 g **%

Tricreatine-Fusion
(Dicreatine-Malate, Monocreatine-Malate, Creatine Anhydrous) 4.00 g **%

Gluta-Sorp / NAGTM Matrix
(N-Acetyl-L-Glutamine, Fermented L-Glutamine) 2.00 g **%

MyoTropic Phosphate & Orotate Fusion
(Magnesium Orotate, Potassium Orotate, Calcium Phosphate, Sodium Bicarbonate, Sodium Citrate) 1.37 g **%

Neuro-FlowTM Substrates
(Choline Bitartrate, Vinca Minor P., Huperzia Serrata P.) 720 mg **%

Other Ingredients: Maltodextrin, Natural and Artificial Flavors, Aspartame†, Acesulfame-K, F.D. & C. Colors (Red No. 40 and Yellow No.5), Natural Tocopherols, Silicon Dioxide

Smak:
Smaken ska vara citrus punch, personligen vet jag inte vart jag ska sätta smaken. Smaken är FRUKTANSVÄRD! Den är besk nåt så fruktansvärt, sur eftersmak har den också men inte så farlig alls som beskheten. Den är så besk så att man kan blanda ut den med 1 liter vatten + fun light utan att det hjälper. Det är hålla för näsan och svepa fort gäller!

Löslighet:
Inte mycket att säga här, okej med shaker men om man blandar med sked så blir det inte fullt lika bra. Dock blir det lite små vita "korn" i botten av shakern. Men den löser sig helt okej och pulvret stelnar/klumpar inte i burken heller.

Pump:
Helt okej pump, varken för mycket eller för lite, Skulle vilja säga rätt så optimalt. Känner mig lite hårdare samt vaskulärare än innan med vilket inte är helt fel.

Styrka/Uthållighet:
Styrkan har varit okej. Jag är inne på en deff nu och kalorierna är ju betydligt mindre än tidigare men styrkan är densamma. Jag kör dock inte jätte tungt nu heller utan kan slänga i en vecka i månaden där jag kör tyngre och lägre reps och där vill jag påstå att styrkan håller i sig om man drar en parallell med bulk perioden.

Dock så är kontakten det viktigaste för mig nu då jag finslipar lite detaljer, så rå styrkan uteblir just nu, men jag känner mig absolut inte svagare än tidigare.
Samma sak med uthålligheten, den är bättre, men där får inte Vault all cred utan det får mina nya löparskor. Nu när vädret är fint så springer jag en del ute självmant och grabbarna i laget märker det bra mycket mer nu än vinterhalvåret då jag går i ide vad det gäller kondition.

Energi:
Mina träningspass håller ett bra tempo speciellt under deffen så det blir aldrig mer än 45 minuter, vanligt är runt 30-35min. Jag tar även 3 kaps thermonex från BSN innan passet som gör mycket för energin. Så under mitt korta träningspass så hinner enegrin aldrig avta utan jag känner mig fräsch rakt igenom passet!

Pris:
Här blir det intressant. Jag köpte den första gången för något år sedan för 359kr från GG vill jag minnas. Nu köpte jag den för 199kr så priset är ju skitbra, MEN det var ju ett tillfälligt erbjudande. Kollar man runt så ligger den på ca 500kr vilket jag inte ger för den. Mest för att i den prisklassen finns det betydligt bättre, och 500kr ger jag inte för en PWO produkt, så bra är dem inte! Sen smakar den ju sådär också, är det 2 produkter med samma resultat så tar man den som smakar bra!

Delbetyg:
Smak: 0/10 (Om det gick att ge minusbetyg så..)
Löslighet: 8/10
Pump: 8/10
Styrka/Uthållighet: 7.5/10
Energi: 8/10
Pris: 3/10

Slutbetyg: 5.5/10

Sammanfattningsvis så tycker jag det är en helt okej produkt, har testat den innan och när priset var okej så köpte jag en till trots den hemska smaken (det går ju att svepa men man måste göra det i ETT andetag!). Mitt slutbetyg speglar inte produkten i sig, utan det sänks väldigt mycket på grund av priset men även den vidriga smaken. Så en okej produkt med ett högt pris. Det är inte första gången på marknaden vi ser detta fenomen.

MVH
Kingen är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2008-05-22, 12:41   #2 (permalink)
Skilled Master

Johan.Ss avatar

Reg.datum: Oct 2007
Johan.S is a splendid one to behold
Johan.S is a splendid one to beholdJohan.S is a splendid one to beholdJohan.S is a splendid one to beholdJohan.S is a splendid one to beholdJohan.S is a splendid one to beholdJohan.S is a splendid one to beholdJohan.S is a splendid one to beholdJohan.S is a splendid one to behold
Standard

Bra recension. Kör Vault nu och är inte så där jättenöjd med den. Känns som att jag mest bara svettas av den. Ger ev lite på styrkan och uthålligheten. Pumpen är inte i närheten av vad jag fick av Trück.

Håller med om att smaken inte är den bästa men att den skulle vara besk vet jag inte. Tycker den smakar som en blandning av kalippo (glassen) och flytande pencilin
Acctive Sport & Hälsa
Energy Armor
To Strive Forward
Min Youtube kanal
Följ mig på Instagram. Johan_s81
Johan.S är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-05-22, 12:43   #3 (permalink)
Senior Member

Muscleshops avatar

Muscleshop is on a distinguished roadMuscleshop is on a distinguished road
Standard

Bra rec!Er helt enig med deg på alle punkter når det gjelder Vault.
Svara med citat
Gammal 2008-05-22, 12:46   #4 (permalink)
Skilled Master

Crosstjecks avatar

Reg.datum: Sep 2007
Crosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura about
Standard

Reps.
Crosstjeck är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-05-22, 13:02   #5 (permalink)
Skilled Master

Antons avatar

Anton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enough
Standard

REPS! kommer en recension av mig också snart, är väl en del som köpt dn för 199:- kanske?

Kunde tydligen inte ge dig reps
Svara med citat
Gammal 2008-05-22, 14:25   #6 (permalink)
Skilled Master

Gogges avatar

Reg.datum: Nov 2007
Gogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really niceGogge is just really nice
Standard

Var hitta ni den för 199kr?
Reps såklart!
Gogge är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-05-22, 14:27   #7 (permalink)
Skilled Master

Antons avatar

Anton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enough
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gogge Visa inlägg
Var hitta ni den för 199kr?
Reps såklart!
GG och MMsports hade den för det priset under en vecka bara...
Svara med citat
Gammal 2008-05-22, 14:57   #8 (permalink)
Skilled Master

Kingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the rough
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Johan.S Visa inlägg
Bra recension. Kör Vault nu och är inte så där jättenöjd med den. Känns som att jag mest bara svettas av den. Ger ev lite på styrkan och uthålligheten. Pumpen är inte i närheten av vad jag fick av Trück.

Håller med om att smaken inte är den bästa men att den skulle vara besk vet jag inte. Tycker den smakar som en blandning av kalippo (glassen) och flytande pencilin
Tack!

Jag har inte hunnit testa trück än, har dock en burk i skåpet men det har varit så mkt annat som jag har testat nu innan den så de emellan kan jag inte jämföra. Dock är det ju inte i närheten av pumpet från NO Shotgun t. ex. men det tycker jag var stundtals för mkt, det ska vara lagom tycker jag och det var det där därför får den även bra betyg där.

Smaken tycker jag är dålig, jag klagar inte så mkt utan brukar dricka det mesta normalt. Men här fick jag allt hålla för näsan. Den känns besk för mig iaf, om inte så väldigt stark i smaken Tycker det är svårt att förklara, har inte testat kalippo och pencilin var det lääängesen jag gick på
Svara med citat
Gammal 2008-05-22, 14:59   #9 (permalink)
Skilled Master

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Muscleshop Visa inlägg
Bra rec!Er helt enig med deg på alle punkter når det gjelder Vault.
Tack så mycket!

Kul att vi tyckte lika Det är alltid svårt att förklara allt sådant men jag gav det ett ärligt försök iaf om hur jag upplever produkten.
Svara med citat
Gammal 2008-05-22, 14:59   #10 (permalink)
Skilled Master

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Crosstjeck Visa inlägg
Reps.
Tack!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning